Jumaat, 23 September 2011

04 di bukit katil - Google Blog Search

04 di bukit katil - Google Blog Search


Dewan Pemuda Pas Kawasan <b>Bukit Katil</b> - BLOG - BLOG RASMI <b>...</b>

Posted: 22 Sep 2011 02:21 PM PDT

Bukankah sebelum ini ADUN Bukit Baru yang juga merangkap Ketua Menteri Melaka mahu melanjutkan operasi hiburan sehingga jam 3 pagi pada waktu hujung minggu dan jam 2 pagi pada hari Isnin hingga Jumaat? Tiba-tiba melahirkan kebimbangan dengan kewujudan pusat-pusat perjudian haram yang tumbuh membiak bagai cendawan di negeri itu tanpa tindakan tegas pihak penguat kuasa.

Apa semua ini? Bukankah puncanya datang dari kerajaan Melaka pimpinan Ali Rustam sendiri dan sekarang mahu menyalahkan pihak berkuasa tempatan yang tidak bertindak tegas? Jangan disalahkan budak kecil (Pihak Berkuasa Tempatan) itu kerana bermain mercun sebaliknya bapa (sebagai Ketua Menteri) haruslah memainkan peranan dalam mencegahnya terlebih dahulu.

Lebih daripada 100 premis menjalankan kegiatan perjudian berkomputer secara terbuka dan beroperasi tanpa lesen di beberapa daerah di negeri ini. Kebanyakan premis berkenaan beroperasi di sekitar Alor Gajah, Masjid Tanah, Merlimau, Jasin, Melaka Tengah dan Ayer Keroh. 

Ada premis berkenaan yang beroperasi berdekatan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri di Bukit Beruang dan berhampiran Balai Polis Simpang Ampat di Alor Gajah. Apa gunanya pihak berkuasa yang langsung tidak ambil peduli terhadap maklumat yang diberikan kepada mereka mengenai premis yang menjalankan kegiatan tersebut.

Ahli Jawatankuasa Gerakan Belia 4B Bukit Katil, Adnan Saad berkata; sekiranya pihak berkuasa tidak mengambil sebarang tindakan wajar membanteras premis berkenaan, ahli Gerakan Belia 4B seluruh negeri melibatkan 6,000 orang akan membuat demonstrasi aman.

Sebelum ini Pemuda PAS sudah lama mengadakan demonstrasi mengenai lanjutan tempoh masa hiburan di Melaka sebaliknya demonstrasi itu diganggu oleh pihak polis dan jika Belia 4B mengadakan demonstrasi ini, adakah pihak polis akan menyekatnya juga walhal motif yang dilakukan oleh Pemuda PAS Bukit Katil adalah sama.

Ibarat pepatah selagi belum terhantuk manakan mahu rasa sakitnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads