ads

Rabu, 29 Jun 2011

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


GERAM <b>di</b> Pasar Besar <b>Jasin</b> « Dewan Pemuda PAS Melaka

Posted: 05 Jun 2011 05:52 PM PDT

Jasin, 5/5/2011- Gerakan Anak Muda Melaka (GERAM) bersama rakan pakatan rakyat meneruskan kempen jelajah ke seluruh negeri Melaka bagi mendapatkan tandatangan penduduk Melaka sebagai tanda membantah kenaikan harga air oleh kerajaan negeri di bawah Syarikat Air Melaka Berhad (S.A.M.B).

 

Petugas GERAM mendapatkan tandatangan peniaga di Pasar Besar Jasin

 Jelajah kali kedua di Pasar Besar Jasin semalam mendapat sambutan menggalakkan dari rakyat yang rata-rata tidak berpuas-hati dengan kenaikan bil air tersebut.

Seorang peniaga kedai runcit, Lim Pin Seng 65 yang di temui di pasar besar tersebut mengeluh dengan kenaikan tersebut.

"Setiap hari harga barang naik, dulu minyak naik, kemudian air naik dan sekarang elektrik pula naik, ini sangat membebankan saya sebagai peniaga yang sudah lama berniaga di sini" katanya yang sudah 10 tahun berniaga.

Petugas GERAM meminta tanda tangan seorang pengunjung Pasar Besar Jasin

Ada pengunjung yang di temui tidak sedar akan kenaikan bil air sejak 1 April lalu memandangkan notis rasmi tidak di keluarkan oleh S.A.M.B.

"Saya langsung tak tahu dan tak di maklumkan tentang kenaikan air, sedar-sedar terpaksa membayar lebih walaupun penggunaan hampir sama setiap bulan" ujar Yusof Ahmad dari Jasin.

Kadar lama tariff air adalah 55 sen bagi setiap meter padu untuk 1-15 meter padu pertama, 85 sen bagi setiap meter padu untuk 15.1 – 40 meter padu berikutnya dan RM1.33 sen untuk setiap meter padu berikutnya.

Manakala kadar baru pula ialah 55 sen bagi setiap meter padu untuk 15 meter padu pertama, 85 sen bagi setiap meter padu untuk 15.1 – 30 meter padu berikutnya, 0.95 sen bagi setiap meter padu untuk 30.1 – 35 meter padu berikutnya dan RM1.45 sen bagi setiap meter padu berikutnya. Kenaikan sebanyak 20% berbanding sebelumnya.

YB Tey Kok Kiew, ADUN Banda Hilir bersama petugas GERAM bergambar di Pasar Besar Jasin

Sebelum ini Ahli Dewan Undangan Negeri Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong telah menghubungi Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Air Melaka Berhad (S.A.M.B) bagi mendapatkan maklum balas tentang ariff baru air dan jawapan yang di berikan adalah di sebabkan arahan dari pusat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


PemenTasaN TeaTer mOnODramA rEBaB BerBisiK <b>Di</b> TamaN BuDayA <b>ayEr</b> <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 02:00 AM PDT

Photobucket

Aku pernah menonton pementasan ini pada tahun 2009 di tempat yang sama dan pelakon yang sama. Tulisannya di sini. ( Maaf. gambar sudah di padam )

Hari ini jam 8.3o malam sekali lagi Rebab Berbisik akan di pentaskan Taman Budaya secara percuma. Sangat seronok mendengarnya. Ya. Selama ini saya menonton teater di Taman Budaya Ayer Keroh, belum sekali pun ianya berbayar.

InsyaAllah, saya akan menonton malam ini. Seorang diri mungkin. Orang Melaka ada yang mahu menonton? Jumpa di sana! =))

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


Updated News » Blog Archive » Six Sri Lankan men rescued from JB <b>...</b>

Posted: 29 Jun 2011 03:21 AM PDT

JOHOR BARU: The Immigration Department raided a budget hotel at Jalan Wong Ah Fook here and freed six Sri Lankan men from the clutches of a human-trafficking syndicate.

Johor Immigration deputy assistant director Gajendra Bahadur said acting on a tip-off, the department's officers saved the Sri Lankan men, who were confined to two rooms at the hotel, at 2.20pm Tuesday.

He said the operation was a follow-up to an investigation on an agent of a human-trafficking syndicate who was arrested recently.

The agent, a local, was believed to have collected RM5,000 each from the Sri Lankans for job placement, Gajendra told reporters here Wednesday.

He said the immigrants entered the country legally but their passports had since expired.

"They will be held at the Tanjung Kling Depot, Malacca pending deportation to Sri Lanka," he added.

The case is being investigated under Section 44 (1) of the Anti-Trafficking in Persons and Smuggling of Migrants Act 2007. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


senyumsorangsorang : kampung

Posted: 28 Jun 2011 05:49 PM PDT

27 Rejab - israk mikraj

so selalunya hanya beberapa negeri je yang akan cuti hari ni, macam KEDAH, PERLIS, dan etc, aku tak pasti pulak pasal tu. hihi so aku patot rasa bergumbira sebabnya cuti akan jadi straight je sampai sabtu nanti. ohh lemau aku. hm semalam aku tengok cerita karak yang dikatakan tidak best dan kelakar tu, tapi bagi aku best je, seram dan SEDIH.

sekarang tiba tiba je rasa nak cerita pasal kampung aku. ye, kampung aku. secara amnya terletak di LUBOK CHINA, MELAKA. ni yang aku tak pasti nak cakap negeri sembilan pun boleh, melaka pun boleh. sebab memang dekat sempadan. hihi sumpah dah lama tak balik kampung. btw nenek dan atok aku memang dah takda tapi disebabkan kedudukan kampung aku ni dikelilingi rumah nenek sedara yang lain, means macam dikelilingi rumah yang lain, duk kat tengah tengah la senang cerita kan, so kitorg WAJIB balik. ramai sedara lagi kan (: aku tak lah kerap balik kampung, setahun sekali je. HA HA tak pun kalau ada kenduri yang penting penting kitorg pun balik la dan bergantung juga pada kewangan keluarga aku, hihihi sabar je la kan, nak buat mcm mana dah takda siapa dekat kampung tu so balik masa raya je lah, ramai ramai, pun best juga kan dari tak balik langsung, hihi ibu cakap kalau nenek dgn atok ada lagi, tiap minggu kita boleh balik kampung (: takpe lah bu dah takdir, ceewahhh ! huhuuw !

TAK SABAR AKU NAK RAYA, tapi entah balik kampung ke tak raya tahun ni

-___-

so, ini lah rupa kampung

gambar ni je yang aku ada, HAHA siot betul :D nanti lah kalau ada aku tambah lagi. btw ni rumah ibu, rumah ayah dekat gombak je, best jugak lebih kurang keadaan macam yang ni tapi jarang sikit pergi, okay tu je.

* 32 hari lagi KOT nak puasa, hihi (: *

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved