Rabu, 8 Jun 2011

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


Anis Anwary: Bercuti <b>di</b> Pantai <b>Tanjung Bidara</b>,Melaka

Posted: 14 Apr 2011 12:31 PM PDT

Assalamualaikum semua.Mesti kamu semua  rasa pelik kan dengan entry saya kali ni?haha!saya dah tak tulis dalam english dah.Saya tulis dalam bahasa melayu dah.Kenape?sebab saye ikot Babydiera lah.Ape lagi.HAHAHA!alah,bukan ape,saya tulis entry dalam english pon sebab maybe ada yang non malay baca blog saya.Tapi saya tgk mcm takde je non malay yang baca.Semua malay je.So,baik saya tulis dalam bahasa melayu.HIHIHI.

Untuk entry kali ni,saya nak bercerita tentang percutian saya ke Pantai Tanjung Bidara,Melaka.Percutian ni dah lama kami bincangkan dari bulan lepas lagi.Tapi still tak ada peluang nak pegi.Pada sabtu lepas,baru lah kami berpeluang nak pergi bercuti bersama-sama.Yang pergi dalam percutian ini ialah kekasih hati saya Babydiera,Bab Xavies,Kecik Lazara,Aiman Biber,Aizat smith dan Bittu batman.Setelah semua sudah bincang pada minggu tu,kami pon bersiap sedia dari hari sabtu lagi.Alhamdulillah bersyukur pada Allah apabila Aizat Smith menyedari bahawa tayar kereta mak saya telah botak dan dawainya sudah terkeluar-keluar.Pada malam itu juga saya minta duit papa untuk beli tayar baru.Pada awalnya,kedai dah nak tutup,tapi bisnes punya pasal,sanggup tutup lewat.Selepas menukar spender,eh silap,selepas menukar tayar kereta,kami pon pulang untuk packing barang.Saya sempat tidur sekejap,sebab terlalu mengantuk.Dalam pukul 1,aku terjaga,sebab Aizat Smith kacau saya tido.Saya pon mandi dan siapkan diri.Aizat Smith dan Kecik lazara sempat buat video shuffle di dalam bilik saya sebelum kami bertolak.

Saya comel kan?please ckp saya comel :)


Kami bertolak dari rumah pada pukul 2 pagi.Kami pon pegi ambil babydiera dan bab xavies seterusnya ke kedai mamak untuk mengalas perut kami.Pada pukul 3 tepat,kami pon meneruskan perjalanan ke Melaka.Ketika dalam perjalanan,Aiman bieber tido nyenyak sambil mulutnya ternganga sementara Bitu pula tido berdengkur sampai kami sesat jalan.Alhamdulillah,nasib baik bitu sempat bangun ketika kami sesat.Kami sempat masuk ke simpang masjid tanah,kalau tak dah pergi bandaraya Melaka dah.Kami pon teruskan perjalanan dan akhirnya,sampailah di Pantai Tanjung Bidara.Banyak chalet yang penuh ketika itu.Ketika Aizat Smith nak buat U-turn,tiba2 tayar kereta terjerlus di dalam pasir.Dalam juga pasir itu.Kami cuba menolak kereta,tapi tak jadi.Hasil otak cerdik Aiman Bieber,kami berjaya menolak kereta itu dengan meletakkan kayu dan spring di bawah kereta.

Tough tak saya?Huhu


Setelah penat dengan kerja itu,kami minum pagi di gerai.Selepas minum,kami ke rumah nenek Bitu utk berehat sebentar.Selepas setengah jam berehat,kami menuju ke pandai yang berdekatan dengan kem sebab bitu ckp kat situ best.Apabila sampai,kami mencari port yang hujung sekali,sebab port di situ aman dan tiada org.Saya agk hampa skit sebab ombak tidak kuat.Saya gemar bermain ombak.Babydiera tidak mandi dan hanya bermain handphonenya saja sementara saya menemaninya.Hai,cantik tak?ni bab yang tulis
Ini tapak sulaiman yang saya jumpa.Pelik kan?

Ini obor-obor yang saya jumpa.Masak gulai sedap ni :P


Babydiera kesian saya tak dapat mandi dan akhirnya dia mengizinkannya.Saya mandi kejap je sebab tak suka dengan keadaan laut disitu.Seterusnya,saya dan kawan-kawan tulis mcm2 di atas pasir.Kami juga turut terjumpa obor-obor dan tapak sulaiman di situ.Hehe.Setelah hampir sejam di pantai,kami berehat sebentar di rumah nenek Bitu.Kami sempat mengambil gambar di sekeliling kawasan umah nenek Bitu yang cantik dan aman tu.Selepas sejam berehat,kami pon meneruskan perjalanan ke Bandaraya Melaka.Ketika dalam perjalanan,semua tidur nyenyak kecuali saya dan Aizat Smith.Apabila sampai,Babydiera terus terjaga.Saya mengajaknya jalan-jalan di sekitar mahkota parade.Kami sempat makan McDonald sebab tak boleh keluar dari bangunan kerana hujan yang amat kebat.Selepas selesai makan,kami berjalan di sekitar Mahkota Parade.Apabila hujan sudah berhenti,kami pon kembali semula ke kereta.Ketika itu kereta sudah overheated,nasib baik saya datang dan off engine.Kalau tak,habis meletup kereta saya.Ketika itu,saya pon ambil camera untuk menangkap gambar baby comel saya Babydiera.Ketika saya sedang ambil camera,Aizat Smith dan Aiman Bieber terjaga.Saya pon ajak diorang ke dataran pahalawan.Kami sempat buat photoshit disekitar padang Dataran Pahlawan.Selepas photoshit,kami pon pulang ke kuala lumpur.Kami bertolak dalam pukul 6 petang dan sampai di rumah dalam pukul 9 malam.Saya yang drive tau.Sumpah ngantok gila,tapi demi cinta saya terhadap Babydiera dan kawan-kawan.Saya sanggup tahan.

Ini lah gambar babydiera yang comel hasil tangkapan saya.Comel tak?comel kan?nak cium?tak boleh.Saya je boleh.HAHA!

SAYA GEMBIRA SANGAT SEMUA ORG BERGEMBIRA PADA HARI ITU TERUTAMA KEKASIH HATI SAYA BABYDIERA.SAYA MINTA MAAF KERANA BUAT HAL HARI TU.SAYA JANJI SAYA TAK BUAT LAGI.


Thanks for reading . I hope you like it . Come here again . Have a nice day :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Asmara Pantai <b>Tanjung Bidara</b>

Posted: 14 Apr 2011 09:54 PM PDT

Share

 Tempat Remaja Memadu Nafsu

Apa hendak jadi dengan `kebanyakan` remaja kita kini, kalau bercinta sekalipun biarlah beradab serta mengikut lunas-lunas agama. Itulah yang selalunya diperkatakan, cinta mahu dicari, kerja tidak menentu, hendak kahwin, hantaran yang dikenakan terlalu mahal..dunia-dunia.

Memalukan saja apabila ada pasangan bercinta menjadikan kawasan pantai Tanjung Bidara, di sini, sebagai 'port' untuk melakukan aksi 'ringan-ringan'. Tambah memburukan lagi apabila terdapat pasangan yang tidak segan-silu melakukan aksi sumbang itu secara terang-terangan berdekatan masjid pada hari Jumaat ketika umat Islam menunaikan solat Jumaat.


Perbuatan itu bukan saja menyakitkan mata, malah menjatuhkan imej kita sebagai seorang Islam malah turut menjejaskan pantai yang menjadi tumpuan termasuk pengunjung dari luar negeri ini. Tinjauan yang telah dibuat tengah hari Jumaat lalu mendapati terdapat beberapa pasangan asyik memadu asmara tanpa mempedulikan orang ramai yang pergi dan balik menunaikan solat Jumaat.


Seorang peniaga, Abd Ghani Kedel, 60, berkata dia sering melihat pasangan melakukan aksi memalukan itu tanpa berselindung. Mereka bercumbuan serta berpelukan tanpa rasa malu dan bersalah apabila perbuatan itu dilakukan di khalayak ramai.

Malah ada pasangan yang asyik memadu kasih tidak menyedari perbuatan mereka ditonton segelintir 'kaki skodeng' atau pengintai di situ. Menurutnya, kaki skodeng di pantai berkenaan datang awal dan bersembunyi di dalam semak berdekatan pantai semata-mata untuk melihat aksi sumbang dan mengghairahkan pasangan terbabit.

Ini sikap remaja melayu sekarang, tidak kira di mana saja termasuk dalam semak untuk melepaskan rindu bernafsu. Penduduk di sekitar kawasan tersebut kesal dengan situasi ini dan sesuatu perlu dilakukan bagi mengelak ia terus berlarutan dan menjatuhkan imej pantai tersebut. Imam Masjid Tanjung Bidara, Abu Khir Jamaluddin, berkata ibu bapa perlu berperanan bagi mengelak anak mereka daripada terjebak dengan masalah sosial seperti apa yang berlaku itu.


Menurut beliau lagi yang juga Pengerusi Pegawai Syarak negeri berkata, ibu bapa tidak boleh dipersalahkan 100 peratus dalam hal ini kerana sikap remaja boleh berubah serta terpengaruh dengan rakan ketika di luar rumah.


Namun apa yang sangat dikesali ialah ada segelintir pasangan terbabit tidak mengira waktu untuk memadu kasih sama ada ketika solat Jumaat atau Maghrib. Justeru beliau juga nasihatkan mereka agar menghormati perasaan orang lain dan segera bertaubat serta menghindari diri daripada melakukan perkara maksiat yang boleh meruntuhkan iman serta akhlak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads