Rabu, 10 Ogos 2011

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


1oo1 . Ceritera . Atik: Aku Dah Tawan <b>Tanjung Tuan</b>!!! :)

Posted: 23 Jul 2011 09:10 PM PDT

Ok . sekarang aku nak story2 sikit pasal TANJUNG TUAN . Tanjung Tuan ni terletak kat Port Dickson tapi dibawah pemerintahan Melaka . mengadap Selat Melaka . dan terletak 16 km dari Port Dickson . nama lain tanjung tuan ni ialah CAPE RICHADO . ia ada kaitan dengan seorang nelayan keramat yang berjaya menangani pusaran ganas di tengah laut sewaktu bulan mengambang . kebanyakan nelayan yang melalui pusaran itu tidak dapat mengawal perahu mereka lalu ghaib begitu sahaja . 
Dijadikan cerita , semalam aku telah pun berjaya menawan tanjung tuan buat kali pertamanya . aku berjaya naik sampai ke puncak dan melihat sendiri pusaran air yang disebut2 dalam sejarah tu . aku pergi bersama abah , ibu dan adik kecik . ekspidisi ini dianjurkan oleh Majlis Perbandaran Port Dickson di bawah seliaan Kelab Karisma . sebelum2 ni diorang da tawan da Tanjung Tuan ni , Gunung Datok dan Gunung Angsi .  tapi pemergian kali ini sebagai latihan fizikal sebelum mereka bakal menawan Gunung Ledang selepas bulan raya nanti . di bawah ni aku selitkan beberapa pic yang sempat di-snap2 sepanjang perjalanan menuju ke puncak . 


bergambar sebelum bergerak naik

abah menjadi penjaga checkpoint . menawan puncak sambil ber-explorace

ibu bersama ahli kumpulanya MERBAH TONGGEK!

sedang gigih menyiapkan tugasan kedua-- membuat LOGO dari sumber alam sekitar

ni la MERBAH TONGGEK kami

hampir suda menuju ke puncak . di belakang aku adalah RUMAH API TANJUNG TUAN
aku berjaya sampai ke puncak . Subhanallah , cantiknya pemandangan dari atas nih

peace no war!! dibelakang aku tu la PUSARAN AIR yang ganas.

muka kepenatan + gumbiraaa

perjalanan menuju ke pengakhiran explorace

bergambar bersama mereka yang sangat sporting dan mengambil berat . yeaaahhhh
bersama abah yang dah tunggu di jalan penamat

mencari sesuatu yang tak pasti . kahkahakah

rilex suda . badan da letih maa

MERBAH TONGGEK menjuarai explorace ni . yeahhhh

hilangkan penat dengan.... berendam

Berakhirnya explorace ini dengan perasaan yang sangat3 seronok . minggu depan diorang nak pergi Gunung Datok buat kali kedua . untuk meningkatkan stamina sebelum menawan Gunung Ledang . nasib baik aku da nak balik perak . kalau tak Gunung Ledang tu bakal dalam genggamankuh . apa2 pun terima kasih kat abah ibu yang percayakan aku ntuk bagi peluang merasai semua ini walaupun diorang risau pada awalnya takot aku tak cukup stamina . come on babe.. aku kuat laa.. hihih . itu saja untuk kali ni . adios..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads