Ahad, 13 Oktober 2013

04 di merlimau - Google Blog Search

04 di merlimau - Google Blog Search


Homestay <b>Merlimau</b> Melaka - h/p: 019-9113656. : Dapatkan arah <b>...</b>

Posted: 21 Sep 2013 12:10 AM PDT

Homestay Merlimau Melaka - h/p: 019-9113656. : Dapatkan arah laluan anda menggunakan google map: Selamat menuju ke arah Homestay Di Merlimau kami.

Semalam <b>di Merlimau</b> Inn | Bila Cindaku Menulis

Posted: 07 Jun 2013 01:12 AM PDT

Di sinilah kami tinggal semasa balik ke Merlimau minggu lepas. Setahu aku, Merlimau Inn ini adalah satu-satunya rest-house yang ada di Merlimau. Kami tidak menginap di rumah tinggalan arwah ibu/bapa mertuaku kerana pastinya rumah tersebut dipenuhi dengan saudara-mara yang lain.


Cantik kan gambar-gambar di atas? Ada tak rasa teruja untuk tinggal di sini? Gambar diambil dari website Merlimau Inn - http://www.merlimauinn.webs.com/ dan tentunya gambar-gambar ini dirakamkan semasa rest-house ini baru dibina.

Aku telah beberapa kali tinggal di sini, dari ianya baru dibuka sehinggalah selepas beberapa tahun pembinaannya. Cuma kali ini aku rasa macam tak berbaloi dengan harga bilik yang kami bayar sebanyak RM167 untuk sekadar bermalam di situ. Kami check-in jam 3 pagi. Kebetulan ada satu group berbangsa India yang juga baru tiba. Kerana lantai-lantai di situ diperbuat dari kayu, aku telah mencuba sedaya-upaya untuk berjalan sesenyap yang boleh supaya tidak mengganggu penghuni-penghuni lain yang sedang nyenyak tidur. Beberapa kali juga aku menegur anak perempuanku supaya memperlahankan hentakan kakinya tetapi apabila group yang baru tiba tadi mula lalu-lalang di hadapan bilik kami dengan hentakan kaki yang boleh menggegarkan pintu dan tingkap, aku sudah tidak menghiraukan lagi hentakan kaki anak dan en suami. Aku boleh dengar dengan jelas suara-suara mereka di luar yang meminta bantal dan yang tak berpuashati dengan bilik masing-masing. Biarlah ... aku sudah kepenatan.

Aku mencari-cari plug untuk charge handphone. Ada satu sahaja plug yang telah disambungkan dengan 3-pin plug extension, satu untuk TV dan satu lagi untuk electric kettle. OK ... ada satu plug tak digunakan dan aku pun plug-in charger untuk handphone. Tuuup!! Terkejut betul aku bila plug tersebut meletup dan mengeluarkan bau terbakar. Aku cuba pula plug-plug yang lain, nampaknya extension tu sudah rosak semuanya. Nasib baiklah en suami ada membawa extension plug dan nasib baik juga main plug di situ boleh digunakan lagi, dapatlah aku charge battery handphone yang hampir flat. Ada satu lagi plug kosong jadi aku pun cubalah sambung cable untuk TV. Kalau takde Astro pun, paling-paling channel 1, 2 atau 3 tentu ada kan. Aikk!! Takkan lah TV pun rosak, langsung takde apa-apa. Aduss takpe lah, aku pun dah ngantuk nak tidur ni.

Esok paginya bila aku ke bilik air untuk mandi, puas aku putar-putar kepala paip di sinki tapi hanya setitik-setitik saja air yang keluar. Aku cuba pula buka tap di tepi jamban ... adalah sikit air, kecik, halus jer ... macamana nak mandi ni? Air di shower juga macam nak-tak-nak aje keluar. Kenapa teruk sangat tempat ni? Terpaksalah aku kejutkan en suami supaya ke reception dan dalam masa 5 minit, barulah air shower mula keluar walaupun tak berapa kuat airnya. Dan dari pekerja yang bertugas juga kami dimaklumkan sistem TV di situ rosak (aku tak faham apa maksudnya sistem rosak) tapi lantaklah, kami pun dah nak cepat untuk ke majlis kahwin. Setelah bersiap-siap, pagi tu juga kami check-out sebab aku cuma booked untuk satu malam sahaja. Aku sebenarnya tak perasan yang aku perlukan dua malam di situ. Tapi elok jugalah, ada hikmahnya di sebalik keterlupaan aku .... :)

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads