Sabtu, 31 Mei 2014

04 di masjid tanah - Google Blog Search

04 di masjid tanah - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di masjid tanah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2014 03:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

WanMotor.Net: UMNO Parlimen <b>Masjid Tanah</b> Paling Konsisten <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2014 05:42 AM PDT

Parlimen Masjid Tanah yang kini di sandang oleh UMNO mungkin tidak mempunyai masalah untuk mempertahankan kerusi ini pada PRU 14 ekoran komitmen yang tinggi di tunjukkan oleh semua Wakil Rakyat di dalam menjaga kebajikan masyarakat setempat. 

Sekalung tahniah diucapkan kepada Ahli Parlimen Masjid Tanah Pn Mas Ermieyati Samsudin merangkap Ketua Puteri UMNO Malaysia yang juga mewakili orang muda yang begitu cemerlang di dalam menjalankan amanah rakyat serta menjaga kebajikan masyarakat setempat di dalam tempoh hampir setahun ini. Ahli Parlimen Masjid Tanah ini juga terkenal kerana memperolehi majoriti kedua tbesar di dalam Negeri Melaka selepas Ahli Parlimen dari Kota Sim Tong Him yang mewakili DAP pada PRU yang lalu.. Merupakan muka baru di dalam Parlimen tetapi cukup memberi keberkesanan di dalam menyelesaikan masalah rakyat setempat.

Tidak lupa kepada ADUN di dalam Parlimen Masjid Tanah juga telah memberi khidmat yang terbaik di dalam hampir satu tahun ini kepada masyarakat. Antara muka baru adalah YB Sulaiman Md Ali dan YB Md Rawi Mahmud. Kedua dua muka baru ini mempunyai pengalaman yang hampir sama dengan orang lama dan tidak mempunyai masalah untuk menjalankan tugas di kawasan masing masing.

2 ADUN dari Parlimen Masjid Tanah juga di beri penghargaan oleh Ketua Menteri Melaka apabila di beri kepercayaan menjawat jawatan EXCO Kerajaan Negeri Melaka antaranya adalah YB Datuk AR Ismail Othman dan YB Datuk Latipah Omar. Seorang lagi ADUN iaitu YB Datuk Amiruddin Yusof kini sangat aktif di dalan mengerakkan NGO yang betmatlamatkan menarik golongan muda bagi menyokong kepimpinan UMNO Barisan Nasional.

Berbalik kepada cerita asal...

UMNO bhgn Masjid Tanah tidak mempunyai masalah untuk mengekalkan kerusi ini pada PRU akan datang kerana semua Yang Berhormat sentiasa menjalankan amanah yang diberi oleh masyarakat. Malah UMNO Masjid Tanah mampu menambah bilangan sokongan kepada UMNO BN dengan bilangan yang lebih tinggi.

Namun begitu, UMNO Masjid Tanah perlu menumpukan penambahan ahli dan pengundi di DUN Taboh Naning. Penambahan pengundi di Taboh Naning sejak 2008 hingga 2013 amat sedikit iaitu seramai 647 orang sahaja dan ianya tinggi sedikit dari penambahan pengundi pembangkang di DUN Taboh Naning itu 540 orang.

Sejak UMNO Masjid Tanah telah memiliki Ketua Bhgn yang baru, saya melihat setiap sayap pergerakan begitu aktif di dalam mencari ahli dan pengundi baru bagi memastikan UMNO sentiasa mendapat sokongan padu secara berterusan.

Selain daripada itu, NGO di sini juga memainkan peranan yang sama cuma pelaksanaan yang berbeza bagi memastikan golongan muda tidak tersalah memilih kerajaan pada yang mendatang.

UMNO memang perlu mempunyai NGO yanh sentiasa menyokong di belakang parti bagi menguatkan lagi asas perjuangn bagi membela Agama Bangsa dan Tanah Air.

Apa apa pun saya ucapkan tahniah kepada semua Wakil Rakyat di Masjid Tanah kerana anda semua sangat komitmen membantu masyarakat setempat. Semoga Allah SWT sahaja dapat membalas jasa baik anda semua.. 

Jumlah penambahan undi kepada UMNO dari 2008 hingga 2013 mengikut DUN dalam Masjid Tanah.

DUN Ayer Limau = 1604
DUN Tg Bidara = 1350
DUN Lendu = 1211
DUN Kuala Linggi = 1053
DUN Taboh Naning = 647

Jumlah penambahan undi kepada PR dari 2008 hingga 2013 mengikut DUN dalam Masjid Tanah

DUN Kuala Linggi = 599
DUN Taboh Naning = 540
DUN Ayer Limau = 418
DUN Tg Bidara = 414
DUN Lendu = 341

Sekian.
Wan Motor @ Nama Saya Ridwan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads