Selasa, 16 April 2013

Cuti-Cuti Kami Di Melaka – Makan <b>Di Umbai</b> & Menara Taming Sari

Posted: 29 Mar 2013 12:00 AM PDT

_DSC0309

Akhirnya sampai jugak kami di Umbai. Tempat makan seafood yang fames di Melaka. Dalam 25 minit jugak la perjalanan dari Bandar Melaka menuju ke Umbai. Bila dah sampai orang dah ramai. Uqail masa makan dia tidur. Senang sikit nak memilih makanan dan nak makan. Apa buruk benar sara buat muker camgitu.. ngada2 la tu.

_DSC0314_DSC0315

Tak lama kami menunggu makanan siap di masak. Memasing perut dah lapar.. alhamdulillah selera kami makan malam tu. Syukur rezeki yang ada.

slide14

Ni di antara menu yang di order. Ikan Siakap Masak 3 rasa, Ikan Siakap Steam Halia, Ikan Pari Bakar Bersambal dan Udang Goreng Tepung.

_DSC0357

Lepas jer kami makan di Umbai. Terus en abang ajak pergi ke Bandar Melaka Balik. Nak tengok Keindahan Bandar Melaka. So bila jenjalan kat depan Menara Taming Sari tengok orang dah tak ramai beratur macam siang tadi. Apa lagi aku ajak en abang dan anak2 naik.

_DSC0349

Ni la kali pertama aku naik Menara Taming Sari (Menara Berputar).. excited sudah.

_DSC0345

Kabin yang selesa.. Kemasukan kami kena bayaran dewasa RM20 dan Kanak2 RM10.

_DSC0332

Kabin akan mula berputar apabila hampir mencecah puncak menara, seronok dapat menikmati pemandangan indah bumi Melaka di waktu malam.

_DSC0321

Mula-mula rasa gayat jugak la. Masa nak naik sangat laju.

slide15

Masa ni baru lepas naik Menara Taming Sari. Anak-anak sangat seronok.

_DSC0360

Lepas jer kami naik Menara Taming Sari. Aku ajak en abang jenjalan di Pasar Malam berdekatan. Macam2 ada. Sama macam UpTown kat Danau Kota. Lepas puas jenjalan dan bershopink terus kami balik Hotel. Dalam pukul 1 pagi jugak la sampai Hotel. Memasing dah kepenatan balik terus tidur zzzz. Esok tu pepagi bangun sarapan kat coffee house dan dalam 2 jam jugak la anak2 mandi-manda sebelum check out balik. Habis sudah entry cuti-cuti kami di Melaka. Sekian.

notajariku – sebelum balik singgah lagi makan lauk assam pedas melaka dan coconut shake.. memang mavelooss.