ads

Jumaat, 1 Julai 2011

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Gempar! ADUN <b>Machap</b>, Johor rompak Hutan Simpan - MiLo SuaM

Posted: 20 Mar 2011 10:03 AM PDT

Kes ini sesuai disebut sebagai kes rompakan kerana, pencerobohan dan salah laku ADUN Machap ini dilakukan secara terang-terangan seolah-olah beliau melakukan perkara yang sah. Pencuri buat kerja jahat sembunyi-sembunyi, tapi ADUN Machap buat kerja jahat terang-terangan.

Beberapa hari lalu, Saudara Mazlan Aliman selaku Ketua Penerangan PAS Negeri Johor telah membuat satu laporan Polis di Ibu Pejabat Polis Central Johor Bahru terhadap salah laku yang dilakukan oleh YB Dato' Abd Hamid bin Abdul Rahman ADUN Machap, Johor selaku Ketua UMNO Bahagian Simpang Renggam. Beliau didakwa telah mendapat konsesi mengeluarkan kayu balak di kawasan yang telah digazetkan sebagai hutan simpan. Berikut adalah kandungan Laporan Polis yang telah dibuat:

Laporan Polis di Ibu pejabat Polis Central Johor Bahru.

18 hb. Mac 2011.

Aduan terhadap :

1. YB Dato' Abd Hamid bin Abd Rahman, ADUN Machap

2. Pengarah Tanah Dan Galian Negeri Johor.

3. Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Johor.

4. Pentadbir Tanah Daerah Mersing.

Muqadimah

Hutan Simpan Semberong Tambahan telah diwartakan oleh Jabatan Perhutanan Negeri Johor pada 3 hb Mac 2005 melalui no warta 362. Ianya terletak di Kahang di antara Daerah Kluang dan Mersing dengan anggaran keluasan 15,000 ekar.

Aduan

1. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill Sdn Bhd yang dimiliki oleh YB Dato' Abd Hamid bin Abd Rahman, ADUN Machap mendapat konsesi mengeluarkan kayu balak di kawasan yang telah digezetkan sebagai hutan simpan?

2. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill dibenar membuka Ladang Hutan Getah di kawasan Hutan Simpan Semberong Tambahan sedangkan telah ada papan tanda larangan memasuki kawasan hutan simpan kekal, mengambil dan menebang isi hutan serta membuat kerosakan khazanah hutan?

3. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill dibenarkan mengusahakan aktiviti pertanian seperti tanaman keledek sedangkan telah ada papan tanda larangan meneroka tanah dan pertanian?

4. Adakah Pejabat Tanah dan Galian Johor, Jabatan Perhutanan Negeri Johor dan Pejabat Tanah Daerah Mersing terlibat memberi kelulusan terhadap aktiviti mereka?

Aduan dibuat berdasarkan maklumat yang diterima dan tinjauan sendiri di lokasi bekaitan. Siasatan dan tindakan mesti dibuat segera kerana dakwaan membabitkan syarikat milik seorang wakil rakyat yang menunjukkan contoh buruk selaku pemimpin masyarakat.

Pelan lokasi hutan

Saudara mazlan Aliman di lokasi hutan Simpan Sembrong

Papan tanda Hutan Simpan Semberong.

Hutan simpan dah jadi Ladang Hutan Getah. Siap terpampang lagi nama Syarikat Hamid Sawmill Sdn Bhd.

ReJaM© "Banyak lagi skandal pemimpin BN akan didedahkan dalam masa yang terdekat ini..."


[Selatan Online] Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


B.u.B.b.L.e-B.u.m.B.L.E: Layang layang <b>di</b> Pantai <b>Klebang</b>, Melaka

Posted: 20 Jun 2011 01:06 AM PDT

Hye semua orang, happy petang day (maaf, broken kejap sebab tengah jadi macam rojak sekarang ni gara gara tak tahu nak buat apa)

Pernah rasa main layang layang tak? Mestilah pernah kan. Siapa tak pernah tu maknanya dia memang ketinggalan zaman atau dia tangan bangku(istilah baru dicipta untuk siapa yang tak pandai main layang layang) Zaman kanak kanak memang saya pernah mengalami pengalaman main layang layang. Dulu, masa mula mula main kena buat sendiri. Al maklumlah dulu bukan macam sekarang. Sekarang beli jek. Dulu buat layang layang pakai surat khabar, tak kisah la apa apa kertas janji boleh jadi bentuk layang layang yang macam bentuk diamond tu. Siap curi magazine mak or abah semata mata konon nak fancy sikitlah dekat layang layang tu ada kaler kaler. Yela, surat khabar just hitam putih jek. Memang tak sedap mata memandang kan. So, buatlah layang layang tu yang hanya menggunakan bahan yang simple sangat. Ada lidi nak gam kat tengah layang layang tu biar dia dapat terbang tinggi tinggi. Siapa dapat terbangkan layang layang tu paling tinggi, dia paling hebatlah. Dengan ditambah tali yang lebih kurang macam tali gasing tu. Peh memang kfreatif sebenarnya saya ni dulu dulu. :)

Bila zaman sekarang ni, maksudnya bila dah meningkat dewasa ni nak main layang layang pun segan. Yela, mana tak segannya. Tak ke nanti orang label kau ni buang tebiat ke tetiba nak main layang layang. So, pendamkan ajelah walaupun rasa macam nak main lagi. Tapi, yang saya lemah pasal main benda alah ni bila nak terbangkan mesti kena lari laju laju supaya dapat terbangkan layang layang tu dengan mudahnya. Kalau jenis main olahraga 1000 meter takpelah juga kan main lari lari ni. Ini badan pemalas macam ni nak kena lari. Wah, memang kuruslah lepas ni kan. So, pendamkan lagi niat tu. :)

Nak ditambakan lagi entry ni, hari tu saya berpeluanglah melihat sendiri betapa ramainya orang main layang layang. Tak kira usia muda, tua silap silap atuk nenek pun main. Memang ramai berkumpul di satu tempat yang lapang dipanggil Pantai Klebang, Melaka hanya untuk beriadah sambil bermain layang layang di situ. Memang sangat kagum. Ada tu, layang layang dia warna warni beb tak macam dolu dolu. Siap boleh buat rupa ular, sotong lah, lepas tu dekat layang layang tu ada gambar macam macam. Akan datang mesti ada yang letak gambar diorang kat layang layang tu. Memang ada lepas ni. 

So, kalau nak main layang layang sangat sangat or mengidam macam nak gila maka pergilah pantai sana k. Memang menarik tempat tu. Dengan angin yang sepoi sepoi bahasa, memang terbaik lah kalau dapat main dekat situ. Siap, boleh lepak lagi sambil makan char kuew tiow kat situ. Sedap pun sedap. (macam promoter lah pula kan)

Thanks for reading this entry. :)smile 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


~ HiKaYaT NahDatuLiZaH ~: Ke <b>Durian tunggal</b> - ke majlis majlis kahwin

Posted: 04 Jun 2011 05:42 AM PDT

Assalam bloggers / readers,

Just a quick update untuk hari ni.

Hari ni adalah hari memenuhi undangan majlis perkahwinan kengkawan.

Lokasi yang di tuju adalah durian tunggal.

Cik Izah ade 2 jemputan dan nasib baik dua-dua nye kat durian tunggal. So takyah lah berpusing jauh-jauh. (padahal sesat jugak mulanye...huhuhu).

Oh ya sempat la amik gambau dengan pengantin tapi tak banyak. Rumah yang kedua tak sempat amik gambau dengan camera sendiri sebab mase tu pengantin sibuk bergambau gek.

 Bersama puan katy yang gojes. (ni umah pertama yang gi..)


Bersama cik Nurul a.k.a adik cik Izah. (on the way nak gi umah yang kedua)

Cam dibagitau tadi, tak sempat posing sakan dengan pengantin kat umah kedua sebab mereka sangat bizi bergambau. tapi tengok la kalau pengatin ade upload gambau kat fb ke nanti cik Izah cilok...hehehehe

Sekian update hari ni.

p/s: naseb baik tak salah umah tadi. mane taknye ade 2 lagi kenduri kawen kat tempat yang same. adehhh

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


Cape Rachado Lighthouse and Pulau Intan @<b>Tanjung Tuan</b>, PD

Posted: 25 Jun 2011 11:31 PM PDT

One of my favourite places to go in PD.

An entrance fee of RM1 per adult is charged at the entrance to the Tanjung Tuan Forest Reserve We had actually planned on taking the boys to the Army Museum but turned back when we saw the bumper to bumper traffic. Traffic during the school holidays, especially on weekends can be atrocious in PD.

After walking 30 minutes uphill from the carpark, we climbed up a flight of steps to the lighthouse.
The view from the lighthouse gives an unobstructed view of the sea. I still can't spot the whirlpools, supposedly visible from the top.

Trekking down to Pulau Intan

It took us about 30mins of hiking down a steep hill to reach this beautiful, untouched beach. By far, the best beach in PD. Definitely crowd free.

Fai and Machika

Beautiful rocks

The beach at low tide.

Nice pondok for a rest. Machika wanted to camp overnight.

We couldn't get enough of the beach. It was very beautiful.

Worth every drop of sweat.

Spotted a striking red crab.

The camera wasn't with me when I saw an electric blue crab and a sea cucumber. The sea was so full of life.

Trekking back up to the lighthouse.

Hordes of termites going about their business.

If you are planning a trip here, remember to bring mosquito repellent, lots of drinking water, snacks and wear a decent pair of walking shoes or sandals. A walking stick would be useful on steep slopes.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


Could you locate your own much-loved melaka resorts in the finest <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 03:01 AM PDT

Could you locate your own much-loved melaka resorts in the finest price tag?

Article by Franco Scesi

Philea Resort & SPA is situated in Ayer Keroh, any 20-minute generate from the UNESCO Planet Heritage Website regarding Meleka. The resort presents free Wi-Fi and an backyard swimming. The guestrooms with Philea Resort can be found in a warm forest. Bedrooms come with flat-screen TVs, minibar and private balconies. Massage providers can be found on the hotel's spa. Guests can work away in the health and fitness place or like a bet on golfing in the 3 playing golf training regional. Cravo Cravo Eating place assists many different Hard anodized cookware and also continental cuisines. Beverages can be obtained in Bayu Cabana Tavern, ChillOut Pub and Tropics Lay. Philea Resort & SPA is really a 90-minute drive coming from Kl International Airport. This little bit of somewhere warm has been a delightful paradise inside creating. About this somewhere warm, among the nation's most recognized resort is based on cooler areas regarding natrual enviroment giants plus the faultless stream regarding waterfalls. Here, you will discover a new resort in contrast to no other – the old-fashioned structure along with secluded bays curled close to spotless greenery, night time heavens woven using color, along with a strong feeling involving serenity reserved exclusively for our friends. This can be a benefit regarding Philea Resort & SPA. Your benefit of peace, tranquility and best pleasure. The particular lodging at Philea Resort & SPA captures the actual sentimental elegance of the grow older wherever quality and also attention were a means regarding life. Custom furniture combines while using great thing about greatest quality pine record and train sleepers that pave the best way to produce an atmosphere that is each stunning and cozy. Encircle yourself and loosen up in opposition to a background regarding coming slopes as well as lush green forest. The Everly Resort Hotel Malacca is situated with the sea entrance regarding Tanjung Kling in the historical town of Malacca. Serene and tranquil Everly Resort Hotel is situated inside the charming capital of scotland – Malacca, offering comfy accommodation along with spectacular views from the Straits regarding Malacca. Located about the seafront associated with Tanjung Kling, rooms are elegantly adorned together with timber home furniture and they are completely furnished with all of the common features needed for an enjoyable remain. Warm and inviting, suites use a relaxing surroundings that can leave you feeling rejuvenated as well as quiet. For every day involving enjoyable in the sun, Everly resort offers a various discretion services. Play a game involving football or perhaps lead capture pages using the process of law accessible or consider the invigorating dip within the out of doors children's pool arranged around the landscaped back garden. For aquatic events fanatics, Everly Resort provides simply seafront amenities for sale in Malacca that will range between windsurfing and also water-skiing to strawberry boat trips. Some other facilities add a beach-front gym along with a rub middle for anyone seeking to ease their own health. The hotel furthermore provides a variety of guest providers carried out using a smile that include 24-hour space support along with a well-equipped organization centre. Guests can easily eat and drink from Everly Resort Hotel's on-site restaurant in which assists a variety of developed along with Oriental food. For people looking for a comfortable environment to chill which has a stimulating beverage, head to the Reception Lay. Everly Resort Hotel also offers a taxi service to Melaka Key along with Mahkota Parade for the capability of their friends.

Bayview Hotel Melaka greets anyone having a residual temperature as well as assistance that produces an individual smile, together with thoughts in which remain beyond your remain. Be spoilt from the moment you arrive using the lavish convenience of the well-appointed room, possibly Outstanding or perhaps Luxurious Space. Whether it's with regard to company, discretion or even absolute exploration of its diverse cultural traditions, Bayview Hotel Melaka can be ultimately based in the cardiovascular involving town. The hotel is situated near to business revolves, traditional attractions, shopping bargains as well as leisure hotspots. Retreat in order to some of each of our 192 spacious guestrooms, coming from more advanced than deluxe areas along with junior, elegant, studio and also presidential rooms designed with most modern amenities. For individuals who need a little a lot more pampering, check-in in order to any one of the high-class suites filled with personal Spa bath, stimulating rain shower together together with deluxe features which includes loofah, shower robe and also bed room slippers. Our Studio Fits in addition have a cosy residing, dinner and kitchenette, that is perfect for family retreats and also long keeping friends. For the dining as well as amusement pleasure, banquet the sensory faculties from any of our foods & refreshment stores: The actual Color scheme Coffee shop, disregarding the actual children's pool as well as lush rock backyard, acts an intricate self serve buffet lineup and also a chicago carte selections associated with nearby along with intercontinental preferred. The southern area of Court Oriental Eating place will serve Cantonese and also Szechuan cuisine. Star Servings Java Golf club, the right spot to like a mug of your preferred coffee as well as tete-a-tete over company chats and also informal chats. The actual Lobby Living room, best following hours hotspot to wind down as well as relax around your chosen beverage. Situated in the middle of Melaka, The Emperor Hotel Malacca is within the midst associated with well-known shopping organisations & entertainment places. It can be in just an extremely brief going for walks length to key sightseeing and historical points of interest associated with Malacca and also close to the historical city's industrial centre. Your hotel has 228 huge,effectively hired areas and packages. Besides convenience, each room provides you with air-conditioning, shade tv, in-house motion picture, IDD telephone, refrigerator, locks clothing dryer along with tea/coffee generating services, are at your own comfort. Swimming Pool is found on the 7th Flooring in the hotel. .FOOD & BEVERAGE Retailers. Serambi Caffeine Residence — gives well-liked nearby smorgasboard food pertaining to sets of around 160pax. Meeting spot 123 * becasue it is name conjures provides a condusive assembly spot to Meet, Eat, Speak and stay witnessed on the Cup of Coffee or even Frosty draught beer. You will get not only an incredible dinner — any fashionable blend of classic yet contemporary setting and also laid-back cusine presents various selection of local and international ticket using excellent support at affordable cost using free Wi-fi compatability entry. .Assembly & CONFERENCE. Freshly redesigned – Permai Ballroom using a capacity regarding 800 pax which can be suitable for special events,marriages, corporate meeting and private activities. We've an second to none range of locations regarding small to moderate dimension perform hallway to suit your needs.



About the Author

Search any hotel at melaka and Philea Resort & Spa and also The Emperor Hotel Malacca

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

matahariku: excident <b>di alor gajah</b>

Posted: 13 Jun 2011 08:05 AM PDT

time nak balik kg..time ni kt highway alor gajah....punya excited ni nak balik  boleh plak jem kt tgh2 highway mmg dah agak dah excident..kelisa ni berlanggar ngn lori 1tan kot lori terbalik ermmmm lama menunggu xtahulah ape kisah tuannye....sampai 2 ambulance dtg parahlah kot...

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


abi2201: MENGAPA ADA <b>SUNGAI DI</b> SYURGA?

Posted: 25 Jun 2011 05:13 AM PDT


Zaman budak2 dulu kat sekolah ustaz selalu cerita tentang syurga yang mengalir sungai di bawahnya.
Waktu itu aku tertanya-tanya kenapa setiap kali ustaz cerita tentang syurga mesti ada sebut sungai.... hari ini aku lebih faham mengapa syurga itu dijadikan sungai di dalamnya.... kerana SUNGAI ADALAH TANDA-TANDA KEDAMAIAN. Cuma.... sungai di syurga itu tidaklah seperti sungai di dunia ini...

Contoh ayat yang menjelaskan sungai di dalam syurga ;

Balasan mereka di sisi Tuhannya ialah syurga Adn (tempat tinggal Yang tetap), Yang mengalir di bawahnya beberapa sungai ; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya ; Allah redha akan mereka dan Mereka pun redha (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Balasan yang demikian itu untuk orang-orang yang takut (melanggar perintah) Tuhannya
Tetapi (sebaliknya) orang-orang yang bertaqwa kepada Tuhan mereka (dengan mengerjakan suruhanNya dan menjauhi laranganNya), dibina untuk mereka (di dalam syurga) mahligai-mahligai yang tinggi bertingkat-tingkat, yang mengalir di bawahnya beberapa sungai. Demikianlah janji yang ditetapkan Allah; Allah tidak sekali-kali akan mengubah janji-janjiNya.
Sifat syurga Yang telah dijanjikan kepada orang-orang Yang bertaqwa (ialah seperti berikut): ada padanya beberapa sungai dari air yang tidak berubah (rasa dan baunya), dan beberapa sungai dari susu yang tidak berubah rasanya, serta beberapa sungai dari arak yang lazat bagi orang-orang yang meminumnya, dan juga beberapa sungai dari madu yang suci bersih. dan ada pula untuk mereka di sana Segala jenis buah-buahan, serta keredaan dari Tuhan mereka.

Ketika Israk dan Mikraj Rasulullah s.a.w., baginda telah melihat sungai yang dinamakan Al-Kausar. Sungai ini dilingkari oleh bukit-bukit yang terdiri dari permata-permata dan tanahnya dari wangi-wangian yang paling wangi. Tepian sungai ini terdiri dari emas sedangkan anak-anak batunya dari mutiara.

--------
Sumber post ini adalah dari sumber sekunder, mohon maaf jika terdapat khilaf dan kritikan dari para pembaca adalah diharapkan.

http://www.quranflash.com/en/quranflash.html
http://www.ahmadhasyimi.com/?p=487
http://halaqah.net/v10/index.php?topic=8404.0

Setelah berpeluang menyusuri sungai... maka aku dapat memahami damai yang terdapat di sungai... ayuh ke Sungai Rambai Melaka untuk merasai kedamaian Sungai Kesang...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


kesahchemija: fail

Posted: 30 Jun 2011 05:17 AM PDT

kesahchemija: fail
skip to main | skip to sidebar

pages

fail

"we all fail but is it failing that hurts, what hurts is knowing that u di'nt give your best"
Quotes yang sedap dibaca dan menyimpan seribu makna
Yes! Chemija pernah FAIL, bukan satu tapi banyak kali,banyak perkara telah digagalkan oleh  chemija sendiri, dan ada sesetengahnya amat dikesali hingga sekarang kerana chemija tidak memberi yang terbaik ketika itu, Tatkala gagal chemija menangis, mengeluarkan senjata yang terang-terangan tiada kuasanya mengubah kegagalan.
Tapi adakah chemija melakukan sesuatu untuk mengubahnya,? hanya tangisan dan harapan agar masa kembali berulang, agar kegagalan dapat di betulkan. Thats wrong girl!!
chemija fail sejak mulanya!
Dan akhirnya adakah chemija tetap menjadi seorang yang fail?
Tidak!! Chemija tak mahu!! Kerana Fail itu menyakitkan. Menyakitkan hati dan mengores perasan!!
So, chemija perlu berubah. Jalan telah diberikan, jambatan ada di depan mata,chemija hanya perlu meneruskannya  dan berusaha dengan segala kelangkapan  yang perlu agar kejayaan yang menunggu akan menyambut dengan senyuman.
Dan akhirnya cita-cita bukan sekadar angan-angan  tetapi realiti yang akan dilalui oleh chemija
"kehidupan tanpa cita-cita ibarat manusia yang tiada layaknya hidup. Dan sekiranya kehidupan telah dimulai dengan cita-cita maka perlu lah dilakukan perkara yang sewajarnya agar cita-cita bukan sekadar cita-cita, tapi  ia adalah suatu realiti bukanlah suatu fantasi"

~Yusof bachek~


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved