Jumaat, 17 Februari 2012

04 di durian tunggal - Google Blog Search

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Teko Kopi: CERAMAH MAHFUZ TAK LAKU <b>DI DURIAN TUNGGAL</b> <b>...</b>

Posted: 25 Oct 2011 10:14 AM PDT

MAHFUZ OMAR ker nihh..!!! laaaaaa...!!!aku ingat KELING maner tadi....hehehe...Dengar cerita Dato Mampus ...oppsss sorry...Yg Bhg Dato Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS telah mengadakan CERAMAH HARAM di Kg Pdg Kerbau di DUN Durian Tunggal pada 23 Oktober 2011 lalu...aku kata CERAMAH HARAM kerana mereka tak mohon pun permit untuk mengadakan ceramah ni...ikut suka mak bapak dia jer....macam orang takder undang2... memang mcm tu lar tebiat mereka nie..kalu polis halang, mereka akan kata UMNO yang suruh...hai...!!!.kalu mohon betul2 ikut prosidur kan senang, bukannya tak lulus...tapi mmg malas nak mohon kot...!!! kan diaorang ni semua memang malas, yang dia orang rajin cuma MENIPU jer... :)
 Asalnya ceramah ni nak diadakan di Kg Panchor tapi tak jadi sebab dihalau oleh orang kampung...keh3..!!! Mahfuz pulak kata ceramah tak jadi disana sebab Senator yang baru dilantik, Senator Baharudin Abu Bakar dari Kg Panchor telah menghalang ceramah tersebut dari diadakan di Kg Panchor...MENIPU lagik ko.!!! patutnya Si Mahfuz nie kena bersyukur ceramah tak jadi di Kg Panchor kerana orang kampung yang dekat ngan tempat ceramah dah pakat2 nak pasang bendera BARISAN NASIONAL sebanyak2nya disekeliling pagar rumah mereka...mereka nak kasi Mahfuz fening skit...hehehe..
Nak tau apa INTIPATI ceramah si Mampus (oppss sorry, salah lagik) si Mahfuz nie..??? Biasalar INTI DAN PATInya memang takder pun...kosonggggg..!!! yang ada cuma kata sana tak betul, sini tak betul, yang betul pun tak betul, kira dia sorang saja yang betullll...Si Mahfuz kata orang kampung jangan percaya kepada KHURAFAT POLITIK...iaitu mempercayai hanya Barisan Nasional sahaja yang bule mentadbir Negara dengan baik...perghhh!!! KHURAFAT POLITIK..??? kira pakai istilah agama skit lar yer?, nanti bila orang kg dengar akan rasa gerun skit...ermmm...apalah BODOH sangat ko nie...!!! orang kg kat DUN Durian Tunggal nie tak bule lar korang nak takut2kan ngan istilah2 mcm tu...orang kampung kat Durian Tunggal nie memang yakin dan percaya hanya Barisan Nasional saja lar yang bule mereka bergantung harap untuk meneruskan kesinambungan politik Melayu Islam dan kesejahteraan rakyat Malaysia nie...bukan mcm PAS yang jadi pencacai dan parti kasta paling rendah dalam Pakatan Pembangkang.
Ha...!! yang nie lagi sorang...Adly Zahari namanya...Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka yang diwar2kan sebagai calon PAS di DUN Durian Tunggal...cakap memang pandai...berdentam dentum..!!! dan sekarang nie dah macam orang gila pusing satu DUN Durian Tunggal jumpa orang.Haii..??? kata BN nie bila dah nak PRU baru sibuk pergi sana sini jumpa pengundi, ko pun sama saja...kata dulang paku serpih.. Kata budak Adly,  baru baru nie dia pergi melawat satu keluarga India di sana dan teramat lar sedih melihat keluarga tersebut hidup dalam keadaan daif, tido atas tikar jer, anak2 pun tak kesekolah dan tak mendapat pembelaan dan bantuan yang sewajarnya dari BARISAN NASIONAL...erm...MENIPU jugak ko yer..!!! atau ko kena TIPU ngan India tu kot?
Untuk maklumat Encik Adly, kawan India kita nie menerima bantuan kewangan bulanan dari PEMBELA dan juga bantuan bulanan makanan...Ketua MIC kat sana sering membantu keluarga ini dan anaknya tidak dapat bersekolah kerana masalah dokumen kelahiran dan sekarang sedang diusahakan..Si India nie pun sebenarnya kaki arak dan malas nak bekerja dan selalu keluar masuk penjara...abis BN nak tolong mcmana lagi si Adly oiii.???.kalu si bapak nie tak ubah sikap pemabuk dan jenayah dia...dan memikirkan dengan penuh keinsafan untuk melihat keluarganya dan anaknya berjaya dalam kehidupan...dengan lain perkataan TIDAK ADA ORANG YANG BOLEH MERUBAH NASIB KELUARGA DIA MELAINKAN DIRI DIA SENDIRI...orang lain hanya bule memberi bantuan dan menunjukkan arah perubahan itu...ada betullllll...????
Hai...!!! aku nak berleter panjang2 pun dah naik malas lar....jadi korang fikir2 lar sendiri, aku dengar Si Adly ni juga diwar2kan akan menjadi Ketua Menteri Melaka kalu Pakatan Haprak memerintah, hai jangan jadi mcm Negeri Perak dulu lar masa pakatan haprak memerintah...topeng saja PAS tapi yang menggerakkannya DAP...alamat Melayu Melaka kena jual dengan DAP....!!!
INGATTT BANGSA MELAYU....!!!! JANGAN BIARKAN PERKARA ITU TERJADI...!!! AYUH KITA BERSATU MEMBENAMKAN PAKATAN HAPRAK YANG DITERAJUI OLEH DAP INI...!!!
pssttt...cari cari jugak wide angel Ceramah Mahfuz di Kg Pdg Kerbau tapi tak jumpa...sembunyi nampak..??? maklumlar ceramah hanya dihadiri kurang 80 orang...keh3...Mahfuz pun mcm takder mood ajer nak berceramah...tak sampai pun 1/2 jam dia bercakap.... :)

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads