ads

Ahad, 9 Jun 2013

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b> - AKAK DIBALIK PINTU

Posted: 08 Mar 2013 03:50 AM PST

Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan                                         seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini.

 Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembaga putih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.

                                         

JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putih berambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.


Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.


Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambar menggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.


"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.
"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.


Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.


"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.
"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

melayukini

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Pepahat Masak Cili Api Pilihan Menu <b>Di Umbai</b> - Blog Cikgu Hairul

Posted: 28 Mar 2013 06:43 PM PDT

Pedas lagi menyengat. Itu ungkapan pertama apabila pepahat masak cili api mencecah lidah. Ini kali pertama saya jumpa menu seperti itu. Tengok benda belik, mulalah nak mencuba.
InstaPlaceImagePepahat rupanya macam batang pensel. Mempunyai cengkerang yang keras. Isinya lembut. Ia mungkin dari keluarga kepah cuma bentuknya je yang panjang.

Pada mulanya saya tak tahu nak pilih apa nak makan. Tapi pelayan kat Medah Selera Ikan Bakar Umbai yang peramah tu tak henti-henti promote pepahat masak cili api. Rupa-rupanya memang sedap.

Oleh kerana saya nak mencuba, saya cuma ambil 300gm je. Lepas ni kena ambik sepeket. Harganya RM20. Memang puas makan dengan nasi panas-panas.

Tak rugi pegi Melaka kali ini. Walaupun cuma menyinggah, ia sangat berbaloi.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 09:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 09:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

Mas Emieyati Shamsudin calon BN <b>di</b> parlimen Masjid Tanah <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2013 05:18 PM PST

imagesKemungkinan sdri Mas Emieyati akan mewakili BN bagi parlimen Masjid Tanah dalam pilihanraya ke 13 nanti. Beliau menjadi Ketua Puteri Umno Bahagian Masjid Tanah semenjak 2001 dan telah dilantik menjadi Ketua Puteri Umno Melaka tidak lama kemudian. Lulusan undang-undang dari UKM ini menjadi pembantu Ketua Menteri Melaka, Datuk Ali Rustam sejak beberapa tahun lalu. Nama beliau disebut-sebut akan bertanding pada tahun 2008 di dun Air Limau tetapi disaat akhir diganti oleh Haji Amiruddin iaitu Yang Berhormat sekarang. Negeri Melaka adalah satu-satunya negeri yang Pergerakan Puteri Umno tidak bertanding dimana-mana kawasan pilihanraya lepas. Untuk memenuhi kuota, beliau akan dicalonkan menggantikan Datuk Abu Seman Yusof.

Penulis secara peribadi tidak kenal beliau tetapi secara kebetulan pernah disatu univerisiti yang sama dan kampus yang sama. Walaupun beliau adalah junior penulis tetapi secara kebetulan tidak bertegur sapa walaupun pernah terlibat dengan program anak angkat sekali (semasa penulis masih aktif dengan Pemuda Umno dahlu). Ayahnya adalah Haji Shamsudin yang bertanding di dun Ramuan China pada tahun 1990 atas tiket parti Semangat 46. Penulis boleh katakan yang keluarga beliau adalah dari keluarga pembangkang. Malah pada tahun 1999, ayah beliau hampir aktif dalam parti KeADILan tetapi mengambil keputusan menyokong "dari jauh" sahaja.

Penulis kenal keluarga beliau dan secara peribadi penulis mengucapkan selamat maju jaya kepada beliau. Lawan yang menanti ialah Setiausaha Akhbar Presiden PAS, sdr Mohd Nasaei Ismail. Beliau berkelulusan komunikasi dari USM. Tidak banyak yang penulis tahu mengenai beliau kerana dirinya aktif dengan PAS di peringkat Wilayah Persekutuan.  Pada tahun 2008, Datuk Abu Seman menang mudah dengan majoriti lebih 12,000 undi. Pada jangkaan penulis, BN masih ada harapan menang tetapi persolaan sejauh mana undi majoriti yang akan diperolehi oleh Mas kelak.

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Semalam <b>di Merlimau</b> Inn | Kerana Cinta Menora

Posted: 07 Jun 2013 01:12 AM PDT

Di sinilah kami tinggal semasa balik ke Merlimau minggu lepas. Setahu aku, Merlimau Inn ini adalah satu-satunya rest-house yang ada di Merlimau. Kami tidak menginap di rumah tinggalan arwah ibu/bapa mertuaku kerana pastinya rumah tersebut dipenuhi dengan saudara-mara yang lain.


Cantik kan gambar-gambar di atas? Ada tak rasa teruja untuk tinggal di sini? Gambar diambil dari website Merlimau Inn - http://www.merlimauinn.webs.com/ dan tentunya gambar-gambar ini dirakamkan semasa rest-house ini baru dibina.

Aku telah beberapa kali tinggal di sini, dari ianya baru dibuka sehinggalah selepas beberapa tahun pembinaannya. Cuma kali ini aku rasa macam tak berbaloi dengan harga bilik yang kami bayar sebanyak RM167 untuk sekadar bermalam di situ. Kami check-in jam 3 pagi. Kebetulan ada satu group berbangsa India yang juga baru tiba. Kerana lantai-lantai di situ diperbuat dari kayu, aku telah mencuba sedaya-upaya untuk berjalan sesenyap yang boleh supaya tidak mengganggu penghuni-penghuni lain yang sedang nyenyak tidur. Beberapa kali juga aku menegur anak perempuanku supaya memperlahankan hentakan kakinya tetapi apabila group yang baru tiba tadi mula lalu-lalang di hadapan bilik kami dengan hentakan kaki yang boleh menggegarkan pintu dan tingkap, aku sudah tidak menghiraukan lagi hentakan kaki anak dan en suami. Aku boleh dengar dengan jelas suara-suara mereka di luar yang meminta bantal dan yang tak berpuashati dengan bilik masing-masing. Biarlah ... aku sudah kepenatan.

Aku mencari-cari plug untuk charge handphone. Ada satu sahaja plug yang telah disambungkan dengan 3-pin plug extension, satu untuk TV dan satu lagi untuk electric kettle. OK ... ada satu plug tak digunakan dan aku pun plug-in charger untuk handphone. Tuuup!! Terkejut betul aku bila plug tersebut meletup dan mengeluarkan bau terbakar. Aku cuba pula plug-plug yang lain, nampaknya extension tu sudah rosak semuanya. Nasib baiklah en suami ada membawa extension plug dan nasib baik juga main plug di situ boleh digunakan lagi, dapatlah aku charge battery handphone yang hampir flat. Ada satu lagi plug kosong jadi aku pun cubalah sambung cable untuk TV. Kalau takde Astro pun, paling-paling channel 1, 2 atau 3 tentu ada kan. Aikk!! Takkan lah TV pun rosak, langsung takde apa-apa. Aduss takpe lah, aku pun dah ngantuk nak tidur ni.

Esok paginya bila aku ke bilik air untuk mandi, puas aku putar-putar kepala paip di sinki tapi hanya setitik-setitik saja air yang keluar. Aku cuba pula buka tap di tepi jamban ... adalah sikit air, kecik, halus jer ... macamana nak mandi ni? Air di shower juga macam nak-tak-nak aje keluar. Kenapa teruk sangat tempat ni? Terpaksalah aku kejutkan en suami supaya ke reception dan dalam masa 5 minit, barulah air shower mula keluar walaupun tak berapa kuat airnya. Dan dari pekerja yang bertugas juga kami dimaklumkan sistem TV di situ rosak (aku tak faham apa maksudnya sistem rosak) tapi lantaklah, kami pun dah nak cepat untuk ke majlis kahwin. Setelah bersiap-siap, pagi tu juga kami check-out sebab aku cuma booked untuk satu malam sahaja. Aku sebenarnya tak perasan yang aku perlukan dua malam di situ. Tapi elok jugalah, ada hikmahnya di sebalik keterlupaan aku .... :)

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


HJH KINTAN BINTI HJ MAN N28 DUN <b>SUNGAI RAMBAI</b>

Posted: 23 Apr 2013 07:09 PM PDT

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved