ads

Isnin, 11 Julai 2011

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


Baju BERSIH - 17 Ahli PAS <b>Jasin</b> Ditangkap <b>Di</b> Kompleks PAS <b>Jasin</b>

Posted: 02 Jul 2011 08:39 PM PDT

(Kelab Greenboc) - Berita Terkini: Seramai 17 orang ahli PAS Kawasan Jasin telah ditahan di dalam operasi polis menahan penjualan baju Himpunan BERSIH di Jasin hari ini. Mereka ditahan di dalam serbuan polis selepas Seminar PAS Ganti UMNO di di Dataran Hamas, Kompleks PAS Jasin.

Antara yang ditahan ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Yuhaizad Abdullah, Ketua Penerangan PAS Kawasan Jasin, Fauzi Maelah, Adnan Abu, Ali Mahadi, Abd Hannan, Ibrahim Talib, Ust Hasri, Ust. Sofi, Azizan Anuar, Tn Hj Samsudin dan beberapa ahli PAS Jasin.

Polis bertindak masuk ke perkarangan Pejabat PAS Jasin di Simpang Kemendor dekat sini kira-kira jam 1.00 petang sebaik sahaja selesai Seminar PAS Ganti Umno yang dianjurkan oleh PAS Kawasan Jasin yang bermula pada jam 9.00 pagi.

Seramai 30 orang anggota polis yang berpakaian preman telah merampas kira-kira 200 helai baju Bersih 2.0.

Sementara itu beberapa orang polis yang beruniform yang lain menunggu di luar.

Dalam pada itu kesemua ahli PAS yang ada di perkarangan pejabat tersebut dihalang dari meninggalkan pejabat tersebut sehingga tangkapan dibuat.

Semua kenderaan diperiksa, nama tuan punya kenderaan dan nombor telefon masing-masing diambil.

Sehingga kini dilaporkan pihak polis belum menyatakan secara khusus di atas kesalahan apa yang dikenakan terhadap mereka yang ditahan.




busyFull Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 09:02 PM PDT

Pada malam rabu yang lepas, Majlis ramah mesra antara Kg Paya Lebar, RCK dan warga KTM  berlangsung di balairaya Kg Paya Lebar. Kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana pelajar KTM telah membantu kami para nelayan.

Hujan lebat yang turun dalam setengah jam tidak melemahkan semangat peserta.

Pelbagai pertandingan diadakan. Uniknya ianya berkisar pada kehidupan nelayan dan penduduk kawasan Paya Lebar dan RCK:- Menebar jala, Kupas Lokan, Kira berat Lokan dan lain-lain lagi.

Selain daripada itu, terdapat juga pertandingan lain :- membuat bakul menggunakan suratkhabar, ping pong, karaoke, gasing. Acara VIP pula  ialah pukul bola golf ke dalam lubang.

Di sini kita boleh melihat bagaimana nelayan i di sini seperti Pakcik Man Belon menebar jala. Penangkapan ikan yang menguntungkan memang berkait rapat dengan tebaran jala penebar itu sendiri. 

Pelajar KTM dapat merasakan bagaimana sukarnya untuk melakukannya. Pak Zainial ingin mengucapkan tahniah kepada pelajar KTM yang telah berjaya meneka dengan tepat berat lokan. Tahniah.

Dewasa ini kaum wanita di sini banyak mengupas lokan dengan cara yang lebih moden iaitu merebus dan sebagainya. Pada malam ini kami memperkenalkan kembali cara tradisi mengupas lokan iaitu menggunakan pisau sahaja. Memang terkial-kial juga para peserta ketika acara ini dijalankan. Ia diadili dengan melihat pada kekemasan kupasan tersebut.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 09:20 PM PDT

MUAR - "Saya tidak menyangka panahan petir telah menyebabkan rumah ibu saudara saya musnah terbakar," demikian pengakuan saksi kejadian kebakaran sebuah rumah di Kampung Parit Raja, Pagoh, di sini, semalam.

Mahzan Abdul Manaf, 46, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 1.10 petang, dalam keadaan hujan lebat yang disusuli dengan dua panahan petir sangat kuat.

Menurutnya, semasa kejadian dia berada dalam rumahnya yang terletak kurang daripada 50 meter di belakang rumah ibu saudara.

"Sejurus selepas :panahan petir ini menyebabkan bekalan elektrik di rumah saya turut terputus.

"Selepas 10 minit berada dalam rumah tanpa bekalan elektrik memaksa saya keluar ke beranda hadapan rumah kerana kurang selesa dengan keadaan rumah yang agak panas," katanya kepada Sinar Harian.

Mahzan berkata, sebaik berada di hadapan rumah, dia terhidu bau hangit yang kuat tetapi tidak tahu dari mana puncanya.

"Kerana bimbang, saya memeriksa seluruh rumah dan lega apabila mendapati keadaan rumah selamat kerana kesemua suis dan plug elektrik rumah telah ditutup sebaik sahaja bekalan elektrik terputus.

"Tetapi, saya terkejut apabila keluar semula dari rumah apabila melihat kepulan asap hitam keluar dari bumbung rumah ibu saudara," katanya.

Menurutnya, melihat keadaan api mula marak dia segera bertindak menghubungi pihak bomba kerana bimbang api merebak ke rumah berhampiran.

Mangsa kebakaran, Asiah Taib, 50, berkata, ketika kejadian dia tiada di rumah kerana berniaga kedai makan di Machap.

"Saya mendapat berita rumah terbakar selepas dihubungi saudara mara dan bergegas pulang ke rumah.

"Sejak berniaga di Machap, saya tinggal di sana dan hanya balik ke rumah ini sekurang-kurangnya seminggu sekali," katanya.

Menurutnya, meskipun terkejut dengan insiden yang berlaku itu, tetapi Asiah bersyukur kerana tiada anak-anak yang tinggal di rumah berkenaan.

Sementara itu, jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Muar berkata, sebaik menerima laporan seramai sembilan anggota bomba dengan dua jentera bergegas ke tempat kejadian.

Menurutnya, sebaik tiba keadaan api semakin marak dan rumah berkenaan telah terbakar sebanyak 80 peratus.

"Pihak bomba mengambil masa 10 minit untuk memadamkan api bagi mengelakkan api daripada merebak ke rumah berhampiran.

"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan, punca kebakaran dan nilai kerugian masih dalam siasatan," katanya.

Sinar Harian
9 Jun 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2011 03:29 PM PDT

WHAT are raptors? TheyRaptors are birds of prey and include hawks, eagles, falcons, vultures and owls. They are found in all continents except Antarctica.

The migratory raptors that pass Tanjung Tuan originate from north Asia — Eastern Siberia, Kamchatka, north-eastern China, the Korean peninsula and Japan. As autumn approaches in September, they will make the perilous journey south from their country of origin into Southeast Asia through the so-called East Asian Flyaway. 

From late January till March or April, they will once again make the return journey.

Last year, 71,000 raptors were counted in Tanjung Tuan over a 44-day period. 

Tanjung Tuan is the nearest landfall across the Straits of Malacca from Indonesia and is therefore important for the birds to rest or catch thermals before continuing on their journey north. 

Due to its importance to migratory birds, Tanjung Tuan has been designated by Birdlife International as an Important Bird Area.

The Malaysian Nature Society has been actively conserving Tanjung Tuan Forest Reserve by promoting Raptor Watch Week yearly by organising guided walks in the forest and on the seashore as national eco-tourism events. 

Among the more regularly sighted raptors in Tanjung Tuan are the oriental honey buzzard, black Baza, Japanese sparrowhawk, Chinese goshawk and grey faced buzzard.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 03:37 PM PDT

30 Jun. 2011 at 06:41 Expeditions

Portuguese galleon


By R.S.N. Murali - The Star

The state Museum Authority has been ordered to get more evidence on reports that hundreds of underwater artefacts from dozens of shipwrecks off the Tanjung Tuan coast here have been stolen by relic hunters.

Chief Minister Datuk Seri Mohd Ali Rustam said the evidence was crucial for the state government to file a police report on the alleged theft of these submerged treasures.

"I will ask the relevant authorities to conduct a probe in a bid to get more proof for the police and also to execute legal action against the culprits.

"There were reports that irresponsible individuals had gone underwater to take away the national treasures that are worth billions.

"But information on such thefts remains vague due to lack of eye-witnesses," he said after flagging off participants of the Perodua Eco-Challenge 2011 at the Melaka International Motorsport Circuit in Ayer Keroh here yesterday.

A special night vision camera will be mounted at the top of the lighthouse in Tanjung Tuan to prevent more of these relics from being stolen, said Mohd Ali.

There were claims by maritime industry players that hundreds of these undersea artefacts had been looted since the late 1990s.

One mariner, who only wanted to be identified as Toh, said treasures such as Chinese blue and white porcelain, brassware and coins were stolen from the shipwrecks.

Last month, the state government announced a billion-ringgit offer to salvage companies to retrieve treasures from sunken ships along the Malacca coastline.

There were no takers and Toh believed the lukewarm response was due to the fact that not many priceless artefacts were left.

At least 13 merchant and war vessels are known to have sunk in the Malacca sea on the Spice Route more than 500 years ago.

No comments

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


@Dungun 河口の町: Sarang <b>di Sungai Udang</b>

Posted: 10 Jul 2011 10:56 PM PDT

Sarang apakah ini?

Aku agak lama mencari-cari sarang ini. Sungguh payah untuk menemui sarang ini. Berlainan pada tahun 80an ke awal 90an dahulu. Agak banyak. Sekarang agak risau kalau-kalau haiwan ini telah pupus.

Pencarian aku berakhir di Kampung Sungai Udang. Hanya sarang-sarang sahaja yang dapat ditangkap gambar. Haiwan yang bersarang di tepi sungai kecil ini tidak aku ketemui. Sarang pun jadilah. Apakah nama haiwan ini disebut di Terengganu?

Haiwan tersebut namanya Udang Ketok. Bukan udang ketok laut. Ini sarang udang ketok darat. Gemar membuat sarang di tepi sungai kecil, kawasan berpaya dan alur. Udang Ketok ini berwarna putih merah, badannya panjang tirus dan mempunyai sepit kiri dan kanan seperti ketam.

Kini sungguh sukar sekali untuk mencari bagi menangkap gambar haiwan ini. Malah sarang-sarang yang ada hanya sedikit. Aku risau kalau-kalau ia pupus di Dungun ini. Haiwan yang dahulunya banyak bersarang di Jalan Lembah dan Sungai Buaya. Budak-budak sekarang kenalkah haiwan ini? Nanti kalau aku berjaya menangkap gambar haiwan ini, aku kongsikan di sini. Kalau boleh ada pihak yang mewartakan haiwan ini sebagai haiwan lindungan. Harap-harap haiwan ini ada yang diternak di Zoo. Ada ke?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 11:44 AM PDT

 
Pendeta Za'ba

Nama sebenar : Zainal Abidin bin Ahmad, Tan Sri Dr.
Nama pena : Pendeta, Za'ba, Anak Melayu Jati, Patriot,  Zai Penjelmaan
Tarikh lahir : 16 September 1895
Tempat lahir : Kampung Bukit Kerdas, Batu Kikir, Negeri Sembilan.
Tarikh meninggal dunia : 23 Oktober 1973

ZA'BA telah khatam Al-Quran ketika berusia tujuh tahun. Beliau mula bersekolah di Sekolah Melayu Batu Kikir ketika usianya 12 tahun. Tidak lama selepas itu, beliau bertukar ke Sekolah Melayu Linggi untuk mendalami pengajian Arab dan Islam. Pada tahun 1910, beliau melanjutkan pelajaran di St. Paul's Institution dan lulus peperiksaan Senior Cambridge (1915). Sewaktu menjadi pensyarah bahasa Melayu di School of Oriental and African Studies, Universiti London, beliau diberi peluang untuk mengambil ijazah. Pada tahun 1953, beliau telah berjaya memperoleh Sarjana Muda  Sastera (Pengajian Bahasa Melayu dan Bahasa Arab).

Pendeta Za'ba (kiri) menerima cenderamata daripada Perdana Menteri YAB Tun Razak.

Za'ba mulai serius menulis ketika berkhidmat sebagai guru sandaran di Johor Baru pada tahun 1916. Rencana pertamanya berjudul "Temasya mandi Safar di Tanjung Kling" telah diterbitkan sebanyak dua kali oleh akhbar Utusan Melayu. Za'ba berkeupayaan menggabungkan pelbagai aspek seperti bahasa, kesusasteraan, agama, ekonomi, politik dan pendidikan dalam penulisannya.

Ketika berkhidmat di Maktab Perguruan Sultan Idris, Tanjong Malim, Za'ba menumpukan usahanya untuk menggabungkan tatabahasa Arab dan Inggeris ke dalam bahasa Melayu dan menggunakan aturan tatabahasa tersebut dalam penerbitan buku teks sekolah dan bahan bacaan umum. Ketika di Tanjong Malim juga, Majalah Guru dan Al-Ikhwan telah terbit. Za'ba turut menyumbangkan hasil tulisan, termasuk karya terjemahan beliau dalam kedua-dua majalah  tersebut sehingga tahun 1931. Beliau kemudian meneruskan kerjaya penulisannya dengan menulis rencana bercorak agama untuk diterbitkan sebagai buku. Usaha pertamanya, buku Umbi Kemajuan telah diterbitkan pada tahun 1932.

Za'ba merupakan anak Melayu yang tidak jemu-jemu mengabdikan dirinya dalam bidang bahasa dan persuratan Melayu. Karya beliau yang terkenal ialah Pelita Bahasa Melayu, sebuah kitab rujukan utama bagi seluruh masyarakat yang ingin mempelajari bahasa Melayu. Beliau juga berjaya menghasilkan buku tatabahasa berjudul Ilmu Mengarang Melayu. Kedua-dua karya tersebut telah dijadikan buku teks sekolah sehingga selepas Perang Dunia Kedua. Selain itu, Daftar Ejaan Jawi/Rumi merupakan sebuah lagi hasil karya terpenting Za'ba. Beliau turut menulis dalam Journal of Malayan Branch Royal Asiatic Society (JAMBRAS) dalam usaha beliau memperkenalkan bahasa Melayu kepada orang asing.

Za'ba tidak hanya menumpukan minatnya terhadap bidang bahasa dan persuratan Melayu, malah tulisan beliau melangkaui bidang lain seperti ekonomi, agama dan sikap orang Melayu sendiri. Beliau menulis tentang kemiskinan dan menyentuh mengenai cara mengatasi ekonomi masyarakat Melayu ketika itu. Di sinilah terletaknya ketegasan dan kebolehan beliau sebagai seorang nasionalis.

Selain itu, Za'ba turut aktif dalam khidmat masyarakat. Beliau pernah menjadi Penasihat Umum bagi Persaudaraan Sahabat Pena Malaya (1937), dan dilantik sebagai Yang Dipertua Persatuan Melayu Selangor (1945). Pada tahun 1953, beliau dilantik sebagai pensyarah senior di Jabatan Pengajian Melayu, Universiti Malaya. Bersama-sama Ungku Aziz, beliau mengatur pembentukan Pertubuhan Bahasa Pelajar dan dua tahun kemudian beliau menubuhkan Persekutuan Bahasa Melayu Universiti Malaya (PBUM).

Beliau menerima gelaran "Pendeta" secara rasmi pada tahun 1956 ketika berlangsungnya Kongres Persuratan Melayu Ketiga di Johor Bahru. Semua titik peluh yang dicurahkan dalaml kerjanya adalah kerana beliau mahu meletakkan bahasa Melayu di puncak persada tanpa mengharap apa-apa balasan.

Malahan, beliau pernah menolak anugerah bintang penghormatan Pingat Mangku Negara (PMN) yang membawa gelaran Dato', dan bintang  kebesaran dari negara Brunei Darussalam. Bagaimanapun, pada tahun 1962, beliau akhirnya bersetuju menerima Pingat Bintang Panglima Mangku Negara yang membawa gelaran "Tan Sri" daripada Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong. Pada tahun 1973 pula, Za'ba memperoleh Ijazah Doktor Kehormat Persuratan pada konvokesyen pertama Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Sumbangan beliau sangat besar ertinya. Beliau bertanggungjawab merancang kurikulum sekolah, sebagai penterjemah dan pensyarah. Semasa era pendudukan Jepun di Tanah Melayu, beliau diberikan tanggungjawab bagi menulis buku yang boleh digunakan di Malaya ketika itu dan juga Sumatera.

Za'ba  ialah sumber ilham dalam dunia pendidikan Melayu dan Arab. Beliau diibaratkan sebagai sebuah pelita yang mengerdip dalam kegelapan kemiskinan dunia pendidikan orang-orang Melayu ketika zamannya.

Tan Sri Dr. Haji Zainal Abidin bin Ahmad meninggal dunia pada 23 Oktober 1973 ketika berusia 78 tahun.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 01:35 AM PDT

Hujung minggu lepas, kami menghadiri majlis perkahwinan sepupu Orang Rumah Bapak, Hajar di Lubok China, Melaka.

Malam Sabtu selepas solat Isyak, kami bergerak ke sana dari rumah mertua untuk menghadiri majlis Berinai Besar pasangan tersebut.

Teringat majlis Berinai Besar Bapak dan Orang Rumah Bapak tiga tahun lepas, kami pun pakai busana yang dinamakan baju Melaka dan diarak dengan iringan dentuman bunga api dan mercun.

Bezanya Hajar dan suami kena melalui adat menjulang; mereka diangkat oleh lebih kurang enam lelaki setelah duduk di kerusi seperti lanca yang diperbuat daripada besi dan rotan. Pada zaman itu, ia diperbuat daripada buluh.

Mak mertua beritahu kami tak 'dijulang' kerana bukan adat keluarganya yang digelar Melaka Pantai. Mak cakap keluarga Mak Chow (kakak sulung Mak Mertua) duduk di sempadan Melaka dan Negeri Sembilan yang banyak dipengaruhi adat Perpatih.

Bapak perhatikan ada seorang lelaki pertengahan usia pekat loghat Nogorinya yang digelar Buapak ligat memberi arahan tentang adat-istiadat pada malam itu.

Orang Rumah Bapak juga tidak bersanggul lintang seperti Hajar pada majlis Berinai Besar tersebut.

Tak dapat dibayangkan berapa orang diperlukan jika kami (terutamanya Bapak..hehe) perlu 'dijulang' dan berpeluhnya Orang Rumah memakai sanggul lintang seberat 3 kg di atas tudung kepala..hehhe...

Pada malam sama, Abang Ngah dan Kak Ngah (abang Hajar) turut mengadakan majlis akikah dan cukur jambul anak sulung mereka, Iman yang sebaya dengan Ilhan.

Esoknya, selepas menghadiri majlis persandingan Hajar, kami pulang semula ke Ipoh.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 01:49 AM PDT

my story : knngan <b>di</b> smk <b>lubok china</b>.melaka!!!

Posted: 06 Jun 2011 04:08 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]http://i1180.photobucket.com/albums/x416/Ila_Nabilah/topbutt0n6.png. Monday, June 6, 2011. knngan di smk lubok china.melaka!!! smue nye knngn yg x dpat aq lpe kan. best sngt2..rmai kwn aq..huhu.. ad knngn phit mnis aq kt snie. ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 01:22 AM PDT

27 Rejab - israk mikraj

so selalunya hanya beberapa negeri je yang akan cuti hari ni, macam KEDAH, PERLIS, dan etc, aku tak pasti pulak pasal tu. hihi so aku patot rasa bergumbira sebabnya cuti akan jadi straight je sampai sabtu nanti. ohh lemau aku. hm semalam aku tengok cerita karak yang dikatakan tidak best dan kelakar tu, tapi bagi aku best je, seram dan SEDIH.

sekarang tiba tiba je rasa nak cerita pasal kampung aku. ye, kampung aku. secara amnya terletak di LUBOK CHINA, MELAKA. ni yang aku tak pasti nak cakap negeri sembilan pun boleh, melaka pun boleh. sebab memang dekat sempadan. hihi sumpah dah lama tak balik kampung. btw nenek dan atok aku memang dah takda tapi disebabkan kedudukan kampung aku ni dikelilingi rumah nenek sedara yang lain, means macam dikelilingi rumah yang lain, duk kat tengah tengah la senang cerita kan, so kitorg WAJIB balik. ramai sedara lagi kan (: aku tak lah kerap balik kampung, setahun sekali je. HA HA tak pun kalau ada kenduri yang penting penting kitorg pun balik la dan bergantung juga pada kewangan keluarga aku, hihihi sabar je la kan, nak buat mcm mana dah takda siapa dekat kampung tu so balik masa raya je lah, ramai ramai, pun best juga kan dari tak balik langsung, hihi ibu cakap kalau nenek dgn atok ada lagi, tiap minggu kita boleh balik kampung (: takpe lah bu dah takdir, ceewahhh ! huhuuw !

TAK SABAR AKU NAK RAYA, tapi entah balik kampung ke tak raya tahun ni

-___-

so, ini lah rupa kampung

gambar ni je yang aku ada, HAHA siot betul :D nanti lah kalau ada aku tambah lagi. btw ni rumah ibu, rumah ayah dekat gombak je, best jugak lebih kurang keadaan macam yang ni tapi jarang sikit pergi, okay tu je.

* 32 hari lagi KOT nak puasa, hihi (: *

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 01:46 AM PDT

SELAMAT DATANG KE UMRI HOMESTAY, SERKAM PANTAI, MELAKA


Kami mengalu-alukan kedatangan tuan puan ke homestay kami. Umri Homestay adalah sebuah homestay yang terletak di Serkam Pantai, Merlimau, Melaka berdekatan dgn Pulau Besar dan Pantai Siring perkampungan nelayan. Terdapat banyak tempat2 bersejarah di sini dan mengambil masa hanya 5 minit untuk ke medan2 ikan bakar popular di Serkam, Umbai, Anjung Batu dan lain-lain..

Sila hubungi Tn Haji Abd Jabar utk tempahan bilik 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786

Lokasi kami berdekatan dengan pulau terkenal di Melaka- Pulau Besar! 

Sejarah & Photo Pulau Besar..

Kawasan Pelancongan Berhampiran Menarik Untuk Dikunjungi Di Merlimau...

Pusat Ikan Bakar Popular Di Umbai, Serkam, Anjung Batu, Pulai..

Ruang Tamu/ Istirehat

Kami menyediakan ruang tamu yang luas dan selesa utk para tetamu, kemudahan asas spt televisyen, sterika, mesin basuh, dapor memasak dan lain2 utk kemudahan pengunjung2 ke homestay kami.

Ruang Dapor/ Memasak

Dapor kami sentiasa bersih dan dilengkapi dengan kemudahan asas memasak, peti ais, mesin basuh, cerek air letrik dan lain-lain. Complimentary Drinks pihak kami sediakan bagi mengalu-alukan kedatangan pengunjung2 ke homestay kami.

LOT SEWAAN BILIK BERLIAN & BILIK DELIMA


Homestay kami mempunyai 2 lot sewaan 1) Bilik Berlian 2) Bilik Delima. Terdapat 6 bilik kesemuanya untuk tempahan.

Di Bilik Berlian terdapat bilik utama, bilik kedua dan juga bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.



Di Bilik Delima juga terdapat 3 bilik iaitu bilik utama, bilik kedua dan bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.

Perkhidmatan lain: 

1) Urutan Tradisional Refleksologi - kami juga menyediakan pakej urutan tradisional/ refleksologi bagi yang memerlukan. Berpengalaman berbelas tahun dan ramai yang telah berpuashati dan sembuh dari penyakit dengan izin Allah SWT. Kami hanya membantu dan berusaha.

2) Permintaan boleh dibuat bagi yang ingin mengadakan BBQ di homestay kami. Peralatan akan kami sediakan.

3) Keselamatan diri dan harta benda tetamu-tetamu ke homestay adalah keutamaan kami. Semua kenderaan tetamu boleh di letakkan dalam kawasan  rumah/ homestay dengan selamat kerana homestay kami adalah berpagar. Jadi para tetamu boleh lah beristirehat dengan tenang dan senang hati.

Untuk tempahan bilik anda boleh hubungi terus Tn Haji Jabar atau isteri beliau Pn Hajah Safwan, butiran homestay adalah seperti berikut:-

Alamat: Jalan Demang Baba, Off Jalan Serkam Pantai, Km 18, Sekam Tengah, 77300, Merlimau, Melaka.

Tel: 06- 261 0129

Hotline: Tn Hj Abd Jabar 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786
Harga Sewa Harian Lot Berlian @ Delima  (3 Bilik): RM 200/ sehari
Harga Sewa Harian Untuk Sebilik Sahaja Atas Permintaan : RM120/ sehari

Email: 

ADD FACEBOOK KAMI!


Bagi yang minat memancing anda boleh ke Kelong Abu, lokasi 5 minit dari Umri Homestay!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 01:30 AM PDT

homestay baru <b>di serkam</b> pantai melaka dibuka untuk… « Manakedai&#39;s Blog

Posted: 17 Jun 2011 10:59 AM PDT

homestay baru di serkam pantai melaka dibuka untuk di sewa! banyak lokasi menarik di sini, makam tun teja, perigi portugis, rumah tradisional penghulu mad natar dll, medan ikan bakar banyak, kelong pancing ikan pon banyak di sini.. rasai kedamaian jiwa di sini http://ping.fm/CLqrl

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved