ads

Khamis, 13 Jun 2013

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


"Realiti Kehidupan": kemalangan <b>di</b> lebuh raya <b>Ayer Keroh</b> petang <b>...</b>

Posted: 07 May 2013 02:00 AM PDT

kejadian ni berlaku masa petang hari mengundi
masa tu kebetulan abang iparku dalam perjalanan balik ke muo, di Kilometer 202.3 Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan

dia la yg gtau ada excident
 mula2 yg dia perasan 2 bas 9 keta
sekali esok nya kuar paper kalau xsalah dalam 13 buah keta gak yg terlibat

fuh teruk tul
banyak tul kenderaan terlibat


ni cita pasal tu la kat paper utusan:

Kejadian bermula kira-kira pukul 2.45 petang selepas sebuah kereta Perodua Myvi dipandu Rashid Mohd. Hashim, 28, menekan brek secara tiba-tiba bagi mengelak merempuh sebuah kereta di hadapannya.

Berikutan itu, belakang Perodua Myvi berkenaan dirempuh sebuah kenderaan pelbagai guna jenis Naza Citra disusuli rempuhan berturut-turut dari belakang membabitkan Proton Waja, Pesona dan Toyota Vios.

Pada masa sama, sebuah bas ekspres dari Kuala Lumpur ke Melaka bersama 27 penumpang gagal mengelak lalu merempuh kelima-lima buah kenderaan tersebut.

Menurut jurucakap polis, bas itu kemudian terbabas masuk ke lorong tengah dan terseret sebelum terhenti di lorong kecemasan.

Dalam pada itu, sebuah lagi bas ekspres yang dipandu Mohd. Anuar Othman, 58, dari Terminal Bandar Selatan ke Melaka Sentral cuba mengelak kemalangan di hadapan sebelum turut terbabit kemalangan.

 

Mohd. Anuar mendakwa, ketika berada di lorong tengah dia melihat kemalangan di hadapannya dalam jarak 100 meter membabitkan sebuah bas ekspres dan lima buah kenderaan pelbagai jenis sebelum bas dipandu hilang kawalan.

"Saya cuba kawal bas supaya tidak rempuh deretan enam kenderaan terbabit, tiba-tiba semasa saya memaut stereng bas untuk masuk ke lorong kiri bas terus berpusing dan terbalik ke sebelah kanan.


04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 30 May 2013 11:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 11:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 11:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Dec 2012 12:07 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2012 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kemalangan maut <b>di</b> jalan <b>Tanjung Bidara</b> ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 02 Nov 2012 06:17 AM PDT

Inalillahi wainailaihi rojiun

2 November 2012

ALOR GAJAH - Seorang remaja maut selepas motosikal Modenas Kriss yang ditunggang merempuh sebuah motosikal lain sebelum bertembung dengan sebuah kereta di jalan Tanjung Bidara, dekat sini pagi semalam.

Difahamkan dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, motosikal ditunggang mangsa, Herman Rudin, 18, bersama dua lagi rakannya dari Tanjung Bidara ke Masjid Tanah hilang kawalan dan merempuh motosikal ditunggang warga emas, Baba Md Jasin, 74.

Rempuhan itu mengakibatkan mangsa melambung dan terseret ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah kereta jenis Proton Gen2 dipandu Rawi Yusof, 62, bersama rakan, Sidek Ahmad, 60, sebelum salah seorang lagi rakan mangsa, Mohd Firdaus Abdullah, 20, merempuh motosikal mangsa.

Rawi berkata, ketika kejadian dia bersama rakannya itu dari pekan Masjid Tanah dalam perjalanan pulang ke rumah di Tanjung Bidara.

"Selepas berlaku pertembungan, saya segera memberhentikan kereta dan membantu penunggang motosikal warga emas yang cedera sebelum menghantarnya ke Hospital Terendak," katanya.

Saksi kejadian, Mohd Khairul Aizad Abd Manan, 16, berkata, dia terdengar tiga dentuman sebelum melihat mangsa tercampak ke dalam longkang berdekatan.

"Bunyi dentuman kuat ketika mangsa merempuh motosikal warga emas terbabit yang kemudiannya terjatuh dan bertembung pula dengan kereta dari arah bertentangan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kemalangan membabitkan sebuah kereta dan tiga motosikal dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/remaja-maut-motor-bertembung-kereta-1.100058

Tinta Mira: <b>Tanjung BIdara</b> Beach Resort, Melaka

Posted: 02 Jun 2013 07:20 AM PDT



Assalamualaikum wbt..

Rasanya sudah lama tidak update blog ini, mana tidaknya, diriku terlalu sibuk menyiapkan projek2 dan tugasan yang diberi pensyarah ditambah pula dengan minggu study week yang hampir tiba. Semuanya menjadi kelam kabut tapi alhamdulillah Allah masih lagi memberi kekuatan dan semangat untuk menempuhi liku2 kehidupan.

Sebelum tibanya study week, suksis UTHM akan mengadakan Kursus Pengucapan Awam yang bertempat di  Tanjung BIdara Beach Resort, Melaka. so aku ambil kesempatan ini untuk melibatkan diri dalam program ini untuk melepaskan stress dan segala masalah yang bersarang di kepala.

SubhanaAllah.. sungguh indah ciptaan-MU. Pemandangan di sini memang memberi ketenangan kepada diriku. Sepanjang berada di sini, layanan yang kami terima memang memuaskan. Segala keperluan memang cukup lengkap, makanan sedap2 (blh jdi gemuk aku), hehe... memang bertaraf 4-5 bintang lah!

Program ini diadakan selama 3 hari 2 malam. Banyak pengisian yang bermanfaat yang aku perolehi sepanjang kursus ini. Kami diajar bagaimana cara yang betul untuk berucap di khalayak umum, cara memberi ucapan dalam keadaan spontan, gaya dan gerak badan dan tangan, semuanya memainkan peranan yang penting dalam memberi ucapan yang berkesan dan dapat menarik perhatian audiences. sedikit sebanyak aku dapat memperbaiki kelemahan ke arah lebih baik dan in sha Allah akan menjadi lebih baik.

Kursus ini memang terbaik plus dengan fasilitator yang memang sporting habis.



04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b> - AKAK DIBALIK PINTU

Posted: 08 Mar 2013 03:50 AM PST

Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan                                         seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini.

 Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembaga putih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.

                                         

JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putih berambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.


Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.


Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambar menggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.


"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.
"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.


Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.


"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.
"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

melayukini

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 May 2013 09:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 09:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 09:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 09:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

Mas Emieyati Shamsudin calon BN <b>di</b> parlimen Masjid Tanah <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2013 05:18 PM PST

imagesKemungkinan sdri Mas Emieyati akan mewakili BN bagi parlimen Masjid Tanah dalam pilihanraya ke 13 nanti. Beliau menjadi Ketua Puteri Umno Bahagian Masjid Tanah semenjak 2001 dan telah dilantik menjadi Ketua Puteri Umno Melaka tidak lama kemudian. Lulusan undang-undang dari UKM ini menjadi pembantu Ketua Menteri Melaka, Datuk Ali Rustam sejak beberapa tahun lalu. Nama beliau disebut-sebut akan bertanding pada tahun 2008 di dun Air Limau tetapi disaat akhir diganti oleh Haji Amiruddin iaitu Yang Berhormat sekarang. Negeri Melaka adalah satu-satunya negeri yang Pergerakan Puteri Umno tidak bertanding dimana-mana kawasan pilihanraya lepas. Untuk memenuhi kuota, beliau akan dicalonkan menggantikan Datuk Abu Seman Yusof.

Penulis secara peribadi tidak kenal beliau tetapi secara kebetulan pernah disatu univerisiti yang sama dan kampus yang sama. Walaupun beliau adalah junior penulis tetapi secara kebetulan tidak bertegur sapa walaupun pernah terlibat dengan program anak angkat sekali (semasa penulis masih aktif dengan Pemuda Umno dahlu). Ayahnya adalah Haji Shamsudin yang bertanding di dun Ramuan China pada tahun 1990 atas tiket parti Semangat 46. Penulis boleh katakan yang keluarga beliau adalah dari keluarga pembangkang. Malah pada tahun 1999, ayah beliau hampir aktif dalam parti KeADILan tetapi mengambil keputusan menyokong "dari jauh" sahaja.

Penulis kenal keluarga beliau dan secara peribadi penulis mengucapkan selamat maju jaya kepada beliau. Lawan yang menanti ialah Setiausaha Akhbar Presiden PAS, sdr Mohd Nasaei Ismail. Beliau berkelulusan komunikasi dari USM. Tidak banyak yang penulis tahu mengenai beliau kerana dirinya aktif dengan PAS di peringkat Wilayah Persekutuan.  Pada tahun 2008, Datuk Abu Seman menang mudah dengan majoriti lebih 12,000 undi. Pada jangkaan penulis, BN masih ada harapan menang tetapi persolaan sejauh mana undi majoriti yang akan diperolehi oleh Mas kelak.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


MMP melawat SMD Ouessant Agosta 70 <b>di</b> Pantai <b>Klebang</b> Melaka

Posted: 12 Jun 2013 03:01 AM PDT

MMP melawat SMD Ouessant Agosta 70 di Pantai Klebang Melaka. Pada 16 Nov. kapal selam SMD Ouessant Agosta 70 seberat 1,300 tan dipindahkan dari kapal kargo ke atas tongkang di perairan Selat Melaka, kira-kira 800 meter dari Klebang.  Ini merupakan hari yang bersejarah kerana buat pertama kali sebuah kapal selam akan di jadikan muzium di negara kita.


Membina muzium di keliling kapal selam ialah perkara biasa. Pembinaan sedang pesat di jalankan.











The Ouessant (S623) diesel attack submarine (SSK) was commissioned by the French Navy in 1979 and transferred to the Royal Malaysian Navy (RMN) to act as a training sub for the planned acquisition of three French-built Scorpène-class submarines.
Apa yang menarik dalam trip ini ialah kapal selam ini sudah boleh di masuki! 
Ouessant bridge are cramp and small

you can barely move inside 

this is where the officers eat and discuss

crew sleeping area. There are now shower so this will do


some of the crew sleep on top of the torpedo

Built in 1979, the French made submarine measured 67.57 meter in length, 11.75 meter in heigh and 6.5 meter in width. SMD Ouessant was previously used for training submarine crew in Malaysia from 2005 to 2009 following the acquisition of two submarines by the Ministry of Defense of Malaysia.

Reputed to be the first and only Submarine Museum (Muzium Kapal Selam) in Malaysia, it is opened to the public on 22 November 2011 for 10 days. Thereafter, the Submarine Museum had been closed for refurbishment work and recently reopened on 17 December 2011. One of the main attraction of the Submarine Museum is that it will house the decommissioned Agosta 70 class submarine named SMD Ouessant.

The Submarine Museum project cost the State Government RM12.6 million and will be the 25th museums under the management of Perbadanan Muzium Melaka (PERZIM). The submarine was transported from Brest, France and successfully arrive in Melaka on 13 November 2011.

Operation Hour
Open daily from 9.00 a.m. to 5.30 p.m.

Admission Fee
Adult – RM1
Children – RM0.50

New set of charges will be imposed once the upgrading work of the museum completed.

Contact Details
Perbadanan Muzium Melaka (PERZIM)
Kompleks Warisan Melaka
Jalan Kota, 75000
Melaka
Tel: 06-2826526/2811289
Fax: 06-2826745

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


Asam Pedas <b>di</b> Pekan <b>Alor Gajah</b> | JAAkechik CORNER

Posted: 01 May 2013 09:00 PM PDT

lepas puas main air di A famosa waterworld
kitorang keluar makan sekejap di pekan Alor Gajah
kitorang lebih rela keluar, sebab rege makanan kat dalam theme park tu mahai...
lagipun bandar Alor Gajah ngan A Famosa Resort ni dekat jer pun
kami pilih kedai Nasi Campur yg bersebelahan dengan Shell
masuk jer dalam kedai tu, jaa nampak ada Asam Pedas...
pergghhh... geram betul jaa tengok. terus rembat seketul.
tapi bila makan, tak sangka lak ikan ni ada tulang yang banyak
dan jugak bercabang, huk..huk... ikan terubuk rupanya!
payah betul nak makan isi ikan terubuk nih tau!

en.suami pulak pilih ikan keli bercili/bersambal

hrmmm...sedap jugak ikan keli dia nih. kitorang siap tambah lagi 1 ekor lagi.
kami ada gak amik sayur dan lauk lain untuk si fikri dan jgn risau
harga kat sini memang murah. nasi tambah dia tak kira pun, tahu?!
p/s : terasa nak belajar buat Asam Pedas Melaka sendiri...hihi..

~ Terima kasih...klik LIKE kalau suka ~

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


Calon PAS DUN <b>Serkam</b>, Melaka Tidak Lulus belajar <b>di</b> Al Azhar

Posted: 22 Apr 2013 06:20 AM PDT

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah syukur padamu Ya Allah...

Kamaruddin Sidek adalah Persuruhjaya PAS Jasin dan merupakan calon DUN Serkam, Melaka yang akan menentang calon muka baru daripada UMNO/Barisan Nasional iaitu Zaidi Attan...

Kamaruddin Sidek merupakan bekas pelajar Universiti Al Azhar dan merupakan Pengetua di sebuah Sekolah Agama di Merlimau, Melaka. Dikatakan, Kamaruddin Sidek sebenarnya tidak lulus semasa menuntut di Universiti Al Azhar dahulu...

Perkara ini semua orang tidak tahu !!!

Kebanyakan orang Malaysia bila tahu ada orang yang belajar di Mesir je mesti kena panggil "ustaz" bila sudah pulang ke Malaysia... Itu mentaliti orang Malaysia... Tak semestinya ... Saya yang sudah bertugas di Kaherah Mesir selama dua tahun sudah menyelami kehidupan harian mereka di sana dan tahu apa yang pelajar kita (Malaysia) lakukan di sana..

Saya mencabar Kamaruddin Sidek agar menunjukkan sijil pengiktirafan Universiti Al Azhar kepada umum bagi mengesahkan beliau telah lulus belajar di Al Azhar... Ini kerana, selama dua tahun saya berada di sana, ada yang mengatakan Kamaruddin Sidek ini tidak lulus belajar dan pulang ke Malaysia dengan tangan kosong sahaja...

Mungkin masyarakat Malaysia amnya di Melaka tidak mahu menanyakan kepada Kamaruddin Sidek samada dia lulus ataupun tidak semasa belajar di Al Azhar... Di atas kesempatan itu, Kamaruddin Sidek terus menerus menipu dan kepada masyarakat bahawa dia adalah lulusan Universiti Al Azhar...

Rakyat Malaysia perlu tahu bahawa Mahasiswa Malaysia di Mesir kebanyakan mereka gagal di dalam pelajaran kerana terlalu aktif berpolitik sehingga menyebabkan tidak pergi ke kuliah semata-mata mahu memperjuangkan Parti PAS ini... Ini adalah FAKTA !! Dengan Nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha pengasihani...

Sekali lagi saya mencabar Kamaruddin Sidek agar menunjukkan sijil pengiktirafan Universiti Al Azhar kepada umum bagi membuktikan bahawa dia adalah lepasan Universiti Al Azhar yang lulus di sana... Jangan gebang macam Adly tu...

Gambar Kenangan saya bersama orang Kuat Pondok Maltaf dan Meja Bulat di kediaman saya sewaktu di Kaherah...

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RosliThnin: N26 <b>SERKAM</b> (Peratus Mengundi : 90.4 : Terbaikkk)

Posted: 06 May 2013 12:21 AM PDT

Asssalam... Salam 25 Jamadilakhir 1434H. Hari ini suratkhabar laris sungguh, berebut-rebut orang nak mendapatkan berita sensasi, pastinya cerita Pilihanraya Ke 13. Syukur ke hadrat Allah swt kerana memperkenankan doaku agar Barisan Nasional terus menerajui pentadbiran Malaysia. Keamanan, kesejahteraan, kemakmuran milik kita. Teringat masa bertugas di belantara Kedah ( Marker India ) lewat 90an bersempadan Thailand...bersyukur atas nikmat keamanan apatah lagi selepas peletakan senjata Komunis cuma masa tu risau gak jerangkap-jerangkap samar di sekitar kawasan tersebut..setelah bersara nostalgia lama berlegar dikotak fikir, alhamdulillah moga keamanan di bumi Malaysia berterusan tanpa ada sebarang pengaruh dari anasir-anasir luar yang ingin memporak perandakan bumi bertuah ini. Melihat situasi di Lahad Datu, teringat latihan-latihan yang kerap dilaksanakan dalam kawasan ladang kelapa sawit, memang bertepatan dengan bentuk mukabumi situasi tersebut dan pastinya memudahkan pihak keselamatan terutamanya pasukan infantri merealisasikan latihan fasa tersebut....teringat Ex Semangat Bersatu bersama Singapore Army dan Ex Suman Warrior di New Zealand...nostalgia...
...terbawa-bawa emosi, yang sebenarnya saja nak cerita peratus mengundi di N26 Serkam (90.4)..tertinggi di Melaka, silap-silap seluruh DUN di Malaysia...Keputusan rasmi :
Peratusan Kaum : M :88.83% C :7.14% I :3.70% L : 0.34%
1. ZAIDI ATTAN (BN) ..............................8,715
2. KAMARUDIN SEDIK.............................5,115
Majoriti : 3,600        Undi Rosak......185
Jumlah Undi : 14,015  % Mengundi : 90.40
2008 : Ghazale Muhamad (BN) Majoriti : 2,819   *Sumber Berita Harian : 6 Mei 2013*
Secara ringkasnya tahniah buat YB baru Saudara Zaidi Attan (Ketua Pemuda Bhg Jasin)...semoga dengan peningkatan majoriti akan membuatkan Yang Berkhidmat akan lebih bersemangat untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai ADUN Serkam sesuai dengan slogan anda Menepati Janji Membawa Harapan
Teruja mengundi semalam beratur awal jam 0750 pagi, berbual tika beratur dengan bekas Ketua Tempat Mengundi menceritakan kisah menarik semasa beliau bertugas dulu-dulu...5 Mei 2013 mencatat memori : pertama kali mengundi sebagai pengundi awam setelah bertahun-tahun berstatus pengundi pos dan pertama kali juga pengenalan dakwat kekal...
Apapun ucapan Datuk Seri Najib Razak cukup terkesan dihati :
"Keputusan rakyat ini turut menunjukkan trend polarisasi pengundi dan ini membimbangkan kerajaan. Jika tidak ditangani, ia boleh menimbulkan perbalahan dan ketegangan di negara ini. Kita perlu mengadakan national reconciliation ( penyatuan nasional ) supaya sikap ekstremisme keterlaluan dan isu perkauman tidak sihat dapat diketepikan. Kita mahukan dasar yang berpaksikan kesederhanaan atau wasatiyah. Kita amat mementingkan kesederhanaan dalam perpaduan nasional"
Akhir kata, semoga kehidupan kita semua akan sentiasa dipayungi rahmat Allah swt....

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2013 01:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rozmal bin Malakan: Projek Amal Tandas Surau <b>di Lubok China</b> <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2013 01:42 AM PST


Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan akan mengadakan Program Khidmat Kesihatan Percuma untuk penduduk di Kg Baru Semin, Lubok China, Rembau pada Ahad 24 Februari 2013.
Dalam pada masa yang sama juga Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan sedang mengumpul dana untuk membina tandas 4 pintu untuk Surau Kg Baru Semin. Bangunan surau telah pun digunakan namun tandas masih belum dibina.
Kepada mereka yang ingin memberikan sumbangan untuk pembinaan tandas Surau Kg Baru Semin ini bolehlah disalurkan melalui akaun berikut :
Nama Akaun : Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan
No Akaun : 05012010047905
atau boleh hubungi Sdr Rozmal bin Malakan, Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan di talian 012-2267406 , e-mel rozmal@yahoo.com
Sumbangan juga boleh disalurkan ke akauan Maybank , No Akaun 155126945930

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2013 01:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka - Satu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...

Projek Amal Tandas Surau <b>di Lubok China</b>, Rembau - yayasan amal <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2013 01:45 AM PST


Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan akan mengadakan Program Khidmat Kesihatan Percuma untuk penduduk di Kg Baru Semin, Lubok China, Rembau pada Ahad 24 Februari 2013.
Dalam pada masa yang sama juga Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan sedang mengumpul dana untuk membina tandas 4 pintu untuk Surau Kg Baru Semin. Bangunan surau telah pun digunakan namun tandas masih belum dibina.
Kepada mereka yang ingin memberikan sumbangan untuk pembinaan tandas Surau Kg Baru Semin ini bolehlah disalurkan melalui akaun berikut :
Nama Akaun : Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan
No Akaun : 05012010047905
atau boleh hubungi Sdr Rozmal bin Malakan, Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan di talian 012-2267406 , e-mel rozmal@yahoo.com
Sumbangan juga boleh disalurkan ke akauan Maybank , No Akaun 155126945930

Rozmal bin Malakan: Janji BN menubuhkan Galeri Islam <b>di</b> N <b>...</b>

Posted: 07 May 2013 04:16 PM PDT

Antara intipati Aku Janji BN peringkat N.Sembilan semasa kempen PRU13 ialah untuk mewujudkan Galeri Islam. Penubuhan Galeri Islam ini ialah satu usaha yang telah lama di tunggu-tunggu bukan sahaja oleh umat Islam di Negeri Sembilan, tetapi orang bukan Islam terutamanya orang Cina.
Ini adalah kerana sejarah Negeri Sembilan juga bermula dengan peranan orang Cina di Negeri Sembilan yang bermula di Rembau. Apabila kerajaan Islam Melaka jatuh ke tangan penjajah Portugis, orang Cina di Melaka telah memboikot untuk berdagang dengan Portugis di pelabuhan Melaka. Orang-orang Cina di Melaka telah berpindah untuk berdagang melalui Sg Linggi dan berlabuh di Lubok China, Rembau. Itulah sebabnya nama tempat ini diberi nama Lubok China.
Anak Bendahara Tun Perak iaitu Tun Zainal Abidin telah menjadi Dato Lubok China pada waktu itu. Kerajaan Islam Rembau pada ketika itu banyak bekerja sama dengan orang-orang Cina dalam hal perdagangan.
Kerajaan Islam Rembau dengan bantuan Orang Asli telah banyak melakukan serangan ke atas Portugis di Melaka selepas kejatuhan kerajaan Islam Melaka dengan membawa senjata canggih pada ketika itu iaitu senapang, meriam dan guloh dari Sumatera.

Rozmal bin Malakan: Projek Amal Tandas Surau <b>di Lubok China</b> <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2013 01:42 AM PST


Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan akan mengadakan Program Khidmat Kesihatan Percuma untuk penduduk di Kg Baru Semin, Lubok China, Rembau pada Ahad 24 Februari 2013.
Dalam pada masa yang sama juga Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan sedang mengumpul dana untuk membina tandas 4 pintu untuk Surau Kg Baru Semin. Bangunan surau telah pun digunakan namun tandas masih belum dibina.
Kepada mereka yang ingin memberikan sumbangan untuk pembinaan tandas Surau Kg Baru Semin ini bolehlah disalurkan melalui akaun berikut :
Nama Akaun : Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan
No Akaun : 05012010047905
atau boleh hubungi Sdr Rozmal bin Malakan, Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan di talian 012-2267406 , e-mel rozmal@yahoo.com
Sumbangan juga boleh disalurkan ke akauan Maybank , No Akaun 155126945930

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka - Satu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved