ads

Isnin, 30 April 2012

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 11:38 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Homestay <b>di Ayer Keroh</b>, Melaka – Izzihomestay | Iklan Percuma <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2012 05:08 PM PST

Publish date: March 9, 2012 9:08 am | Contact Name: Zubaidah Yusof | Location: Muzaffar Heights, Ayer Keroh Melaka | Phone: 013-7392800

Merancang untuk bercuti ke Melaka dan mencari tempat penginapan untuk sekeluarga dengan harga rendah? Kami ada penyelesaiannya.

Kami di Izzi.Homestay menyediakan sebuah rumah Semi D setingkat dengan kemudahan asas untuk percutian anda sekeluarga.

Lokasi kami di Muzaffar Heights amat strategik dengan akses yang mudah dari Tol Ayer Keroh dan ke tempat tumpuan pelancong seperti Zoo Melaka, Taman Mini Malaysia, Malacca Wonderland, Mydin Mall, Kota Fesyen, MITC juga ke pusat bandar.

Kami mengalu-alukan kedatangan anda ke Homestay kami.

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Sponsored Banner

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2012 11:25 PM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Tanjung Bidara</b> banyak tarikan - Utusan Malaysia Online - Selatan

Posted: 27 Mar 2012 09:54 AM PDT

Tanjung Bidara banyak tarikan

Tanjung Bidara banyak tarikan

Oleh AMRAN MULUP
utusanmelaka@utusan.com.my


Pantai Tanjung Bidara sentiasa menjadi tumpuan orang ramai pada hujung minggu untuk bersantai bersama keluarga. - UTUSAN/GAIE UCHEL


TANJUNG BIDARA 26 Mac - Strategi pembangunan oleh kerajaan negeri Melaka yang diterajui Barisan Nasional (BN) berupaya menjadikan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Bidara terus berkembang pesat dan maju terutama dalam sektor pelancongan.

Sehubungan itu, tidak hairanlah Tanjung Bidara cukup sinonim sebagai pantai perkelahan terkenal di negeri ini yang menjadi tarikan pengunjung sejak dahulu hingga sekarang.

Pantai Tanjung Bidara yang terletak berdekatan Kem Terendak dan hanya 10 minit perjalanan dari bandar Masjid Tanah merupakan pantai perkelahan yang terkenal di kalangan pelancong.

Keadaan pantainya yang landai menghadap Selat Melaka menjadi persaingan utama pantai di Port Dickson yang terletak kira-kira 70 kilometer dari Masjid Tanah.

Pantai kegemaran ramai itu turut dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti tempat letak kereta, padang permainan kanak-kanak, surau, medan selera, tandas awam dan bilik mandi untuk keselesaan para pengunjungnya.

Pantai Pengkalan Balak dan Padang Kemunting turut menjadikan DUN Tanjung Bidara perhatian pengunjung luar setiap cuti hujung minggu dan cuti umum.

Pesisir pantainya yang luas di samping keindahan dan keunikan kampung-kampung nelayan menjadikan suasana persekitarannya amat damai dan permai.

Menara Kawalan Pantai Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) turut terdapat di sini bagi membantu orang ramai yang mengalami kecemasan sewaktu mandi di Pantai Tanjung Bidara dan Pengkalan Balak.

Sehubungan itu, Pantai Tanjung Bidara, Pantai Padang Kemunting dan Pantai Pengkalan Balak merupakan khazanah alam yang terus dipelihara dengan baik.

Tidak kurang daripada 15 resort dan calet terdapat di tiga lokasi tumpuan pelancong itu termasuk penginapan persendirian yang diusahakan penduduk tempatan di sepanjang pantai tersebut.

Tarikan tiga lokasi tumpuan pelancong dari dalam dan luar negara itu sebenarnya memberi rahmat kepada penduduk tempatan meraih rezeki tambahan.

Selain mengusahakan calet persendirian, ada pula membuka gerai makanan.


PELANCONG boleh melihat suasana di sekitar perairan Selat Melaka dengan menggunakan teropong di Kompleks Falak Al-Khawarizmi, Tanjung Bidara.


Padang Kemunting pula menjadi tarikan kerana ia menjadi Pusat Penetasan Penyu Karah di bawah pengendalian Jabatan Perikanan negeri.

Pusat itu berperanan menyelamat dan melindungi spesies penyu karah yang kerap mendarat di sepanjang pesisir pantai Melaka dari Kuala Linggi hingga ke Klebang.

Jika berkunjung ke Padang Kemunting, orang ramai berpeluang melihat dari dekat usaha-usaha yang dijalankan untuk memastikan spesies penyu karah tidak pupus.

Berdekatan pantai pula terdapat Kompleks Falak Al-Khawarizmi yang menempatkan balai cerap, planetarium, Pusat Latihan Falak dan Balai Cerap Robotik.

Setiap kali menjelang Ramadan dan sambutan Hari Raya Aidilfitri, Kompleks Falak Al-Khawarizmi menjadi lokasi untuk melihat anak bulan, malah orang ramai juga boleh membuat lawatan di kompleks berkenaan.

DUN Tanjung Bidara yang terletak dalam kawasan Parlimen Alor Gajah terdiri daripada 11 kampung tradisional yang penduduknya bekerja sebagai petani dan nelayan.

Kampung tersebut ialah Kampung Pulau, Seri Jeram, Londang, Air Hitam Darat, Air Hitam Pantai, Balik Pulau, Padang Kemunting, Pasir Gembur, Pengkalan Balak, Lubok Redan dan Ujong Padang.

Usaha yang dijalankan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bidara, Datuk Ab. Karim Sulaiman yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya dan Kemudahan Awam negeri membangunkan pantai Tanjung Bidara, Pengkalan Balak dan Padang Kemunting banyak membawa perubahan hidup kepada penduduk tempatan.

Selain pelbagai infrastruktur kemudahan awam, dua buah institusi pengajian dan sebagainya yang dibangunkan di DUN Tanjung Bidara menjadikan rakyat di situ hidup selesa.

Dua institusi pendidikan yang terdapat di situ adalah Kolej Matrikulasi Londang dan Pusat GiatMara bagi memastikan anak-anak mendapat pendidikan terbaik termasuk dalam bidang kemahiran.

DUN Tanjung Bidara juga mempunyai empat sekolah rendah kebangsaan, dua sekolah menengah, sebuah sekolah tahfiz, tujuh masjid dan 14 surau.

Kawasan itu juga mempunyai pejabat pentadbiran Japerun DUN Tanjung Bidara di Taman Bidara Jaya dengan sebuah dewan yang luas untuk sebarang majlis keraian di samping sebuah stadium mini dan sebuah padang futsal yang boleh digunakan secara percuma bernilai RM2.5 juta.

Selain itu, Kompleks Perahu Layar Hang Jebat di Pengkalan Balak turut menjadi kebanggaan penduduk dan ia menjadi lokasi acara perahu layar pada Sukan Malaysia (Sukma) 2010.

Diletakkan di bawah pengurusan Perbadanan Stadium Melaka, kompleks itu berkemampuan menganjurkan pertandingan bertaraf tinggi.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

yatt_kecik: MaNdI MaNda <b>Di tanJuNg BIdaRa</b>

Posted: 10 Jan 2012 03:38 PM PST

mama.. abang nak mandi laut..itu lah ayat anak aku... selagi tak dapat mandi laut.. dari tahun baru ari tu nak bawa pi PD.. tapi tak jadi sebab hubby aku keja tak pat cuti.. so ahad lepas lah baru dapat pegi.. tapi pi kat Tanjung Bidara jerk.. dekat ngan umah aku.. 10 minit dah sampai..

kat sini tak ramai sangat.. tapi air dia dah cantik.. bersih.. dulu kotor..


04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 03:54 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Menara Kehidupan: <b>Tanjung Tuan</b> dan Pantai Halimunan di Port <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 06:50 PM PST

 Lepas dari Pantai Pengkalan Balak kami menuju ke Tanjung Tuan Port Dickson pula. Maka kami ni pun berjala sajer la gamaknya bila bercuti.... Nama pun Cuti2x Malaysia.... Kat sana dah ada kawan satu tempat kerja yang menunggu sebab diorang nak berkemah di situ... Kami ni bawak anak kecik setakat singgah je la... lepak2x kejap kami pun terus pulang.....Ok la... Kat sini kami tak mandi manda pun... sebab dah letih nak salinkan pakaian anak2x... (bunyi macam kejam jee.... haaa3x) baju basah diorang pun dah penuh satu beg plastik. Punya la best ni kat tanjung tuan.... jom kita layan suasana di sana.....Masa kami sampai semua kawan opis tengah kepenatan berbasikal untuk ke Port Dickson... kami sampai pun sekadar lepak2x bersama rakan-rakan....ada yang berbasikal.... dan juga ada yang bersama keluarga...Kami pula memang dah tak larat nak mandi dah...

Hutan Rekreasi yang terdapat di Tanjung Tuan......... Memang best kalau buat jungle tracking dalam ni.... setakat pergi dengan anak2x kecik letih la jawabnyaaa....

Rumah Api yang terdapat di  Tanjung Tuan... Lama dah wujudnya rumah api ni untuk panduan mereka yang berlayar di Selat Melaka.

Rakan-rakan Opis yang hendak berkemah di sana.... Aku balik dahh laaa... binik aku kompem tarik muka kalau aku nak lepak dengan diorang... haaaa3x...

Pastu kita nikmati pemandangan Pantai Halimunan di Tanjung Tuan.... Memang cun la pantai ni... privacy sungguh.... tak ramai orang datang sini........ jom kita lihat pemandangan indah di sini.......

Begitu lah lebih kurang keindahan alam yang terdapat di Tanjung Tuan... Member2x opis aku terus berkemah dan bermalam di sana..... aku balik dah... anak2x pun dah letih dan tidur sepanjang perjalanan pulang kami ke rumah.... tapi rasa seronok la berjalan menikmati keindahan alam.... ... Bestnya kalau keter pakai NGV... jenjalan mana pun tak kisah.... Heee3x..... NGV dengan kami yg "Kaki Jalan" ni memang tak boleh dipisahkan....

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di merlimau</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 01:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di merlimau</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 01:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di merlimau</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2012 09:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

SK PULAI <b>MERLIMAU</b> | cikgufiq.blogspot.com

Posted: 17 Mar 2012 09:07 AM PDT

Esok insyaAllah aku akan bertolak ke rumah kawan aku yang terletak di MERLIMAU MELAKA. Aku dan beberapa orang kawan aku akan menjalani PBS (PENGALAMAN BERASASKAN SEKOLAH) ataupun aku panggil PRAKTIKAL SEMINGGU di SK PULAI MERLIMAU MELAKA.
Antara tugasan yang perlu kami jalankan adalah:
- Membuat pemerhatian tentang pengajaran PENDIDIKAN JASMANI di sekolah.
Jadi, aku harap korang doakan aku dan kawan-kawan aku dapat menjalankan tugasan ini dengan sebaiknya yer.. Semoga urusan kami berjalan dengan lancar dan selamat...Amin...
pssssssst: Agak-agak kalau dah lama tak update blog tu, faham-faham lah yer..tapi, insyaAllah aku akan cuba gak update.. fighting!!!!! :)

BLOG MELAKA: 04 <b>di merlimau</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 01:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

SK PULAI <b>MERLIMAU</b> | cikgufiq.blogspot.com

Posted: 17 Mar 2012 09:07 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Esok insyaAllah aku akan bertolak ke rumah kawan aku yang terletak di MERLIMAU MELAKA. Aku dan beberapa orang kawan aku akan menjalani PBS (PENGALAMAN BERASASKAN SEKOLAH) ataupun aku panggil ...

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 09:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2012 09:52 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Manfaatkan Perpustakaan Desa 1Malaysia <b>Sungai Rambai</b>

Posted: 27 Mar 2012 09:54 AM PDT

Manfaatkan Perpustakaan Desa 1Malaysia Sungai Rambai

Manfaatkan Perpustakaan Desa 1Malaysia Sungai Rambai


HASAN Rahman (berdiri kiri) melihat kemudahan dan koleksi buku di Perpustakaan Desa 1Malaysia di Kompleks Japerun Sungai Rambai, Jasin, Melaka, baru-baru ini.


JASIN 26 Mac - Perpustakaan Desa 1Malaysia Sungai Rambai yang baru dibuka akan dijadikan institusi yang mesra untuk seluruh penduduk setempat dalam usaha menggalakkan minat membaca.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, perpustakaan yang dibina dengan kos RM150,000 itu menyediakan pelbagai bacaan yang mampu memenuhi cita rasa dan keperluan semua golongan termasuk pelajar sekolah.

Menurutnya, perpustakaan tersebut juga mampu menarik golongan warga emas untuk memanfaatkan bahan bacaan yang disediakan.

Beliau berkata, ia turut dilengkapi dengan kelengkapan dan kemudahan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) bagi memastikan pembangunan perpustakaan desa setanding dengan kemajuan yang ada di perpustakaan di kawasan bandar.

"Setakat ini 9,300 koleksi buku disediakan di perpustakaan ini termasuk bahan bacaan agama, akademik, masakan dan keusahawanan.

"Perpustakaan baru ini dibuka untuk seluruh masyarakat di DUN Sungai Rambai untuk manfaatkan bahan bacaan. Di samping itu lebih banyak koleksi akan dimuatkan bagi menambah tarikan," katanya.

Beliau berucap merasmikan bangunan baru Perpustakaan Desa 1Malaysia, Sungai Rambai baru-baru ini yang turut dihadiri Pengerusi Perpustakaan Awam Malaysia Melaka, Datuk Abdul Wahab Abdul Latip.

Mengulas lanjut Hasan berkata, kemudahan ICT yang disediakan adalah antara usaha membantu masyarakat desa menggunakan kemudahan komputer dan internet di perpustakaan.

Beliau menambah, usaha membina bangunan baru perpustakaan itu membuktikan kerajaan amat komited dan bersungguh-sungguh untuk memajukan masyarakat luar bandar bagi membolehkan golongan itu tidak terpinggir menikmati program pembangunan yang diatur oleh kerajaan.

Menurutnya, satu lagi perpustakaan baru yang berkapasiti besar akan dibangunkan di kawasan tersebut bagi menampung permintaan yang semakin meningkat.

"Ada keperluan untuk sebuah perpustakaan yang lebih selesa dan besar dibina di Sungai Rambai untuk memperbanyakkan lagi koleksi bacaan umum," katanya.

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:59 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BAYI BERUSIA SEBULAN TERSEDAK SUSU <b>DI ALOR GAJAH</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 06:30 PM PDT

BAYI BERUSIA SEBULAN TERSEDAK SUSU DI ALOR GAJAH

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :134
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

PILU...Norman sambil diperhatikan isterinya, Noradila mendakap jenazah anak sulungnya, Siti Zulaikha, semalam.

ALOR GAJAH: "Sejak semalam (kelmarin) Zulaikha asyik menangis seolah-olah tidak mahu berpisah dengan saya. Puas saya memujuknya kerana menyangka dia menangis kerana disuntik, rupanya dia hendak meninggalkan kami," kata Noradila Mohd Nor, 20, ibu bayi malang, Siti Zulaikha, yang mati dipercayai tersedak susu badan di rumahnya di Taman Inang Sari, Durian Tunggal, di sini, semalam.

Difahamkan Noradila yang masih dalam pantang, terlelap ketika menyusukan bayinya yang baru berusia sebulan.

Apabila terjaga kira-kira jam 6 pagi, dia mendapati mulut Zulaikha berbuih manakala mukanya kebiruan.

Noradila kemudian menyentuh badan anak sulungnya itu yang disangka tidur tetapi tiada tindak balas sebelum memeriksa nadi.

Dia turut mengejutkan suaminya, Norman Bahran, 25.

CARA MENGELAK BAYI DARI TERSEDAK SUSU BOLEH DI BACA DI SINI

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Feb 2012 01:30 AM PST

URL Sumber Asal :-

Beli kuih raya <b>di Serkam</b> , Hamidah Food Industry | Blog Zool <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2011 08:22 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Tak berapa hari je lagi, Syawal akan menjelang tiba menandakan hari raya. Banyak keperluan yang dicari pada penghujung Ramadhan ini. Antara yang perlu disediakan adalah kuih raya. Bagi pencari kuih raya di Melaka (terutama di daerah Jasin), mungkin ada yang pernah mendengar tentang kedai di Serkam yang menjual pelbagai kuih (tidak semestinya di hari Raya). Kedai ini terletak di tepi jalan dinamakan Mamaku Food Industries. Ia telah bertapak lama dan pernah mengalami kebakaran namun kini ia semakin maju. Jika dulunya hanya kedai kecil ditepi jalan namun kini lotnya semakin besar. Kepada sesiapa yang rajin singgah ke ikan bakar Umbai atau Serkam, mesti singgah ke kedai tersebut untuk mendapatkan kudapan walaupun bukan di hari raya.

Memandangkan membuat kuih agak leceh dan mak saya pun sudah berusia maka kaedah kuih tunjuk-tunjuk perlu digunakan. Dan lokasi yang menjadi kemestian adalah di kedai Mamaku Food Industries ( Hamidah Food Industry). Memang banyak pilihan di kedai tersebut dengan harga yang berpatutan. Banyak juga yang dibeli seperti rempeyek, kuih telinga dan pelbagai jenis kerepek. Kat situ ada juga kuih tart, cookies dan sebagainya. Tapi mak tak berapa minat. Jadi ambil apa yang boleh .. Kalau nak tau kuih apa bolehlah datang ke rumah ye…

Ini gambar yang sempat disnap..

Photobucket
Ni papan tanda kedai tersebut.
Photobucket
Pemandangan dari luar. Banyak khemah disediakan khas untuk kuih raya ni..
Photobucket
Siap ada banner kat jalanraya tu..
Sekian,

Related Posts with ThumbnailsJumlah Yang Telah Lihat Entri Ini :1051
You can leave a response, or trackback from your own site.

Iklan Terbaik.. Ingin iklan disini??

.

* Makluman, komen yang menghina dan merbahaya akan didelete atau diubahsuai tanpa notis. Sebarang komen yang disertakan no telefon akan didelete sebab pernah berlaku penyalahgunaan no telefon pihak lain. Hanya link laman web dibenarkan . Itupun sekiranya ia tidak menyalahi dan bukan Spam.. Harap maklum

DAENG MAREWAH - menjejak asalku: hubungan saudara daeng <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 05:29 PM PST

Assalammualaikum wrt.
Hari tergerak nak cerita tentang perkaitan saudara tedong. sebelum ini sememangnya  bonda selalu menceritakan tentang saudara lubok, cenderah yang kuat kaitan sedaranya dengan kami di serkam darat. Arwah Tok Wan Daud dan Nek Wan(Belakang Kemas Serkam Darat) boleh dikatakan selalu dikunjungi sedara di sebelah sana. Tedong cuma kenal Arwah Paklang Sebelah Ayah saya dan memang setiap tahun mereka dan kami akan datang beraya. yang lain agak samar-samar. Rumah mereka di Tedong Baroh dengan dengan bengkel dak Bai @ area situ-situ jugak lak.Dak Madi dan yang lain-lain adik beradik kat sana kira rapat dengan kami.
Bonda pun membuka cerita tentang saudara lain yang ada disana. Bonda kata ada  saudara daeng di sana keluarga Nenek Saeden dan anaknya Nenek Saiyah dan anak cucu beliau.Raya juga boleh kata selalu datang raya kat rumah kami. cuma kurang perasaan yang mana satu.Rumahnya dekat rumah  Timah Hj Abas 
Menurut Bonda lagi, keluarga disana datang daripada jurai kami dan kaitan dengan kami Nenek kami NENEK HAJI  dengan adik beradik Tok Talib.Kena la sama-sama semak balik carta teromba keluarga kat blog. agak  pening sikit ceritanya.
So cuma agak kurang berjumpa dengan saudara disana dan hubungan daeng agak kurang dan jauh.
Begitula ceritanya.lepas ni nak ceritakan lagi pasal Kedatangan Sultan Ibrahim di makam/ kubur tidak bertulis nama di rumah Kak timah Balok dan cadangan penubuhan persatuan daeng dimasa itu oleh Nenek Ara Kami.... menarik  dan tungguuuuuu... 
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved