Sabtu, 4 Februari 2012

04 di alor gajah - Google Blog Search

04 di alor gajah - Google Blog Search


Sebelum Balik Kundang Singgah Sebentar <b>di Alor Gajah</b>

Posted: 12 Dec 2011 07:30 AM PST

memandangkan kami bertolak awal dari Muar
kami singgah dahulu rumah mak uda dan pak uda
ialah p.cik dan m.cik kesayangan kami semua
pija naik sekali kereta pak longnya
jadi dapat la umairah dan pija naik kereta sekali
sekejap jea elok budak berdua nie
lepas tu terus bergaduh ... angin satu badan

sebab syikin dan kak nana memang minta belikan kalau balik ke Melaka
cencalok kalau makan dengan nasi panas-panas memang menyelerakan
memang bertambah nasi bila makan
pastu makan berebut-rebut
memang sedap tak ingat dunia
pak uda dan mak uda nie berniaga depan rumah
jadi waktu malam pak uda akan menguli tepung untuk roti canai
jadi sambil kami semua makan malam, pak uda menyiapkan uli tepung
suka tengok bila tepung menjadi bebola untuk dijadikan roti canai
sampai rumah pukol 12 lebih
nasib baik la hari nie cuti jadi dapat la berehat di rumah
Full content generated by Get Full RSS.

Mencari rumah sewa <b>di</b> sekitar <b>alor gajah</b>.. SEGERA!!! | Rumah Sewa

Posted: 09 Jan 2012 01:48 AM PST

Publish date: January 9, 2012 9:48 am
Contact Name: haizi
Region: Pahang
Location: Alor gajah
Phone: 0176908591
Tags:

Saya sedang mencari rumah sewa di sekitar alor gajah, melaka.. contact saya:0176908591

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

Full content generated by Get Full RSS.

PAS Kawasan Jasin: Lubuk Pondan <b>Di Alor Gajah</b> Diserbu

Posted: 16 Jan 2012 04:45 AM PST

ALOR GAJAH - Taktik seorang pondan mengangkat kain hingga ke paras peha untuk menggoda anggota penguat kuasa sebelum melarikan diri gagal apabila dia akhirnya berjaya ditangkap tidak jauh dari lokasi serbuan di Kampung Telok Gong, Kuala Sungai Baru, dekat sini, awal pagi semalam.

Tangkapan itu dilakukan susulan tinjauan dan rondaan yang dijalankan anggota penguat kuasaan Majlis Perban­daran Alor Gajah (MPAG) bermula jam 10.30 malam, kelmarin bersama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) sebelum menemui suspek dalam sebuah bilik kecil kira-kira 2.15 pagi, semalam.

Operasi yang diketuai Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa Jaim, Zurul Iman Zakaria bersama 16 anggotanya dibantu sepasukan­ anggota bahagian penguat kuasa MPAG diketuai Setiausaha MPAG, Shadan Othman mendapati lokasi terbabit menjadi 'port' golongan pondan dan lelaki normal dari luar melampiaskan nafsu.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Jaim, Rahimin Bani berkata, semasa operasi, suspek yang berada dalam bilik itu seorang diri sedang berbaring di atas sebuah tilam nipis tidak menyahut panggilan anggota yang mengetuk pintu bilik berkenaan.

Menurutnya, kemudian pihaknya cuba meninjau dari tingkap jaring di tepi bilik kecil itu dan mendapati suspek sedang berbaring dengan hanya berpakaian kain batik serta baju singlet wanita.

"Ketika itu, dia hanya berdiam diri walaupun sedar kehadiran kami, namun enggan memberi kerjasama.

"Kira-kira 15 minit selepas itu, anggota meminta suspek keluar, namun enggan hingga memaksa kami memecahkan pintu bilik yang dibina daripada papan nipis," katanya.

Suspek lari, bersembunyi

Rahimin berkata, namun cubaan itu gagal kerana pintu berkenaan berkunci dari dalam dan anggota cuba masuk melalui bahagian yang pecah.

"Sebaik anggota berjaya memasuki bilik ini, suspek keluar dan diperiksa. Namun secara perlahan-lahan suspek menyelak kain batik yang dipakai sehingga ke paras peha sebelum melarikan diri dengan meredah zink karat dan timbunan sampah yang terdapat di tepi bilik kecil itu.

"Kemudian suspek cuba melarikan diri ke arah kawasan rumah penduduk kira-kira 300 meter dari bilik berkenaan dan menyembunyikan diri di belakang sebatang pokok pisang sebelum masuk ke bawah pangkin rumah penduduk dalam keadaan kain batik yang dipakainya sudah hampir tercabut," katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun selepas anggota MPAG mengepung kawasan sekitar, suspek berjaya ditangkap walaupun dia meronta-ronta dan cuba melawan.

"Dipercayai tempat ini sudah lama dijadikan 'port' golongan berkenaan untuk melepaskan nafsu serakah ter­masuk warga emas," katanya.

Katanya, difahamkan ada lagi beberapa pondan yang menjadikan bilik itu sebagai persinggahan berikutan penemuan timbunan pakaian wanita di atas rak.

"Terima kasih kepada media dan orang ramai yang menyalurkan maklumat berhubung gejala tidak bermoral ini sehingga tangkapan berjaya dilaksanakan.

"Kes ini akan disiasat di bawah Seksyen 72 atas kesalahan syariah Jabatan Agama Islam Melaka 1991 lelaki berlagak seperti wanita," katanya.

Kawasan panas akan dibersihkan

Sementara itu, Shadan Othman berkata, pihaknya akan membersihkan keseluru­han tempat itu selepas mendapat pengesahan bahawa lokasi panas berkenaan adalah tanah rezab kerajaan.

Menurutnya, dipercayai golongan berkenaan hanya menggunakan pelita untuk melampiaskan nafsu dan melayan pelanggan mereka.

"Hasil tinjauan mendapati kawasan ini gelap dan pihak kami akan mengambil tindakan dalam masa terdekat untuk merobohkan bilik kecil ini.

"Malah memasang lampu awam supaya aktiviti berke­naan­ tidak lagi berulang selain pemantauan akan terus dijalankan," katanya.

Katanya, difahamkan aktiviti ini sudah dijalankan sejak dua tahun lalu.

Dalam tinjauan pada malam itu, pihak MPAG turut menjalankan pemeriksaan ke atas tiga kedai makan yang menyediakan hiburan karaoke di jalan baru Tanjung Bidara-Solok Duku, Taman Rekreasi Bukit Beringin dan di kawasan perindustrian Londang.

Namun mendapati kesemuanya mempunyai lesen yang disahkan MPAG.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads