Sabtu, 2 Mac 2013

04 di ramuan china - Google Blog Search

04 di ramuan china - Google Blog Search


Ranting PKR Batu Hampar <b>di</b> parlimen Bukit Katil bubar | Melaka <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2013 07:04 PM PST

Akhbar arus perdana menyiarkan berita bahawa satu ranting PKR, Batu Hampar di parlimen Bukit Katil telah terbubar dan anggotanya menyertai Umno. Turut menyambut pembubaran ini ialah Ketua Menteri Melaka, Datuk Ali Rustam yang disebut-sebut bakal calon parlimen Bukit Katil. Turut hadir dan menyerahkan borang permohonan Umno ialah Tuah Rahman yang mendakwa ketua ranting PKR kawasan itu.

Mula-mula penulis ingin beritahu kepada Datuk Ali… Tuah ini tidak bertuah sebenarnya. Sepatutnya dia membubarkan ranting semasa pilihanraya barulah ada harga tinngi. Kedua… Tuah ini hanya ada pengikut tidak sampai 10 orang pun.. PKR Bukit Katil masih mempunyai ahli yang ramai di kampung Batu Hampar. Ini mengulangi skrip tahun 1999, apabila 3 adik beradik di kampung Ramuan China Besar memasuki Umno semasa pilihanraya sedang berjalan. Yang menariknya semua akhbar melaporkan hampir 300 ahli kampung itu turut keluar PKR. He he.. ahli PKR masa tu di Cabang Masjid Tanah tidak seramai itu pun.

Ini perkara biasa. Skrip dan drama ini akan berterusan sehingga pilihanraya. Mengikut Hairiz Nordin (Ketua Penerangan PKR Negeri) memberitahu penulis bahawa Tuah ini sudah dikesan tidak aktif sejak 2-3 tahun lepas malah tempatnya sudah diisi oleh orang lain yang lebih muda. Apa pun penulis mengucapkan selamat berjaya kepada Tuah dan kumpulannya dengan menyertai Umno.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads