Jumaat, 5 Oktober 2012

04 di bukit katil - Google Blog Search

04 di bukit katil - Google Blog Search


Sidang Media Sekreteriat Pakatan Rakyat <b>Bukit Katil</b> | Penyelia DUN <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2012 03:28 AM PDT


Kami menyeru Ketua Menteri Melaka dan Barisan Nasional merealisasikan "politik keadilan", membatalkan usul yang menghalang wakil DAP menghadiri sidang DUN yang dijangka diadakan pada akhir bulan Oktober atau awal November 2012.

Dijangka sidang DUN akan membincangkan hal-hal belanjawan 2013, yang melibatkan kepentingan belanjawan 780,000 warga Negeri Melaka.

BN tidak boleh menafikan hak-hak wakil rakyat untuk menghadiri sidang DUN dan hak untuk membawa suara rakyat kedalam persidangan DUN.

Jika wakil DAP tidak dapat  menghadiri persidangan DUN, maka ini merupakan suatu sejarah di mana persidangan DUN akan dijangka meluluskan belanjawan tanpa kehadiran wakil  pembangkang buat kali pertama.

Dalam perkara yang melibatkan kepentingan awam dan perkara tertentu, maka Ketua Menteri boleh membawa usul tergempar dalam persidangan hari pertama supaya membatalkan usul terdahulu, iaitu membenarkan 5 orang wakil DAP memasuki dewan. Diharap wakil MCA dapat menyokong usul Ketua Menteri.

Adun DAP telah dihalang menghadiri DUN selama enam bulan, maka mereka terlepas daripada menghadiri persidangan belanjawan.

Kami sedar bahawa  terlalu banyak hal-hal yang akan dibaincang oleh wakil rakyat, ini termasuklah masalah banjir kilat di kawasan bandaraya dan kawasan sepanjang tebing sungai, masalah kerugian projek-projek "white elephant", projek rumah terbengkalai, projek terbengkalai, masalah kekurangan katil pesakit di Hospital Melaka, PBT enggan memaklumkan perbalajaan dan lain-lain.

Sekreteriat Pakatan Rakyat Bukit Katil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads