Rabu, 21 September 2011

04 di merlimau - Google Blog Search

04 di merlimau - Google Blog Search


The Scribe A Kadir Jasin: Kemenangan BN <b>Di Merlimau</b> dan Kerdau <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2011 03:18 AM PDT


[Komen menggunakan pengenalan anonymous TIDAK AKAN DILAYAN. Sila gunakan nama sebenar atau nama samaran. Jikalau menggunakan anonymous, sila nyatakan nama di penghujung komen. Ulasan yang mengandungi unsur fitnah, hasutan, perkauman dan bahasa kesat tidak akan disiarkan. Ulasan yang terkeluar daripada tajuk tidak akan diberi keutamaan.]
WALAUPUN agak lambah, saya rasa saya perlu membuat sedikit analisis mengenai keputusan pilihan raya kecil (PRK) kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau (Melaka) dan Kerdau (Pahang) bagi menjawab soalan adakah betul Barisan Nasional menang lebih besar.
Dalam PRK Merlimau, calon BN, Roslan Ahmad memperoleh 5,962 undi atau 71.99 peratus undi sah manakala Yuhaizad Abdullah (PAS) mendapat 2,319 atau 28 peratus.
Dalam pilihan raya umum 2008, calon BN, Allahyarham Mohamad Hidhir Abu Hassan memperoleh 4,981 undi atau 63.79 peratus undi sah manakala calon Pas, Mejer (B) Jasme Tompang mendapat 2,827 undi atau 36.2 peratus.
Jadi, antara PRU lalu dengan PRK Ahad 6 Mac, peratusan sokongan kepada BN naik 8.2 peratus. Maka betullah populariti BN secara mutlak meningkat dalam PRK Merlimau itu.
Di Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad (BN) memperoleh 5,060 undi (68.41 peratus) manakala Hassanuddin Salim (Pas) mendapat 2,336 undi (31.58 peratus).
Dalam pilihan raya umum 2008, Allahyarham Zaharuddin Abu Kassim (BN) mendapat 4,135 undi (62.13 peratus) manakala calon Pas, Hassanuddin Salam memperoleh 2,520 undi (37.86 peratus).
Jadi, antara PRU lalu dengan PRK Ahad 6 Mac, peratusan sokongan kepada BN naik 6.28 peratus. Maka betullah populariti BN secara mutlak meningkat dalam PRK Kerdau itu.
Kesimpulanya, dalam PRK Merlimau dan Kerdau, pengukuhan kedudukan BN melawan Pas/Patakan Rakyat adalah sahih dan mutlak.
Namun perlulah diakui bahawa kedua-dua kerusi DUN itu adalah kubu kuat BN dalam dua buah negeri di mana kekuatan BN terus ampuh. Selain itu, BN menjanjikan banyak projek dan mencurahkan banyak peruntukan selain melakukan "carpet bombing" dalam kegiatan propagandanya.

04 di lubok china - Google Blog Search

04 di lubok china - Google Blog Search


TEMPAH: Panduan Memborong <b>Di China</b>

Posted: 18 Sep 2011 06:15 PM PDT

AKAN TERBIT!

oleh Muhammad Nizar Bin JamaludinNur Hafizah Shaarani

Harga: RM 17.00 / RM 19.00
ISBN-13: 978-967-369-126-5
Tarikh Terbit: 26 Sep 2011
Jumlah Muka Surat : 224

Kategori: Bisnes & Pengurusan

Penerbit: PTS Professional Publishing Sdn Bhd

Manual Memborong yang dinanti ramai kini akan berada di pasaran. Dapatkan buku ini di rangkaian MPH, Popular dan rangkaian kedai-kedai buku yang berhampiran. Dapatkan diskaun 25% beserta tandangan penulis TERHAD untuk semua tempahan & bayaran penuh yang dibuat sebelum/pada 30 September 2011 (Jumaat). Layari pautan ini untuk maklumat lanjut.

Untung 600%:

Buku ini menyediakan panduan lengkap untuk sesiapa sahaja yang mahu mengaut keuntungan sehingga 600% dan memborong pelbagai barangan pada harga yang begitu murah.

Murah dan berkualiti:

China adalah lubuk barangan yang berkualiti pada harga yang murah. Mitos bahawa barangan buatan China rendah kualitinya dinafikan oleh buku ini. Buku ini menyenaraikan plaza-plaza borong yang menyediakan barangan yang bermutu dan memberi panduan kepada kita bagaimana memborongnya pada harga yang murah. Murah dan berkualiti, itulah kata kuncinya.

Tip survival:

Orang yang tersesat di padang pasir sekalipun mampu hidup, inikan pula anda yang pergi memborong di China. Makanan halal, hotel yang murah, pengangkutan terbaik, teknik tawar-menawar, teknik mengesan penipuan, dan panduan memborong dihuraikan secara terperinci dalam buku ini.

Lengkap dan terperinci:

Inilah kelebihan buku ini. Panduan dalam buku ini membimbing anda bermula dari rumah anda di Malaysia, menjaga keselamatan anda daripada ditipu, menemani anda memborong di China, membantu anda membawa pulang barangan borong ke Malaysia, dan yang paling penting, memuaskan hati anda dengan keuntungan sehingga 600%.

Panduan dan teknik tambahan:

  • Panduan mendapat kadar tukaran wang yang tinggi
  • Panduan memilih produk yang laris di pasaran
  • Panduan beribadah dalam kesibukan di plaza borong
  • Teknik tawar-menawar dan mengambil hati peniaga Cina

Bahagian 1: Pengenalan Tentang China

Bab 1 China, Paksi Ekonomi Dunia

Bab 2 Matawang

Bab 3 Cuaca Di Guangzhou

Bab 4 Penduduk Dan Budaya China

Bahagian 2: Persediaan Sebelum Ke China

Bab 5: Perancangan Ke China

Bab 6: Passport Dan Visa

Bab 7: Penerbangan Ke Guangzhou

Bab 8: Jumlah Wang Untuk Dibawa

Bab 9: Senarai Semak Untuk Ke China

Bahagian 3: Apa Yang Ada di China

Bab 10: Minggu Emas Di Guangzhou

Bab 11: Tempat Menarik Untuk Dilawati

Bab 12: Canton Fair

Bab 13: Plaza Borong, Syurga Untuk Memborong

Bahagian 4: Tip Memborong di China

Bab 14: Budaya Bisnes Orang Cina

Bab 15: Merancang Borongan Pertama

Bab 16: Mengkaji Pasaran Tempatan

Bab 17: Memilih Produk Bermanfaat

Bab 18: Alibaba Dan 40 Penyamun Di China

Bab 19: Penipu Bercakap Melayu

Bab 20: Katalog Barang

Bab 21: Warranti Barangan China

Bab 22: Menghantar Barang Ke Malaysia

Bahagian 5: Tip Survival di China

Bab 23: Hotel

Bab 24: Jurubahasa

Bab 25: Pengangkutan

Bab 26: Makanan Halal

Bab 27: Waktu Solat

Bab 28: Telefon dan Internet

Bab 29: Peminta Sedekah Profesional

Bab 30: Nota Tambahan di Plaza Borong

Bahagian 6: Bonus

Bab 31: Pulang ke Malaysia

Bab 32: Mitos Bisnes Borong China

Bab 33: Risiko ke China

Bab 34: Untung Peniaga Kampung

Bab 35: Trip Borong China

Diskaun sebanyak 25% beserta tandangan penulis buat semua tempahan & bayaran penuh yang dibuat sebelum/sehingga 30 September 2011 (Jumaat) .

Jumlah yang perlu dibayar bagi setiap buku setelah diskaun 25%: RM12.75 + RM6 (Kos Pos Ekspress) = RM18.75

*Sekiranya memilih untuk mengambil buku sendiri di Pejabat G Minds Group Sdn Bhd., Wangsa Melawati, bayaran untuk Kos Pos tidak perlu dimasukkan sekali.

Tempahan dan maklumat pembayaran boleh dibuat dengan mengisi borang di sini.

Sebarang pertanyaan boleh disalurkan melalui emel ke greatmindstc@gmail.com

Sekian, kami suka!

Siapakah Great Minds Group?

ads