ads

Khamis, 10 Januari 2013

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 11:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2013 11:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 11:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

The Scribe A Kadir <b>Jasin</b>: Privatisation of Government Land: Ways of <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 08:13 PM PST


[ATTENTION, anonymous comments will not be published. Please use Google Account, OpenID or Name/URL to comment. Thank you]
THERE are many ways to skin a cat, so goes an English saying. Since a fair number of today's political bigwigs are English educated, some spending many years in England, I believe they know its meaning.
I believe that the cat refers not to our lovable tabbies at home but to the big cats that the colonials loved to hunt – the tigers, lions, leopards, cheetahs and jaguars.
So when the government granted the privatisation of a 223.33-acre military land in Bukit Raja, Selangor, to a little-known private company, Awan Megah Sdn Bhd, which belongs to the Selangor Wanita Umno chief, Raja Ropiaah Raja Abdullah, turned into a mischief, it appears that it had not skinned the cat the right way.
And its silence on the vicious allegations that the family of the Prime Minister, Mohd Najib Abdul Razak, was involved with carpet dealer, Deepak Jaikishan, is deafening.
The spat between the Umno bigwig and Jaikishan, who claimed ownership of the land, saw the ghost of murdered Altantuya Shaariibuu and the second statutory declaration by the mysterious PI Bala being brought to live just as the general is around the corner.
In the process, carpet trader sued his business partner Raja Ropiah (which he recently claimed had been withdrawn) and published an online book about the deal in which dragged members of Mohd Najib's immediate family into the cesspool -- something that the opposition loves to embrace and the Barisan Nasional could not afford as the GE looms.
The sad thing is, the iconic Armed Forces Fund Board (LTAT) had been dragged in as well or, more appropriately, had been used solve the problem of the smelly carcass of the badly skinned big cat.
Its property development arm, Boustead Holdings Berhad, had stepped in to by the land and the concession that goes with it for a combined price tag of RM160 million.
I would not dare claim to know much about land appropriation and property development. But when I was briefly involved (as a junior partner) in the management buyout (MBO) of the New Straits Times Press Berhad (NSTP) and Sistem Televisyen Malaysia Berhad (TV3) back in the early 1990s, we were involved in the privatisation of the Kuala Lumpur Railway Station land that is today known as KL Sentral via the Bursa Malaysia-listed property developer, the Malaysian Resources Corporation Berhad. Today, MRCB is owned by the Employees Provident Fund (EPF) and KL Sentral has become the showpiece of urban renewal. (I left NSTP and severed all relationship with MRCB/NSTP/TV3 groups in 2000).
There are certainly other better ways of privatising the Bukit Raja land and, for that matter, all military and government-owned landed properties. I have seen companies offering better terms for military land. For instance, from the outset they roped in the LTAT by forming or prosing to form joint venture companies in which the LTAT is the majority shareholder. The private sector companies that made these proposals are reputable Bursa Malaysia-listed companies.
In one case that I came across, a Bursa Malaysia-listed property developer proposed to acquire a piece of Ministry of Defence land and replace it with a piece of land of equal size elsewhere and build on it whatever is required by Mindef.
It also pledged to build a military enclave on the privatised site whereby serving and retired military personnel would be offered special discounts to buy houses and apartments.
But they were not always successful. People linked to political parties or have access to the inner circles were more likely to receive the privatisation and they would then sell the projects to developers for quick profits.
In the case of the Bukit Raja land, it was sold to Boustead. If indeed Boustead had been eyeing the land since 2005, as it was reported telling Bursa Malaysia, it should have made the bit itself instead of buying it from a vendor.
The moral of the story is, you either skin the big cat well or you will get scratched. In the worse case scenario, the dying cat may bite off your head.
This brings back memories of the time past when we had less conspicuous sleigh-of-hand traders, who, we in the north of the Peninsula, were called tukang silap mata.
They were usually Hindu Indians who claimed to have special powers stored in their tangkal (amulets). The Malay peddlers, on the other hand, had azimat. Many unwary, gullible and greedy people lost fortunes to them.
Then there were the Manik Koran traders. They were usually middle aged Pakistani men who peddled trinkets and Koran on bicycles in villages and small towns.
The unique combination of trinkets (manik) and Koran gave them the title Manik Koran traders. Some also sold carpets and prayer mats.
Having left their wives in Punjab or Sind, in Pakistan, one could not blame these Manik Koran traders if they were sometimes randy. Many village women fell for their charm, fair complexion and generosity.
Some went on to marry local women and settled down permanently in Malaya, but were still referred to as "kling" (from the ancient Hindu Empire of Kalinga). Hence we had a Pakistani shopkeeper we called kling Ibrahim in our village.
Further back into time, the Malacca Empire fell to the Portuguese in 1511 when an Indian aide of the Sultan, Kitol, betrayed his boss by siding with the attackers.

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Taman Muzaffar Syah , <b>ayer keroh</b> melaka untuk <b>di</b> jual - Kedai PMC

Posted: 18 Oct 2012 08:02 PM PDT

Satu lagi jualan rumah….kali ini rumah teres 1 tingkat di taman muzaffar syah , ayer keroh melaka …. tak perlu nak explain kawasan dia nie .. pasall semua  tau kat mana ayer keroh ini.. segala macamm ada di ayer keroh..  MITC … zoo melaka .. mydin .taman buaya…. water park wonder land … … mc D . … dann lain lain lagii … ….. rumah ini sebenarnye run sebagaii homestayy… tetapii ada  penyewa studentt yang sedang dudukk sekarang ini … rate sewa RM1k  sebulan ..siapp ada tenancy aggrement …

Detail rumah seperti berikut ..

Alamat :  no 19, jalan seri mahkota , taman muzaffar syah , ayer keroh  75450 melaka …

Keluasan :  22 x 70 ….. banyak besarr tu …

3 bilik tidur

2 bilik air.

LEASEHOLD

semua bilik tidur ada aircond … siap dengann astro … kerusi urutt …. dan macam macam perabot lagi yang ada …

location dekat dengan Multimedia Universiti , MITC , ZOO melaka , Jaya Jusco , sewa  tiada masalah kerana kawasan ini ramai orang cari untuk duduk … area student.

Nak jual RM135k … siap dengan perabot yang ada …. siapp dengan tenant ….. malas aku nak tawar tawar… kalau tak setuju dengan harga tu .. tiada masalah……

condition TIP TOP … rumah dah extend bahagian belakang… siap tiles..

first come first serve…. calll 012-4720207….

sapa yg mencarii rumah di ayer keroh.. boleh lah tengok nie rumah yeaa….berbaloii untuk beli inii …  nak duduk sendiri pun ok .. jiran semua melayuu …. nak buat homestay pun tiada masalah… kalau nak orang  housekeeping pun aku boleh kenal kan ….. no problemm ….

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 09:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau. Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 10:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa « ""Renunglah <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 10:29 PM PST

Dari Malaysiakini

Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap … tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap,  Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

HAFIDZ FCU MALAYSIAN HOMESCHOOLING: SIRI 7 (<b>MACHAP</b> <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 08:15 PM PST

(GUIDANCE CORNER)

MEMORI KHAS BUAT TATAPANMU WAHAI PENJAGA LANGKAWI
MUSAFIR YANG PENUH ERTI

Penjelahahan FCU ke seluruh semenanjung Malaysia ini bukanlah seperti satu percutian keluarga seperti lazimnya. Musafir panjang ini telah dirancang dengan teliti oleh GM sejak dari awal lagi. Inilah masanya kami semua berada dalam suasana di luar kotak kebiasaan kehidupan seharian. Tiada lagi rutin yang mengikat diri pada kebiasaan.

Sebahagian besar ruang masa adalah di dalam wira-wira yang meluncur di jalanan. Inilah masanya untuk banyak berfikir tentang Pencipta Alam Semesta, mengenal diri sendiri, bertaubat, mencari hikmah bagi setiap peristiwa di sepanjang perjalanan, berzikir dan bermonolog. Kuliah demi kuliah menyerikan setiap persinggahan kami untuk menambah ilmu dan tarbiyah diri. Di mana langit dijunjung, di situlah kami mendirikan solat sebaik azan berkumandang. Hanya setinggi- tinggi
kesyukuran di atas segala nikmat Allah. Terlalu indah setiap detik berlalu bila minda sentiasa mengingati Allah. Itulah janji Allah. Tiadalah kudrat kita melainkan dengan izinNya jua segala apa yang berlaku.

PENYERAHAN SECARA TOTAL

Suasana di STATION 2 FCU kembali meriah sebaik sahaja kami tiba. Aktiviti seterusnya ialah masak beramai-ramai dan makan beramai-ramai. Inilah antara nikmat kurnian Allah bila mempunyai keluarga yang besar. Namun, GM sentiasa mengingatkan kami bahawa STATION 2 FCU hanyalah salah satu persinggahan sama seperti homestay-homestay lain yang pernah kami huni. Malah STATION 1 FCU di Langkawi juga adalah satu persinggahan. Tiada rasa pemilikan kerana semuanya adalah milik Allah. Kita hanyalah orang dagang dalam perjalanan menuju Ilahi. Indahnya orang dagang ialah tiada istilah REHAT dalam kehidupan seharian. Minda sentiasa bergerak dan menjadi orang baru setiap hari dengan prestasi yang lebih baik.

Detik jam 12.00 tengahmalam - 25.12.2011 , arahan dikeluarkan oleh GM untuk bersiap serta merta. Kami menukar pakaian sepantas yang mungkin dan mengangkut segala barangan dan peralatan kemera agar tiada satu pun tertinggal. Siapa lambat pasti akan ditinggalkan. Umpama dalam peperangan, kepantasan dan ketepatan sangat dititik  beratkan. Tiada keluh kesah mahupun rungutan kerana KAMI DENGAR DAN KAMI PATUH.

Tepat 12.45 tengahmalam, kami kembali berada di dalam perut wira-wira yang baru sahaja menikmati pelabuhan yang selesa di Pasir Gudang. Mereka begitu setia berkhidmat tanpa mengira waktu. Kami kembali menyusur jalanan, tanpa mengetahui kemanakah destinasi seterusnya. Hanya berserah kepada Allah. Semua yang berlaku pasti penuh dengan hikmahnya. Yang pasti ialah untuk membentuk jiwa yang kuat dan diri yang lasak.
Akhirnya kami sampai di Kawasan Rehat dan Rawat Machap. Di sinilah kami tidur seketika di dalam kereta kerana menjelang pagi, pasti akan meneruskan perjalanan lagi. Semasa dalam perjalanan,  kami ditegah untuk tidur mahupun tertidur. Mata mesti terus berjaga untuk minda terbuka dan menikmati setiap detik perjalanan. Adalah kerugian besar andai diulit mimpi di sepanjang musafir yang penuh keberkatan ini.

Perhentian ini sangat selesa dan penuh dengan kemudahan asas para pengguna.
Memang cantik dan menarik

Alhamdulillah, tiada rasa keluh kesah malah pengalaman baru ini  begitu berharga kerana peluang yang ada tidak akan selalu menjadi milik kita. Inilah baru ada "adventure" dan hidup pasti lebih bermakna. Malah ketiga-tiga cucunda ( Afiq, Afiqah dan Alyssa ) juga faham bahawa mereka berada dalam satu misi penting yang perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

WAHAI PENJAGA LANGKAWI YANG DI TINGGALKAN.
KALIAN SENTIASA BERSAMA KAMI DAN PASTI MEMPEROLEHI APA YANG KAMI PEROLEHI. DOAKANLAH KAMI WAHAI PENJAGA YANG HEBAT DAN YANG DIBANGGAKAN.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 04:56 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kekecohan Sembrong: Seorang Dilastik Manakala Lelaki Tua <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2012 05:34 PM PST

Malaysiakini

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

"Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara," kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

"Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

"Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai," katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

"Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

"Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

"Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek," katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi ceramahnya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 07:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RASEDY CANOPY: RASEDY <b>di Batu Berendam</b>

Posted: 09 Sep 2012 06:48 PM PDT


Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami memohon restuMu, berkatilah majlis tersebut, limpahkanlah barakah dan rahmat ke atas pasangan suami isteri tersebut, jadikanlah rumahtangga mereka aman dan bahagia dalam ketaatanMu, kurniakan kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah, serta berilah ketenangan kepada mereka di dunia dan di akhirat. Sempurnakanlah agama mereka dengan ikatan ini.

Alhamdulillah selesai sudah majlis persepsi 2 pasangan pengantin di Batu Berendam pada 2 September yang lalu.

Majlis tersebut meraikan pasangan anak kepada Bapa saudara iaitu Encik Sudin bin Hashim. Kedua mempelai tersebut ialah Nurul Farrahida & Muhammad Lokman Al-Hakim dan Adiknya Muhammad Zaihan & Rabiatul Adawiyah. Majlis tersebut telah dikunjungi lebih dari 2000 hadirin termasuk keluarga yang jauh mahupun yang dekat.

Majlis tersebut bermula dengan Majlis Akad Nikah Lokman dan Farah pada Khamis malam  30 Ogos 2012 diikuti dengan Majlis akad nikah adiknya Zaihan dan pasangannya Adawiyah pada petang 31 Ogos 2012.

Majlis tersebut diserikan lagi dengan majlis Cukur jambul 3 cucu saudara tuan rumah iaitu Arisha, Shahir dan Hafiz pada sabtu malam. Diikuti dengan perarakan kedua-dua pasangan pengantin pada Ahad 2 September 2012.

Di akhir majlis tersebut, tidak "Melaka" sekiranya tidak bermain "arang". Permainan ini merupaka gurau senda dikalangan ahli keluarga setelah penat melayan tetamu yang hadir ke majlis perkahwinan pasangan pengantin. Beberapa acara sukaneka turut diadakan yang menawarkan beberapa hadiah yang menarik. Antara acara yang telah dijalankan ialah rebut kerusi, Chicken dance bagi kanak-kanak, dan mencari harta karun.

04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


thepartykru: chocolate fountain + candy buffet <b>di masjid tanah</b> melaka

Posted: 08 Jan 2013 12:37 AM PST


sekrg tak menyempat2 nak updet hehe..

anak dah sekolah, partykru pun baru nak bertapak gitu..

ok dipendekkan cerita, kita ada attend satu event yang particulars adalah seperti berikut:

item : candy buffet + chocolate fountain
majlis : housewarming @ meraikan rumah baru
tema : soft purple + pink
harga : rm4++ (harga berbeza mengikut pakej, tempat + client ni sediakan meja buffet sendiri)

actually cik my ni order candy bufet sahaja, tp last2 order choc fountain jugak..

so kita dgn sedaya upaya complete the order, deco2, beli buah, marshies, biskut, cokelat fountain etc..

alhamdulillah..

cik my sgt sweet comel aje orgnya. baik aje ---> memang selalu doa dapat klien baik2. pas tu ditakdirkan rupanya i kenal family dia, rupanya family dia adalah the famous caterer di melaka, MELAH KATERING, yang TYT Melaka kalau ada event di Alor Gajah akan minta Puan Melah masak lauk kampung. Lepas tu macam nak nanges makan kat majlis dia, iyelah nama pun katerer utk kerabat, sedappppp sgt, lauk kampung mcm ikan keli berlada, lauk tempoyak, ayam berempah serai.. tq my + husband, baik aje dua2.. sukeee.. rumah cantik pulak yang macam dlm impiana!!!! pitamm..

so sebab tau dia adalah katerer so the expectation shud be high lah kan.. so deco adalah my type, simple but sweet. tak over. makanan dilebih2 kan hihi. cokelat kita guna branded punya bukan beryls ye, beli kat Jusco Aeon Bandaraya Melaka lagi. sape tak caya boleh pergi jusco tanya kiosk fountain kat ground floor 1 kg coklat Chocolate Line kita beli rm60. i opt for kepuasan client.. in sha allah..

jom tgk gambar. gambar cam gelap sbb mendung masa tu..(padehal ko yg x reti ambik gambar tehehe)








kepada my + syahreen, just in case u read this, tqvm setulus hati.. baik gile, comel pulak segan nak ambik gambar. semoga Allah memberkati kalian berdua. tak sombong pun padehal katerer ternama. semoga murah rezki, aminnnnnnnnnnnnnnnnn..

so far komen my: sgt puas hati, semua licin licau. makcik2 @ org berumur yang beria2 sampai kanak2 dikesampingkan heheh.. ada yang sampai je jerit ckp "bestnya, ada candy buffet yeaaaaaaaa". ini my cakap ye, bukan saya.. kita set up dan terangkan cara guna, simpan fountain etc pada org yg jaga. esoknya baru collect. paham org sibuk party jadi x kacau..

masa set up biasa ramai kanak2 kejap2 dtg tengok so mesti ada jajan lebih utk dorang, plus my kids pun makan sekali.. haha sebab tu i akan lebihkan semua sebab anak sendiri pun beria-ria makan lepas set up. biasalah family biz, so semua kena angkut bila ada event. i set up candy etc, papa in charge of technical + choc fountain (melting etc), budak2 sebagai lil crew. kena ajar dr kecik, nnti senang nak meniaga tehehe---> mata duitan.. takdelah gurau ajer..

kanak2 anak buah & sedara my adalah berulang-alik kat fountain lepas i set up. suka tengok.... org dewasa biasa lepas i blah baru mereka rapat hehe.. ada pakcik2 tanya jugak..

set up meja i x suka letak brg2 yg terlalu kompleks mcm jar yang tinggi ke, expensive tableware ke.. sebab tujuan meja ni adalah utk semua org enjoy.. kalau kompleks budak2 cam hesitate to try, plus mcm cik my cakap, dia takut org ingat macam hiasan aje kan.. tak semua org biasa dgn konsep ni kan.. my ni dia faham sebab dia katerer kan so kepuasan client adalah dia punya kepakaran jugak..

so konsep kita adalah 'enjoy the buffet with lotsa food'..

ipar my adalah wedding planner Cenurai Wedding di paya mas, bertam pun mintak quotation kita. in sha allah akan finalize quotation nanti.

gambar rumah dia nanti i upload later heheh.. kepoh snap gambar rumah org..

partykru love my + syahreen (tiba2 over???)

eh tapi x kira lah awak katerer ke, org biasa ke, kita akan sentiasa bagi effort yang lebih utk setiap party yang kita handle.. the effort, the food, the deco. i did all this by hearttttttt, not for money sahaja.....

sms/call 0129061272 utk pertanyaan. RM100 to book a date. separuh bayaran mesti dibayar seminggu sebelum. full payment COD. and kita attend 1 event sahaja seminggu. except utk sewaan barang boleh check availability dulu.

tq..

p/s: watch out for the next themed party-Elmo girl..

xoxo-8/1/12

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 11:53 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel Pantai Puteri Melaka

Posted: 06 Nov 2012 01:08 PM PST

Tawar Penginapan Bercirikan Islam
Hotel Pantai Puteri di Jalan Pantai Puteri, Tanjung Kling Melaka menjanjikan penginapan yang pasti mendamaikan

TANJUNG KLING- Kewujudan Hotel Pantai Puteri yang juga merupakan Hotel Wakaf Pertama di Malaysia tidak sekadar menambahkan lagi ikon tarikan baru di Pantai Puteri, Melaka bahkan ia kerap menjadi pilihan pelanggan yang mahukan bilik penginapan yang bercirikan Islam. Hotel Pantai Puteri berharga RM25.6 juta bertaraf 3 bintang turut menampilkan sentuhan senibina Islam yang mengabungkan kombinasi arca dan kubah di blok utama hotel setinggi tujuh tingkat berkenaan.
Hotel Pantai Puteri juga merupakan milik bersama Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) dan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) dilengkapi dengan kemudahan 87 bilik penginapan seperti Superior; Standard: Deluxe dan Suite serta ballroom dan bilik seminar.
Dengan lokasinya yang strategik di kawasan pantai peranginan Pantai Puteri dan jauh dari kesibukan Bandar raya, ternyata Hotel Pantai Puteri adalah destinasi pilihan menginap yang cukup mendamaikan dan sesuai bagi penganjuran seminar dan sebagainya.
Maklumat lanjut mengenai Hotel Pantai Puteri Melaka, hubungi talian 06-353 5555 atau e-mail: HotelPantaiPuteri@yahoo.com.
Arca menarik sentuhan seni bina kontemporari Islam menghiasi lobi Hotel Pantai Puteri
Susana di bilik Puteri Suites di Hotel Pantai Puteri
Hotel Pantai Puteri turut menawarkan pelbagai bilik penginapan termasuk Deluxe room
Kemudahan Bengkel dan Seminar

 

Suasana tenang sambil menikmati sajian di Kafe Ummu Aiman di Hotel Pantai Puteri
Kolam renang di Hotel Pantai Puteri 
Tag: Hotel di Pantai Puteri Melaka,Hotel di Tanjung Kling Melaka,Hotel 3 bintang,3 Star hotel in Melaka,Hotel Malacca Tanjung Kling,Senarai hotel di Tanjung Kling Melaka,Hotel at Tanjung Kling Melaka,Hotel in Pantai Puteri Tanjung Kling Melaka,Hotel at Melaka,Hotel Pantai Putri Tanjung Kling,Hotel di Pantai Putri Melaka,Pantai Puteri Hotel Melaka,Hotel Wakaf Pantai Puteri,Hotel Pantai Puteri JAWHAR-MAIM


Hotel Pantai Puteri Tg. Kling Melaka / Malacca Malaysia
Melaka Hari Ini@gotomelaka.blogspot.com

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


Media Kedah: Gempar !!! Khinzir Masuk Mahkamah <b>Di Alor Gajah</b>.

Posted: 09 Jan 2013 06:20 PM PST


ALOR GAJAH - Suasana pekarangan tempat letak kenderaan Mahkamah Majistret di sini, kecoh seketika apabila muncul seekor babi jantan yang sesat dipercayai dari hutan berhampiran.

Kejadian itu disedari beberapa pekerja mahkamah kira-kira jam 8.30 pagi semalam, apabila melihat seekor haiwan berwarna kelabu gelap berlari sambil menyondol pagar kawat.

Saksi yang juga pelawat mahkamah, Ahmad Harun, 52, berkata, sebaik tiba di bangunan mahkamah, dia ternampak babi itu sedang tidur dalam longkang di hadapan bangunan mahkamah sebelum bangkit dan keluar.

"Ketika naik ke tingkat satu, saya terkejut melihat babi itu sedang tidur dalam longkang berdekatan bangunan dan keluar beberapa minit kemudian sebelum memanjat tebing pagar kawat.

"Kemudian saya lihat babi itu berlari di sepanjang tepi pagar sambil menyondol untuk mencari laluan keluar, namun gagal sebelum berpatah semula sehingga disedari pekerja kantin mahkamah," katanya.

Menurutnya, keadaan agak kecoh kerana pekerja kantin dan orang awam bimbang akan disondol babi itu yang mengganas sebelum seorang kakitangan mahkamah menghubungi Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) dan Perhilitan.

Sementara itu, Ketua Skuad JPAM Alor Gajah, Ismail Zulkefeli Ahmad berkata, ketika tiba di lokasi kejadian, babi itu masih berlari di tepi pagar.

Menurutnya, babi itu mula mengejar anggota JPAM dan orang awam, namun tergelincir tetapi berjaya bangun sebelum naik ke atas tebing pagar berkenaan.

"Pergerakan babi itu mula perlahan mungkin disebabkan kepenatan selepas berlari untuk mencari jalan keluar dan anggota mengambil meletakkan sangkar di atas tebing yang menjadi laluannya.

"Namun selepas melihat pergerakan babi itu kembali berlari laju, anggota JPAM meletakkan sangkar di hadapannya dan berjaya memerangkapnya, namun babi itu meronta sehingga sangkar terbalik sebelum jatuh ke bawah," katanya.

Katanya, disebabkan rontaan kuat, besi penutup sangkar tercabut sehingga memberi ruang kepada babi itu keluar dan mengejar anggota sebelum naik ke tebing di tepi pagar.

Sementara itu, anggota Perhilitan, Mohd Razak Sadikon berkata, ketika tiba di lokasi kejadian, beliau melihat babi itu semakin agresif sehingga memaksa pihaknya menembak kaki haiwan berkenaan.

"Tembakan pertama mengena di bahagian badan dan kaki babi itu mengakibatkannya terjatuh ke bawah sebelum tembakan kedua dilepaskan ke bahagian kepalanya," katanya.

Katanya, akibat tembakan itu, babi berkenaan mati.- Sinar

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Dec 2012 01:06 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 01:54 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Nov 2012 01:23 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Minda Assirkami: Banjir <b>Di Lubuk China</b>

Posted: 20 Nov 2012 03:03 AM PST

Assalamualaikum .. salam mesra
Jalan yang menghubungkan di antara Negeri sembilan dan Melaka di Lubok Cina terpaksa di tutup akibat dari limpahan air sungai rembau yang mengakibatkan banjir di sekitar jalan dan kampung berhampiran .Dalam tinjauan kami air yang naik adalah berpunca dari limpahan air sungai yang bergerak deras . Menurut anggota Rela yang bertugas, pada pukul 9.00 malam tadi jalan ini masih boleh di lalui akan tetapi pada pukul 11.00 mlm jalan terpaksa di tutup akibat paras air naik ke paras yang berbahaya buat kenderaan ringgan selain itu parasa sungai lubok cina di rekod kan pada tahap 6 melepasi tahap bahaya . semua kenderaan yang menghala ke Pedas di nasihati dapat mengunakan jalan alternatif yang lain bagi memudahkan perjalanan anda

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Dec 2012 01:04 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 02:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 01:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 01:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

No related posts.

PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

"Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

"Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

"Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

"Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 01:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 06:52 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Syarak Mengata , Adat Menurut: Chegubard dah merajuk dengan <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2012 06:49 AM PDT


Ini bukan saya yang kata, orang yang kata, sebab orang Rembau rindukan ceramah Chegubard, sebab banyak perkara yang masih perlu dibantu di Rembau ini yang diharapkan oleh para pengundi di Rembau, dalam isu pengambilan tanah adat, pampasan tanah adat, projek perumahan terbengkalai di Lubok China, landasan terbang Rembau, UiTM Chengkau, Hospital Rembau dan beberapa isu setempat yang kurang diberi perhatian oleh penceramah peringkat pusat.

Merujuk akhbar Berita Harian 15 Mac 2012 , Ruangan Nasional pada mukasurat 22 artikel bertajuk "Tender bina Hospital Rembau dibuka bulan depan". Apa yang menarik perhatian ialah Hospital Rembau ini akan didirikan diatas tanah yang Kementerian Kesihatan beli dari Perbadanan Kemajuan Negeri Sembilan (PKNS) seluas 20 ekar.

PKNS menawarkan harga RM 22.00 untuk sekaki persegi. Ini bermakna sekitar RM19.2 juta untuk 20 ekar.

Akan tetapi kenapa tanah rakyat di Rembau yang diambil untuk Projek Landasan Keretapi Berkembar dibayar pampasan paling tinggi hanya RM 2.80 sekaki persegi? Ini bermakna harga tanah adat atau tanah rakyat ialah RM 121,968.00 seekar, sedangkan tanah PKNS ialah RM 958,320.00 seekar.

Kos 20 ekar untuk tanah Hospital Rembau ialah sekitar RM 19.2 juta. Sedangkan jika Kementerian Kesihatan ambil tanah rakyat atau tanah adat yang banyak di Rembau harganya hanya sekitar RM 2.4 juta untuk 20 ekar, iaitu penjimatan sebanyak RM 16.8 juta.

*********

Pembinaan Hospital Rembau bermula April ini – Menteri Besar

SENAWANG, 25 Jan 2012 – Selepas persetujuan itu, Kerajaan Negeri juga telah mendapatkan lokasi hospital yang akan di bina di tanah PKNS seluas dua puluh ekar di tanah industri Chembong.

http://n9kini.com/pembinaan-hospital-rembau-bermula-april-ini-menteri-besar

Nilai pampasan tanah adat sikit

Berita Harian 18 Julai 2009

REMBAU: "Kami hanya mahu ganti rugi yang setimpal berdasarkan nilai harta sebenar. Jangan aniaya kami hanya kerana kami orang kampung," kata Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Selamatkan Tanah Adat Rembau, Chik Tak Datuk Amat.

Chik Tak mendakwa, bayaran pampasan yang dinilai oleh jurunilai tanah pihak berkuasa tidak munasabah kerana terlalu rendah sehingga 50 peratus di bawah penilaian yang dibuat oleh jurunilai yang dilantik pemilik tanah.

"Bayaran RM1.20 hingga RM2.80 kaki persegi yang dibayar atas pengambilan tanah kami belum cukup untuk mendirikan rumah baru. Jadi, kami berharap penilaian semula tanah dapat dibuat bagi memberi keadilan kepada orang kampung," dakwanya.

http://rembau-hari-ini.blogspot.com/2009/07/nilai-pampasan-tanah-adat-sikit.html

Pampasan tanah tidak cukup

Sinar Harian 22 Mac 2011

REMBAU - Walaupun sudah menerima wang pampasan RM120,000 berikutan rumah dan tanahnya di Kampung Chembong Halt terbabit dalam projek landasan kereta api berkembar Seremban-Gemas, namun jumlah itu didakwa masih tidak mencukupi.

Hasnah Latif, 76, mengakui tidak berpuas hati dengan jumlah pampasan yang diberikan.

"Disebabkan itu, makcik dan suami terpaksa menyewa rumah di Taman Sri Rembau kerana impian kami untuk memperoleh rumah dan tanah yang diduduki seperti sebelum ini tidak kesampaian.

http://pasns.blogspot.com/2011/03/melayu-merempat-di-rembau-bila-kerajaan.html


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 01:42 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Dah 10 kali diserbu , <b>lubuk China</b> Doll terus gah beroperasi <b>di</b> P <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 05:07 PM PDT

FAKTA :  Dah 10 kali serbuan oleh IPD Timur Laut , tetapi terus beroperasi ...Apa maknanya ini ?

Siapa yang keluarkan lesen hiburan ?? Jawapannya PBT ( MPPP)   dan dibawa kerajaan regim DAP ..Selagi lesen ada dan pusat hiburan tak disita, ia akan terus berjalan seperti biasa..

Ini membuktikan pusat hiburan , maksiat  dilindungi taiko besar punya iaitu regim DAP . Yang peniaga2 kecil terus diberi notis roboh ...itu lah beza darjat pusat hiburan dengna gerai penjaja di PP  ...



GEORGE TOWN: Sebuah pusat hiburan di sini yang diserbu lebih 10 kali kerana mengupah wanita warga asing sebagai pelayan pelanggan (GRO), didapati terus mengulangi kesalahan itu malam tadi.


Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng, berkata dalam operasi pada pukul 10.30 malam itu, 17 wanita warga China berusia antara 20an dan 30-an diberkas sepasukan anggota Cawangan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.


"Beberapa orang daripada mereka cuba meloloskan diri dan bersembunyi dalam bilik tetapi usaha mereka gagal kerana pusat hiburan itu sudah dikepung," katanya kepada pemberita di sini Jumaat.


Polis turut menahan seorang lelaki yang dipercayai penjaga premis itu.


Gan berkata serbuan itu dilakukan selepas pemantauan mendapati pusat hiburan itu masih menyediakan khidmat GRO warga asing.Katanya operasi berkenaan juga bertujuan membanteras kegiatan maksiat dan penyalahgunaan dadah di pusat hiburan.


"Siasatan lanjut akan dilakukan untuk mengenal pasti pihak yang terbabit dalam kegiatan membekalkan warga asing ke pusat hiburan itu selain mengesan pemilik premis itu," kata Gan.


Katanya pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan bagi memastikan kegiatan mengupah wanita warga asing untuk bekerja sebagai GRO dapat dibendung. - BERNAMA

Komen GPB 

GPB tak sangka ramai penyokong Anugay  marah tentang cerita Pub di Permatang Pauh terdapat penari tiang itu.  Minta ditunjukkn bukti mana Pub terbabit ...hahaha .

Pi tanya Amir Ghazali la .. apa guna  dia  sebagai Ahli Majlis MPSP  ??  Makan elaun buta ka ...hahaha..

BLOG MELAKA: 04 <b>di</b> ramuan <b>china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved