Jumaat, 14 Mac 2014

04 di durian tunggal - Google Blog Search

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Berubat Batu Karang Dalam Hempedu <b>di Durian Tunggal</b> Melaka

Posted: 10 Nov 2013 05:41 PM PST

    Pagi ni Insyaallah kami akan pergi ke Rumah Haji Jamil di Kampung Gangsa , Durian Tunggal Melaka untuk berubat Mak Su yang di suspect ada Batu Karang di hempedu  nyer... Daripada research yang dah dibuat oleh Papa, Alhamdulilah akhirnyer kami sampai jugak disini. 
     Pada mula nyer confuse jugak laa nak cari rumah Pakcik Jamil nie... Kami ikut info dari blogger2 internet nyerr.... Mujurlah kami sampai hari Jumaat lagi, so petang tu pusing2 lah cari rumah Haji Jamil nie. Alhamdulillah akhirnyer dapat jumpa dan dapat booking nombor siap2.  Kepada sesiapa yang mencari Rumah Haji Jamil nie,boleh refer Coordinate GPS kat Bawah nie..ni coordinate SYGIC yer. Korang boleh parking kereta kat depan Homestay colour purple tu pastu kena jalan skit celah2 rumah orang untuk sampai ke rumah Haji Jamil nie.
BOMOH HAJI JAMIL KG GANGSA, DURIAN TUNGGAL, MELAKA
Penawar Batu Karang Hempedu dan lain-lain penyakit.
Bt 71/2, Kg Gangsa , 76100, Durian Tunggal Melaka
No Tel: 013 9990935, 013 6426663, 012 2658199
Buka (Selasa/Rabu/Satu/Ahad)
Tutup (Isnin/Khamis/Jumaat)
Waktu Operasi (6.00am - 2.00pm)

Kami sampai di Rumah Haji Jamil ni jam 6.15am dan terkejut sangat tengok ramai dah orang kat sana. Semua bangsa ada, melayu, cina, india  bangla pun ada. Sampai jer kat sana, terus pergi amik nombor di kaunter yang dah booking semalam. Nombor kami nombor 14. Sementara menanti giliran tu, jumpa sorang pakcik ni dari Jengka. Dia ni dah 16 kali datang berubat kat sini dan alhamdulillah katanyer. Dia ni ada batu karang dalam buah pinggang dan kalau ikutkan doktor, dah kena pergi buat dialisis,tapi pas berubat dengan Haji Jamil nie, tak payah buat dialisis tu.Alhamdulilah. 

Setibanya giliran kami, kami pun masuk jumpa Haji Jamil nie...Orangnyer simple jer. Menurutnyer dia asal orang perlis. So syok lah cakap utara dengan MakSu...Lepas borak2 and tanya serba sedikit, dia amik macam gel dan sapu perut Maksu. Nampak dia cam garu-garu kat perut tu pastu cakap yang ader batu kat Pankreas.Sambil dia garu-garu pastu TUUUPPPP keluar batu kat jari dia, Dia boh dalam plastik kecik . Amazing tui..Walau cam tak cayer tapi itulah yang berlaku depan kami. 6 mata memerhati . Haji Jamil tu pun cakap, dah siap dah. Adalah dalam 15 minit kami duk dalam bilik dia tu. 
Lepas jer berubat kat rumah Haji Jamil nie, kami singgah sebentar di Warung Sri Tualang. Recommended sangat2 Warung nie. Murah giler makan pagi kat sini. So sesaper yang datang berubat dengan Haji Jamil, kena singgah warung nie....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads