ads

Khamis, 4 Ogos 2011

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


UMNO Online - Perhimpunan Haram Bersih Beri Kelebihan UMNO <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2011 02:17 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Perhimpunan Haram Bersih Beri Kelebihan UMNO Bahagian Jasin

Oleh: Azlina Rosdy

JASIN, 19 Julai – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Wira Ahmad Hamzah berkata, perhimpunan haram Bersih yang diadakan pada 9 Julai lalu sebenarnya memberi kelebihan kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) di Bahagian Jasin kerana pembangkang di bahagian itu sendiri menolak perhimpunan tersebut.

Katanya, pembangkang di bahagian Jasin mula menyedari bahawa Anwar Ibrahim hanya memperalatkan rakyat untuk kepentingan diri sendiri.

Jelas beliau kemarahan masyarakat setempat di Jasin bertambah apabila pihak pembangkang menggelar pihak polis anjing.

"Kami di Jasin mempunyai hubungan yang baik dengan polis. Apabila mereka menggelar polis anjing, ramai yang marah kerana ada adik beradik atau anak beranak mereka yang berkhidmat sebagai polis. Malah ada yang berkata kalau polis anjing, mengapa Hadi Awang makan nasi yang anjing bagi. Saya sendiri tidak menyangka pembangkang di sini boleh berfikir sebegitu.

"Ini memberi petanda bahawa mereka mula sedar bahawa pembangkang bukanlah tempat untuk mereka bergantung harap. Saya dapat merasakan, Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang, UMNO Bahagian Jasin mampu menang dengan majoriti dengan lebih besar impak daripada perhimpunan Bersih yang tidak disokong oleh penyokong mereka sendiri," katanya.

Ketika ditanya mengenai persediaan menghadapi PRU 13, beliau berkata, gerak kerja telah diatur di kesemua 37 peti undi di bahagian Jasin malah selepas kursus simulasi pilihan raya baru-baru ini, semua ahli terlibat semakin bersemangat untuk berjuang demi parti di PRU akan datang.

"Mereka yang terlibat dengan kursus tersebut, semakin bersemangat dan tidak sabar untuk menghadapi PRU. Kursus tersebut bolehlah saya simpulkan amat berjaya.

"Malah kita di Melaka juga amat bertuah kerana mempunyai Ketua Menteri yang sentiasa bekerja keras dan berkorban untuk rakyat dan parti untuk memastikan Melaka terus kekal menjadi milik BN. Namun begitu, kita tidak boleh terlalu yakin walaupun Melaka merupakan kubu kuat BN. Kita tidak boleh memandang remeh kekuatan pembangkang," katanya.

Beliau turut menjelaskan, UMNO Bahagian Jasin telah berjaya mendaftarkan seramai 1,800 orang pengundi baru selain turut mendaftarkan ahli baru UMNO.

Jelasnya lagi ahli UMNO yang telah cukup umur dan masih belum mendaftar juga telah berjaya didaftarkan.

"Secara amnya, kami di Jasin telah bersedia menghadapi PRU 13. Hanya menunggu masa dan ketika untuk terus menabur bakti kepada parti sekaligus mengekalkan kekuasaan UMNO di Jasin seterusnya negeri Melaka sendiri.

"Apa yang pasti, masyarakat setempat semakin dan terus mempercayai bahawa UMNO dan BN adalah tonggak masa hadapan mereka dan kita sendiri sentiasa memberi yang terbaik kepada rakyat. Di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak yang mesra rakyat, membuatkan rakyat semakin yakin dan percaya bahawa BN sentiasa mendahulukan rakyat," katanya lagi. -MediaUMNO

Berita Bertarikh 19 July 2011 Pada 5:17 PM

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


FeLLa FeRiNa: Makan-makan <b>di</b> Ikan Bakar <b>Umbai</b> Melaka

Posted: 15 Jul 2011 05:43 PM PDT

Haaaishhh !

Pak lame gile aku tak post kat blog..

Nak masuk sebulan dah ni..Huhu..

Busy laaa...Yang sempat, facebooking je..

Hahahhaa.. =D

Ok, post kali ni nak cerita pasal ikan bakar..

Makan-makan kat ikan bakar..

Banyak kedai ikan bakar kat sini. Tinggal pilih je..

Sebelah kedai ni ada sungai.

Mungkin peniaga kat sini dapat stok ikan dari sungai kat situ kot,

Hahahha...Freshh !!

Dengan kak wani, zul (bf kak wani) n Myra Si Tempe Gajus.

Huhu..

Banyak kitorang makan masa tu..

Macam pelahap sangat je..

Makan 4 orang, lauk 4 jenis.

Sampai-sampai je ade orang hantar otak-otak.

Lepas tu, jelly kelapa pulak...

Emm malas la nak cakap banyak..

Korang tengoklah sendiri gambar-gambar kat bawah ni..

Hehehhe..

My potrait di IKAN BAKAR UMBAI MELAKA.

(muka tak lawa..haha ! =D )


Myra buat muka domo. Hahah ! Sejibik!

banyak tak lauk yang kitorang makan..

1, 2, 3, 4..de empat jenis semuanya..

ohhh, 5 laa..termasuk sambal kicap pedas tu..haih !

ok. Meh saya introduce satu-persatu..

Scroll down babe.. =))

Ok, yang ni lauk kupang (lala) masak sambal.

Sedapp, ni antara lauk yang paling banyak saya makan. =))

yang ni udang masak..masak ape ek? ntah laa..

besar-besar tau udangnya..

tapi saya tak minat udang..so tak makan laa..

Yang makan lauk ni Zul ngan Kak Wani je..

So sorry..i can't explain how it taste.

Tapi tengok gaya Zul ngan Kak Wani makan, 

sampai licin pinggan..Sedapp la kot ! Huhu.. 

( Sory pix blur... )

Yang ni pulakSS ikan pari masak sambal.

Tapi sambalnya tak berapa pedas laa..

Ni pun sedapp. 

 Inilah dia..

Lauk utama. The main dish.

Ikan bakar cecah dengan sambal kicap pedas.

BESSS GILEEEERRR !!!

 Makan ikan bakar, dengan nasi lemak yang disediakan.

Tapi kalau nak makan dengan nasi putih pun bolehh...

Depends laa pada citarasa..

Tepuk dada, tanya selera.

 Ini kak wani. Baru nak start makan.

Tersengih..hehehe..

 Ni time mereka tengah makan.

Syokk habis !

Tengoklah kak wani tu..

 Pix ni di ambil time dah nak habis makan..

udang? Licin zul kerjakan...

Ikan bakar yang dah kena qiqah..Hahahha.. =D

 Ni nasi lemak saya.

Habis dah...hihi..

Kenyangggg...

 Ni la die jelly kelapa.

Kira cam pencuci mulut laa..

Actually tak berapa suka pun jelly kelapa,

tapi sebab dia color pink, pe lagi..Belasah laa!

(not to mention : saya kan GILA PINK !)

 Ni mata ikan bakar yang DAH BERLUBANG.

Tahu mana pergi mata ikan tu?

Myra Gajus yang makan.

Ntah pape ntah Mira ni..Makan mata ikan pulakk...

Pelik-pelik je kau ni...

 suasana di kedai makan ikan bakar.

Sekali imbas cam kat majlis kahwin kat kampung2 kan..

Hihihi..

Note Fellalicious 1 :

Credit thanks soo much to ZUL a.k.a. DUCATI CORSE

sebab belanja makan ikan bakar. =)

Note Fellalicious 2 :

Not bad la makan kat sini..

Aku suggestkan korang try makan kat sini..

Best.

Makan ngan family lagi best. I mean makan ramai2 best..

Sebab boleh order lauk banyak2..Macam2 bole rase..

Huhu...Kalau makan berdua, takut order banyak2, tak habis pulak nanti.

Membazir..

Ok, selamat mencuba ya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Album Kenangan: Majlis Perkahwinan <b>di Ramuan China</b> Besar 17 <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2010 05:12 PM PST


Look around yourselves
Can't you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Let's start question in ourselves
Isn't this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you're feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn't this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
When a baby's born
So helpless and weak
And you're watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we'll see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
Alhamdulillah..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2011 09:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Cerpen Hidup : Gadis Misteri Jelmaan &#39;E&#39;

Posted: 09 Jun 2011 04:12 AM PDT


Masuk saja dalam bas aku cari tempat duduk aku. Tempat duduk aku single seat agak belakang. Belum sempat aku sampai tempat seat, aku tersempak dengan seorang gadis berambut perang berbaju biru duduk didepan seat aku. Terkedu aku seketika. Perempuan itu mukanya macam aku kenal. Ya, kenall sangatt... Dia mirip 'E'!.. kekasih lama aku!. Tapi aku buat2 tak tahu terus duduk kat seat aku. Sedangkan dalam otakku asyik terfikir siapa perempuan tu sebenarnya. Adakah dia memang 'E' yg ku kenal dulu? Kalo betul, apa dia buat disini? Kenapa dia naik bas ke Kota Tinggi? Bukan kah kampungnya di Perak sana? Arghh.. pelbagai persoalan berlegar difikiranku. Kusut. Aku risau itu dia dan dia buat2 xkenal aku. Tp pada masa yang sama aku memujuk hatiku yang dia hanya pelanduk dua serupa saja. Bas sudah bergerak. Aku tak mahu fikirkan sangat pasal dia dan membuat keputusan berdiam diri saja.

Hari semakin lewat petang, matahari yang hampir terbenam di ufuk Barat menyuluh cahayanya hingga ke dalam bas. Sedang aku mengelamun memandang luar di tingkap bas, tiba-tiba gadis misteri tu datang padaku. "Sori, sy nak tutup kain langsir ni, panas sangat" katanya sambil membuka ikatan kain langsir di atas seat aku. Ketika itu dia betul2 berada di hadapan aku. Begitu hampir!. Face to face. Aku amati diri dia. Aku bagaikan tak percaya. Dia memang serupa dengan 'E'! Dari bentuk badan, ketinggian, gaya rambut, suara semuanya hampir serupa! Damn! Mustahil! Mustahil begitu serupa! Aku berdebar2 dan tak terkata apa2 hanya memandang tepat kearahnya. Tetapi gadis itu terus berlalu dan duduk semula di seatnya. Mulalah hati ku luluh semula ketika itu. Aku terkenangkan saat2 manis aku dengan E. Hampir meleleh air mata jantan aku jadinya pabila mengenangkan kisah lama itu. Terlalu banyak telah aku korbankan untuknya tapi sayangnya hubungan itu tak berpanjangan. Oh Tuhan, apa yang sebenarnya yang Kau mahu tunjukkan? Tidak! Aku tak boleh fikirkan pasal dia lagi. Itu bukan E! Itu hanya orang lain yang mirip dengannya. Dah lama aku buang 'E' dari diari hidup ku. Tak mungkin dia akan kembali kepadaku. Tidak mungkin..

Untuk mencari kepastian, aku nekad untuk bertanya sendiri dengan gadis itu. Bas berhenti berehat selama setengah jam di Machap. Inilah peluangnya aku bertanya pada gadis itu. Ketika di luar bas, dia sedang membelek2 handphone dan aku hampirinya. "Hm, err..hai. boleh tumpang tanya?" soal ku. Gadis itu hanya mengangguk, membisu. "Cik siapa nama? bukan apa, rupa cik serupa betul dengan seseorang yg sy kenal dulu". Dia hanya tersenyum masih membelek handphonenya. "Maaf ya, awak mungkin salah orang.." jawabnya ringkas kemudian berlalu naik semula dalam bas. Aku terkedu dan terkaku dengan respon dingin gadis itu. Aku bukan nak menguratnya pun cuma ingin tahu siapa dia saja. Untuk pastikan dia bukanlah 'E'. Huhu..

Perjalanan diteruskan, suasana dalam bas gelap dan ramai yang tidur. Aku masih termenung di tepi tingkap bas sambil sumbat telingaku melayan lagu. Setibanya di Stesen Bas Kota Tinggi, semua penumpang turun. Gadis itu turun dulu kemudian baru aku. Aku cuba mencari kearah mana dia pergi selepas itu tapi aku hilang jejaknya. Begitu cepat dia menghilangkan diri. Aku asyik memandang sana sini mencari kelibat dirinya tapi tak jumpa. Hinggalah aku ditegur oleh mak aku "Aii, cari apa tu, Long? Semacam je.." terkejut aku. Rupanya mak aku ngan adik aku da tunggu kat situ lama. Diorg dok peratikan aku dari td. "Hehe..xde papelah mak. Jom la kita balik" jawab aku. Dalam kereta, aku terus memandang keluar dengan harapan akan bertemu semula gadis misteri jelmaan 'E' itu. Aku tak sangka berjumpa dia walaupun hanya jelmaannya saja. Ai, kenapa la aku boleh bertemu dia ketika aku sudah lupakannya. Adakah ini satu ujian? Hanya Kau saja yang tahu, Tuhan.. Wallahualam..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


Updated News » Blog Archive » Housewife accepts baby from stranger <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 05:45 PM PDT

MALACCA: A housewife from Batu Berendam here who received a 2.8kg newborn from a stranger on the first day of Ramadan believes the child was a gift from God.

The 49-year-old mother of three, who requested anonymity, said she was sprucing up her home at about 4pm on Monday when a stranger knocked on her door and handed her the newborn baby.

"It just happened in a blink of eye, the stranger handed a basket and when I looked inside the little one beamed at me," she said.

"This is the fasting month and receiving a baby is a blessing for me and my husband as we wanted another child but I couldn't conceive due to my age.

"I believe God has answered our prayers," said the woman who appeared at the magistrate's court here together with her husband Mohd Said, 59, to apply for an interim guardianship order yesterday.

The couple have named the child Putera Hamka Al-Kausar.

"I took the baby into my home and recited some prayers before feeding him.

"I later told my husband and the other children and they asked me to take care of the baby as it was a Ramadan gift from the Almighty," she said.

The woman claimed the stranger, who wore a scarf, had said: "Please take care of this baby" before leaving in a waiting taxi.

"I couldn't get a close look at her face as she just rushed off," she said.

Earlier at the court, magistrate Mohammad Hazri Hahafi allowed the one-month guardianship under Section 19 (2) of the Children Act 2001.

The court also ordered Melaka Tengah Welfare Department officers, Nur Hazlin Jaafar and Muslim Abdullah to prepare a report on whether the couple were capable of caring for the child

They were also asked to try and trace the biological parents before the court could decide on permanent custody on Sept 15.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


Malaysia&#39;s Cape Rachardo or <b>Tanjung Tuan</b> in Port Dickson have many <b>...</b>

Posted: 27 Jul 2011 03:43 AM PDT

About Tanjung Tuan or Cape Rachardo:

From Wikipedia, the free encyclopedia

Tanjung Tuan or Cape Rachado (as named by the Portuguese, meaning Broken Cape) is an exclave of the state of MalaccaMalaysia. It is a cape with a lighthouse facing the Strait of Malacca. Though it is administered by the Malacca state government, the area used to fall under the sovereignty of Negeri Sembilan which surrounds it.

The coastal area off the cape, is famous as the site of the naval Battle of Cape Rachado in 1606, between the Dutch VOC and Portuguese fleets, the opening act for the series of conflicts between the coalition of Dutch-Johore and Portuguese Malacca that ultimately ended with the Portuguese surrender of the city and fort of Malacca to the VOC in 1641.

Main article: Cape Rachado Lighthouse

After Portugal conquered Malacca in 1511, the Portuguese wanted to build a lighthouse to guide its ships. Tanjung Tuan was chosen and the cape was named Cape Rachado by them. Subsequently, a lighthouse was built between 1528 and 1529. As Malacca switched hands to the Dutch and later to the British in 1641 and 1824 respectively, so too did the possession of the structure.

Mangrove trees cover some stretch of the beach of Tanjung Tuan.

In 1921, the area was gazetted as a permanent forest reserve under (No.Warta : 2066 bertarikh 23 Disember, 1921) with 809,700 square metres under the name of Hutan Simpanan Cape Rachado. However, in 1969 an area of 161,900 square metres was degazetted from the permanent forest reserve status for the purpose of public use (No.Warta : 328 bertarikh 25 Disember, 1969).

In 5 January, 1971, The rest of the 607,000 square metres of the Cape Rachado forest reserves was gazetted as a wildlife sanctuary under the jurisdiction of PERHILITAN (forestry and wildlife protection department) under M.P.U.5 and PG No: 85 under the Birds and Wild Life Protection Ordinance, 1955 (Ordinan Perlindungan Binatang-Binatang Liar dan Burung-Burung, 1955).

In 16 April, 1996, a company (Dataran Baiduri Sdn Bhd) was assigned to commercially develop the park.

This area has been designated by BirdLife International as an Important Bird Area. The Malaysian Nature Society is active in promoting conservation in the area.

Photographs showing Cape Rachardo and Mr.R.B.Perkins:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Asmat Siagian Blog: Mancing <b>udang</b> galah <b>di sungai</b> X,WEST BORNEO <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2011 04:31 PM PDT

Blog Asmat Siagian berisi tentang pribadi, hobby, keluarga, pandangan/pendapat juga tulisan-tulisan berbagai hal. Terutama tulisan-tulisan tentang adat istiadat Batak khususnya adat Sidippuan yang disajikan secara sederhana diharapkan dapat bermanfaat bagi kehidupan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 01:46 AM PDT

SELAMAT DATANG KE UMRI HOMESTAY, SERKAM PANTAI, MELAKA


Kami mengalu-alukan kedatangan tuan puan ke homestay kami. Umri Homestay adalah sebuah homestay yang terletak di Serkam Pantai, Merlimau, Melaka berdekatan dgn Pulau Besar dan Pantai Siring perkampungan nelayan. Terdapat banyak tempat2 bersejarah di sini dan mengambil masa hanya 5 minit untuk ke medan2 ikan bakar popular di Serkam, Umbai, Anjung Batu dan lain-lain..

Sila hubungi Tn Haji Abd Jabar utk tempahan bilik 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786

Lokasi kami berdekatan dengan pulau terkenal di Melaka- Pulau Besar! 

Sejarah & Photo Pulau Besar..

Kawasan Pelancongan Berhampiran Menarik Untuk Dikunjungi Di Merlimau...

Pusat Ikan Bakar Popular Di Umbai, Serkam, Anjung Batu, Pulai..

Ruang Tamu/ Istirehat

Kami menyediakan ruang tamu yang luas dan selesa utk para tetamu, kemudahan asas spt televisyen, sterika, mesin basuh, dapor memasak dan lain2 utk kemudahan pengunjung2 ke homestay kami.

Ruang Dapor/ Memasak

Dapor kami sentiasa bersih dan dilengkapi dengan kemudahan asas memasak, peti ais, mesin basuh, cerek air letrik dan lain-lain. Complimentary Drinks pihak kami sediakan bagi mengalu-alukan kedatangan pengunjung2 ke homestay kami.

LOT SEWAAN BILIK BERLIAN & BILIK DELIMA


Homestay kami mempunyai 2 lot sewaan 1) Bilik Berlian 2) Bilik Delima. Terdapat 6 bilik kesemuanya untuk tempahan.

Di Bilik Berlian terdapat bilik utama, bilik kedua dan juga bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.



Di Bilik Delima juga terdapat 3 bilik iaitu bilik utama, bilik kedua dan bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.

Perkhidmatan lain: 

1) Urutan Tradisional Refleksologi - kami juga menyediakan pakej urutan tradisional/ refleksologi bagi yang memerlukan. Berpengalaman berbelas tahun dan ramai yang telah berpuashati dan sembuh dari penyakit dengan izin Allah SWT. Kami hanya membantu dan berusaha.

2) Permintaan boleh dibuat bagi yang ingin mengadakan BBQ di homestay kami. Peralatan akan kami sediakan.

3) Keselamatan diri dan harta benda tetamu-tetamu ke homestay adalah keutamaan kami. Semua kenderaan tetamu boleh di letakkan dalam kawasan  rumah/ homestay dengan selamat kerana homestay kami adalah berpagar. Jadi para tetamu boleh lah beristirehat dengan tenang dan senang hati.

Untuk tempahan bilik anda boleh hubungi terus Tn Haji Jabar atau isteri beliau Pn Hajah Safwan, butiran homestay adalah seperti berikut:-

Alamat: Jalan Demang Baba, Off Jalan Serkam Pantai, Km 18, Sekam Tengah, 77300, Merlimau, Melaka.

Tel: 06- 261 0129

Hotline: Tn Hj Abd Jabar 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786
Harga Sewa Harian Lot Berlian @ Delima  (3 Bilik): RM 200/ sehari
Harga Sewa Harian Untuk Sebilik Sahaja Atas Permintaan : RM120/ sehari

Email: 

ADD FACEBOOK KAMI!


Bagi yang minat memancing anda boleh ke Kelong Abu, lokasi 5 minit dari Umri Homestay!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 01:12 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PENDIDIKAN KHAS INTEGRASI (BERMASALAH PENDENGARAN): Tilawah Al <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2011 08:51 PM PDT

Selepas Kejohanan Olahraga Pendidikan Khas, mereka terlibat dengan Tilawah Al-Quran peringkat zon di mana mereka telah menyertai pertandingan khat ( merumikan ayat jawi ). Ianya berlangsung di SMK Lubok China.

Pada 24 Mei pula berlangsung pertandingan peringkat negeri di Masjid Al-Azim Negeri Melaka. Tahniah kepada Puvanieswaran A/L Ganesan kerana telah berjaya mendapat tempat ke-3.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved