Selasa, 27 September 2011

di negeri melaka - Google Blog Search

di negeri melaka - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Jabatan Perikanan <b>Negeri Melaka</b> | Jawatan <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2011 07:48 PM PDT

Posted by  in Sunday, September 25th 2011   

Jawatan Kosong Kerajaan liked this post

Jawatan Kosong Di Jabatan Perikanan Negeri Melaka Jawatan Kosong Di Jabatan Perikanan Negeri Melaka

Jawatan Kosong Di Jabatan Perikanan Negeri Melaka - Opportunities are open to graduates who are interested in aquaculture entrepreneurs as follows:

1. "Contract Farming" Programme

PROGRAM: 'Contract Farming' Barramundi Hatcheri Cents System / 'Contract Farming" Hatcheri Siakap dalam Sistem CENTS
DEPARTMENT: Department of Fisheries Malaysia
LOCATION: Sempang Pantai, Merlimau Melaka

This program involves hatcheri cents barramundi fish in the system under regulatory and Company Department of Fisheries Malaysia Melaka Cell Farming Sdn. Ltd.

ELIGIBILITY REQUIREMENTS: 

- Malaysian
- Aged 21 years and above
- Approval of the minimum has a certificate in aquaculture or
- An equivalent qualification
- Ability to speak, read and write in Bahasa Malaysia with good (ability in English are given priority)

ADDITIONAL REQUIREMENTS: 

- Priority is given to the people of Malacca
- Have a first degree, diploma Approval is given priority
- Have experience and knowledge base in aquaculture
- Willing to work outside the office and remote areas
- Healthy body

HOW TO APPLY: 
- Please submit a resume and personal background and attach supporting documents such as the relevant certificates have been confirmed.
- Applications must be sent to:

PENGARAH
JABATAN PERIKANAN NEGERI MELAKA
BATU BEREMDAM
75350 MELAKA

For further details please contact the Fisheries Office Malacca at telephone 06-3172485 (Ms. Doreen Siew Wee Leen / Mr. Mohamad Ishak)

Applications must be submitted before or on 27 September 2011 (Tuesday). Only successful applications will be called to attend an interview.

Closing Date: 27 September 2011

Anda suka jawatan ini? Jangan lupa klik "LIKE"

Tidak Sesuai/Berminat Dengan Jawatan Diatas! Inginkan Jawatan Lain?Taip Dibawah Untuk Jawatan Pilihan Anda Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email... Please CHECK your email inbox to verify your subscribe

Syiar Islam akan terus berkembang <b>di Negeri</b> Sembilan, Menteri <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 03:41 AM PDT

SEREMBAN, 20 September – 'Majlis Perasmian Penutup dan Pelancaran Program Psikososial Dewasa dan Warga Emas Siri 2' anjuran Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (Unit Masjid Negeri) sebentar tadi telah disempurnakan oleh Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan.

Majlis yang berlangsung sejak pukul 8.00 pagi tadi di Dewan Solat Masjid Negeri telah diisi dengan ceramah motivasi oleh Pakar dan Perunding Motivasi Bebas iaitu Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah dengan seramai satu ribu satu ratus orang mengambil bahagian.

Dalam masa yang sama, Unit Masjid Negeri juga telah melancarkan 'Kelab Warga Emas Masjid Negeri' yang diilhamkan oleh Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan sebagai iltizam mempertingkatkan syiar Islam di Negeri Sembilan. Seramai empat ratus orang ahli telah mendaftar setelah pelancaran di laksanakan sebentar tadi.

Di dalam menegakkan syiar Islam di Negeri Sembilan hari ini Menteri Besar banyak menyentuh berkaitan fungsi masjid yang bukan sahaja untuk kegunaan solat, tetapi ianya juga boleh digunakan sebagai pusat perbincangan dan menambah ilmu pengetahuan kepada semua orang.

Menurut beliau "untuk menjadi manusia yang berjaya keseimbangan Fardu Ain dan Fardu Kifayah perlu diberi penekanan dan keseimbangan barulah manusia yang lahir hari ini menjadi insan yang cemerlang dan tidak kosong ilmu."

Disebabkan oleh itu, Kerajaan Negeri tidak pernah putus dalam usaha membangunkan negeri dari tanah yang subur sehinggalah kepada pembangunan modal insannya.

"Sakit berpunca, mati bersebab. Janganlah pula apabila sesuatu yang berlaku ke atas masyarakat kita  hari ini kita saling menyalahi antara satu sama lain kerana itu tidak akan menyelesaikan masalah. Gunakan lah Institusi Masjid sebaik-baiknya barulah Islam dipandang mulia oleh semua orang." Nasihat Menteri Besar kepada hadirin.

Turut hadir ialah Sahibul Samahah Dato' Haji Mohd Yusof Haji Ahmad , Mufti Jabatan Agama Islam Negeri.

Dato' Haji Mat Ali Hasan selaku Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Razak Mansor , Speaker DUN dan Tuan Johani Hassan, Pengerusi Jabatan Hal Ehwal Agama Islam turut hadir sama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads