Sabtu, 2 Mac 2013

04 di serkam - Google Blog Search

04 di serkam - Google Blog Search


PAS <b>SERKAM</b> DARAT: PR Lancar Menifesto PRU 13

Posted: 24 Feb 2013 08:39 PM PST

Pakatan Rakyat (PR) hari ini melancarkan manifesto pilihan raya mereka dengan tema "Pakatan Harapan Rakyat" menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang memberikan fokus kepada tata kelola yang baik berteraskan prinsip moral dan nilai sejagat yang memberikan keutamaan kepada kebajikan rakyat. 
Manifesto keempat pakatan pembangkang pembangkang itu dilancarkan di Pusat Konvensyen SACC di sini memberikan fokus kepada empat paksi utama; rakyat bersaudara; ekonomi rakyat; kesejahteraan rakyat; dan kerajaan rakyat. Antara intipati manifesto itu adalah memerangi rasuah secara agresif melalui pemujudan Dasar Banteras Rasuah Negara (DEBARAN), Suruhanjaya Anti Monopoli, dan Suruhanjaya Kontrak Awam, bagi memecahkan monopoli dan kontrak-kontrak awam yang telah dianugerahkan kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi menyemak semula keadilan kontrak berkenaan. 
 Pembangkang itu turut menjanjikan pemansuhan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), sistem penguatkuasaan trafik yang menimbulkan kontroversi, Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES), pengambilan berperingkat lebuhraya di Malaysia dan pemansuhan tol, menghentikan operasi kilang nadir bumi Lynas, kajian semula semua fasa Kompleks Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID), dan banyak lagi.

PAS <b>SERKAM</b> DARAT: Bukti Janji Tak <b>Di</b> Tepati

Posted: 15 Dec 2012 01:46 AM PST

"Bagi menampung permintaan ramai berikutan peningkatan jumlah penduduk, pihak Kerajaan Negeri Melaka bakal membina 170 unit rumah kos rendah di Taman Pulai Indah bagi Fasa II tidak lama lagi. Pembinaan itu membabitkan kawasan seluas 12 ekar" - DATUK HAJI GHAZALE BIN MUHAMAD, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Serkam Itu bukan ucapan yg diucapkan semalam, minggu lepas ataupun bulan lepas.. Tapi itu ucapan beliau pada APRIL 2009.. diulangi.. APRIL 2009.
 Majlis pecah tanah juga telah dilakukan ketika itu oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Malangnya.. pembangunan yg dilakukan yg boleh dikira SIAP SEPENUHNYA hanyalah SIGNBOARD yg dah nak naik karat tu.. Adakah bajet 2009 dulu hanya cukup untuk naikkan signboard? Bagaimana dengan Bajet 2010? 2011? 2012? takkan xde kot? Kesian rakyat yg dah membeli rumah yg dimaksudkan pada waktu itu. Difahamkan hingga kini mereka masih menanggung HUTANG BANK berikutan bayaran bulanan untuk rumah yang masih x wujud tu.. Ada gak yg dah fadeup dan BLACKLIST.. Inikah pimpinan yg rakyat MELAKA mahukan? Pernahkah mereka datang dan terangkan pada pembeli kenapa semua ini terjadi? Pernahkah mereka ambil kisah keperitan yg ditanggung rakyat? Setakat nak beri BR1M je la mereka baru muncul dengan senyuman sampai ke telinga.. Melaka, Bandar teknologi Hijau... Benarlah kata PM Najib, memang penuh kehijauan sampai projek taman perumahan pun hijau dengan pokok pokok dan semak samun./ Fb Orenji Ren Oren

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads