Rabu, 11 April 2012

04 di alor gajah - Google Blog Search

04 di alor gajah - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 07:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Festival Kalam Jamaie (SR) Daerah <b>Alor Gajah</b>

Posted: 26 Mar 2012 01:30 AM PDT

26 Mac 2012 - Festival Kalam Jamaie (SR) Peringkat Daerah Alor Gajah telah diadakan pada hari ini di SK Kem Terendak 2, Sungai Udang, Melaka. Ia adalah sebagai pembuka tirai pertandingan bagi peringkat daerah sebelum diadakan di peringkat negeri pada 5 hingga 8 April 2012 bersempena Karnival Pendidikan Melaka di MITC, Ayer Keroh, Melaka. Johan dan naib johan daerah akan bertanding pula di peringkat negeri kelak.

Sebanyak 12 sekolah telah mengambil bahagian iaitu SK Melaka Pindah, SK Gangsa, SK Simpang Empat, SK Dato' Naning, SK Parit Melana, SK Pengkalan Balak, SK Kem terendak 2, SK Pulau Sebang, SK Alor Gajah 1, SK Kem Terendak 1, SK Bukit Beringin dan SK Lubok Redan.

Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Ustaz Che Mat bin Che Leh, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI JPN Melaka. Turut hadir, Ustaz Norhisham bin Miswan, PP j-QAF, SPI JPN Melaka dan juga Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam, PPD Alor Gajah, Melaka.

KEPUTUSAN PERTANDINGAN:

Johan : SK Simpang Empat

N. Johan : SK Pulau Sebang

Ketiga: SK Pengkalan Balak

 [ ALBUM GAMBAR 1 ] [ ALBUM GAMBAR 2 ]

MTQSS (SR) Peringkat Kawasan <b>Alor Gajah</b> 2012

Posted: 26 Mar 2012 07:07 PM PDT

27 Mac 2012 - Hari ini tibalah pula giliran sekolah-sekolah rendah Kawasan Alor Gajah mempersembahkan kehebatan bakat anak-anak didik mereka dalam pertandingan tilawah al-Quran, hafazan dan juga bercerita di Majlis Tadarus al-Quran Sekolah-sekolah (MTQSS) Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kawasan Alor Gajah yang telah dilangsungkan di SK Ayer Pa'abas, Alor Gajah, Melaka.

Sebanyak 34 buah sekolah telah menyertai pertandingan kali ini yang melibatkan 26 SK, 1 SABK dan juga 7 SJK. Ini merupakan pertandingan kedua peringkat kawasan bagi Daerah Alor Gajah yangmana peringkat kawasan Masjid Tanah telah dilaksanakan di SK Seri Laksamana, Masjid Tanah pada minggu lalu.

Pegawai Penyelaras pertandingan kali ini adalah Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam PPD Alor Gajah manakala Tuan Hj. Zaabar bin Abu Bakar, Penyelia Kanan Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam (PDSI), SPI JPN Melaka pula membantu untuk pengurusan panel hakim. Turut hadir Ustazah Hjh. Pawziah bt. Md. Ali, Penyelia Dakwah, PDSI, SPI JPN Melaka.

Majlis perasmian penutup telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tuan Hj. Ridzuan bin Abdul Ghani, Ketua Unit Pengurusan Institusi Pendidikan Agama (PIPA), SPI JPN Melaka.

[ KEPUTUSAN ] [ GAMBAR : ALBUM 1 || ALBUM 2 ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads