ads

Sabtu, 7 April 2012

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


jOm meLancong Ke banDar BerseJarah: <b>Tanjung Bidara</b> banyak <b>...</b>

Posted: 26 Mar 2012 10:54 PM PDT

TANJUNG BIDARA 26 Mac - Strategi pembangunan oleh kerajaan negeri Melaka yang diterajui Barisan Nasional (BN) berupaya menjadikan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Bidara terus berkembang pesat dan maju terutama dalam sektor pelancongan.
Sehubungan itu, tidak hairanlah Tanjung Bidara cukup sinonim sebagai pantai perkelahan terkenal di negeri ini yang menjadi tarikan pengunjung sejak dahulu hingga sekarang.
Pantai Tanjung Bidara yang terletak berdekatan Kem Terendak dan hanya 10 minit perjalanan dari bandar Masjid Tanah merupakan pantai perkelahan yang terkenal di kalangan pelancong.
Keadaan pantainya yang landai menghadap Selat Melaka menjadi persaingan utama pantai di Port Dickson yang terletak kira-kira 70 kilometer dari Masjid Tanah.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Warga Nepal ditemui mati lemas di lombong <b>di Durian Tunggal</b> |

Posted: 02 Apr 2012 02:31 AM PDT

| MUKA DEPAN | KEMBALI KE ATAS . | Hantar Artikel / Iklan | Penulis Tamu | Kami | Penafian
| 1 Utama | Agama | Blog | Komputer & Internet | Motivasi | Niaga & Kewangan | Pelbagai | Politik | Promo | Remaja | Wanita |

Copyright ©2012 Semua kandungan inimajalah.com.my dilesenkan di bawah Creative Commons 3.0, iaitu semua penyiaran semula mesti membuat pautan (link) ke inimajalah.com.my. Mengikut Creative Commons 3.0, penyiaran semula juga mesti tidak membabitkan sebarang modifikasi dan / atau tokok tambah terhadap teks asal sebagaimana disiarkan oleh inimajalah.com.my
| Alif Lam Mim . | Creativity by inimajalah.com.my
  • 11 visitors online now

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Makan Besar Punya <b>Di Umbai</b> - Murni Ateerah Hamzah - Yes

Posted: 08 Jan 2012 05:19 PM PST

Salam.
Semalam cik m dengan kawan-kawan pergi makan dekat Umbaiiii. Best giler ahh. Memang kami makan sepenuh hati. Bajet 20 hengget sorang, makan nasik dua round! Haha. Tetiba aku yang tak makan nasi TERmakan nasi la pulak! Alahai, takpelah demi kawan aku korbankan diet aku. Hehe. 
Antara Menu Yang Kami Pilih : 
1) Ikan Siakap Tiga Rasa.
4) Kerang Bakar.
5) Otak-otak
6) Buah-buahan as dessert.
7) 2 Jug air sunquick. (haha.tak cukup 1 jug!)
Untuk anda yang tak pernah sampai kat Umbai, anda boleh cuba ye. Tempat makan kat sini memang glamour. Seafood segar-segar sebab kedai makan memang tepi laut. 
Cara nak makan kat sini, anda pilih apa yang anda nak makan. Yang jenis taknak pegang ikan mentah,sotong mentah,dan apa saje yang mentah-mentah takpayah la datang. Hahaha. Pastu letak dalam bakul yang dia sediakan. Then dia akan tanya kita, ikan nak masak macam mana, udang nak masak macam mane, sotong pulak nak masak macam mane. Pastu dia bagi la kita resit sekali dengan benda alah ni.

No.Meja la konon kan. Ehek.
Semalam kami kena RM153. Okay lah kan. Sorang rm22. Memang nak makan besar pon. Yang penting memang kenyang yang amat! Alhamdulillah. So,anda semua boleh lah cuba makan kat sini. Selamat Mencuba! ^_^


04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 10:30 PM PDT


KELAB GREENBOC


ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

SK <b>RAMUAN CHINA</b> KECHIL: PEKELILING BARU SSM DAN <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 10:18 AM PDT

PEKELILING BARU SSM DAN TUNGGAKAN GAJI BARU DIBAYAR APRIL 2012?

Tanggal : 30/3/2012 pekeliling baru bagi gaji ssm 2012 telah dikeluarkan di laman web JPA .

Sila layari laman web rasmi JPA di http://www.jpa.gov.my/

Ada 3 pekeliling yang telah dikeluarkan secara rasmi :-

1. Pekeliling perkhidmatan Bil.1/2012
(Kenaikan Gaji Pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan Di Bawah Sistem Saraan
Malaysia)

2. Pengiraan Pemindahan Gaji Mengikut PP.Bil.1/2012
(Kenaikan Gaji Bagi Perkhidmatan Polis DiRaja Malaysia Di Bawah Sistem Saraan
Malaysia)

3. Servis Circular No. 3/2012
(Kenaikan Kadar Bantuan Sara Hidup)

Maka, tak hairanlah.. ada diantara kumpulan penjawat awam yang sudah pun mendapat pengiraan daripada AG, ini bermakna gaji SSM 2012 baru akan tetap dibayar pada bulan April berdasarkan laporan yang telah diberikan.

Berikut secara mudah gambaran untuk pengkiraan gaji baru SSM :-

Gaji SSM 2012 baru anda pada bulan April = (Gaji pokok semasa x 13%) + gaji pokok sekarang

Tunggakkan 3 bulan gaji = Gaji pokok sekarang x 13% x 3 bulan (iaitu daripda bulan Januari – Mac)

KGT? Rujuk Pekeliling SSM yang JPA telah keluarkan.

Berkenaan COLA, Rujuk pekeliling yang telah dikeluarkan oleh JPA.

Berdasarkan maklumat yang diterima, gaji SSM 2012 baru pasti akan dibayar bermula bulan April ini berserta, berserta tunggakan 3 bulan seperti yang dijanjikan sebelum ini.

Sekian, info terkini.

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved