ads

Selasa, 25 September 2012

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2012 11:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 11:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2012 07:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Tanjung Bidara</b> banyak tarikan - Utusan Malaysia Online - Selatan

Posted: 27 Mar 2012 09:54 AM PDT

Tanjung Bidara banyak tarikan

Oleh AMRAN MULUP
utusanmelaka@utusan.com.my

Pantai Tanjung Bidara sentiasa menjadi tumpuan orang ramai pada hujung minggu untuk bersantai bersama keluarga. - UTUSAN/GAIE UCHEL


TANJUNG BIDARA 26 Mac - Strategi pembangunan oleh kerajaan negeri Melaka yang diterajui Barisan Nasional (BN) berupaya menjadikan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Bidara terus berkembang pesat dan maju terutama dalam sektor pelancongan.

Sehubungan itu, tidak hairanlah Tanjung Bidara cukup sinonim sebagai pantai perkelahan terkenal di negeri ini yang menjadi tarikan pengunjung sejak dahulu hingga sekarang.

Pantai Tanjung Bidara yang terletak berdekatan Kem Terendak dan hanya 10 minit perjalanan dari bandar Masjid Tanah merupakan pantai perkelahan yang terkenal di kalangan pelancong.

Keadaan pantainya yang landai menghadap Selat Melaka menjadi persaingan utama pantai di Port Dickson yang terletak kira-kira 70 kilometer dari Masjid Tanah.

Pantai kegemaran ramai itu turut dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti tempat letak kereta, padang permainan kanak-kanak, surau, medan selera, tandas awam dan bilik mandi untuk keselesaan para pengunjungnya.

Pantai Pengkalan Balak dan Padang Kemunting turut menjadikan DUN Tanjung Bidara perhatian pengunjung luar setiap cuti hujung minggu dan cuti umum.

Pesisir pantainya yang luas di samping keindahan dan keunikan kampung-kampung nelayan menjadikan suasana persekitarannya amat damai dan permai.

Menara Kawalan Pantai Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) turut terdapat di sini bagi membantu orang ramai yang mengalami kecemasan sewaktu mandi di Pantai Tanjung Bidara dan Pengkalan Balak.

Sehubungan itu, Pantai Tanjung Bidara, Pantai Padang Kemunting dan Pantai Pengkalan Balak merupakan khazanah alam yang terus dipelihara dengan baik.

Tidak kurang daripada 15 resort dan calet terdapat di tiga lokasi tumpuan pelancong itu termasuk penginapan persendirian yang diusahakan penduduk tempatan di sepanjang pantai tersebut.

Tarikan tiga lokasi tumpuan pelancong dari dalam dan luar negara itu sebenarnya memberi rahmat kepada penduduk tempatan meraih rezeki tambahan.

Selain mengusahakan calet persendirian, ada pula membuka gerai makanan.

PELANCONG boleh melihat suasana di sekitar perairan Selat Melaka dengan menggunakan teropong di Kompleks Falak Al-Khawarizmi, Tanjung Bidara.


Padang Kemunting pula menjadi tarikan kerana ia menjadi Pusat Penetasan Penyu Karah di bawah pengendalian Jabatan Perikanan negeri.

Pusat itu berperanan menyelamat dan melindungi spesies penyu karah yang kerap mendarat di sepanjang pesisir pantai Melaka dari Kuala Linggi hingga ke Klebang.

Jika berkunjung ke Padang Kemunting, orang ramai berpeluang melihat dari dekat usaha-usaha yang dijalankan untuk memastikan spesies penyu karah tidak pupus.

Berdekatan pantai pula terdapat Kompleks Falak Al-Khawarizmi yang menempatkan balai cerap, planetarium, Pusat Latihan Falak dan Balai Cerap Robotik.

Setiap kali menjelang Ramadan dan sambutan Hari Raya Aidilfitri, Kompleks Falak Al-Khawarizmi menjadi lokasi untuk melihat anak bulan, malah orang ramai juga boleh membuat lawatan di kompleks berkenaan.

DUN Tanjung Bidara yang terletak dalam kawasan Parlimen Alor Gajah terdiri daripada 11 kampung tradisional yang penduduknya bekerja sebagai petani dan nelayan.

Kampung tersebut ialah Kampung Pulau, Seri Jeram, Londang, Air Hitam Darat, Air Hitam Pantai, Balik Pulau, Padang Kemunting, Pasir Gembur, Pengkalan Balak, Lubok Redan dan Ujong Padang.

Usaha yang dijalankan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bidara, Datuk Ab. Karim Sulaiman yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya dan Kemudahan Awam negeri membangunkan pantai Tanjung Bidara, Pengkalan Balak dan Padang Kemunting banyak membawa perubahan hidup kepada penduduk tempatan.

Selain pelbagai infrastruktur kemudahan awam, dua buah institusi pengajian dan sebagainya yang dibangunkan di DUN Tanjung Bidara menjadikan rakyat di situ hidup selesa.

Dua institusi pendidikan yang terdapat di situ adalah Kolej Matrikulasi Londang dan Pusat GiatMara bagi memastikan anak-anak mendapat pendidikan terbaik termasuk dalam bidang kemahiran.

DUN Tanjung Bidara juga mempunyai empat sekolah rendah kebangsaan, dua sekolah menengah, sebuah sekolah tahfiz, tujuh masjid dan 14 surau.

Kawasan itu juga mempunyai pejabat pentadbiran Japerun DUN Tanjung Bidara di Taman Bidara Jaya dengan sebuah dewan yang luas untuk sebarang majlis keraian di samping sebuah stadium mini dan sebuah padang futsal yang boleh digunakan secara percuma bernilai RM2.5 juta.

Selain itu, Kompleks Perahu Layar Hang Jebat di Pengkalan Balak turut menjadi kebanggaan penduduk dan ia menjadi lokasi acara perahu layar pada Sukan Malaysia (Sukma) 2010.

Diletakkan di bawah pengurusan Perbadanan Stadium Melaka, kompleks itu berkemampuan menganjurkan pertandingan bertaraf tinggi.

Tangga Domino CIKU: Mencari sarimah <b>di Tanjung Bidara</b>

Posted: 11 Jul 2012 06:41 PM PDT

"sesungguhnya aku sedang menasihati kamu bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu. kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia telah sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." (imam hassan al basri)

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


(Video) Kemalangan Ngeri 10 Kenderaan <b>di Ayer Keroh</b>

Posted: 25 Sep 2012 05:13 PM PDT

MELAKA: "Saya hanya mampu melihat pemandu lori itu melambaikan tangan dan menggerakkan kepalanya beberapa saat untuk meminta bantuan sebelum dia terkulai di tempat duduknya," kata R Sivakumar, 32. 

Dia saksi kejadian kemalangan maut membabitkan 10 kenderaan di Persimpangan Seri Negeri-Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di Ayer Keroh, di sini, jam 3.20 petang semalam. 

Kemalangan membabitkan tiga lori, empat motosikal dan kereta iaitu masing-masing sebuah Proton Iswara, Perodua Kancil dan Honda City itu mengakibatkan dua maut dan tiga cedera. Mangsa yang mati di tempat kejadian ialah pemandu lori membawa dedak, R Chandran, 46, dari Taman Mutiara, Alor Gajah dan penunggang motosikal, R Mukeudan@Mukudan, 62, dari Sagil, Muar, Johor. 

Sivakumar berkata, ketika kejadian, dia yang memandu Proton Iswara bersama lima penumpang lain termasuk isterinya, S Eswari, 28, yang mengandung lima bulan dalam perjalanan dari sebuah pasar raya ke rumahnya di Kesang, Jasin dikejutkan dengan dentuman kuat apabila kenderaannya dirempuh lori dipandu Chandran. - Harian Metro

(GAMBAR) Kemalangan Ngeri <b>di Ayer Keroh</b> Melaka 24 September <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2012 09:37 PM PDT


Dua maut dalam kemalangan melibatkan 10 kenderaan di persimpangan lampu isyarat Seri Negeri-Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di sini, petang Isnin.
 Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, ACP Salehhudin Abd Rahman berkata, yang mautialah pemandu lori yang membawa muatan dedak ayam, R. Chandran, 47, dan penunggang motosikal, R. Mukeudan@Mukundan, 62.  Salehhudin berkata, dalam kejadian kira-kira 3.30 petang itu, lori terbabit yang datang dari arah Bukit Katil di sini dipercayai hilang kawalan akibat brek gagal berfungsi sebelum terbabas masuk ke laluan bertentangan.  "Lori tersebut kemudian merempuh tiga buah kereta, dua lori dan empat motosikal," katanya ketika dihubungi di sini. Katanya, akibat rempuhan itu pemandu lori terbabit tersepit di tempat duduk kenderaannya manakala Mukeudan terperosok di bawah lori tersebut sebelum kedua-duanya disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.  Dua penunggang motosikal lain dan seorang pemandu kereta turut cedera dalam kemalangan itu.
Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Melaka, Lokman Hakim Sulaiman berkata pihaknya menerima panggilan pada 3.30 petang dan bergegaske tempat kejadian bersama tiga jentera, sebuah van dan dua unit bermotor dari balai bomba Ayer Keroh dan Bukit Katil.

"Operasi mengeluarkan mayat pemandu lori (yang tersepit) mengambil masa lebih tiga jam," katanya.

Beliau berkata, mayat mangsa berjaya dikeluarkan pada 6.40 petang menggunakanpelbagai peralatan termasuk pemotong dan dua buah kren

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Permata Hati: Makan <b>di Umbai</b>......

Posted: 27 Jun 2012 01:20 AM PDT

Assalamualaikum....salam satu Malaysia....Petang nie hujan....dapat le rasa sejuk sikit....perut pun mula le terasa macam nak makan2.Bila sebut pasal makan,teringat le gambo2 makan kat Melaka tu hari.Jenjalan Melaka masa cuti sekolah yg lepas,sehari lepas balik dari Terengganu.Holiday ke sana tanpa dirancang.Memang seronok dan bnyk pengalaman yg kami kutip sepanjang perjalanan.Masa pegi,semuanyer ok tapi masa balik,alamak.Kami terperangkap dlam jam.Maka perjalanan kami dari Melaka balik ke Taiping memakan masa lebih kurang 10 jam.Melalui jalan lebuhraya,hanya setakat Sungai Buluh.Kemudian keluar mengikut jalan lama hinggalah sampai ke rumah....Cukup memenatkan.Tak pe lah,hari ni malas lagi nk citer pasal tu.Kiter citer pasal makan2 ye.

Dah puas jenjalan sekitar bandar Melaka,kami ke Umbai.Dah lama sebenarnyer nak kesana.Sejak dari aku peknen ke Uwais lagi.Teringin bila orng cakap ikan bakar kat sana best.Memang teringin,almaklumlah waktu tu kan tgh peknen.Tapi apakan daya,aku tak berkesempatan,walaupun de datang Melaka kala aku tgh peknen 6 bulan.Mak kata,kenapa xcakap teringin nk mkn,bknnyer xboleh datang.Saje je,aku malas nk mengajak,lagipun jauh kan.

Itulah kali pertama kitorng g terjah Umbai.Ikut je gps.Akhirnyer aku nampak satu signboard,cepat2 hsben belok.Rasa cam pelik lak jalan tu,so tnya le orng2 kg yg kebetulan dok lepak2 depan umah diorng.Deme cakap,kat dalam tu de kedai makan.Yg paling sedap,katanyer kedai yg last sekali.Parameswara namanyer.ok,maknanyer dh betoi le jln tu.Masa kitorng sampai,dlm jam 6 lebih.parking kena bayo dlm sehinggit je.Masih bnyk parking.Orng pun xramai.hajat hati sesaje nk jalan2 je.So,bila nmpk kedai yg org2 tadi tu cakap,kitorng singgah.Alamak,dh teringin le pulak.Tanya mak,cmne nk makan ke...Alang2 dh sampai,makan lah...hehehe....teringin wehhh.Lagipun,lepas tu dah nk terus balik...Meh kite layan gambo ye...

Ini le kedai nyer.tentu dah ramai yg dah sampai sini.Aku pun smpat google dlm internet pasal kedai nie.Ada yg cakap ok,ada jugak yg cakap tak ok....

Antara deretan makanan laut yg dah pikat hati aku.Tapi,kitorng cuma pilih ikan siakap untuk di bakar.Dan juga semangkuk tomyam campur beserta nasi putih.Lauk lain lenkali.Sesaja nk try dulu,cmne rasa.lagipun,masa tu perut masih belum betul2 lapar....huhu
Masa kami sampai tu mungkin masih awal.So banyak lagi tempat duduk.Kami pilih yg kat tepi laut...ehmmmm,betul ke kat situ laut...hihihi.
Posing le dulu,sebelum makan...kikiki.Bnyk jugak gambo kat sini,tapi cukup le upload sikit2.
Sebelum hantar nasi,diorng sajikan buah2 dulu.Kalo xsalah,de buah jambu,betik...lagi pe ye...dh lupa la.Cicah ngn serbuk asam masin.Tu,tgh dok balun buah le tu.Tak sempat nk rasa,dh abis...haishhhh,budak2 nie.
Masa ni lauk dh sampai.Untuk cicah ikan bakar,cuma de air asam dan jugak sambal kicap.Air,cuma order teh o ais jek sorng satu.
Memang best la makan kat sini.Sambil makan,sambil tengok pemandangan yg cantik.Lajak je makan.
Budak sorng ni pulak.....alahai,sakan toi meratah lauk....feveret deme ikan tu...
Dah sudah makan,bayo le ,pe lagi.Rege aritu tak le mahal sangat,xsampai 50 hinggit..So,kasi bergambar sekali lagi tanda dah memang penah singgah dan rasa makanan kat situ.

InsyaAllah,akan berkunjung lagi satu hari ke kawasan Umbai nie....dh terpikat.Tapi entah bila....mudah2an,de le rezki kami ke Melaka lagi.....

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 09:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:39 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

My Rainbow...: Makan <b>di</b> Melaka : Coconut Shake Pantai <b>Klebang</b>

Posted: 31 Mar 2012 12:38 AM PDT

Assalamualaikum.....

Entry ini sepatutnya scheduled weekend baru lepas nie, tapi dia tukar jadi draft pula. Suka hati blog jer kan... Anyway, kita publish kan juga. Happy Mondays all...
Ini, macam biasalah yer... hujung minggu nie kita cerita pasal tempat2 makanlah. Langkawi punya, Insyaallah minggu depan habislah postingnya...hehehehhehe

So, dah banyak giles dah orang buat entry pasal Coconut Shake di Pantai Klebang nie kan. Walaupun dah banyak dan rasanya malas sikit nak cerita, tapi mengenangkan ianya negeri Melaka, rumahku syurgaku di sana, maka buatlah juga entry. Jangan nanti orang kata sombong pula, tak nak pomot Melaka.

Anyway, coconut shake di Pantai Klebang nie memang dah jadi sebutan ramai. Asalnya, dia hanya berniaga di tepi simpang tepi jalan besar di Klebang tu jer. Tapi disebabkan pelanggan semakin bertambah dan ramai, ditambahkan pula dengan promotion tidak berbayar di blog2, maka jalan di pantai Klebang tu pun jadi traffic jam setiap kali hujung minggu terutama masa cuti sekolah. Untuk mengelakkan kesesakan sebegitu, maka mereka pindahkan warung coconut shake ke dalam. Ada signboard dari tepi jalan tu. Owhh, warung tepi jalan tu tetap wujud lagi, tapi untuk yang nak bungkus saja. Kalau nak duduk kat kerusi, minum shake sambil makan2 kuih, kenalah drive ke dalam sikit.

Inilah warungnya. Kaunter buat coconut shakelah tu...

Presenting the famous Coconut Shake of Klebang.

Adam nie memang perasan hensem la.. Dia ingat posing mcm tu nampak macholah kot..

Ada kerepek geragau kat tepi warung nie. Not bad juga, cuma tak cukup attractive untuk panggil kita membeli.
Ada nasi lemak juga... Sambalnya, pedass!
The taste of the shake bukanlah extravaganza sangat. Biasalah orang meniaga kan.. Sometimes ago, it used to be soo thick and soo creamy. Tapi nowadays dah kurang rasa creamy ad of course the thickness. Kuih muih pun rasa biasa2 jer. It's just that, sambil minum shake yang sejuk denganhembusan angin laut, priceless! Walaupun lautnya x nampak dah....
So friends, bolehlah kalau nak try the famous coconut shake...

cERiTeRA tEnTANg KAmI: Hubby n wifey dating <b>di klebang</b>..:)

Posted: 07 Apr 2012 01:20 AM PDT

Olllaaaa sabtu yg owesomee.:)
Awak dtg lg.. Dan kali ni seronok sgt..:)

Pepagi da g anta parents g class haji pastu hubby terus bw ninie g dating kat pantai klebang...:)

Settle je class terus g Kg Jawa melaka makan satay tepi sungai n cari asam sbb arini ninie blaja buat acar buah sama mama..:)

Acar buah mama sgt sedap ok...:)
Ok laaa ye.. Nak sambung masak lg nie..:)

See ya..:)

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 09:35 PM PDT

URL Sumber Asal :-

cERiTeRA tEnTANg KAmI: Hubby n wifey dating <b>di klebang</b>..:)

Posted: 07 Apr 2012 01:20 AM PDT

Olllaaaa sabtu yg owesomee.:)
Awak dtg lg.. Dan kali ni seronok sgt..:)

Pepagi da g anta parents g class haji pastu hubby terus bw ninie g dating kat pantai klebang...:)

Settle je class terus g Kg Jawa melaka makan satay tepi sungai n cari asam sbb arini ninie blaja buat acar buah sama mama..:)

Acar buah mama sgt sedap ok...:)
Ok laaa ye.. Nak sambung masak lg nie..:)

See ya..:)

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau. Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 10:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa « ""Renunglah <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 10:29 PM PST

Dari Malaysiakini

Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap … tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap,  Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

HAFIDZ FCU MALAYSIAN HOMESCHOOLING: SIRI 7 (<b>MACHAP</b> <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 08:15 PM PST

(GUIDANCE CORNER)

MEMORI KHAS BUAT TATAPANMU WAHAI PENJAGA LANGKAWI
MUSAFIR YANG PENUH ERTI

Penjelahahan FCU ke seluruh semenanjung Malaysia ini bukanlah seperti satu percutian keluarga seperti lazimnya. Musafir panjang ini telah dirancang dengan teliti oleh GM sejak dari awal lagi. Inilah masanya kami semua berada dalam suasana di luar kotak kebiasaan kehidupan seharian. Tiada lagi rutin yang mengikat diri pada kebiasaan.

Sebahagian besar ruang masa adalah di dalam wira-wira yang meluncur di jalanan. Inilah masanya untuk banyak berfikir tentang Pencipta Alam Semesta, mengenal diri sendiri, bertaubat, mencari hikmah bagi setiap peristiwa di sepanjang perjalanan, berzikir dan bermonolog. Kuliah demi kuliah menyerikan setiap persinggahan kami untuk menambah ilmu dan tarbiyah diri. Di mana langit dijunjung, di situlah kami mendirikan solat sebaik azan berkumandang. Hanya setinggi- tinggi
kesyukuran di atas segala nikmat Allah. Terlalu indah setiap detik berlalu bila minda sentiasa mengingati Allah. Itulah janji Allah. Tiadalah kudrat kita melainkan dengan izinNya jua segala apa yang berlaku.

PENYERAHAN SECARA TOTAL

Suasana di STATION 2 FCU kembali meriah sebaik sahaja kami tiba. Aktiviti seterusnya ialah masak beramai-ramai dan makan beramai-ramai. Inilah antara nikmat kurnian Allah bila mempunyai keluarga yang besar. Namun, GM sentiasa mengingatkan kami bahawa STATION 2 FCU hanyalah salah satu persinggahan sama seperti homestay-homestay lain yang pernah kami huni. Malah STATION 1 FCU di Langkawi juga adalah satu persinggahan. Tiada rasa pemilikan kerana semuanya adalah milik Allah. Kita hanyalah orang dagang dalam perjalanan menuju Ilahi. Indahnya orang dagang ialah tiada istilah REHAT dalam kehidupan seharian. Minda sentiasa bergerak dan menjadi orang baru setiap hari dengan prestasi yang lebih baik.

Detik jam 12.00 tengahmalam - 25.12.2011 , arahan dikeluarkan oleh GM untuk bersiap serta merta. Kami menukar pakaian sepantas yang mungkin dan mengangkut segala barangan dan peralatan kemera agar tiada satu pun tertinggal. Siapa lambat pasti akan ditinggalkan. Umpama dalam peperangan, kepantasan dan ketepatan sangat dititik  beratkan. Tiada keluh kesah mahupun rungutan kerana KAMI DENGAR DAN KAMI PATUH.

Tepat 12.45 tengahmalam, kami kembali berada di dalam perut wira-wira yang baru sahaja menikmati pelabuhan yang selesa di Pasir Gudang. Mereka begitu setia berkhidmat tanpa mengira waktu. Kami kembali menyusur jalanan, tanpa mengetahui kemanakah destinasi seterusnya. Hanya berserah kepada Allah. Semua yang berlaku pasti penuh dengan hikmahnya. Yang pasti ialah untuk membentuk jiwa yang kuat dan diri yang lasak.
Akhirnya kami sampai di Kawasan Rehat dan Rawat Machap. Di sinilah kami tidur seketika di dalam kereta kerana menjelang pagi, pasti akan meneruskan perjalanan lagi. Semasa dalam perjalanan,  kami ditegah untuk tidur mahupun tertidur. Mata mesti terus berjaga untuk minda terbuka dan menikmati setiap detik perjalanan. Adalah kerugian besar andai diulit mimpi di sepanjang musafir yang penuh keberkatan ini.

Perhentian ini sangat selesa dan penuh dengan kemudahan asas para pengguna.
Memang cantik dan menarik

Alhamdulillah, tiada rasa keluh kesah malah pengalaman baru ini  begitu berharga kerana peluang yang ada tidak akan selalu menjadi milik kita. Inilah baru ada "adventure" dan hidup pasti lebih bermakna. Malah ketiga-tiga cucunda ( Afiq, Afiqah dan Alyssa ) juga faham bahawa mereka berada dalam satu misi penting yang perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

WAHAI PENJAGA LANGKAWI YANG DI TINGGALKAN.
KALIAN SENTIASA BERSAMA KAMI DAN PASTI MEMPEROLEHI APA YANG KAMI PEROLEHI. DOAKANLAH KAMI WAHAI PENJAGA YANG HEBAT DAN YANG DIBANGGAKAN.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 04:56 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kekecohan Sembrong: Seorang Dilastik Manakala Lelaki Tua <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2012 05:34 PM PST

Malaysiakini

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

"Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara," kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

"Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

"Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai," katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

"Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

"Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

"Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek," katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi ceramahnya.

Ceramah <b>Di Machap</b>, Melaka - 21/06/2012 - Mai! Bincang-Bincang

Posted: 02 Jul 2012 08:49 AM PDT

Ceramah Di Machap, Melaka - 21/06/2012






04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


Kasihku Abadi: Cerita Raya <b>di Masjid Tanah</b>

Posted: 05 Sep 2012 08:59 PM PDT


Baru ada masa nak update cerita tentang raya kami sekeluarga
harap2 taklah terlambatkan sebab 
- bertolak ke kampung halaman Suamiku di Masjid Tanah, Melaka pada petang tu. Memang rancang balik awal sebab takut lebuhraya jam hu huuu.
- (16 Ogos) merupakan Hari Ulang Tahun Kelahiran aku yang ke -28 tahun. (sudah 3 tahun berturut-turut sambut harijadi di dlm bulan puasa syukur Alhamdulillah).
- kitaorang buat dodol & anyam ketupat kat rumah nenek suamiku bersama-sama dengan sanak-saudara yang lain. 
- Sehari aku sibuk didapur mertua untuk persiapan buat rendang dari tengahari sampai ke malam hu huu.. letih sangat. Tapi semangat nak raya pun pasal gagahkan memasak rendang ayam dengan rendang daging rusa berempah kul 10.00mlm baru siap tau pastu terus tidur. 
Sebahagian daripada anak, menantu dan cucu Abdullah (keluarga Suamiku)
Bergambar setelah salam bersalam dan berpelukan meminta maaf salah dan silap.
 Habis sesi bergambar, kami pun beramai-ramai keluar beraya, rumah pertama yang dikunjungi wajiblah rumah nenek dulu. Pak-pak saudara dan sepupu sepapat suami pun ada di sana. macam biasa bersalam-salaman dan makan-makan. Sambung beraya ke rumah nenek dan saudara-saudara lain yang berdekatan jalan kaki je tau. 5 buah rumah jugak yang kami kunjungi sampai ke petang hu huu...kenyang, letih, mengantuk semuanya ada.

sempat bergambar di rumah nenek
Sedondon hijau pucuk pisang tema raya tahun ini
(time ni Ashraaf dah tidur, Ayuni tengah main dgn sepupunya)

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2012 10:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Belog Cik Eka: <b>Udang</b> galah <b>Di</b> Restoran Tepi <b>Sungai</b>

Posted: 02 Aug 2012 10:04 PM PDT

Seperti yang saya janjikan..cewahhh..hihihi.saya nak cerita pasal makanan pula.
Semalam saya dan hosmet saya,Kak siti,dah pun ke Bazar ramadhan.
Memang rutin harian kami disini,lepas balik kerja,dari Office terus gerak ke Bazar Ramadhan.
Setiap hari.
Saya ni terus terang kata,masa duduk dengan mak ayah,jarang ke bazar.hihihi
Sekali duduk sini,merasa la tetiap hari membeli di bazar Ramadhan.
Lepas balik,Telepon pun berbunyi.Ceh tepon bunyi pun nak kabo..hahaha
Daripada pakcik saya @ Adik Ipar mak saya.Dia dan keluarganya ajak berbuka di tepi Sungai.Hihi.
Bukan la bebetul tepi sungai tu,cuma ada Restoran yang dikenali sebagai Restoran di Tepi Sungai,Teluk Intan,Perak.
Sapa yang perasan,restoran ini pernah masuk di TV3,asal Visit Perak 2012.
Yang Maria Tunku Sabri jadi pengacara tu.
Dengar cerita lepas je masuk,ramai yang datang dari jauh nak rasa udang galah kat sini.
Semalam pakcik eka order udang galah bakar.Udang Gred A.
Kat sini udang dia ada gred.Yang eka tau semalam,ada dua gred.Kot ada Gred C rasanya.
Udang mengikut Gred seperti
                        Udang Galah Gred A              = 100 g @ RM 7.00
                        Udang Galah Gred B              = 100 g @ RM 5.00
Dan macam biasa,boleh dimasak dengan pelbagai cara.Semalam pakcik eka amek udang Gred A,
pehh kaki dia melentok.Seperti di gambar kat bawah ini.hehehehe.


Dia minta udang tu dibakar.
Eka pula beli udang galah Gred B,lepastu buat Goreng Kunyit.


Ternyata lagi sedap daripada bakar.hihihi.

Sesiapa yang rasa nak datang,meh la ke Teluk Intan.Mesti cuba.hehehehe
tergoda tak??? tergoda tak??
hahahah.tukang tulis ni pun tetibe je lapo...cehhhh

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2012 11:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 11:20 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pasar Malam Jalan TAR: MEE <b>UDANG SUNGAI</b> DUA DAH ADA <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 09:47 PM PDT

Ramai juga yang tanya, mengapa blog ambo sekarang dah tak ada citer pasal makan2???

Hehe ...rupanya ramai peminat citer makan ni.

Semua orang kenal mee udang Sungai Dua. Ada yang gi Penang semata2 nak makan mee tersebut.

Tetapi sekarang untuk makan mee udang dah tak perlu habis kan minyak dan tol utk ke Penang. Kat KL ni pun dah ada mee udang Sungai Dua.

Hehe ambo bersama keluarga sempat singgah utk menikmati mee udang Sungai Dua kat Water Front Ampang.

Restoran yang baru beberapa minggu dibuka itu menyediakan mee udang, mee ketam disamping mee dan nasi goreng.

Harganya?? Boleh tahan juga. Untuk mee sahaja harga RM4 dan ditambah udang harga nya RM10 utk 100gram.

Hidangan set juga ada. RM12.90. - mee bersama 2 ekor udang dan minuman.

Hidangam set 2 RM16.90 - mee bersama 3 ekor udang dan minuman.

Sementara nasi goreng ayam pula harga nya RM5.

Rasanya?? Setakat boleh tahan saja. Untuk banding dengan mee udang asli Sungai Dua.... Ambo rasa mee udang Sungai Dua kat Penang nun lebih sedap. Hehe tp kalau setakat nak rasa nastolgia mee udang Sungai Dua boleh lee!! Cuma jangan harap lebih dari itu........!!

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 11:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Sungai Udang</b> | Jika <b>di</b> Parit Buntar <b>Di</b> Sinilah Tempat Beli Ikan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 01:33 PM PST

Jika anda tinggal berdekatan dengan Parit Buntar atau Nibong Tebal, jangan lepaskan peluang untuk ke Sungai Udang. Di sini anda boleh beli macam-macam ikan termasuklah ikan gred A dengan harga yang berpatutan, dan paling best ..... ikan-ikan ini segar dari laut!
Best ooo, kalau anda penggemar ikan segar, anda boleh borong ikan yang ada atau beli ikut kemampuan anda. Yang penting bila berada di Jeti Sungai Udang ini ialah kepandaian anda untuk tawar-menawar dengan peraih yang ada di situ.
Jangan lupa untuk bawa plastik sendiri sebab kebanyakkan peraih tidak menyediakan plastik atau apa jua bekas untuk dijual secara runcit. Kalau nak beli sikit .... sediakan wang kecil secukupnya dan bekas sendiri.

Lagi gambar suasana di Jeti Sungai Udang di sini: HASRULPhoto

Suka Entri Ini? Kongsikan Bersama Yang Lain. Terima Kasih.

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 11:39 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MTES Sedia Plan Selesaikan Masalah Banjir Kampung <b>Sungai Udang</b>

Posted: 30 Mar 2012 06:17 AM PDT

KLANG, 30 MAC: Kerajaan Selangor akan mencari jalan agar masalah banjir kilat yang  berlaku di Kampung Sungai Udang hari ini dapat dielakkan pada masa hadapan.

Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini, kerajaan negeri akan merangka satu kertas kerja bagi usaha itu untuk dibincang di dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES).

Kerta kerja tersebut akan dirangka bersama Jabatan Parit dan Saliran (JPS), Jabatan Kerja Raya (JKR), Majlis Perbandaran Klang (MPK) dan agensi-agensi lain kerajaan.

Menurut beliau, banjir yang berlaku di kawasan terbabit dipercayai kerana masalah peparitan dan kawasan penempatan yang rendah.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar yang diadakan bilik gerakan bantuan banjir yang dibuka oleh Adun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

Dr Halimah pula berkata, pihaknya sedang berusaha untuk mengumpul data-data kerugian penduduk di kampung-kampung yang dilanda banjir untuk dikemukakan kepada kerajaan negeri.

"Hingga sekarang kira-kira 700 borang bancian yang kita edarkan pagi tadi telah pun diisi dan dikembalikan pun kepada pihak kami.

"Melalui data yang kita perolehi, kita akan buat bancian dan akan kemukakan kepada kerajaan negeri supaya dapat dikenal pasti jenis bantuan yang diperlukan penduduk," kata Dr Halimah.

Dianggarkan lebih 700 keluarga telah terjejas akibat banjir yang melanda Kampung Delek dan Kampung Sungai Udang dan kawasan berdekatan.

Sementara itu, menurut seorang mangsa banjir yang mahu dikenali sebagai Shila, 27 tahun, banjir tersebut berlaku selepas kawasan tersebut dilanda hujan lebat semenjak awal pagi.

"Mengikut kata, hujan turun dari pukul 3.30 pagi. Saya tak keluar rumah. Bila saya nak pergi kedai saya pukul 9.00 pagi, saya tengok kawasan Kampung Sungai Udang dah banjir.

"Kedai saya pun air dah naik sampai paras betis. Lima komputer yang sedang dibaiki rosak dan beberapa aksesori telah rosak," ujar beliau yang merupakan pengusaha kedai membaiki komputer.

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved