ads

Rabu, 8 Februari 2012

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Gerhana Bulan <b>di</b> R&R <b>Ayer Keroh</b> | Mawar Merah

Posted: 11 Dec 2011 08:27 AM PST

Gambar dirakam semasa berhenti  di Ayer Keroh lebih kurang pada jam 10 malam pada 10 Disember 2011. Memang tak begitu jelas sebab cuma guna D90 lensa biasa sahaja, tetapi cukup teruja nak merakamkan waktu itu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Timbulnya Kapal Selam <b>di Klebang</b> - kisah klasik untuk masa depan

Posted: 02 Feb 2012 09:40 PM PST

al salam alaykum

lepas minum Kelapa Goyang Istimewa Klebang, aku mintak ngn Fadd bawak kami ke Muzium Kapal Selam... search kat internet, dekat Dataran Pahlawan 1Malaysia Klebang...

diorg macam terpinga-pinga la jugak bila aku cakap pasal Kapal Selam ni...

papan tanda tunjuk arah ke Muzium Kapal Selam ada... tp jalannya tak siap... macam nak merentas padang pasir pun ada...

mujur la ada satu keter besor mengikut jugak di belakang, takde la rasa ralat sgt...

elok sampai, kena bayar RM 1, utk bayaran masuk...

murah la lagi, sbb takde menda siap kan... just tgk kapal selam tu je...

kalau nak tau info pasal kapal selam ni, boleh tgk kat blog kawan aku ni, dia dh updated sedetail-detailnya...

Muzium Kapal Selam




korang boleh dapat maklumat dari papan kenyataan yg ada kat situ
sebenarnya, yg jadi teruja nak menengok sblm jadi muzium yg sebenarnya, aku tengok Majalah 3, proses pengangkutan kapal selam ni ke Malaysia dilakukan dgn usahasama Felda Transport Services Sdn Bhd (FTSSB)... ayah aku, sebelum ni bekerja bawak lori FTSSB laa... dan, adik aku skrg pun bekerja kat pejabat FTSSB Gebeng, Kuantan...
bila Muzium Kapal Selam ni siap sepenuhnya, bayaran masuknya tak mungkin RM 1 dah...

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Makan angin <b>di Umbai</b> dan Bandar Hilir, Melaka | SweetFamily

Posted: 01 Dec 2011 04:33 PM PST

Cuti Maal Hijrah yang lepas daku balik ke Pahang, 
cuti panjang kan bosan rasanya duk di rumah sahaja. 
Hubbyku plan nak bwk mak daku dan maknya ke Melaka. 
Korang tau daku dan hubby sekampung kan? Hihi... 
So senangla nk jenjalan kan, dua2 duk berdekatan, 
skali jalan kata org tu...
Mak2 kami ni tingin nk mkn kt Umbai, 
so bergerakla kami ke sana dgn 2 kereta. 
Lihat sajalah gelagat masing2 yang pantang nmpk kamera hihi...
memang sronok sbb kan mcm2 
peninggalan sejarah ada kat Melaka. 
Keadaan hujan lebat membataskan pergerakan kami. 
Ditambah dengan jem teruk 
sebab cuti skola mmg orgnya ramai kan..
Time ni mak dan mertuaku sopping hehehe
Yang peliknya takde pulak gambar mak dan mertuaku
hehehhe, watak utama dlm citer ni plak tu hahaha
Hehehhe takpela janji dah tunaikan impian diorg
nak pegi jalan2 kt Melaka tercapai kan
P/S : Tuan Belog pegi visit lagiiii 

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Dua Pelajar Politeknik <b>Merlimau</b> Maut ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 04 Feb 2012 01:12 AM PST

Inalillahi wainailaihi rojiun

MELAKA: "Seorang daripada mereka terbaring atas jalan dengan kecederaan parah di muka manakala seorang lagi terbaring dalam keadaan tempurung kepala pecah."

Demikian kata saksi kemalangan yang mengorbankan dua pelajar Politeknik Merlimau, Jasin, selepas motosikal dinaiki mereka terbabas di Lebuh Alor Gajah-Melaka-Jasin (AMJ) berdekatan Taman Paya Rumput Indah, di sini, awal pagi semalam.

Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Md Azrul, 20-an berkata, dia antara individu terawal memberi bantuan kepada mangsa kerana secara kebetulan melalui tempat kejadian sejurus kemalangan berlaku.

Dalam kejadian jam 2 pagi itu, Muhammad Ubaidullah Sharfuddin, 20, yang menunggang motosikal Yamaha 135LC, mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

Rakannya yang juga pembonceng, Ainol Haffiz Mohammad Hassan, 20, pula mengalami keretakan di kepala sebelum disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Unit Kecemasan Hospital Melaka.

Dua lagi rakan mereka yang menunggang motosikal Yamaha 135LC dan Honda EX5 mengalami kecederaan parah dan menerima rawatan di Hospital Melaka manakala seorang lagi hanya cedera ringan.

Difahamkan, sebelum kejadian kedua-dua mangsa yang terbunuh bersama tiga lagi rakan mereka menghabiskan masa di Kolam Air Panas Gadek dan kemudian menjamu selera di sebuah kedai makan berhampiran.

Mereka menunggang motosikal untuk pulang ke Politeknik Merlimau, namun sebaik tiba di selekoh berhampiran Taman Paya Rumput Indah, tiga motosikal dinaiki mereka hilang kawalan sebelum terjatuh dan terseret di atas jalan.

Seorang lagi saksi, Shadan Othman berkata, dia yang memandu kereta dari Alor Gajah menuju pusat bandar menyaksikan sekujur tubuh manusia atas jalan selepas melihat sebuah lori berhenti mengejut di tengah jalan.

"Mujur lori itu cepat berhenti, jika tidak pasti melanggar mayat mangsa atas jalan yang terbabit kemalangan, tambahan pula laluan itu menuruni bukit berselekoh.

"Saya terus memberhentikan kereta untuk melihat keadaan mangsa yang ketika itu tidak bergerak manakala tiga penunggang yang cedera berada di atas tebing pembahagi jalan," katanya.

Seorang mangsa yang cedera, Muhammad Firdaus Mohd, 20, berkata dia menyedari sikap pelik Muhammad Ubaidullah yang lebih banyak berdiam diri, tidak seperti biasa, namun hanya membiarkannya.

"Ketika kami berlima bersembang dan berkongsi cerita di kedai makan, arwah hanya mendiamkan diri tidak ceria seperti selalu. Saya tidak bertanya kerana berasakan dia mungkin ada masalah," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Parahdikepala/Article/index_html

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


Shafie Nor: 100 mahasiswa UTM berkayuh cari dana bantu rakyat <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2012 02:03 PM PST

[unable to retrieve full-text content]KONVOI Kayuhan Amal Anak Merdeka 1Malaysia Jelajah Semenanjung Universiti Teknologi Malaysia (UTM) memulakan kayuhan basikal di Tanjung Kling Melaka, semalam. MELAKA, RABU, 08 Februari, 2012: Ketika ada ...

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


Anwar Kena Boo <b>di Bukit Katil</b>, Melaka - wangolds

Posted: 14 Jan 2012 04:46 AM PST

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geesyav

Posting Freak

Posts: 7,859
Joined: Sep 2010
Reputation: 13

Thanks: 374
Given 1920 thank(s) in 1203 post(s)


Share
Anwar Kena Boo di Bukit Katil, Melaka
AIDCNews – 14/05/11 – Datuk Seri Anwar Ibrahim diboo 'Anwar Pandi Kutty' oleh ratusan pemuda ketika beliau sedang berceramah di Bukit Katil, Melaka semalam.

Anwar marah dengan provokasi itu dan menuduh sekumpulan yang mengeboonya itu diupah.

"Bayar RM50, tolong jerit pada ceramah. Jangan jadi hamba orang rasuah. Kerja tidak ada. Pendidikan, tidak ada. Yang ada RM50, upah jerit. Dalam Quran, disebut 'keldai'.

Sekali lagi Ketua Umum PKR itu mengulangi tuduhannya 'Pandi Kutty', kata-kata yang menghina yang pernah dilemparkannya semasa berceramah di depan masyarakat India di Klang, Sabtu lalu.

"Bila saya tuduh Umno amalkan budaya 'pandi kutty' mereka marah, tetapi sekiranya Umno membunuh orang, mengamalkan rasuah, zalim dengan rakyat, ambil kekayaan negara, tindas rakyat, orang inilah yang menjalankan politik 'pandi kutty.

"Saya tidak kata Najib tetapi sekiranya terasa, dia punya pasallah," katanya dalam ceramah itu.

Dalam ceramah di Pejabat Pas Kawasan dan Unit Peti Undi Bukit Katil itu, Anwar mengakui beliau telah dipujuk oleh Ahli Lembaga Pengarah Al Baraqa Bank supaya meninggalkan Malaysia dan menetap di luar negara.

"Tak payah duduk di situlah (Malaysia), kami tengok (dugaan yang dihadapi Anwar) kami pun tak tahan, cerita Anwar mengenai pujukan Ahli Lembaga Pengarah Al Baraqa Bank dalam mesyuarat di Baharin baru-baru ini.

"Rakyat tidak cerca saya, yang cerca saya (adalah) pemimpin Umno," cerita Anwar lagi.

Anwar merupakan salah seorang Ahli Lembaga Pengarah Eksekutif Bebas, Al Baraqa Bank Group (ABG) sejak dari tahun 2006. Klik di sini

Dalam ceramah itu Anwar turut mengakui bahawa jam tangan Omega yang diserahkan oleh Eskay Shazryl Abdullah kepada pihak polis adalah miliknya yang dibelinya pada tahun 2004.

mgaku pulak ntahntah

01-14-2012 08:46 PM
x



Forum Jump:



User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
Online Users
There are currently 14 online users.
» 2 Member(s) | 12 Guest(s)
matyeh


Recommended Brokers
We preferred only the best brokers!


Homastay Warisan Melaka <b>Di Bukit Katil</b> : Semua Homestay

Posted: 07 Feb 2012 05:40 PM PST

Selamat datang ke Homestay Warisan Melaka yangterletak di Taman Saujana, Bukit Katil, Melaka.

Homestay ini berada di tempat yang sangatstrategik bagi pelancong dari luar negeri Melakadi mana ianya berhampiran dengan :

1. Tol Ayer Keroh – 7KM
2. Taman Buaya Melaka – 5KM
3. Zoo Melaka – 5KM
4. Taman Rekriasi Ayer Keroh – 5KM
5. Melaka Wonderland – 5KM
6. Taman Mini Asean – 5KM
7. Taman rama-rama dan Repitilia – 7KM
8. Melaka International Circut – 7KM
9. SBM Melaka – 3KM
10. Jusco Ayer Keroh – 4KM
11. Melaka Mall – 4KM
12. Perigi Hang Tuah – 5KM
13. Medan Ikan Bakar Umbai – 15KM
14. Mahkota prade – 15KM
15. Bandar Hilir – 15KM
16. Pahlawan Mall – 15KM
17. Bangunan stadhuys – 13KM
18. A'Famosa – 15KM
19. Melaka River Cruise – 10KM
20. Menara Tamin Sari – 14KM

Kemudahan yang ada :
1. Sebuah Bilik Penghawa Dingin
2. Telivisyen
3. Peti Sejuk
4. 3 Bilik mempunyai katil queen Saiz
5. Rumah yang sangat selesa dan bersih adalahkeutamaan kami.
5. Sesuai di huni oleh 3 Keluarga serentak

* Semua itu akan anda perolehi dengan hanyaRM130/sehari

* Check-in Pada jam 1.00p.m dan Check-out pada jam12.00p.m

* sila hubungi Haji Mahadi : 017-6808103 untuktempahan.

* Pelanggan beragama Islam sahaja dibenarkan.

* Sebarang kerosakan yang disebabkan oleh kecuaianpenyewa adalah tanggungjawab penyewa.

* Melawat Melaka bererti melawat Malaysia!!

* Melaka – Di sinilah segalanya bermula!!

Alamat Homestay : No.24A, Jalan SI20, TamanSaujana Indah, 75450 Bukit Katl, Melaka.

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved