ads

Isnin, 20 Jun 2011

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Perjumpaan Pertama <b>di</b> Kem Hutan Rekreasi <b>Ayer Keroh</b> Melaka - Blogger

Posted: 28 May 2011 01:52 AM PDT

Ketua Sekretariat Induk bersama Ketua Pengarah JLKN

VVIP yang hadir pada majlis perasmian


kepulanggan Timbalan Menteri Pertahanan

antara AJK kem peringkat Zon C, D & E yang hadir


buat pertama kalinya kami menjejakkan kaki ke Kem PLKN Hutan Rekreasi Ayer Keroh & juga menyertai progam Sekretariat Induk Alumni PLKN.. program selama 2 hari 1 malam 2 telah mempertemukan kami dengan wakil-wakil Sekretariat peringkat kem dari negeri Selangor, Negeri Sembilan Melaka & Johor.. proram yang bermula pada pukul 8 malam pada 1.4 itu di isi dengan pelbagai aktiviti yang boleh mengeratkan hubungan kami diperingkat kem & juga induk.. selepas perasmian oleh Timbalan Menteri  Y.B Datuk Dr. Haji Abdul Latif Ahmad kami diberi penerangan ringkas berkenaan akiviti yang akan dijalankan keesokan harinya..

selepas solat subuh kami sepatutnya perlu berkumpul dipadang kawad untuk melakukan aktiviti PT pagi.. hujan renyai pada pukul 6.30 pagi telah membatalkan aktiviti itu.. tepat pukul 8.30 kami telah berkumpul didewan untuk bersarapan sebelum meneruskan sesi brain storming untuk mencari cara terbaik bagi mengumpulkan 15000 peserta bagi program Himpunan Anak 1 Malaysia di Stadium Putra Bukit Jalil pada 3.7.2011 ini.. selain itu kami juga diberi peluang untuk menonjolkan diri bagi dipilih untuk mewakili Sekretariat Alumni Peringkat Negeri.. kami di negeri Melaka diamanahkan untuk mencari 1200 orang peserta (300 orang bagi setiap kem X 4 Kem di Melaka).. beberapa cadangan serta soalan telah diberikan & juga dijawab oleh mereka di pihak induk.. selesai semua aktiviti yang dirancang kami telah dibenarkan untuk pulang kerumah masing-masing.. apa-apa pn segala pengalaman & tanggungjawab akan aku laksanakan dengan baik.. semoga segala yang dirancang akan berjalan dengan baik & sempurna..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


B.u.B.b.L.e-B.u.m.B.L.E: Layang layang <b>di</b> Pantai <b>Klebang</b>, Melaka

Posted: 20 Jun 2011 01:06 AM PDT

Hye semua orang, happy petang day (maaf, broken kejap sebab tengah jadi macam rojak sekarang ni gara gara tak tahu nak buat apa)

Pernah rasa main layang layang tak? Mestilah pernah kan. Siapa tak pernah tu maknanya dia memang ketinggalan zaman atau dia tangan bangku(istilah baru dicipta untuk siapa yang tak pandai main layang layang) Zaman kanak kanak memang saya pernah mengalami pengalaman main layang layang. Dulu, masa mula mula main kena buat sendiri. Al maklumlah dulu bukan macam sekarang. Sekarang beli jek. Dulu buat layang layang pakai surat khabar, tak kisah la apa apa kertas janji boleh jadi bentuk layang layang yang macam bentuk diamond tu. Siap curi magazine mak or abah semata mata konon nak fancy sikitlah dekat layang layang tu ada kaler kaler. Yela, surat khabar just hitam putih jek. Memang tak sedap mata memandang kan. So, buatlah layang layang tu yang hanya menggunakan bahan yang simple sangat. Ada lidi nak gam kat tengah layang layang tu biar dia dapat terbang tinggi tinggi. Siapa dapat terbangkan layang layang tu paling tinggi, dia paling hebatlah. Dengan ditambah tali yang lebih kurang macam tali gasing tu. Peh memang kfreatif sebenarnya saya ni dulu dulu. :)

Bila zaman sekarang ni, maksudnya bila dah meningkat dewasa ni nak main layang layang pun segan. Yela, mana tak segannya. Tak ke nanti orang label kau ni buang tebiat ke tetiba nak main layang layang. So, pendamkan ajelah walaupun rasa macam nak main lagi. Tapi, yang saya lemah pasal main benda alah ni bila nak terbangkan mesti kena lari laju laju supaya dapat terbangkan layang layang tu dengan mudahnya. Kalau jenis main olahraga 1000 meter takpelah juga kan main lari lari ni. Ini badan pemalas macam ni nak kena lari. Wah, memang kuruslah lepas ni kan. So, pendamkan lagi niat tu. :)

Nak ditambakan lagi entry ni, hari tu saya berpeluanglah melihat sendiri betapa ramainya orang main layang layang. Tak kira usia muda, tua silap silap atuk nenek pun main. Memang ramai berkumpul di satu tempat yang lapang dipanggil Pantai Klebang, Melaka hanya untuk beriadah sambil bermain layang layang di situ. Memang sangat kagum. Ada tu, layang layang dia warna warni beb tak macam dolu dolu. Siap boleh buat rupa ular, sotong lah, lepas tu dekat layang layang tu ada gambar macam macam. Akan datang mesti ada yang letak gambar diorang kat layang layang tu. Memang ada lepas ni. 

So, kalau nak main layang layang sangat sangat or mengidam macam nak gila maka pergilah pantai sana k. Memang menarik tempat tu. Dengan angin yang sepoi sepoi bahasa, memang terbaik lah kalau dapat main dekat situ. Siap, boleh lepak lagi sambil makan char kuew tiow kat situ. Sedap pun sedap. (macam promoter lah pula kan)

Thanks for reading this entry. :)smile 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Durian Buffet at Sim Koa Yen, <b>Durian Tunggal</b> | Jason Mumbles

Posted: 22 Jun 2008 09:00 AM PDT

Sim Koa Yen is not just a durian orchard farm located somewhere near Durian Tunggal. It is a durian orchard that uses minimal pesticides, only organic fertilizers and was awarded SALM (Farm Accreditation Scheme of Malaysia). Those are not the important facts, the important thing is that they serve durian buffet for only RM35 per adult, RM18 per child below age 12 and F.O.C for child below age 5.

Unlike D' Paradise that served low quality durians or none at all (Read Jesslyn's first hand experience of D' Paradise by clicking here.), Sim Koa Yen up a notch by serving high grade durians such as "Red Prawn", D24, "Jiabili", "Cibei", "Raja Kunyit" and etc.

They had such good reputations that Singaporeans would organize tours to pay the farm a visit. He even had customers from Taiwan too!

Finding the "entrance" was easy, but from the main road to the orchard, the 2.5km route took us almost 30 minutes, passing by rubber plantations, dragon fruit plantations, vast fields, lakes and chicken farm.

Finally, we saw some really big durians, waiting for the "ripe" time to drop. At the "station", piles of durians were gathered at one corner, which were to be served later at a private function. Come to think of it, it could probably be my first visit to a durian orchard. Heh!

Instead of using chopping knife to open the durians, the owner has created a specially crafted "device" to pry those durians by just pressing down the handle. Seriously, opening a durian is as easy as ABC and probably takes less than 30 seconds to fully open it.

Since it was a buffet, we were served with a huge varieties of durians. From the dry to wet type, sweet to bitterish type, branded species to kampung species, you name it, they serve it. Considering that I didn't manage to eat a single pulp of durian last year, I whacked as many as I could. My favourite got to be "Raja Kunyit", sweet and creamy. My mum would probably prefer "Horlor", wet and slightly bitter kind though.

Seriously, I never eat so much durians at one go in my life. I was there from 12.30pm until 3pm, all I ever did throughout my time there was, eat, eat, and eat. In fact, by the time I left the orchard, I already felt the heat inside me and my throat was acting funny.

Some artistic shot. :D

If you are a durian lover, like me, you should give it a try. One needs to make appointment before paying visit as they need to collect the durians before that.

Sim Koa Yen
MC-2-34 & MC-2-35,
Jalan SB Utama, Taman Seri Bayan,
76100 Durian Tunggal,
Alor Gajah, Melaka.

RM35 per adult.
RM18 per child (below age 12).
F.O.C per child (below age 5).

012-6816895 / 012-6786895 / 06-5532500 / 06-5532600 (Reservation is a MUST!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

DAZH RESOURCES <b>Durian Tunggal</b> Alor Gajah Melaka | B2B Trade <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 02:26 PM PDT

Introduction:

DAZH Resources Malaysia was established in Malaysia. We are ready willing and able to supply to Domistics and International Market of the following Products:

1-Leeches (Live, Dried & Powdered Leeches)
2-Catifsh (Live, Hot Smoked & Cold Smoked)
3-Agarwood (Chips, Wood and Oils)
4-Coconut

We are welcome all companies & traders all over the world to have business relation & and product supply with DAZH Resources Malaysia.

DAZH Resources were led by Professionals from various industry background such as Plantations, Farming, Logistic & Business Adminstration.

Looking Forward for your Inquiry!
Contact us at:
Phone: + 60126556901
Fax: + 6063175462
Basic Information

Business Type: Manufacturer, Distributor/Wholesaler
Product/Service : Agarwood Products,Leeches Products,Catfish Products,Coconut Products,,,,,,,,
Brands: DAZH RESOURCES Malaysia
Number of Employees: 11 – 50 People

Contact Information:

Company Name: DAZH RESOURCES
Street Address: 4005 Jalan Angsa Mas 4, Taman Angsa Mas
City: Durian Tunggal Alor Gajah
Province/State: Melaka
Country/Region: Malaysia
Zip: 75350
Telephone: 60-12-6556901
Fax: 60-6-3175462
Website: http://www.dazhresources.com
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Jebatt Asmara: Seafood <b>di Umbai</b>

Posted: 07 Jun 2011 06:50 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Seafood di Umbai. Sebab apa gua tak boleh nak fokus bila shoot foto makanan? Kenapa? Tak paham sungguh! Posted by FS on Tuesday, June 7, 2011 | | Labels: foods. 0 comments: Post a Comment. Newer Post Older Post Home ...

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


JOM MAKAN2-JALAN2: Nasi Padang @ Jalan <b>Sungai Udang</b>, Klang

Posted: 12 Jun 2011 09:20 AM PDT

Sekiranya anda berada di sekitar Klang dan mahu menjamu selera makanan Nasi Padang anda boleh singgah ke Restoran Sungai Udang.

Restoran ini boleh ditemui di Jalan Sungai Udang, Klang.

Ia menawarkan pelbagai jenis menu masakan Padang sepertimana restoran ala Minang lain.

Masalah yang mungkin Anda hadapi pastinya untuk memilih makanan kerana ia mempunyai berpuluh-puluh jenis menu.

Sekiranya anda tidak menggemari Nasi Padang, Anda boleh mengubah selera dengan memesan Nasi Ayam, Nasi Lemak Panas & Roti Canai.

Selamat mencuba.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


Pasukan aerobatik tarikan Karnival Sg. <b>Rambai</b> | Bugil Bagus

Posted: 08 Apr 2011 08:14 PM PDT

JASIN 7 April – Ruang udara di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai bakal diwarnai kehadiran pesawat Cesna, Eagle, Christaine Eagle dan pesawat mikro sempena Sungai Rambai Melaka International Fly In 2011 dari 10 hingga 12 Jun ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, karnival tersebut akan diadakan di Lapangan Terbang Microlight Sungai Rambai dekat sini menyediakan pelbagai acara menarik berkaitan rekreasi udara buat penduduk dan pengunjung.

Menurutnya, antara tarikan utama ialah pertunjukan pasukan aerobatik dari Persekutuan Udara Malaysia (MSAF) yang menggunakan pesawat jenis Eagle di samping aksi dua juruterbang persendirian dari Thailand yang menggunakan pesawat Christaine Eagle serta Extra 300.

"Karnival kali kedua dianjurkan ini bertujuan menarik minat masyarakat terutama golongan belia menyertai sukan udara," katanya kepada pemberita selepas merasmikan prapelancaran Sungai Rambai International Fly In 2001 di Lapangan Terbang Microlight Sungai Rambai di sini hari ini.

Sempena pelancaran tersebut dua pesawat jenis Cesna daripada Kelab Penerbangan Diraja Selangor yang berpengkalan di Lapangan Terbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Sungai Besi mendarat di sini.

Dua pesawat tersebut dipandu oleh juruterbang Kapten Norhisham Kasim dan Kapten Farid Rahman.

Mengulas lanjut, Hasan berkata, karnival tersebut turut menarik penyertaan daripada tiga negara jiran iaitu Singapura, Indonesia dan Thailand.

Katanya, program tersebut turut menyaksikan ramai penggiat sukan penerbangan dan rekreasi udara dari dalam serta luar negara berkampung di situ untuk menyertai pelbagai aktiviti yang diadakan sepanjang karnival itu.

"Orang ramai berpeluang melihat dari dekat pelbagai pesawat ringan selain mereka turut berpeluang merasai pengalaman menaiki pesawat yang disediakan," ujarnya.

Dipetik dari Utusan Malaysia


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


Pak Lang Rembau: Pasar Termahal <b>Di Negeri Sembilan</b>

Posted: 01 Jun 2011 07:52 AM PDT

Pasar Ampangan di Seremban adalah pasar yang paling mahal jualannya di Negeri Sembilan. Dulu orang kata Pasar Rembau yang termahal, tetapi nampaknya PasarAmpangan berjaya merampas kejuaraan itu sejak akhir-akhir ini. Perbandingkan sahaja harga barangan di pasar ini dengan Pasar Besar Seremban, kita akan mendapati harga ikan, udang, sotong dan sayur-sayuran 50 peratus lebih tinggi daripada Pasar Besar. Bukan itu saja, perbandingkan dengan harga barangan ini dengan harga jualan di kedai-kedai runcit Cina di kawasan Ampangan kita akan dapati harga di kedai Cina ini jauh lebih murah daripada Pasar Ampangan. Tak percaya cuba bandingkan.


Mengapa jadi begitu?


Pasar Ampangan dikuasai oleh peniaga-peniaga Melayu yang mencari untung maksima dengan pendirian Melayu akan tolong Melayu. Mereka menyangka dengan memonopoli pasar berkenaan mereka boleh menetapkan harga sesuka hati tanpa mengikut sentimen pasaran.

Cina tak boleh tipu Melayu tapi kalau Melayu tipu Melayu tak apa -- itu tolong bangsa namanya!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pameran khas <b>di</b> Muzium <b>Negeri Sembilan</b> bermula esok - Komunitikini

Posted: 17 May 2011 10:56 PM PDT

Orang ramai berpeluang untuk menyaksikan bahan sejarah menarik pada pameran khas sempena sambutan Hari Muzium
Antarabangsa  Peringkat Kebangsaan 2011 di perkarangan Muzium Negeri Sembilan mulai esok sehingga Ahad ini.

Kurator Muzium Negeri Aziz Mohd Gorip berkata pameran khas yang bertema Muzium dan Kenangan itu disertai 21 muzium di seluruh negara.

"Pameran khas itu dibuka secara percuma kepada orang ramai setiap hari mulai pukul 9 pagi hingga 6 petang," katanya kepada pemberita, hari ini.

Katanya pameran khas itu menampilkan kepelbagaian konsep pameran, artifak atau koleksi, dan aktiviti di muzium itu dimeriahkan lagi dengan persembahan kebudayaan dan cabutan bertuah yang menawarkan beberapa hadiah menarik kepada pengunjung.

- Bernama

Related article

KomunitiKini

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved