ads

Khamis, 7 Jun 2012

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 11:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 11:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

ZAKRI ALI: Nostalgia :- Datuk Seri Najib Kemalangan <b>Di Ayer Keroh</b>

Posted: 17 Mar 2012 12:30 AM PDT

 
Kereta yang dinaiki oleh Dato Seri najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Senawang, Ayer Keroh. Kereta yang dinaiki mereka terbabas dan terbalik di tepi lebuhraya tersebut.

Jangan salah faham ya, ini kisah yang berlaku pada tahun 1988 semasa Dato Seri Najib menjawat Jawatan Menteri Belia Dan Sukan. Sekadar mengimbau sejarah yang ramai tidak mengetahuinya. 

Photobucket

Nostalgia :- Datuk Seri Najib Kemalangan <b>Di Ayer Keroh</b> - MAE

Posted: 16 Mar 2012 11:05 PM PDT


Kereta yang dinaiki oleh Dato Seri najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Senawang, Ayer Keroh. Kereta yang dinaiki mereka terbabas dan terbalik di tepi lebuhraya tersebut.


Jangan salah faham ya, ini kisah yang berlaku pada tahun 1988 semasa Dato Seri Najib menjawat Jawatan Menteri Belia Dan Sukan. Sekadar mengimbau sejarah yang ramai tidak mengetahuinya. 

Photobucket

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 11:38 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Homestay <b>di Ayer Keroh</b>, Melaka – Izzihomestay | Iklan Percuma <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2012 05:08 PM PST

Publish date: March 9, 2012 9:08 am | Contact Name: Zubaidah Yusof | Location: Muzaffar Heights, Ayer Keroh Melaka | Phone: 013-7392800

Merancang untuk bercuti ke Melaka dan mencari tempat penginapan untuk sekeluarga dengan harga rendah? Kami ada penyelesaiannya.

Kami di Izzi.Homestay menyediakan sebuah rumah Semi D setingkat dengan kemudahan asas untuk percutian anda sekeluarga.

Lokasi kami di Muzaffar Heights amat strategik dengan akses yang mudah dari Tol Ayer Keroh dan ke tempat tumpuan pelancong seperti Zoo Melaka, Taman Mini Malaysia, Malacca Wonderland, Mydin Mall, Kota Fesyen, MITC juga ke pusat bandar.

Kami mengalu-alukan kedatangan anda ke Homestay kami.

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Sponsored Banner

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 11:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 11:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

kami jual benih gaharu ladang kami <b>di jasin</b>… « Manakedai&#39;s Blog

Posted: 16 Mar 2012 01:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Blogroll. manakedai dot net. Hide threads | Kekunci Pintas. manakedai 4:57 pm on March 16, 2012 Balas. kami jual benih gaharu ladang kami di jasin… kami jual benih gaharu! ladang kami di jasin melaka! http://agarwoodagro.com ...

keriaNgaN syardiLa: berjalan <b>di jasin</b> :D

Posted: 10 Mar 2012 11:32 PM PST

[unable to retrieve full-text content]berjalan di jasin :D · hujan diluar sejuk didalam.. sekadar renungan.. ► February (2). praktikal.. as usual. ► January (2). selesai sudah first Paper..! esok paper pertama 0_0. ► 2011 (22). ► December (5). theendofsemester : ...

KELAB GREENBOC: Muktamar PAS Kawasan <b>Jasin</b> Lulus Usul <b>...</b>

Posted: 05 May 2012 06:01 AM PDT

Muktamar PAS Kawasan Jasin hari ini meluluskan usul agar BERSIH 4.0 diadakan sebelum pilihanraya umum ke 13 dipanggil.

Usul tersebut telah dibentangkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Jasin oleh ketuanya, Sdra Aminuddin Abd. Jalil di Muktamar PAS Kawasan Jasin kali ke 45 di Kompleks PAS Jasin (KOMPAJ) hari ini.

Menurut Sdra Aminuddin, kenyataan SPR yang enggan membuang lebih 40,000 nama meragukan dalam daftar pemilihnya atas alasan tidak dapat mengenalpasti status mereka, merupakan satu strategi jahat UMNO BN memaipulasi SPR untuk kemenangan mereka di dalam PRU yang akan datang ini.

Pendedahan mengenai pengerusi dan timbalan pengerusi SPR yang pernah menjadi ahli UMNO sebelum ini jelas membuktikan bahawa SPR selama ini bukanlagh sebuahh badan yang bebas dan adil dan hal ini benar-benar telah menghakis keyakinan rakyat terhadap integriti badan yang diamanahkan untuk menjalankan proses pilihanraya di negara ini.

Sementelah lagi kewujudan task-force pemberian IC kepada warga asing di mana timbalan pengerusi terlibat secara lansung bersama-sama pegawai perdana menteri sendiri membuktikan bahawa UMNO BN sanggup melakukan apa saja untuk menang pilihanraya sekalipun dengan cara paling kotor.

Justeru itu, menurutnya, gelombang dan momentum kesedaran rakyat yang dijana melalui perhimpunan BERSIH 3.0 hendaklah diteruskan sehingga kredibiliti dan integriti SPR dipulihkan sebelum pilihanraya ke 13 dipanggil.

Usul tersebut telah diterima dan diluluskan sebulat suara oleh peserta mutamar.

Muktamar PAS Kawasan Jasin yang berlansung bermula jam 9.00 tadi telah dirasmikan oleh AJK PAS Pusat, Dato' Ustadz Abu Bakar Chik.

Di dalam ucapan perasmiannya, Dato' Ustadz Abu Bakar Chik berkata bahawa kerajaan UMNO BN kini perlu memikul beban terhadap tuntutan BERSIH. Malah menurut beliau tidak wujud BERSIH, tidak wujud rusuhan jika tiada ketidak-adilan dan kezaliman, tidak wujud BERSIH jika SPR menjalankan tugasnya dengan adil, telus dan saksama.

Terdahulu Yang Dipertua PAS Kawasan Jasin, Ustadz Kamaruddin Sidek melahirkan rasa sukacitanya kerana telah wujud perubahan sikap di kalangan ahli PAS di semua peringkat. Beliau juga menekankan soal peri pentingnya ukhwah di kalangan para ahli dipertingkatkan untuk mempastikan perjuangan Islam yang dibawa PAS tidak terganggu dan tersekat oleh hal-hal khilafiah yang remeh.

Di muktamar kali ini juga, program "Jasin Centre" (JC) yang dikendalikan oleh Pemuda PAS Jasin telah dilancarkan dimana JC menjadi hub kepada penyebaran maklumat dan program-program PAS di kawasan Jasin melalui perkhidmatan SMS.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau. Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 10:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa « ""Renunglah <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 10:29 PM PST

Dari Malaysiakini

Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap … tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap,  Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

HAFIDZ FCU MALAYSIAN HOMESCHOOLING: SIRI 7 (<b>MACHAP</b> <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 08:15 PM PST

(GUIDANCE CORNER)

MEMORI KHAS BUAT TATAPANMU WAHAI PENJAGA LANGKAWI
MUSAFIR YANG PENUH ERTI

Penjelahahan FCU ke seluruh semenanjung Malaysia ini bukanlah seperti satu percutian keluarga seperti lazimnya. Musafir panjang ini telah dirancang dengan teliti oleh GM sejak dari awal lagi. Inilah masanya kami semua berada dalam suasana di luar kotak kebiasaan kehidupan seharian. Tiada lagi rutin yang mengikat diri pada kebiasaan.

Sebahagian besar ruang masa adalah di dalam wira-wira yang meluncur di jalanan. Inilah masanya untuk banyak berfikir tentang Pencipta Alam Semesta, mengenal diri sendiri, bertaubat, mencari hikmah bagi setiap peristiwa di sepanjang perjalanan, berzikir dan bermonolog. Kuliah demi kuliah menyerikan setiap persinggahan kami untuk menambah ilmu dan tarbiyah diri. Di mana langit dijunjung, di situlah kami mendirikan solat sebaik azan berkumandang. Hanya setinggi- tinggi
kesyukuran di atas segala nikmat Allah. Terlalu indah setiap detik berlalu bila minda sentiasa mengingati Allah. Itulah janji Allah. Tiadalah kudrat kita melainkan dengan izinNya jua segala apa yang berlaku.

PENYERAHAN SECARA TOTAL

Suasana di STATION 2 FCU kembali meriah sebaik sahaja kami tiba. Aktiviti seterusnya ialah masak beramai-ramai dan makan beramai-ramai. Inilah antara nikmat kurnian Allah bila mempunyai keluarga yang besar. Namun, GM sentiasa mengingatkan kami bahawa STATION 2 FCU hanyalah salah satu persinggahan sama seperti homestay-homestay lain yang pernah kami huni. Malah STATION 1 FCU di Langkawi juga adalah satu persinggahan. Tiada rasa pemilikan kerana semuanya adalah milik Allah. Kita hanyalah orang dagang dalam perjalanan menuju Ilahi. Indahnya orang dagang ialah tiada istilah REHAT dalam kehidupan seharian. Minda sentiasa bergerak dan menjadi orang baru setiap hari dengan prestasi yang lebih baik.

Detik jam 12.00 tengahmalam - 25.12.2011 , arahan dikeluarkan oleh GM untuk bersiap serta merta. Kami menukar pakaian sepantas yang mungkin dan mengangkut segala barangan dan peralatan kemera agar tiada satu pun tertinggal. Siapa lambat pasti akan ditinggalkan. Umpama dalam peperangan, kepantasan dan ketepatan sangat dititik  beratkan. Tiada keluh kesah mahupun rungutan kerana KAMI DENGAR DAN KAMI PATUH.

Tepat 12.45 tengahmalam, kami kembali berada di dalam perut wira-wira yang baru sahaja menikmati pelabuhan yang selesa di Pasir Gudang. Mereka begitu setia berkhidmat tanpa mengira waktu. Kami kembali menyusur jalanan, tanpa mengetahui kemanakah destinasi seterusnya. Hanya berserah kepada Allah. Semua yang berlaku pasti penuh dengan hikmahnya. Yang pasti ialah untuk membentuk jiwa yang kuat dan diri yang lasak.
Akhirnya kami sampai di Kawasan Rehat dan Rawat Machap. Di sinilah kami tidur seketika di dalam kereta kerana menjelang pagi, pasti akan meneruskan perjalanan lagi. Semasa dalam perjalanan,  kami ditegah untuk tidur mahupun tertidur. Mata mesti terus berjaga untuk minda terbuka dan menikmati setiap detik perjalanan. Adalah kerugian besar andai diulit mimpi di sepanjang musafir yang penuh keberkatan ini.

Perhentian ini sangat selesa dan penuh dengan kemudahan asas para pengguna.
Memang cantik dan menarik

Alhamdulillah, tiada rasa keluh kesah malah pengalaman baru ini  begitu berharga kerana peluang yang ada tidak akan selalu menjadi milik kita. Inilah baru ada "adventure" dan hidup pasti lebih bermakna. Malah ketiga-tiga cucunda ( Afiq, Afiqah dan Alyssa ) juga faham bahawa mereka berada dalam satu misi penting yang perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

WAHAI PENJAGA LANGKAWI YANG DI TINGGALKAN.
KALIAN SENTIASA BERSAMA KAMI DAN PASTI MEMPEROLEHI APA YANG KAMI PEROLEHI. DOAKANLAH KAMI WAHAI PENJAGA YANG HEBAT DAN YANG DIBANGGAKAN.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 04:56 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kekecohan Sembrong: Seorang Dilastik Manakala Lelaki Tua <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2012 05:34 PM PST

Malaysiakini

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

"Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara," kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

"Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

"Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai," katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

"Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

"Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

"Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek," katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi ceramahnya.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

suriani sakura: Tanaman <b>di Durian Tunggal</b>...

Posted: 10 Apr 2012 04:16 PM PDT

mlm ni terasa boring so tgk pic kat dalam leptop usang aku ni tertibe ......
ternampak pic ni lak terpikir2 aku x update lagi pasal  aku de singgah kat tanaman durian tunggal..
so jom tgk tanaman diorg yang sayur2 nya baru nak idup...
ni tanaman baru beberapa hari letak benih sayur..tp aku dah lupe benih ape ni..
ni la tempat tanaman sayuran dan sebagainya..selama 2 minggu aku kat sini dapat la juga merasa hasil tanaman kekwn aku  seperti betik, labu air, kacang dan sebagainya...
mmg segar2 tau nak makan petik je peeehhhh tuhan je tahu 
so sila la bercucuk tanam dirumah dan mendapatkan hasil yang memuaskan...

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved