Sabtu, 10 November 2012

04 di alor gajah - Google Blog Search

04 di alor gajah - Google Blog Search


Jawatan Kosong 2012 <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Alor Gajah</b>

Posted: 01 Oct 2012 05:02 PM PDT

jawatan kosong 2012 Majlis Perbandaran Alor Gajah

Jawatan Kosong 2012: Majlis Perbandaran Alor Gajah merupakan sebuah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) atau kerajaan tempatan yang berorientasikan perkhidmatan rakyat merupakan penggerak utama di dalam menjadikan Alor Gajah sebagai daerah yang maju dan indah.Majlis Daerah Alor Gajah telah disusun semula mengikut Akta Kerajaan Tempatan, 1976 (Akta 171) mulai daripada 1 Julai 1978. Penyusunan semula ini meliputi seluruh daerah Alor Gajah. Seterusnya Majlis Daerah Alor Gajah telah dinaikkan taraf kepada Majlis Perbandaran Alor Gajah pada 1 Mei, 2003. Majlis Perbandaran Alor Gajah kini adalah sebuah Pihak Berkuasa Tempatan yang menyediakan perkhidmatan perbandaran serta membangunkan kemudahan infrastruktur dan sosial bagi penduduk di daerah Alor Gajah.

Majlis Perbandaran Alor Gajah mempelawa Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur 18 tahun ke atas untuk mengisi kekosongan jawatan bertaraf tetap seperti berikut :-

1. Pembantu Penilaian W17

Cara Memohon

Permohonan hendaklah menggunakan Borang Permohonan Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Alor Gajah yang boleh didapati secara PERCUMA di Kaunter Majlis Perbandaran Alor Gajah pada waktu pejabat atau melalui laman ini.
1.2 Semua permohonan hendaklah disertakan dengan salinan sijil-sijil persekolahan, kad pengenalan, sijil kelahiran, gambar terkini berukuran pasport serta lain-lain dokumen sokongan yang berkaitan.
1.3 Ijazah/Diploma/Sijil yang digunakan dalam permohonan ini perlu mendapat pengiktirafan kelayakan di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) melalui laman web interaktif JPA http://www.interactive.jpa.gov.my/frmMainktiraf.asp dan melampirkannya bersama borang permohonan.
1.4 Pegawai-pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat (Tetap dan Kontrak) hendaklah mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan dan pastikan Kenyataan Perkhidmatan yang kemaskini dan Laporan Penilaian Prestasi disertakan bersama.
1.5 Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah ditulis nama jawatan di bahagian atas sebelah kiri sampul surat dan dikirim atau datang sendiri ke Majlis Perbandaran Alor Gajah seperti alamat berikut :-

YANG DIPERTUA
MAJLIS PERBANDARAN ALOR GAJAH
JALAN DATO' DOL SAID
78000 ALOR GAJAH
MELAKA

Klik sini untuk muatturun borang permohonan jawatan ini.

Klik sini untuk maklumat lengkap dan syarat permohonan iklan jawatan kosong 2012 ini.

Tarikh Tutup Permohonan : 14 Oktober 2012

*Jawatan Kosong 2012 di Majlis Perbandaran Alor Gajah*

You can leave a response, or trackback from your own site.

Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Perbandaran <b>Alor Gajah</b> Sept

Posted: 06 Sep 2012 06:24 PM PDT

Majlis Perbandaran Alor Gajah

Majlis Perbandaran Alor Gajah merupakan sebuah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) atau kerajaan tempatan yang berorientasikan perkhidmatan rakyat merupakan penggerak utama di dalam menjadikan Alor Gajah sebagai daerah yang maju dan indah.Majlis Daerah Alor Gajah telah disusun semula mengikut Akta Kerajaan Tempatan, 1976 (Akta 171) mulai daripada 1 Julai 1978. Penyusunan semula ini meliputi seluruh daerah Alor Gajah. Seterusnya Majlis Daerah Alor Gajah telah dinaikkan taraf kepada Majlis Perbandaran Alor Gajah pada 1 Mei, 2003. Majlis Perbandaran Alor Gajah kini adalah sebuah Pihak Berkuasa Tempatan yang menyediakan perkhidmatan perbandaran serta membangunkan kemudahan infrastruktur dan sosial bagi penduduk di daerah Alor Gajah.

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Alor Gajah

Permohonan adalah dipelawa bagi mengisi jawatan kosong seperti di bawah:-
1Pembantu Tadbir (Undang-Undang) – Gred L17

2.Pembantu Tadbir (Perkeranian / Operasi) – Gred N17

Syarat Lantikan : sila klik sini

Borang Permohonan: sila klik sini

Sumber iklan: http://www.mpag.gov.my/web/guest/job

You can leave a response, or trackback from your own site.

Seorang Wanita antara Suspek Miliki Hampir 200 gram Heroin <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2012 06:37 AM PDT

 

ALOR GAJAH 8 Okt. - Dua lelaki dan seorang wanita ditahan bersama 198 gram dadah jenis heroin bernilai RM5,500 dalam Operasi Tapis di sebuah rumah di Taboh Naning di sini, Khamis lepas.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Supt Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata dalam serbuan pada 2.45 petang itu, polis menjumpai 10 paket plastik kecil dadah berkenaan dengan anggaran berat kasar 19 gram di dalam poket seluar yang terletak di atas meja makan rumah tersebut.

Beliau berkata pemeriksaan lanjut membawa kepada penemuan 100 lagi paket plastik kecil dadah dengan anggaran berat kasar 179 gram dalam sebuah bekas plastik yang disorok di belakang rumah berkenaan.

"Siasatan awal polis mendapati ketiga-tiga mereka yang berumur 19, 39 dan 40 tahun dari Negeri Sembilan itu mempunyai hubungan kekeluargaan dan dipercayai bergerak aktif dalam kegiatan pengedaran dadah sekitar daerah ini sejak lima bulan lepas," katanya kepada Bernama di Ibu Pejabat Polis Daerah Alor Gajah di sini, hari ini.

Katanya salah seorang lelaki yang bekerja sebagai buruh kasar berumur 39 tahun turut positif dadah selain mempunyai rekod jenayah lampau kerana merusuh pada 1996.

Kesemua mereka kini ditahan reman sehingga Khamis ini bagi membantu siasatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads