ads

Isnin, 29 Oktober 2012

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


The Scribe A Kadir <b>Jasin</b>: KKIA Blackout: Not Much Will Change

Posted: 29 Oct 2012 09:07 PM PDT

Thank you for responding to this Weblog (blog). We wish to maintain a high level of integrity and responsibility among our participants. In the spirit of camaraderie of the blogsphere, interested parties are welcomed to reproduce or quote materials published in this weblog WITH THE CONDITION that they are credited to akadirjasin.blogspot.com/akadirjasin.com to avoid misunderstanding.Thank you.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Permata Hati: Makan <b>di Umbai</b>......

Posted: 27 Jun 2012 01:20 AM PDT

Assalamualaikum....salam satu Malaysia....Petang nie hujan....dapat le rasa sejuk sikit....perut pun mula le terasa macam nak makan2.Bila sebut pasal makan,teringat le gambo2 makan kat Melaka tu hari.Jenjalan Melaka masa cuti sekolah yg lepas,sehari lepas balik dari Terengganu.Holiday ke sana tanpa dirancang.Memang seronok dan bnyk pengalaman yg kami kutip sepanjang perjalanan.Masa pegi,semuanyer ok tapi masa balik,alamak.Kami terperangkap dlam jam.Maka perjalanan kami dari Melaka balik ke Taiping memakan masa lebih kurang 10 jam.Melalui jalan lebuhraya,hanya setakat Sungai Buluh.Kemudian keluar mengikut jalan lama hinggalah sampai ke rumah....Cukup memenatkan.Tak pe lah,hari ni malas lagi nk citer pasal tu.Kiter citer pasal makan2 ye.

Dah puas jenjalan sekitar bandar Melaka,kami ke Umbai.Dah lama sebenarnyer nak kesana.Sejak dari aku peknen ke Uwais lagi.Teringin bila orng cakap ikan bakar kat sana best.Memang teringin,almaklumlah waktu tu kan tgh peknen.Tapi apakan daya,aku tak berkesempatan,walaupun de datang Melaka kala aku tgh peknen 6 bulan.Mak kata,kenapa xcakap teringin nk mkn,bknnyer xboleh datang.Saje je,aku malas nk mengajak,lagipun jauh kan.

Itulah kali pertama kitorng g terjah Umbai.Ikut je gps.Akhirnyer aku nampak satu signboard,cepat2 hsben belok.Rasa cam pelik lak jalan tu,so tnya le orng2 kg yg kebetulan dok lepak2 depan umah diorng.Deme cakap,kat dalam tu de kedai makan.Yg paling sedap,katanyer kedai yg last sekali.Parameswara namanyer.ok,maknanyer dh betoi le jln tu.Masa kitorng sampai,dlm jam 6 lebih.parking kena bayo dlm sehinggit je.Masih bnyk parking.Orng pun xramai.hajat hati sesaje nk jalan2 je.So,bila nmpk kedai yg org2 tadi tu cakap,kitorng singgah.Alamak,dh teringin le pulak.Tanya mak,cmne nk makan ke...Alang2 dh sampai,makan lah...hehehe....teringin wehhh.Lagipun,lepas tu dah nk terus balik...Meh kite layan gambo ye...

Ini le kedai nyer.tentu dah ramai yg dah sampai sini.Aku pun smpat google dlm internet pasal kedai nie.Ada yg cakap ok,ada jugak yg cakap tak ok....

Antara deretan makanan laut yg dah pikat hati aku.Tapi,kitorng cuma pilih ikan siakap untuk di bakar.Dan juga semangkuk tomyam campur beserta nasi putih.Lauk lain lenkali.Sesaja nk try dulu,cmne rasa.lagipun,masa tu perut masih belum betul2 lapar....huhu
Masa kami sampai tu mungkin masih awal.So banyak lagi tempat duduk.Kami pilih yg kat tepi laut...ehmmmm,betul ke kat situ laut...hihihi.
Posing le dulu,sebelum makan...kikiki.Bnyk jugak gambo kat sini,tapi cukup le upload sikit2.
Sebelum hantar nasi,diorng sajikan buah2 dulu.Kalo xsalah,de buah jambu,betik...lagi pe ye...dh lupa la.Cicah ngn serbuk asam masin.Tu,tgh dok balun buah le tu.Tak sempat nk rasa,dh abis...haishhhh,budak2 nie.
Masa ni lauk dh sampai.Untuk cicah ikan bakar,cuma de air asam dan jugak sambal kicap.Air,cuma order teh o ais jek sorng satu.
Memang best la makan kat sini.Sambil makan,sambil tengok pemandangan yg cantik.Lajak je makan.
Budak sorng ni pulak.....alahai,sakan toi meratah lauk....feveret deme ikan tu...
Dah sudah makan,bayo le ,pe lagi.Rege aritu tak le mahal sangat,xsampai 50 hinggit..So,kasi bergambar sekali lagi tanda dah memang penah singgah dan rasa makanan kat situ.

InsyaAllah,akan berkunjung lagi satu hari ke kawasan Umbai nie....dh terpikat.Tapi entah bila....mudah2an,de le rezki kami ke Melaka lagi.....

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


KEJADIAN <b>DI</b> PETRONAS R&R <b>MACHAP</b> | apehal der!

Posted: 29 Oct 2012 07:03 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Seperti biasa pada hari jumaat selepas pulang dari pejabat, si suami jika tidak pulang ke kampong sendiri di Perak akan mengajak isterinya pulang ke Gelang Patah (kampung sebelah isteri).Lebih kurang pukul 8.30 mlm ...

04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


Hanif Bin Idrus Blog: HanifIdrus:Mesin ATM diletup <b>Di Masjid Tanah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Aug 2012 07:15 AM PDT

Semalam aku ada baca berita kat Masjid Tanah, Melaka, mesin ATM kena bom dengan tujuan nak curi duit ATM.
Tah macam mana pula, bom tu terlebih kuat hingga meranapkan bank Rakyat tu.

Dulu kalalu nak curi mesin ATM , ikat rantai besi kat mesin ATM kemudian guna kereta pacuan empat roda tarik sekali mesin ATM ini. Kali ini pakai bom pula.
Advance dan ganas penjenayah Malaysia ini.... aku muskil dari mana dia dapat bom tu yek...
Takkan mercun dia beli banyak-banyak dan kemudian campurkan semua serbuk tu jadikan bom?
Setahu aku Masjid Tanah dekat dengan kem tentera, mungkin dia orang tibai kot dari sana...hehehehe.

Walau apapun , niat tak tercapai..bukan kau tak dapat duit tapi kau musnahkan bank tu sekali..heheheheh
Jom baca berita ini..

Hajat sekumpulan penjenayah merompak sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah bank di Masjid Tanah di sini semalam gagal apabila bahan letupan yang digunakan gagal memecahkan peti simpanan wang di dalam mesin tersebut.
Dalam kejadian pada pukul 3.20 pagi itu, hanya bahagian luar mesin ATM yang rosak tetapi peti simpanan di dalam mesin ATM yang menyimpan wang langsung tidak terjejas.
Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, kejadian itu dipercayai membabitkan empat lelaki yang menunggang dua buah motosikal.
"Perompak memasang sejenis bahan letupan pada sebuah mesin ATM di bank tersebut dengan tujuan untuk merompak wang.
"Bagaimanapun, selepas diletupkan mesin ATM tidak terbuka dan hanya bahagian luar mesin yang rosak teruk," kata beliau dengan memberitahu keempat-empat suspek memakai jaket hitam dan bertopi keledar.
Menurut beliau, akibat letupan kuat, bukan saja mesin ATM tersebut rosak teruk malah sebuah lagi mesin ATM dan sebuah mesin deposit tunai (CDM) turut rosak

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 03:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sidang Media Sekreteriat Pakatan Rakyat <b>Bukit Katil</b> | Penyelia DUN <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2012 03:28 AM PDT


Kami menyeru Ketua Menteri Melaka dan Barisan Nasional merealisasikan "politik keadilan", membatalkan usul yang menghalang wakil DAP menghadiri sidang DUN yang dijangka diadakan pada akhir bulan Oktober atau awal November 2012.

Dijangka sidang DUN akan membincangkan hal-hal belanjawan 2013, yang melibatkan kepentingan belanjawan 780,000 warga Negeri Melaka.

BN tidak boleh menafikan hak-hak wakil rakyat untuk menghadiri sidang DUN dan hak untuk membawa suara rakyat kedalam persidangan DUN.

Jika wakil DAP tidak dapat  menghadiri persidangan DUN, maka ini merupakan suatu sejarah di mana persidangan DUN akan dijangka meluluskan belanjawan tanpa kehadiran wakil  pembangkang buat kali pertama.

Dalam perkara yang melibatkan kepentingan awam dan perkara tertentu, maka Ketua Menteri boleh membawa usul tergempar dalam persidangan hari pertama supaya membatalkan usul terdahulu, iaitu membenarkan 5 orang wakil DAP memasuki dewan. Diharap wakil MCA dapat menyokong usul Ketua Menteri.

Adun DAP telah dihalang menghadiri DUN selama enam bulan, maka mereka terlepas daripada menghadiri persidangan belanjawan.

Kami sedar bahawa  terlalu banyak hal-hal yang akan dibaincang oleh wakil rakyat, ini termasuklah masalah banjir kilat di kawasan bandaraya dan kawasan sepanjang tebing sungai, masalah kerugian projek-projek "white elephant", projek rumah terbengkalai, projek terbengkalai, masalah kekurangan katil pesakit di Hospital Melaka, PBT enggan memaklumkan perbalajaan dan lain-lain.

Sekreteriat Pakatan Rakyat Bukit Katil.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2012 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved