ads

Isnin, 28 Mei 2012

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 11:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 11:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2012 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Tiada Tempat Buat Pembangkang <b>Di Jasin</b>

Posted: 22 Mar 2012 03:25 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Tiada Tempat Buat Pembangkang Di Jasin

Oleh : Ropikah Ahmad

MELAKA, 22 Mac – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Ahmad Hamzah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak ada tempat untuk berkempen apatah lagi bagi menjalankan aktiviti kepartian dalam kawasan tersebut lantaran keyakinan masyarakatnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) dan menolak mereka.

Jelasnya, keazaman ahli-ahli UMNO di bahagian tersebut untuk terus memperteguhkan parti semakin berkobar-kobar dan yakin dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, jumlah majoriti yang diperolehi akan bertambah.

"Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada pelaksanaan semua janji-janji yang telah ditunaikan sepanjang penggal ini selain tidak ada isu tempatan yang boleh diambil peluang oleh pembangkang bagi dijadikan senjata untuk menusuk kita," katanya.

Beliau yang juga ahli Parlimen kawasan tersebut turut menekankan kesungguhan anggota parti dalam menyelesaikan setiap permasalahan di peringkat akar umbi juga telah memberi petunjuk baik kepada khalayak keseluruhannya.

"Dalam masa yang sama, kita sentiasa bersedia bergerak dalam satu pasukan dari peringkat akar umbi hinggalah ke pucuk pimpinan dan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi telah terbukti banyak perkara yang telah dilakukan bagi mengurangkan beban kehidupan rakyat," katanya.

Terangnya, dalam usaha untuk melaksanakan tanggungjawab menjelangnya mesyuarat cawangan yang akan berlangsung 1 April depan, satu mesyuarat agung kelompok telah dirangka.

"Kita mempunyai landasan yang jelas dan kita mahukan mesyuarat agung cawangan ini menjadi satu contoh dan antara gerak kerja kita bagi membawa ahli-ahli UMNO bersama masyarakat untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

"Mesyuarat Agung Kelompok ini akan dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam yang akan menyampaikan amanatnya menjelang perjumpaan antara anggota cawangan."

Ujarnya, 'mood' rakyat sekarang amat baik dan memberikan sepenuh keutamaan kepada parti. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 22 March 2012 (3 Hari Lalu) Pada 6:25 PM

Aloq Laloq: TERKINI!!! GAMBAR KESAN RIBUT <b>DI JASIN</b>...

Posted: 24 Mar 2012 04:25 AM PDT

Kesan kejadian ribut yang masih kelihatan di Kg Rim dan juga Kg Simpang Kerayung, Jasin. Tinjauan aloq mendapati hampir kebanyakkan rumah telah siap dipulihkan daripada kesemua 50 buah rumah yang terlibat. 
Kepantasan pihak Kerajaan mengambil tindakan membuatkan penduduk melahirkan rase bersyukur yang tidak terhingga kepada Kerajaan. Difahamkan tinggal sedikit sahaja lagi rumah yang masih menunggu untuk dipulihhara.
Keprihatinan pemimpin turut ditunjukkan dengan lawatan yab KM dan juga kedua-dua yb parlemen dan adun. Masing-masing mereka juga menghulurkan sumbangan peribadi manakala kos pembaikkan khabaunya ditanggung oleh PERTAM.
Yang peliknya tak ade pulak wakil-wakil parti yang memperjuangkan kebajikan rakyat datang untuk bertanya khabau. Mungkin mereka terlalu sibuk untuk menjengah kerana bussy dengan agenda menawan Putrajaya. Hahaha.

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PERAKITE: Adun Rim-<b>Jasin</b> yang ditahan <b>di</b> kelab dangdut?

Posted: 26 Mar 2012 07:35 AM PDT

Posted by abewa on 10:35 PM // 0 comments

Teka teki mengenai ADUN yang terkantoi semasa serbuan di sebuah kelab dangdut kini terbongkar.

Semalam, Sinar Harian melaporkan bahawa Jabatan Siasatan Jenayah (JSJN) Melaka menahan 27 orang dalam Ops Tapis di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya.  termasuk seorang ADUN Melaka.. 

Maklumat tambahan yang di perolehi telah membongkar ADUN yang terlibat dalam tangkapan tersebut adalah  MOHD YAZED BIN HJ.KHAMIS, ADUN dari RIM-JASIN.

NAMA : SDR. MOHD. YAZED BIN HJ. KHAMIS,

TARIKH LAHIR / TEMPAT LAHIR : 09 Mei 1966

NO. KAD PENGENALAN : 660509-04-5441

ALAMAT : 53 JALAN CEMPAKA 7, TAMAN SERI CEMPAKA,
75400 PERINGGIT, MELAKA.

NO. TELEFON
i) BIMBIT : 019 - 6674104
ii) RUMAH : 06 - 2845731
iii) PEJABAT :

STATUS PERKAHWINAN : BERKAHWIN

BILANGAN ANAK : 03

TARAF PENDIDIKAN

i) SEKOLAH RENDAH :SEK KEB AIR BAROK

ii) SEKOLAH MENENGAH :SEK MEN DATUK BENDAHARA

iii) UNIVERSITI / KOLEJ :UITM. DIPLOMA UKUR BAHAN

JAWATAN

i) PERHUBUNGAN :JAWATAN KUASA PERHUBUNGAN NEGERI MELAKA
ii) BAHAGIAN : BEKAS KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAH JASIN
iii) CAWANGAN : KETUA PEMUDA CAWANGAN KEMENDOR

PEKERJAAN : AHLI PERNIAGAAN

AKTIVITI SUKARELAWAN / NGO

JAWATANG YANG DISANDANG

i) POLITIK : KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

ii) NGO :

1. Pengerusi Belia 4B Cawangan Kemendor

2. Pengerusi Bola Sepak Lega Perdana Melaka

3. Nazir PLKN Negeri Melaka

Dan  Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Melaka!

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam diberikan tempoh seminggu untuk mendedahkan nama seorang wakil rakyat yang dilaporkan diperiksa polis yang melakukan serbuan di sebuah pusat hiburan hujung minggu lalu.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Melaka, Kamaruddin Sidek berkata, ia perlu memandangkan rakyat, selaku pengundi, ingin mengetahui siapakah wakil rakyat berkenaan.

Menurut Kamaruddin, sekiranya Mohd Ali gagal mendedahkan nama wakil rakyat terbabit, PAS akan mengambil tindakan mendedahkan identiti wakil rakyat berkenaan.

"Kita tahu siapa wakil rakyat yang dimaksudkan ini. Memadailah saya katakan beliau bukan wakil rakyat dari MCA atau MIC.

"Sebagai pengerusi badan perhubungan Umno negeri, Mohd Ali bertanggungjawab memaklumkan keadaan sebenarnya kepada rakyat selain bertindak adil dalam isu ini.

"Sebab itulah kami memberi tempoh seminggu kepada beliau, dan sekiranya gagal, maka kita akan mendedahkan identiti wakil rakyat itu," katanya.

Beliau turut menggesa pihak polis supaya tidak menyembunyikan kejadian yang berlaku.

Katanya, kejadian seumpama itu perlu diambil tindakan dengan seadilnya, tidak kira wakil rakyat yang terbabit adalah daripada parti yang memerintah.

Dalam serbuan jam 2.40 pagi yang dilakukan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Negeri Melaka 24 Mac lalu, polis telah memeriksa 27 pelanggan pusat hiburan berkenaan termasuk wakil rakyat terbabit.

Dalam pemeriksaan awal itu juga seramai 12 telah didapati positif dadah.

UMNO Online - Tiada Tempat Buat Pembangkang <b>Di Jasin</b>

Posted: 22 Mar 2012 03:25 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Tiada Tempat Buat Pembangkang Di Jasin

Oleh : Ropikah Ahmad

MELAKA, 22 Mac – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Ahmad Hamzah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak ada tempat untuk berkempen apatah lagi bagi menjalankan aktiviti kepartian dalam kawasan tersebut lantaran keyakinan masyarakatnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) dan menolak mereka.

Jelasnya, keazaman ahli-ahli UMNO di bahagian tersebut untuk terus memperteguhkan parti semakin berkobar-kobar dan yakin dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, jumlah majoriti yang diperolehi akan bertambah.

"Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada pelaksanaan semua janji-janji yang telah ditunaikan sepanjang penggal ini selain tidak ada isu tempatan yang boleh diambil peluang oleh pembangkang bagi dijadikan senjata untuk menusuk kita," katanya.

Beliau yang juga ahli Parlimen kawasan tersebut turut menekankan kesungguhan anggota parti dalam menyelesaikan setiap permasalahan di peringkat akar umbi juga telah memberi petunjuk baik kepada khalayak keseluruhannya.

"Dalam masa yang sama, kita sentiasa bersedia bergerak dalam satu pasukan dari peringkat akar umbi hinggalah ke pucuk pimpinan dan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi telah terbukti banyak perkara yang telah dilakukan bagi mengurangkan beban kehidupan rakyat," katanya.

Terangnya, dalam usaha untuk melaksanakan tanggungjawab menjelangnya mesyuarat cawangan yang akan berlangsung 1 April depan, satu mesyuarat agung kelompok telah dirangka.

"Kita mempunyai landasan yang jelas dan kita mahukan mesyuarat agung cawangan ini menjadi satu contoh dan antara gerak kerja kita bagi membawa ahli-ahli UMNO bersama masyarakat untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

"Mesyuarat Agung Kelompok ini akan dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam yang akan menyampaikan amanatnya menjelang perjumpaan antara anggota cawangan."

Ujarnya, 'mood' rakyat sekarang amat baik dan memberikan sepenuh keutamaan kepada parti. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 22 March 2012 Pada 6:25 PM

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Kump Gendang Gemala Kasturi: <b>Di Umbai</b>, Melaka

Posted: 28 May 2012 09:10 AM PDT

Gemala Kasturi
Hakcipta Terpelihara

Weblog ini telah dibina mulai 6 Oktober 2007

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Gemala Kasturi. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari blog ini. Terima kasih.


gemalakasturi@yahoo.com

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 03:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2012 03:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Raptor Watch 2012 by MNS

Posted: 25 Mar 2012 11:35 AM PDT

RW, organised by the Malaysian Nature Society, is a festival to celebrate the return of the migratory birds of prey or better known as raptors on their journey back to their breeding grounds in the northern hemisphere. RW is a public event meant to raise awareness on the conservation of raptors and their habitats.

RW is held annually on the first weekend of March. For the year 2012 the event is held on March 10 & 11 (Saturday & Sunday).

However, the spring raptor migration actually begins in mid February and lasts till mid April. For those who are not able to come to the RW, you can still come anytime within this period to see the birds. Over the years of monitoring, MNS has discovered that the peak period to watch the most number of birds is the first weekend of March.

An opportunity for all

RW is an opportunity for the general public to witness one of nature's most exquisite offerings. Raptors migrate southward to escape the bitter cold of the northern winters and make the same venturous journey back during spring to their breeding grounds in temperate Asia.

Visit their Website at HERE for more information.

For Tanjung Tuan

One of the main objectives of RW is to ensure the continued conservation of Tanjung Tuan Forest Reserve by promoting RW as a national eco-tourism event.

During the spring migration, thousands of raptors can be seen flying across the Straits of Malacca. Having to use massive amount of energy flying across the Straits of Malacca, the raptors will be flying low at the event site making it possible to have a good view of these magnificent birds.

Tanjung Tuan has been listed as an important raptor site by BirdLife International, National Geographic Society and Hawkmountain.

But for many years Tanjung Tuan has been facing a development threat. The sea front of Tanjung Tuan is expensive real estate. As Tanjung Tuan is an extension of the Port Dickson holidaying coasts, its value as a vacation spot is high. For many years plans after plans were drawn by local authorities to develop Tanjung Tuan. And throughout these years, Malaysian Nature Society has been striving to keep Tanjung Tuan intact.

The need to conserve Tanjung Tuan was mainly for the migratory raptors. Tanjung Tuan is an important stop over site for migratory raptors after crossing the Straits of Malacca. It provides food for the raptors as well as a resting spot. For raptors arriving late in the evening, it provides shelter for the night before they take off for flight the next day. Without Tanjung Tuan, many raptors may never make it back, due to exhaustion and lack of food.

The conservation of Tanjung Tuan is also important for its surrounding marine life and its forest growth. The trees in Tanjung Tuan acts a gene bank for tropical timber trees and the waters of Tanjung Tuan is rich with coral and sea-grass, both important for green turtles that lay eggs in secluded beaches of Tanjung Tuan.

RW is organized by Malaysia Nature Society

Malaysian Nature Society
JKR 641 Jalan Kelantan, Bukit Persekutuan
50480 Kuala Lumpur, Malaysia
Tel: +603 – 2287 9422
Fax: +603 – 2287 8773
URL: www.mns.my

Article By MESYM

has blogged 124articles.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 11:20 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pasar Malam Jalan TAR: MEE <b>UDANG SUNGAI</b> DUA DAH ADA <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 09:47 PM PDT

Ramai juga yang tanya, mengapa blog ambo sekarang dah tak ada citer pasal makan2???

Hehe ...rupanya ramai peminat citer makan ni.

Semua orang kenal mee udang Sungai Dua. Ada yang gi Penang semata2 nak makan mee tersebut.

Tetapi sekarang untuk makan mee udang dah tak perlu habis kan minyak dan tol utk ke Penang. Kat KL ni pun dah ada mee udang Sungai Dua.

Hehe ambo bersama keluarga sempat singgah utk menikmati mee udang Sungai Dua kat Water Front Ampang.

Restoran yang baru beberapa minggu dibuka itu menyediakan mee udang, mee ketam disamping mee dan nasi goreng.

Harganya?? Boleh tahan juga. Untuk mee sahaja harga RM4 dan ditambah udang harga nya RM10 utk 100gram.

Hidangan set juga ada. RM12.90. - mee bersama 2 ekor udang dan minuman.

Hidangam set 2 RM16.90 - mee bersama 3 ekor udang dan minuman.

Sementara nasi goreng ayam pula harga nya RM5.

Rasanya?? Setakat boleh tahan saja. Untuk banding dengan mee udang asli Sungai Dua.... Ambo rasa mee udang Sungai Dua kat Penang nun lebih sedap. Hehe tp kalau setakat nak rasa nastolgia mee udang Sungai Dua boleh lee!! Cuma jangan harap lebih dari itu........!!

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 11:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Sungai Udang</b> | Jika <b>di</b> Parit Buntar <b>Di</b> Sinilah Tempat Beli Ikan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 01:33 PM PST

Jika anda tinggal berdekatan dengan Parit Buntar atau Nibong Tebal, jangan lepaskan peluang untuk ke Sungai Udang. Di sini anda boleh beli macam-macam ikan termasuklah ikan gred A dengan harga yang berpatutan, dan paling best ..... ikan-ikan ini segar dari laut!
Best ooo, kalau anda penggemar ikan segar, anda boleh borong ikan yang ada atau beli ikut kemampuan anda. Yang penting bila berada di Jeti Sungai Udang ini ialah kepandaian anda untuk tawar-menawar dengan peraih yang ada di situ.
Jangan lupa untuk bawa plastik sendiri sebab kebanyakkan peraih tidak menyediakan plastik atau apa jua bekas untuk dijual secara runcit. Kalau nak beli sikit .... sediakan wang kecil secukupnya dan bekas sendiri.

Lagi gambar suasana di Jeti Sungai Udang di sini: HASRULPhoto

Suka Entri Ini? Kongsikan Bersama Yang Lain. Terima Kasih.

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 11:39 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MTES Sedia Plan Selesaikan Masalah Banjir Kampung <b>Sungai Udang</b>

Posted: 30 Mar 2012 06:17 AM PDT

KLANG, 30 MAC: Kerajaan Selangor akan mencari jalan agar masalah banjir kilat yang  berlaku di Kampung Sungai Udang hari ini dapat dielakkan pada masa hadapan.

Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini, kerajaan negeri akan merangka satu kertas kerja bagi usaha itu untuk dibincang di dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES).

Kerta kerja tersebut akan dirangka bersama Jabatan Parit dan Saliran (JPS), Jabatan Kerja Raya (JKR), Majlis Perbandaran Klang (MPK) dan agensi-agensi lain kerajaan.

Menurut beliau, banjir yang berlaku di kawasan terbabit dipercayai kerana masalah peparitan dan kawasan penempatan yang rendah.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar yang diadakan bilik gerakan bantuan banjir yang dibuka oleh Adun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

Dr Halimah pula berkata, pihaknya sedang berusaha untuk mengumpul data-data kerugian penduduk di kampung-kampung yang dilanda banjir untuk dikemukakan kepada kerajaan negeri.

"Hingga sekarang kira-kira 700 borang bancian yang kita edarkan pagi tadi telah pun diisi dan dikembalikan pun kepada pihak kami.

"Melalui data yang kita perolehi, kita akan buat bancian dan akan kemukakan kepada kerajaan negeri supaya dapat dikenal pasti jenis bantuan yang diperlukan penduduk," kata Dr Halimah.

Dianggarkan lebih 700 keluarga telah terjejas akibat banjir yang melanda Kampung Delek dan Kampung Sungai Udang dan kawasan berdekatan.

Sementara itu, menurut seorang mangsa banjir yang mahu dikenali sebagai Shila, 27 tahun, banjir tersebut berlaku selepas kawasan tersebut dilanda hujan lebat semenjak awal pagi.

"Mengikut kata, hujan turun dari pukul 3.30 pagi. Saya tak keluar rumah. Bila saya nak pergi kedai saya pukul 9.00 pagi, saya tengok kawasan Kampung Sungai Udang dah banjir.

"Kedai saya pun air dah naik sampai paras betis. Lima komputer yang sedang dibaiki rosak dan beberapa aksesori telah rosak," ujar beliau yang merupakan pengusaha kedai membaiki komputer.

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 09:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 07:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Festival Kalam Jamaie (SR) Daerah <b>Alor Gajah</b>

Posted: 26 Mar 2012 01:30 AM PDT

26 Mac 2012 - Festival Kalam Jamaie (SR) Peringkat Daerah Alor Gajah telah diadakan pada hari ini di SK Kem Terendak 2, Sungai Udang, Melaka. Ia adalah sebagai pembuka tirai pertandingan bagi peringkat daerah sebelum diadakan di peringkat negeri pada 5 hingga 8 April 2012 bersempena Karnival Pendidikan Melaka di MITC, Ayer Keroh, Melaka. Johan dan naib johan daerah akan bertanding pula di peringkat negeri kelak.

Sebanyak 12 sekolah telah mengambil bahagian iaitu SK Melaka Pindah, SK Gangsa, SK Simpang Empat, SK Dato' Naning, SK Parit Melana, SK Pengkalan Balak, SK Kem terendak 2, SK Pulau Sebang, SK Alor Gajah 1, SK Kem Terendak 1, SK Bukit Beringin dan SK Lubok Redan.

Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Ustaz Che Mat bin Che Leh, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI JPN Melaka. Turut hadir, Ustaz Norhisham bin Miswan, PP j-QAF, SPI JPN Melaka dan juga Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam, PPD Alor Gajah, Melaka.

KEPUTUSAN PERTANDINGAN:

Johan : SK Simpang Empat

N. Johan : SK Pulau Sebang

Ketiga: SK Pengkalan Balak

 [ ALBUM GAMBAR 1 ] [ ALBUM GAMBAR 2 ]

MTQSS (SR) Peringkat Kawasan <b>Alor Gajah</b> 2012

Posted: 26 Mar 2012 07:07 PM PDT

27 Mac 2012 - Hari ini tibalah pula giliran sekolah-sekolah rendah Kawasan Alor Gajah mempersembahkan kehebatan bakat anak-anak didik mereka dalam pertandingan tilawah al-Quran, hafazan dan juga bercerita di Majlis Tadarus al-Quran Sekolah-sekolah (MTQSS) Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kawasan Alor Gajah yang telah dilangsungkan di SK Ayer Pa'abas, Alor Gajah, Melaka.

Sebanyak 34 buah sekolah telah menyertai pertandingan kali ini yang melibatkan 26 SK, 1 SABK dan juga 7 SJK. Ini merupakan pertandingan kedua peringkat kawasan bagi Daerah Alor Gajah yangmana peringkat kawasan Masjid Tanah telah dilaksanakan di SK Seri Laksamana, Masjid Tanah pada minggu lalu.

Pegawai Penyelaras pertandingan kali ini adalah Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam PPD Alor Gajah manakala Tuan Hj. Zaabar bin Abu Bakar, Penyelia Kanan Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam (PDSI), SPI JPN Melaka pula membantu untuk pengurusan panel hakim. Turut hadir Ustazah Hjh. Pawziah bt. Md. Ali, Penyelia Dakwah, PDSI, SPI JPN Melaka.

Majlis perasmian penutup telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tuan Hj. Ridzuan bin Abdul Ghani, Ketua Unit Pengurusan Institusi Pendidikan Agama (PIPA), SPI JPN Melaka.

[ KEPUTUSAN ] [ GAMBAR : ALBUM 1 || ALBUM 2 ]

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 09:54 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:59 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BAYI BERUSIA SEBULAN TERSEDAK SUSU <b>DI ALOR GAJAH</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 06:30 PM PDT

BAYI BERUSIA SEBULAN TERSEDAK SUSU DI ALOR GAJAH

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :134
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

PILU...Norman sambil diperhatikan isterinya, Noradila mendakap jenazah anak sulungnya, Siti Zulaikha, semalam.

ALOR GAJAH: "Sejak semalam (kelmarin) Zulaikha asyik menangis seolah-olah tidak mahu berpisah dengan saya. Puas saya memujuknya kerana menyangka dia menangis kerana disuntik, rupanya dia hendak meninggalkan kami," kata Noradila Mohd Nor, 20, ibu bayi malang, Siti Zulaikha, yang mati dipercayai tersedak susu badan di rumahnya di Taman Inang Sari, Durian Tunggal, di sini, semalam.

Difahamkan Noradila yang masih dalam pantang, terlelap ketika menyusukan bayinya yang baru berusia sebulan.

Apabila terjaga kira-kira jam 6 pagi, dia mendapati mulut Zulaikha berbuih manakala mukanya kebiruan.

Noradila kemudian menyentuh badan anak sulungnya itu yang disangka tidur tetapi tiada tindak balas sebelum memeriksa nadi.

Dia turut mengejutkan suaminya, Norman Bahran, 25.

CARA MENGELAK BAYI DARI TERSEDAK SUSU BOLEH DI BACA DI SINI

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Alor Gajah</b> (MPAG) - Mei 2012

Posted: 08 May 2012 07:21 AM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 09:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 08:00 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Homestay Taman Kasa Height, <b>Alor Gajah</b> | Rumah Sewa

Posted: 21 Mar 2012 08:10 PM PDT

Publish date: March 22, 2012 3:11 am
Contact Name: Zakwan
Price: RM120
Region: Melaka
Location: Alor Gajah
Phone: 0163144088
Tags:

Selamat datang ke HOMESTAY WANAMY yang terletak di Taman Kasa Height , Alor Gajah, Melaka.

LOKASI STRATEGIK-

Bagi mereka yang berkunjung ke Bandar Alor Gajah ,amat sesuai di jadikan tempat penginapan untuk percutian, kenduri kahwin , temuduga, mesyuarat, rombongan dan lain-lain lagi.

Jarak yang berada di tengah antara Pusat Bandar Melaka (25 minit) dan Tempat Peranginan seperti Tanjung Bidara, Pangkalan Balak dll (20 minit).

Berdekatan dengan lebuhraya AMJ, Bandar Alor Gajah (500 m) Serta berhampiran dengan pusat pengajian seperti SMV Datuk Seri Md Zin, UiTM Alor Gajah, MRSM Alor Gajah, Kolej Risda, Kem PLKN Alor gajah dll Amat sesuai di diami waktu hantar anak-anak pendaftaran.

Berhampiran Taman Tema Air iaitu WATER WORLD A'Famosa (10 minit).

KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN :-

- Mempunyai 3 Bilik Tidur dan 3 Bilik Air
- Mempunyai 1 + 1 Ruang Tamu ( Tingkat Atas dan Bawah). Lengkap dengan Sofa dan TV (Astro).
- Ruang Makan dan Dapur yang lengkap.
- Semua bilik, ruang tamu dan ruang makan di lengkapi kipas.
- Parkir kereta yang besar (memuatkan 2 buah kereta).
- Menyediakan TOTO dan bantal tambahan.

PENYEWA:

Sesuai untuk yang berkeluarga dan rombongan yang besar (2 – 3 keluarga)

CATERING:

Ada menyediakan sarapan, makan tengahari dan malam bergantung kepada permintaan. Harga boleh dibincangkan.

KADAR/RATE :-

RM 120.00 (Weekday spt Ahad sehingga Khamis)

RM 150 (Weekend spt Jumaat dan Sabtu)

Kadar Isimewa bagi yang menyewa lebih dari tempoh 2 hari.

CHECK IN/OUT :-

IN – 2.00 pm
OUT – 12.00 pm

* waktu check in/out adalah fleksible jika tiada penyewa lain pada hari berikutnya.

En Zakwan : 016 3144088 (owner rumah).

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 09:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 07:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Festival Kalam Jamaie (SR) Daerah <b>Alor Gajah</b>

Posted: 26 Mar 2012 01:30 AM PDT

26 Mac 2012 - Festival Kalam Jamaie (SR) Peringkat Daerah Alor Gajah telah diadakan pada hari ini di SK Kem Terendak 2, Sungai Udang, Melaka. Ia adalah sebagai pembuka tirai pertandingan bagi peringkat daerah sebelum diadakan di peringkat negeri pada 5 hingga 8 April 2012 bersempena Karnival Pendidikan Melaka di MITC, Ayer Keroh, Melaka. Johan dan naib johan daerah akan bertanding pula di peringkat negeri kelak.

Sebanyak 12 sekolah telah mengambil bahagian iaitu SK Melaka Pindah, SK Gangsa, SK Simpang Empat, SK Dato' Naning, SK Parit Melana, SK Pengkalan Balak, SK Kem terendak 2, SK Pulau Sebang, SK Alor Gajah 1, SK Kem Terendak 1, SK Bukit Beringin dan SK Lubok Redan.

Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Ustaz Che Mat bin Che Leh, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI JPN Melaka. Turut hadir, Ustaz Norhisham bin Miswan, PP j-QAF, SPI JPN Melaka dan juga Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam, PPD Alor Gajah, Melaka.

KEPUTUSAN PERTANDINGAN:

Johan : SK Simpang Empat

N. Johan : SK Pulau Sebang

Ketiga: SK Pengkalan Balak

 [ ALBUM GAMBAR 1 ] [ ALBUM GAMBAR 2 ]

MTQSS (SR) Peringkat Kawasan <b>Alor Gajah</b> 2012

Posted: 26 Mar 2012 07:07 PM PDT

27 Mac 2012 - Hari ini tibalah pula giliran sekolah-sekolah rendah Kawasan Alor Gajah mempersembahkan kehebatan bakat anak-anak didik mereka dalam pertandingan tilawah al-Quran, hafazan dan juga bercerita di Majlis Tadarus al-Quran Sekolah-sekolah (MTQSS) Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kawasan Alor Gajah yang telah dilangsungkan di SK Ayer Pa'abas, Alor Gajah, Melaka.

Sebanyak 34 buah sekolah telah menyertai pertandingan kali ini yang melibatkan 26 SK, 1 SABK dan juga 7 SJK. Ini merupakan pertandingan kedua peringkat kawasan bagi Daerah Alor Gajah yangmana peringkat kawasan Masjid Tanah telah dilaksanakan di SK Seri Laksamana, Masjid Tanah pada minggu lalu.

Pegawai Penyelaras pertandingan kali ini adalah Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam PPD Alor Gajah manakala Tuan Hj. Zaabar bin Abu Bakar, Penyelia Kanan Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam (PDSI), SPI JPN Melaka pula membantu untuk pengurusan panel hakim. Turut hadir Ustazah Hjh. Pawziah bt. Md. Ali, Penyelia Dakwah, PDSI, SPI JPN Melaka.

Majlis perasmian penutup telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tuan Hj. Ridzuan bin Abdul Ghani, Ketua Unit Pengurusan Institusi Pendidikan Agama (PIPA), SPI JPN Melaka.

[ KEPUTUSAN ] [ GAMBAR : ALBUM 1 || ALBUM 2 ]

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved