Isnin, 3 Jun 2013

04 di klebang - Google Blog Search

04 di klebang - Google Blog Search


Mama to Eryna: Coconut shake <b>Klebang</b> kini <b>di</b> kota damansara

Posted: 29 May 2013 07:09 PM PDT


Apakah tetiba tajuk pagi2 cter pasal coconut shake ntah.meleleh dah air lior nih.
Last week mood nak blog ke laut.asyik blog walking ajer.plus actually ,en boss tgh ada.kena tunjuk sket pekerja yang terbaik +__+.
Well, pasal coconut shake ni kan.Aku sebenarnya memang tak pernah pun rasa yang klebang tu.padahal selalu ja turun Melaka.akak aku pun 2 orang kawin ngan org sana.asal lalu je lupa nak beli.
Kisah nya , weekend hari tu ,kami duk cari kedai yang boleh servis ekon.maklum lah ,eryna kan allergik to panas ,so ekon mau betul2 sejuk baru dia boleh tidoq lena.well.................................
Ekon tuan rumah tu macam sat sejuk sat panas.macam rasa angin panas.dah tiba masa utk servis la tu.aku dah nak 2 thn duduk situ ,mana pernah servis pun.
so, round punya round kat area2 seksyen 6 ,tetiba nampak gerai eskrem Walls.pastu ada banner besar kat situ " Coconut Shake Klebang " tajuk nya.
Dah lah masa tu hujan gerimis, amboi macam best sangat nih dapat pekena.tapi takmo syer2 kena tamak sorang satu.since ujan ,laki ku ajer yang turun p beli.

Inilah rupa nya coconut shake yang menjadi sebutan orang ramai kalau p klebang tu yek.
Laki ku sempat sembang ngan budak stall tu.dia kata ni memang original yang klebang tu.eskrem pun sama ,cap Walls.aku ia kan ajer.mana la aku tau kalu dia auta ke aper kan.
Budak tu claim ,pemilik nya orang yang sama.kira bukak cawangan la ni yek.
Dan hari kami p tu ,gerai tu baru first day bukak.amboi dik ,takdak free ka.huhuhuhu.



Tengok la si bam bam ni.dia yang sebok nak jugak.asik sebut "nak,nak"..sabar je la ngan ini budak.itu eksyen sajer.aku saja kasi dia try guna straw.bukan dia reti sedut pun.shake tu pekat kot..pastu excited kunun rasa cam dah besar sangat la tu ,syer2 air mama.layanzzz...........

Sorry ,ini saja yang termampu ku snap pic sebab eryna dah sibuk tarik2 ,kang tumpah aku yang menyesal.laki aku mesti takmo bagi dia punya nanti.so,baik aku cepat2 minum.
Rasa ? sedap la.mula sedut rasa eskrem ,pastu last sedut rasa air nyior .manis air buah.dap dap.ada letak choc rise kat atas sket.memang blend sebati ,takdak rasa ais ketul dalam tu.
And compare to yang original klebang ,i have no idea.sebab tak pernah try.
Yang aku tau ,yang ni sedap.price is RM 3.50 per cup.berbaloi aper.air sirap tepi jalan pun ada orang RM 3 ,ni air nyior siap ada eskrem ,kira berbaloi la tu.nak pulak minum masa cuaca panas...amboi...terliur pulak dah...

Gerai ni kat seksyen 6.Jalan cecawi.jangan pulak memandai type kat GPS , "coconut shake klebang" , pastu nanti kalau GPS tu bawak ko sampai Melaka jangan nak salahkan aku yek.harharhar.
Boleh cari kat GPS , Jalan cecawi 6/1A ,seksyen 6. sebab nya kedai servis ekon yang kitaorg nak hired tu berdepan ngan gerai ni ajer.so, aku kasi address kedai ekon tu.pastu ,jangan pulak ko p cari coconut shake kat kedai ekon pulak. >_<.
Selain dari gerai ni, ada gak gerai2 bersusun kat situ.tapi ,kalau lalu lorong tu ,mesti nampak lah gerai coconut shake ni.sebab nya payung Walls tu pun dah obvious kot.
Sekian.selamat ber"coconut shake".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads