ads

Selasa, 16 April 2013

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


PERASMIAN PERGERAKAN PELATIH KUMPULAN 2 SIRI 10/2013 <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2013 02:53 AM PDT

31 Mac 2013   –   Majlis Pelancaran Pergerakan Pelatih Kumpulan 2 Siri 10 2013 yang telah dirasmikan oleh Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara; YBhg. Dato' Abdul Hadi Awang Kechil bertempat di Pusat Perdagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh, Melaka.

kursus kepimpinan kelab sukan dan rekreasi <b>...</b> - unit sukan pis

Posted: 01 Apr 2013 02:32 AM PDT

NAMA PROGRAM:KURSUS KEPIMPINAN KELAB SUKAN DAN REKREASI POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN

TEMPAT:  FOREST STAY, TAMAN BOTANIKAL AYER KEROH MELAKA
TARIKH: 29 HINGGA 31 MAC 2013
SASARAN: 35 ORANG AHLI


Pengedar Shaklee <b>di Ayer Keroh</b>, Melaka serta Jasin ~ Princess Fisya

Posted: 04 Mar 2013 07:05 PM PST

Pengedar Shaklee di Ayer Keroh, Melaka


Email: marinimohidden@gmail.com
Alamat: Ayer Keroh, Melaka
Area Pickup/COD: Ayer Keroh, Jasin, Ayer Molek, Bukit Baru, Bukit Beruang

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 11:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BBQ <b>di</b> pantai <b>Tanjung Bidara</b> - Ummi Hanie

Posted: 13 Jan 2013 08:23 PM PST

Salam bahagia,

Ini ialah edisi terakhir TRAVELOG/Cuti² Malaysia saya dan family bagi tahun 2012. Alhamdulillah, penutup percutian yang bagus sekali.

Tuan rumah reunion ni dah bookingkan kami sebuah bilik di Tanjung Bidara Beach Resort (TBBR). Cantik pemandangannya, menghadap ke laut. Oleh kerana kami bawa 3 orang anak je, lagi 2 orang tinggal di rumah Opah Parit Buntar, maka encik suami pelawa emak dan adik bongsunya menggantikan tempat 2 orang anak yang tak ikut tu.

Inilah juga pengalaman BBQ (baca:barbeku) saya yang kedua kalinya bersama-sama family dan anggota reunion PALAPES U**. Kali pertama reunion ialah pada tahun 2011, lokasi di air tejun Sedim. Masa itu Huzaifah baru berusia 2 bulan lebih. Owh, bukan saya yang anggota Palapes, tapi suami. Tak sangka pula suami seorang tentera, Leftenan muda lak tu… hihi. Orang selalu sangkakan pak ustaz je :p Kira nanti kalau negara darurat ke (nauzubillah), encik suami kena kerah pegang senapang tu.

aktiviti BBQ sedang rancak dijalankan

aktiviti BBQ sedang rancak dijalankan

Inilah kawan² lama encik suami ketika sama² join Palapes dulu. Walaupun dah tinggalkan Palapes berbelas tahun, tapi ukhuwwah persahabatan mereka masih terjalin mesra. Terharu lak i ;)

reunion palapes

makscik-makcik duduk saja makan-makan yer… biar pakcik-pakcik je bakar ayam :p

Tuan rumah reunion kali ni pun memang seorang tentera di Kem Terendak tu. Sekarang dah berjawatan Kapten. Mesti garang giler kan… tapi, sama² kitorang semua ni, ok je…. Siap melawak lagi. Mak mentua saya lagi terharu, kapten tu basuhkan tangan weih ;)

reunion '12

zaid dan huzaifah dengan tshirt Boboiboy baru deme

tg bidara

kami…

BBQ terpaksa ditamatkan sebab hari gelap…. Hujan nak turunnn…. Memang dah hujan renyai² pun ;)

tg bidara

awan gelap kan….

Selesai BBQ, apa lagi…. tangkap gambar beramai-ramailah…

tg bidara2

full pic pasukan reunion Palapes 2012
pinjam pic dari member hubby
ok yang berbaju kuning itulah tuan rumahnya

Lauk BBQ tak habis. Banyak lagi lebihannya. Tak apalah, biar tuan rumah handlekan je. Ada sebekas besar ayam yang dah diperap tak sempat diBBQkan. Bahan² mentah lain macam udang, sotong, ikan dah habis dibakar. Sosej pun ada lebihan sikit.

Oh ya. Malam pertama kami di Tanjung Bidara tu, kami konvoi beramai-ramai pegi dinner di port Ikan Bakar femes di Kuala Sungai Muda. Jauh juga dari TBBR tu. Perjalanan memakan masa lebih kurang 40 minit jugaklah.

Dengan hujannya, sesak orangnya…. makanan lewatnya amattt… haihh sabo je le…

ikan bakar kuala sg muda

kami lerr…

6-7 meja cantum baru cukup...

6-7 meja cantum baru cukup…

Gambar menu memang sorryyyy tak ado. Sejam lebih tunggu, baru sampai hoccayyy… dah lapor sangat, terus sambar. Bismillah dulu nooo… Sedap memang sedap, tu sebab ramai pengunjung. Plaing sedap bagi saya, sotong goreng celup tepung. Fuhhh…. mabelesss….

Aktiviti berendam di Tanjung Bidara nan indah ni pula berlaku seawal hari pertama lagi. Tak teriman nengok ayornya bak kata oghang Peghak… Mula² saya jual mahal je, tak mau basahkan diri. Celup² kaki je di pesisiran pantai tu. Udahnya, encik suami dan adik ipar ajak berendam sama…

tg bidara6

Best betullll berendam. Lama dah tak dapat macam ni. Di Batu Ferringhi hari tu, tak merasa. Air laut Tg. Bidara ni nyaman je, Ombak pun tak kuat.

Seronoknya event reunion + BBQ ni. Tahun 2013 ni ada ura² nak buat kat Sabah. Wahhh….

Selesai event, kami pun berangkat pulang semula ke lokasi awal di bumi Melaka, yakni rumah adik ipar…. Ada 2 malam lagi di situ.

Incoming search terms:

Share sebagai tanda persahabatan...

About Ummi Hanie

Surirumah sepenuh masa (5 org anak), part-time blogger, WAHM (menjalankan perniagaan online). Segala yang tercoret di sini kebanyakannya adalah kisah peribadi (yg tak terlalu peribadi),kisah anak-anak dan adakalanya diselitkan sedikit info semasa, tips, food review, travelog, dll. Saya tidak bertanggungjawab atas segala komen/tanggapan negatif dari pembaca. Read at your own risk. Dialu-alukan untuk bekerjasama dengan saya bagi slot food review, advertorial, dan seumpamanya. Emel saya; ummihanie@hotmail.com

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


Addin: Tragedi Hitam <b>Di Jasin</b> Berulang Kembali..

Posted: 03 Feb 2013 05:56 PM PST

Umno terus menerus memalukan rakyat negeri Melaka dengan mengganggu ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kg Rim, Jasin malam tadi. Sejak dari awal lagi Umno membuat persediaan untuk mengganggu ceramah tersebut dengan memasang khemah tidak jauh dari tapak ceramah Anwar.
"Mereka ganggu ceramah kita, mereka kata macam-macam kepada saya, tetapi itu tidak melemahkan semangat saya".

"Kita hairan mengapa Polis Jasin membiarkan mereka ganggu ceramah kita, sedangkan kita sudah bertemu dengan Ketua Polis Negara minta dia kawal keselamatan, ini siapa nama OCPD Jasin, kita menang nanti kita tukar dia, tak tak kita gurau sahaja" sindir Anwar.

Beliau berkata politik murahan dan tidak bertamadun sebegini sepatutnya sudah lama berkubur di bumi Malaysia kerana rakyat sudah cerdik dan celik maklumat.

Sementara seorang penyokong PR yang ditemui berasa kesal dengan sikap biadap Umno yang terus mengganggu ceramah Anwar.

"Ini bukan kali pertama mereka ganggu ceramah Pakatan Rakyat malah setiap kali Anwar datang ke Jasin ada sahaja gangguan yang mereka lakukan, sungguh memalukan orang Melaka yang terkenal dengan sifat menghormati tetamu dan majlis orang lain".

"Dahulu mereka baling bas Jelajah Rakyat yang membawa Anwar, mereka simbah cat dan sebagainya, kini mereka terus melakukan perkara yang sedemikian bagi melemahkan semangat perjuangan penyokong PR" ujar Amat Alang dari Taman Angkasa Nuri, Durian Tunggal.

Ceramah malam tadi mendapat sambutan yang cukup hebat walaupun cuaca mendung dan hujan renyai-renyai. Sebelum ke Rim, Anwar telah berceramah di Tg Kling, memberikan tazkirah di Ayer Molek dan program minum petang di Gangsa. Kesemua program tersebut mendapat sambutan yang hebat. ~mutaligat


AKAK DIBALIK PINTU: Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b>

Posted: 08 Mar 2013 03:50 AM PST

Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan                                         seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini.

 Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembaga putih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.

                                         

JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putih berambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.


Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.


Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambar menggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.


"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.
"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.


Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.


"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.
"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

melayukini

Malaysia Waves: Hashim <b>Jasin</b> Lebih Rela UMNO Menang <b>di</b> Perlis

Posted: 08 Apr 2013 05:28 AM PDT

Kerusi Parlimen Kangar telah ditandingi PKR/KEadilan sejak tahun 1999 lagi. Sepanjang yang saya ingat, Parlimen Kangar telah menjadi milik PKR sejak dulu lagi.
Namun, pada tahun ini tiba-tiba sahaja Ustaz Hashim Jasin mengumumkan Parlimen Kangar akan ditandingi calon PAS. Pengumuman Hashim Jasin tidak merujuk kepada PKR Negeri, PAS Pusat mahupun sesiapa sahaja. Ia adalah keputusan beliau semata-mata.
Alasan yang diberikan oleh beliau adalah calon PKR di Parlimen Kangar, yakni Dr Juanda Jaya, itu adalah seorang Wahabbi.
Maka, demi menghalang seorang Wahabbi dari bertanding Hashim Jasin sanggup melanggar akhlak persahabatan dan mencuri kerusi Parlimen Kangar dari PKR. Tindakan Hashim Jasin juga menunjukkan PAS adalah sebuah parti yang tamak haloba.
Tak padahal nya berapalah sangat bilangan kerusi yang PKR Perlis tandingi. Kerusi yang seciput tu pun Hashim Jasin nak sabotaj.
Tindakan Hashim Jasin sangat menggembirakan UMNO. Malahan, UMNO menyesal mendedahkan anak Hashim Jasin memiliki kereta Porshe dengan menggunakan AP milik Hashim Jasin.
Ini kerana Hashim Jasin telah mengambil tindakan yang bakal menyelamatkan UMNO Perlis dari kecundang.
Dr Juanda itu mampu menaikkan tahap sokongan kepada PAS dan akhirnya akan membawa PAS ke kerusi MB Perlis.
Kalau dulu, tindakan Harun Din menarik diri di saat akhir dengan alasan2 yang tidak munasabah telah menggagalkan usaha PAS memerintah PERLIS.
Tahun ini apabila kemenangan sudah cukup hampir, Hashim Jasin pula bertindak seperti itu.
Kedua-dua Hashim Jasin dan Harun Din sangat besar jasa mereka kepada UMNO Perlis.
Seharusnya UMNO Perlis pergi sujud di kaki mereka dan berterima kasih dengan kedua2 tokoh PAS ini kerana menyelamatkan kerajaan UMNO Perlis.
ps si Suwardi Yaakob, pembantu Hasan Ali tu pun dari PAS Perlis jugak.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Cuti-Cuti Kami Di Melaka – Makan <b>Di Umbai</b> & Menara Taming Sari

Posted: 29 Mar 2013 12:00 AM PDT

_DSC0309

Akhirnya sampai jugak kami di Umbai. Tempat makan seafood yang fames di Melaka. Dalam 25 minit jugak la perjalanan dari Bandar Melaka menuju ke Umbai. Bila dah sampai orang dah ramai. Uqail masa makan dia tidur. Senang sikit nak memilih makanan dan nak makan. Apa buruk benar sara buat muker camgitu.. ngada2 la tu.

_DSC0314_DSC0315

Tak lama kami menunggu makanan siap di masak. Memasing perut dah lapar.. alhamdulillah selera kami makan malam tu. Syukur rezeki yang ada.

slide14

Ni di antara menu yang di order. Ikan Siakap Masak 3 rasa, Ikan Siakap Steam Halia, Ikan Pari Bakar Bersambal dan Udang Goreng Tepung.

_DSC0357

Lepas jer kami makan di Umbai. Terus en abang ajak pergi ke Bandar Melaka Balik. Nak tengok Keindahan Bandar Melaka. So bila jenjalan kat depan Menara Taming Sari tengok orang dah tak ramai beratur macam siang tadi. Apa lagi aku ajak en abang dan anak2 naik.

_DSC0349

Ni la kali pertama aku naik Menara Taming Sari (Menara Berputar).. excited sudah.

_DSC0345

Kabin yang selesa.. Kemasukan kami kena bayaran dewasa RM20 dan Kanak2 RM10.

_DSC0332

Kabin akan mula berputar apabila hampir mencecah puncak menara, seronok dapat menikmati pemandangan indah bumi Melaka di waktu malam.

_DSC0321

Mula-mula rasa gayat jugak la. Masa nak naik sangat laju.

slide15

Masa ni baru lepas naik Menara Taming Sari. Anak-anak sangat seronok.

_DSC0360

Lepas jer kami naik Menara Taming Sari. Aku ajak en abang jenjalan di Pasar Malam berdekatan. Macam2 ada. Sama macam UpTown kat Danau Kota. Lepas puas jenjalan dan bershopink terus kami balik Hotel. Dalam pukul 1 pagi jugak la sampai Hotel. Memasing dah kepenatan balik terus tidur zzzz. Esok tu pepagi bangun sarapan kat coffee house dan dalam 2 jam jugak la anak2 mandi-manda sebelum check out balik. Habis sudah entry cuti-cuti kami di Melaka. Sekian.

notajariku – sebelum balik singgah lagi makan lauk assam pedas melaka dan coconut shake.. memang mavelooss.                        

www.tips-fb.com

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jan 2013 09:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 09:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 09:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 09:38 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau. Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 10:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa « ""Renunglah <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 10:29 PM PST

Dari Malaysiakini

Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap … tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap,  Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

HAFIDZ FCU MALAYSIAN HOMESCHOOLING: SIRI 7 (<b>MACHAP</b> <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 08:15 PM PST

(GUIDANCE CORNER)

MEMORI KHAS BUAT TATAPANMU WAHAI PENJAGA LANGKAWI
MUSAFIR YANG PENUH ERTI

Penjelahahan FCU ke seluruh semenanjung Malaysia ini bukanlah seperti satu percutian keluarga seperti lazimnya. Musafir panjang ini telah dirancang dengan teliti oleh GM sejak dari awal lagi. Inilah masanya kami semua berada dalam suasana di luar kotak kebiasaan kehidupan seharian. Tiada lagi rutin yang mengikat diri pada kebiasaan.

Sebahagian besar ruang masa adalah di dalam wira-wira yang meluncur di jalanan. Inilah masanya untuk banyak berfikir tentang Pencipta Alam Semesta, mengenal diri sendiri, bertaubat, mencari hikmah bagi setiap peristiwa di sepanjang perjalanan, berzikir dan bermonolog. Kuliah demi kuliah menyerikan setiap persinggahan kami untuk menambah ilmu dan tarbiyah diri. Di mana langit dijunjung, di situlah kami mendirikan solat sebaik azan berkumandang. Hanya setinggi- tinggi
kesyukuran di atas segala nikmat Allah. Terlalu indah setiap detik berlalu bila minda sentiasa mengingati Allah. Itulah janji Allah. Tiadalah kudrat kita melainkan dengan izinNya jua segala apa yang berlaku.

PENYERAHAN SECARA TOTAL

Suasana di STATION 2 FCU kembali meriah sebaik sahaja kami tiba. Aktiviti seterusnya ialah masak beramai-ramai dan makan beramai-ramai. Inilah antara nikmat kurnian Allah bila mempunyai keluarga yang besar. Namun, GM sentiasa mengingatkan kami bahawa STATION 2 FCU hanyalah salah satu persinggahan sama seperti homestay-homestay lain yang pernah kami huni. Malah STATION 1 FCU di Langkawi juga adalah satu persinggahan. Tiada rasa pemilikan kerana semuanya adalah milik Allah. Kita hanyalah orang dagang dalam perjalanan menuju Ilahi. Indahnya orang dagang ialah tiada istilah REHAT dalam kehidupan seharian. Minda sentiasa bergerak dan menjadi orang baru setiap hari dengan prestasi yang lebih baik.

Detik jam 12.00 tengahmalam - 25.12.2011 , arahan dikeluarkan oleh GM untuk bersiap serta merta. Kami menukar pakaian sepantas yang mungkin dan mengangkut segala barangan dan peralatan kemera agar tiada satu pun tertinggal. Siapa lambat pasti akan ditinggalkan. Umpama dalam peperangan, kepantasan dan ketepatan sangat dititik  beratkan. Tiada keluh kesah mahupun rungutan kerana KAMI DENGAR DAN KAMI PATUH.

Tepat 12.45 tengahmalam, kami kembali berada di dalam perut wira-wira yang baru sahaja menikmati pelabuhan yang selesa di Pasir Gudang. Mereka begitu setia berkhidmat tanpa mengira waktu. Kami kembali menyusur jalanan, tanpa mengetahui kemanakah destinasi seterusnya. Hanya berserah kepada Allah. Semua yang berlaku pasti penuh dengan hikmahnya. Yang pasti ialah untuk membentuk jiwa yang kuat dan diri yang lasak.
Akhirnya kami sampai di Kawasan Rehat dan Rawat Machap. Di sinilah kami tidur seketika di dalam kereta kerana menjelang pagi, pasti akan meneruskan perjalanan lagi. Semasa dalam perjalanan,  kami ditegah untuk tidur mahupun tertidur. Mata mesti terus berjaga untuk minda terbuka dan menikmati setiap detik perjalanan. Adalah kerugian besar andai diulit mimpi di sepanjang musafir yang penuh keberkatan ini.

Perhentian ini sangat selesa dan penuh dengan kemudahan asas para pengguna.
Memang cantik dan menarik

Alhamdulillah, tiada rasa keluh kesah malah pengalaman baru ini  begitu berharga kerana peluang yang ada tidak akan selalu menjadi milik kita. Inilah baru ada "adventure" dan hidup pasti lebih bermakna. Malah ketiga-tiga cucunda ( Afiq, Afiqah dan Alyssa ) juga faham bahawa mereka berada dalam satu misi penting yang perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

WAHAI PENJAGA LANGKAWI YANG DI TINGGALKAN.
KALIAN SENTIASA BERSAMA KAMI DAN PASTI MEMPEROLEHI APA YANG KAMI PEROLEHI. DOAKANLAH KAMI WAHAI PENJAGA YANG HEBAT DAN YANG DIBANGGAKAN.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 09:52 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Insiden Sembrong: Umno bawa budaya ganas, samseng- AMK <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2012 11:15 PM PST

(Oleh: Aedi Asri Abdullah)

KUALA LUMPUR 21 Feb: Insiden keganasan yang berlaku di Sembrong, Johor baru-baru ini membuktikan Umno- Barisan Nasional membawa budaya ganas dan samseng, kata Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Beliau berkata, keganasan sedemikian dilihat lebih kerap berlaku di negeri yang dianggap kubu kuat Umno, seperti Johor dan Melaka, bertujuan untuk menyekat pengaruh Pakatan Rakyat.

"Cara provokasi yang lebih kurang sama juga menunjukkan ada arahan khusus yang diberikan kepada jentera bawah,"

"Ini kerana Umno tidak mahu mesej perubahan yang dibawa Pakatan sampai kepada rakyat," kata Shamsul kepada Keadilandaily.

Insiden di Sembrong Ahad lalu, menyaksikan lebih 100 orang, kebanyakannya remaja belasan tahun, membuat kacau di program ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga mengakibatkan beberapa kecederaan.

Samseng Umno itu turut melempar mercun, telur, botol dan kayu selain berteriak melontar kata-kata kesat ketika Anwar berucap.

Malah, kumpulan samseng yang membawa bendera Umno dan BN itu turut memecahkan cermin kereta Anwar dan bertindak ganas menendang bahagian keretanya sehingga kemek.

Isnin lalu, ceramah Anwar di Felda Tun Ghafar Baba di Machap, Alor Gajah, Melaka turut dicemari dengan gangguan penyokong Umno- BNl.

Dalam pada itu, Shamsul kesal kerana pihak polis tidak memainkan peranan sewajarnya untuk meleraikan insiden keganasan tersebut.

"Polis yang bertugas tidak mengambil sebarang tindakan. Apakah perlu menunggu keadaan menjadi darurat terlebih dahulu?" soal beliau.

Justeru itu, beliau menuntut Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein bertanggungjawab berikutan insiden itu.

"Sebagai Menteri Dalam Negeri, beliau harus beri penjelasan, bukan bertindak berdiam diri. Apatah lagi, beliau sendiri adalah ahli Parlimen di situ," jelasnya lagi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=26909

Ceramah <b>Di Machap</b>, Melaka - 21/06/2012 - Mai! Bincang-Bincang

Posted: 02 Jul 2012 08:49 AM PDT

Ceramah Di Machap, Melaka - 21/06/2012

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2013 09:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Babi Punca Lalat <b>Di</b> R&R Ayer Keroh? - Malaysia Instinct

Posted: 21 Oct 2012 09:00 PM PDT

Kotor dan geli bila tengok terlalu banyak lalat di RnR Ayer Keroh. Tambah teruk bila musim hujan. Jumlah lalat akan sekali ganda daripada hari biasa. 
Mungkin kehadiran lalat itu masih ada kena mengena dengan ternakan babi yang hebat diperkatakan di Melaka sekitar tahun 2007. Walaupun proses mengurangkan jumlah babi daripada 100 ribu kepada 48 ribu ekor berjaya dilakukan, tapi dipercayai masih ramai lagi penternak babi tegar yang menjalankan ternakan ini secara kecil-kecilan. Justeru dari kecil-kecilan jika digabungkan maka akan menjadi jumlah yang besar.
Sebenarnya isu lalat di kawasan rehat pernah mendapat perhatian LLM seperti yang dilaporkan berlaku di R&R Machap pertengahan tahun lepas. Tindakan telah dibuat dengan menaiktaraf  kawasan berkenaan demi keselesaan pengguna lebuhraya yang membayar tol. 
Kalau di Machap isunya ialah ladang ayam, di Ayer Keroh bagaimana pula?. Ladang ayam atau ladang babi?.
Rata-rata peniaga yang ditemui juga merasa tidak selesa dengan adanya lalat yang banyak. Jumlah pelanggan makin hari makin kurang. Ini kerana perasaan geli terhadap lalat  menyebabkan pelanggan lari ke tempat lain. Peniaga juga kecewa kerana pihak berkenaan lambat mengambil tindakan.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Chegubard Lawat Pengundi Sg Acheh <b>di Sg Udang</b> - Solidariti Anak <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2013 10:48 PM PDT

Home » All Post, Headlines, P.Pinang

Dan

Tanpa henti, che'GuBard terus menjelajah ke seluruh P.Pinang untuk memastikan kerajaan negeri yang diiktiraf pentadbiran terbaik dalam negara terus dikekalkan. Di samping itu, beliau juga memastikan parlimen Nibong Tebal turut menyumbang parlimen untuk merobek Putrajaya dari tangan Umno.

Lagi gambar dan laporan dari Sg Acheh, sila LIKE di sini - http://www.facebook.com/N21SungaiAcheh

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 01:18 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Dec 2012 01:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 01:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 01:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

No related posts.

PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

"Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

"Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

"Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

"Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 01:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 06:52 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Syarak Mengata , Adat Menurut: Chegubard dah merajuk dengan <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2012 06:49 AM PDT


Ini bukan saya yang kata, orang yang kata, sebab orang Rembau rindukan ceramah Chegubard, sebab banyak perkara yang masih perlu dibantu di Rembau ini yang diharapkan oleh para pengundi di Rembau, dalam isu pengambilan tanah adat, pampasan tanah adat, projek perumahan terbengkalai di Lubok China, landasan terbang Rembau, UiTM Chengkau, Hospital Rembau dan beberapa isu setempat yang kurang diberi perhatian oleh penceramah peringkat pusat.

Merujuk akhbar Berita Harian 15 Mac 2012 , Ruangan Nasional pada mukasurat 22 artikel bertajuk "Tender bina Hospital Rembau dibuka bulan depan". Apa yang menarik perhatian ialah Hospital Rembau ini akan didirikan diatas tanah yang Kementerian Kesihatan beli dari Perbadanan Kemajuan Negeri Sembilan (PKNS) seluas 20 ekar.

PKNS menawarkan harga RM 22.00 untuk sekaki persegi. Ini bermakna sekitar RM19.2 juta untuk 20 ekar.

Akan tetapi kenapa tanah rakyat di Rembau yang diambil untuk Projek Landasan Keretapi Berkembar dibayar pampasan paling tinggi hanya RM 2.80 sekaki persegi? Ini bermakna harga tanah adat atau tanah rakyat ialah RM 121,968.00 seekar, sedangkan tanah PKNS ialah RM 958,320.00 seekar.

Kos 20 ekar untuk tanah Hospital Rembau ialah sekitar RM 19.2 juta. Sedangkan jika Kementerian Kesihatan ambil tanah rakyat atau tanah adat yang banyak di Rembau harganya hanya sekitar RM 2.4 juta untuk 20 ekar, iaitu penjimatan sebanyak RM 16.8 juta.

*********

Pembinaan Hospital Rembau bermula April ini – Menteri Besar

SENAWANG, 25 Jan 2012 – Selepas persetujuan itu, Kerajaan Negeri juga telah mendapatkan lokasi hospital yang akan di bina di tanah PKNS seluas dua puluh ekar di tanah industri Chembong.

http://n9kini.com/pembinaan-hospital-rembau-bermula-april-ini-menteri-besar

Nilai pampasan tanah adat sikit

Berita Harian 18 Julai 2009

REMBAU: "Kami hanya mahu ganti rugi yang setimpal berdasarkan nilai harta sebenar. Jangan aniaya kami hanya kerana kami orang kampung," kata Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Selamatkan Tanah Adat Rembau, Chik Tak Datuk Amat.

Chik Tak mendakwa, bayaran pampasan yang dinilai oleh jurunilai tanah pihak berkuasa tidak munasabah kerana terlalu rendah sehingga 50 peratus di bawah penilaian yang dibuat oleh jurunilai yang dilantik pemilik tanah.

"Bayaran RM1.20 hingga RM2.80 kaki persegi yang dibayar atas pengambilan tanah kami belum cukup untuk mendirikan rumah baru. Jadi, kami berharap penilaian semula tanah dapat dibuat bagi memberi keadilan kepada orang kampung," dakwanya.

http://rembau-hari-ini.blogspot.com/2009/07/nilai-pampasan-tanah-adat-sikit.html

Pampasan tanah tidak cukup

Sinar Harian 22 Mac 2011

REMBAU - Walaupun sudah menerima wang pampasan RM120,000 berikutan rumah dan tanahnya di Kampung Chembong Halt terbabit dalam projek landasan kereta api berkembar Seremban-Gemas, namun jumlah itu didakwa masih tidak mencukupi.

Hasnah Latif, 76, mengakui tidak berpuas hati dengan jumlah pampasan yang diberikan.

"Disebabkan itu, makcik dan suami terpaksa menyewa rumah di Taman Sri Rembau kerana impian kami untuk memperoleh rumah dan tanah yang diduduki seperti sebelum ini tidak kesampaian.

http://pasns.blogspot.com/2011/03/melayu-merempat-di-rembau-bila-kerajaan.html


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 01:42 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Dah 10 kali diserbu , <b>lubuk China</b> Doll terus gah beroperasi <b>di</b> P <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 05:07 PM PDT

FAKTA :  Dah 10 kali serbuan oleh IPD Timur Laut , tetapi terus beroperasi ...Apa maknanya ini ?

Siapa yang keluarkan lesen hiburan ?? Jawapannya PBT ( MPPP)   dan dibawa kerajaan regim DAP ..Selagi lesen ada dan pusat hiburan tak disita, ia akan terus berjalan seperti biasa..

Ini membuktikan pusat hiburan , maksiat  dilindungi taiko besar punya iaitu regim DAP . Yang peniaga2 kecil terus diberi notis roboh ...itu lah beza darjat pusat hiburan dengna gerai penjaja di PP  ...



GEORGE TOWN: Sebuah pusat hiburan di sini yang diserbu lebih 10 kali kerana mengupah wanita warga asing sebagai pelayan pelanggan (GRO), didapati terus mengulangi kesalahan itu malam tadi.


Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng, berkata dalam operasi pada pukul 10.30 malam itu, 17 wanita warga China berusia antara 20an dan 30-an diberkas sepasukan anggota Cawangan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.


"Beberapa orang daripada mereka cuba meloloskan diri dan bersembunyi dalam bilik tetapi usaha mereka gagal kerana pusat hiburan itu sudah dikepung," katanya kepada pemberita di sini Jumaat.


Polis turut menahan seorang lelaki yang dipercayai penjaga premis itu.


Gan berkata serbuan itu dilakukan selepas pemantauan mendapati pusat hiburan itu masih menyediakan khidmat GRO warga asing.Katanya operasi berkenaan juga bertujuan membanteras kegiatan maksiat dan penyalahgunaan dadah di pusat hiburan.


"Siasatan lanjut akan dilakukan untuk mengenal pasti pihak yang terbabit dalam kegiatan membekalkan warga asing ke pusat hiburan itu selain mengesan pemilik premis itu," kata Gan.


Katanya pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan bagi memastikan kegiatan mengupah wanita warga asing untuk bekerja sebagai GRO dapat dibendung. - BERNAMA

Komen GPB 

GPB tak sangka ramai penyokong Anugay  marah tentang cerita Pub di Permatang Pauh terdapat penari tiang itu.  Minta ditunjukkn bukti mana Pub terbabit ...hahaha .

Pi tanya Amir Ghazali la .. apa guna  dia  sebagai Ahli Majlis MPSP  ??  Makan elaun buta ka ...hahaha..

BLOG MELAKA: 04 <b>di</b> ramuan <b>china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved