ads

Ahad, 10 Julai 2011

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:26 PM PDT

Senarai Hotel <b>Di Tanjung Bidara</b>, Melaka, Malaysia - Melaka <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2011 03:28 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Senarai Hotel Di Tanjung Bidara, Melaka, Malaysia. Senarai Hotel Di Tanjung Bidara:-. Samudera Bidara Resort Lorong Hj. Abdullah, Kg. Balik Batu. 78300 Tanjung Bidara, Melaka Tanjung Bidara Beach Resort ...

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2011 09:28 PM PDT

Sim Koa Yen is not just a durian orchard farm located somewhere near Durian Tunggal. It is a durian orchard that uses minimal pesticides, only organic fertilizers and was awarded SALM (Farm Accreditation Scheme of Malaysia). Those are not the important facts, the important thing is that they serve durian buffet for only RM35 per adult, RM18 per child below age 12 and F.O.C for child below age 5.

Unlike D' Paradise that served low quality durians or none at all (Read Jesslyn's first hand experience of D' Paradise by clicking here.), Sim Koa Yen up a notch by serving high grade durians such as "Red Prawn", D24, "Jiabili", "Cibei", "Raja Kunyit" and etc.

They had such good reputations that Singaporeans would organize tours to pay the farm a visit. He even had customers from Taiwan too!

Finding the "entrance" was easy, but from the main road to the orchard, the 2.5km route took us almost 30 minutes, passing by rubber plantations, dragon fruit plantations, vast fields, lakes and chicken farm.

Finally, we saw some really big durians, waiting for the "ripe" time to drop. At the "station", piles of durians were gathered at one corner, which were to be served later at a private function. Come to think of it, it could probably be my first visit to a durian orchard. Heh!

Instead of using chopping knife to open the durians, the owner has created a specially crafted "device" to pry those durians by just pressing down the handle. Seriously, opening a durian is as easy as ABC and probably takes less than 30 seconds to fully open it.

Since it was a buffet, we were served with a huge varieties of durians. From the dry to wet type, sweet to bitterish type, branded species to kampung species, you name it, they serve it. Considering that I didn't manage to eat a single pulp of durian last year, I whacked as many as I could. My favourite got to be "Raja Kunyit", sweet and creamy. My mum would probably prefer "Horlor", wet and slightly bitter kind though.

Seriously, I never eat so much durians at one go in my life. I was there from 12.30pm until 3pm, all I ever did throughout my time there was, eat, eat, and eat. In fact, by the time I left the orchard, I already felt the heat inside me and my throat was acting funny.

Some artistic shot. :D

If you are a durian lover, like me, you should give it a try. One needs to make appointment before paying visit as they need to collect the durians before that.

Sim Koa Yen
MC-2-34 & MC-2-35,
Jalan SB Utama, Taman Seri Bayan,
76100 Durian Tunggal,
Alor Gajah, Melaka.

RM35 per adult.
RM18 per child (below age 12).
F.O.C per child (below age 5).

012-6816895 / 012-6786895 / 06-5532500 / 06-5532600 (Reservation is a MUST!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 09:06 PM PDT

Assalam bloggers / readers,

Just a quick update untuk hari ni.

Hari ni adalah hari memenuhi undangan majlis perkahwinan kengkawan.

Lokasi yang di tuju adalah durian tunggal.

Cik Izah ade 2 jemputan dan nasib baik dua-dua nye kat durian tunggal. So takyah lah berpusing jauh-jauh. (padahal sesat jugak mulanye...huhuhu).

Oh ya sempat la amik gambau dengan pengantin tapi tak banyak. Rumah yang kedua tak sempat amik gambau dengan camera sendiri sebab mase tu pengantin sibuk bergambau gek.

 Bersama puan katy yang gojes. (ni umah pertama yang gi..)


Bersama cik Nurul a.k.a adik cik Izah. (on the way nak gi umah yang kedua)

Cam dibagitau tadi, tak sempat posing sakan dengan pengantin kat umah kedua sebab mereka sangat bizi bergambau. tapi tengok la kalau pengatin ade upload gambau kat fb ke nanti cik Izah cilok...hehehehe

Sekian update hari ni.

p/s: naseb baik tak salah umah tadi. mane taknye ade 2 lagi kenduri kawen kat tempat yang same. adehhh

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

Kes ini sesuai disebut sebagai kes rompakan kerana, pencerobohan dan salah laku ADUN Machap ini dilakukan secara terang-terangan seolah-olah beliau melakukan perkara yang sah. Pencuri buat kerja jahat sembunyi-sembunyi, tapi ADUN Machap buat kerja jahat terang-terangan.

Beberapa hari lalu, Saudara Mazlan Aliman selaku Ketua Penerangan PAS Negeri Johor telah membuat satu laporan Polis di Ibu Pejabat Polis Central Johor Bahru terhadap salah laku yang dilakukan oleh YB Dato' Abd Hamid bin Abdul Rahman ADUN Machap, Johor selaku Ketua UMNO Bahagian Simpang Renggam. Beliau didakwa telah mendapat konsesi mengeluarkan kayu balak di kawasan yang telah digazetkan sebagai hutan simpan. Berikut adalah kandungan Laporan Polis yang telah dibuat:

Laporan Polis di Ibu pejabat Polis Central Johor Bahru.

18 hb. Mac 2011.

Aduan terhadap :

1. YB Dato' Abd Hamid bin Abd Rahman, ADUN Machap

2. Pengarah Tanah Dan Galian Negeri Johor.

3. Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Johor.

4. Pentadbir Tanah Daerah Mersing.

Muqadimah

Hutan Simpan Semberong Tambahan telah diwartakan oleh Jabatan Perhutanan Negeri Johor pada 3 hb Mac 2005 melalui no warta 362. Ianya terletak di Kahang di antara Daerah Kluang dan Mersing dengan anggaran keluasan 15,000 ekar.

Aduan

1. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill Sdn Bhd yang dimiliki oleh YB Dato' Abd Hamid bin Abd Rahman, ADUN Machap mendapat konsesi mengeluarkan kayu balak di kawasan yang telah digezetkan sebagai hutan simpan?

2. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill dibenar membuka Ladang Hutan Getah di kawasan Hutan Simpan Semberong Tambahan sedangkan telah ada papan tanda larangan memasuki kawasan hutan simpan kekal, mengambil dan menebang isi hutan serta membuat kerosakan khazanah hutan?

3. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill dibenarkan mengusahakan aktiviti pertanian seperti tanaman keledek sedangkan telah ada papan tanda larangan meneroka tanah dan pertanian?

4. Adakah Pejabat Tanah dan Galian Johor, Jabatan Perhutanan Negeri Johor dan Pejabat Tanah Daerah Mersing terlibat memberi kelulusan terhadap aktiviti mereka?

Aduan dibuat berdasarkan maklumat yang diterima dan tinjauan sendiri di lokasi bekaitan. Siasatan dan tindakan mesti dibuat segera kerana dakwaan membabitkan syarikat milik seorang wakil rakyat yang menunjukkan contoh buruk selaku pemimpin masyarakat.

Pelan lokasi hutan

Saudara mazlan Aliman di lokasi hutan Simpan Sembrong

Papan tanda Hutan Simpan Semberong.

Hutan simpan dah jadi Ladang Hutan Getah. Siap terpampang lagi nama Syarikat Hamid Sawmill Sdn Bhd.

ReJaM© "Banyak lagi skandal pemimpin BN akan didedahkan dalam masa yang terdekat ini..."


[Selatan Online] Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:19 PM PDT

MUAR - "Saya tidak menyangka panahan petir telah menyebabkan rumah ibu saudara saya musnah terbakar," demikian pengakuan saksi kejadian kebakaran sebuah rumah di Kampung Parit Raja, Pagoh, di sini, semalam.

Mahzan Abdul Manaf, 46, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 1.10 petang, dalam keadaan hujan lebat yang disusuli dengan dua panahan petir sangat kuat.

Menurutnya, semasa kejadian dia berada dalam rumahnya yang terletak kurang daripada 50 meter di belakang rumah ibu saudara.

"Sejurus selepas :panahan petir ini menyebabkan bekalan elektrik di rumah saya turut terputus.

"Selepas 10 minit berada dalam rumah tanpa bekalan elektrik memaksa saya keluar ke beranda hadapan rumah kerana kurang selesa dengan keadaan rumah yang agak panas," katanya kepada Sinar Harian.

Mahzan berkata, sebaik berada di hadapan rumah, dia terhidu bau hangit yang kuat tetapi tidak tahu dari mana puncanya.

"Kerana bimbang, saya memeriksa seluruh rumah dan lega apabila mendapati keadaan rumah selamat kerana kesemua suis dan plug elektrik rumah telah ditutup sebaik sahaja bekalan elektrik terputus.

"Tetapi, saya terkejut apabila keluar semula dari rumah apabila melihat kepulan asap hitam keluar dari bumbung rumah ibu saudara," katanya.

Menurutnya, melihat keadaan api mula marak dia segera bertindak menghubungi pihak bomba kerana bimbang api merebak ke rumah berhampiran.

Mangsa kebakaran, Asiah Taib, 50, berkata, ketika kejadian dia tiada di rumah kerana berniaga kedai makan di Machap.

"Saya mendapat berita rumah terbakar selepas dihubungi saudara mara dan bergegas pulang ke rumah.

"Sejak berniaga di Machap, saya tinggal di sana dan hanya balik ke rumah ini sekurang-kurangnya seminggu sekali," katanya.

Menurutnya, meskipun terkejut dengan insiden yang berlaku itu, tetapi Asiah bersyukur kerana tiada anak-anak yang tinggal di rumah berkenaan.

Sementara itu, jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Muar berkata, sebaik menerima laporan seramai sembilan anggota bomba dengan dua jentera bergegas ke tempat kejadian.

Menurutnya, sebaik tiba keadaan api semakin marak dan rumah berkenaan telah terbakar sebanyak 80 peratus.

"Pihak bomba mengambil masa 10 minit untuk memadamkan api bagi mengelakkan api daripada merebak ke rumah berhampiran.

"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan, punca kebakaran dan nilai kerugian masih dalam siasatan," katanya.

Sinar Harian
9 Jun 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 09:14 PM PDT

TANJUNG BALAI, KARIMUN- KEPULAUAN RIAU INDONESIA

HARI 01  KOTA BHARU> KUKUP

Jam 1700                Berkumpul

Jam 1800                Bertolak ke Kukup, Johor Bharu

Jam2000                 Singgah di R & R Bukit Besi untuk makan malam (tidak disediakan)

                                Meneruskan perjalanan

Hari 02                    Kukup> Tanjung Balai             (T/M)

Jam 0600                Dijangka tiba di Pekan Kukup. Solat subuh

Jam 0700                Sarapan pagi di Kukup sementara menunggu urusan feri dan imigresen

Jam 0745                Daftar masuk ke Terminal Feri

Jam 0830                Berlepas dari Kukup ke Tanjung Balai

                                Perjalanan mengambil masa lebih kurang 45 minit

Jam 0930                Dijangka berlabuh di Terminal Feri Tanjung Balai (waktu Indonesia)

                                Urusan Imigresen

                                Disambut dan di bawa ke hotel menaiki KIJANG

                                Daftar masuk hotel dan rehat

Jam 1100                Berkumpul di lobi untuk dibawa ke Pasar Karimun (Jalan kaki)

                                Bebas membeli belah

Jam 0100                Makan tengahari disediakan

                                Acara bebas… Membeli belah

Jam 0700                Hidangan Nasi Padang untuk makan malam

                                Berehat….Manja diri.

HARI 03  TANJUNG BALAI                  (S/T/M)

Jam 0730                Sarapan pagi di hotel.

                                Acara membeli belah

Jam 1100                Berkumpul di lobi

                                Di bawa ke restoran untuk mencuba masakan selera melayu

                                Kampung Melayu Pondok Otek untuk makan Tengah hari dengan menaiki BAS KAYU.

                                Singgah bergambar di Masjid Agung Karimun.

Jam 2000                Hidangan istimewa tanjung balai nasi goreng ayam bakar disediakan.

                                Aturcara bebas.. Manja diri.

HARI 04                  TANJUNG BALAI > KUKUP > KOTA BHARU                    (S)

Jam 0730                Sarapan pagi disediakan.

Jam0930                 Daftar masuk hotel.

                                Dibawa ke jeti untuk daftar masuk dan urusan imigresen.

Jam 1030                Berlepas dari Tanjung Balai ke Kukup

Jam 1230                (Wkt Malaysia). Dijangka berlabuh di terminal feri Kukup.

                                Urusan imigresen/ kastam.

                                Menaiki bas terus ke R&R Machap.

                                (Makan tengahari tidak termasuk dalam pakej.

Jam 1330                Dijangka tiba Di R&R Machap.

Jam 1430                Meneruskan perjalanan.

Jam 1440                Singgah membeli belah di Air Itam .

Jam 1540                Bertolak balik ke Kota Bharu.

Jam 1900                Singgah di R&R untuk makan malam dan solat.

HARI 05                  KOTA BHARU

Jam 0400                Dijangka tiba di Kota Bharu.

Membeli Belah         :               Pekan Tanjung Balai….T-Shirt, Jeans & Busana Muslim.

Mana Diri                 :               Reflexologi, Spa Massage Dan Mandi Lumpur.

S: Sarapan Pagi / T: Makan Tengahari/ M: Makan Malam

Harga Pakej            :               Dewasa                   RM560.00 seorang (30-40 Pax)

                                                                                RM635.00 seorang (15-20pax)

 Kanak-Kanak          RM450.00 seorang 

v  Pengangkutan bas dari Kota Bharu > Kukup > Kota Bharu.

v  Feri dari Terminal Kukup > Tanjung Balai > Kukup.

v  Tax pelabuhan pergi / balik.

v  Pengangkutan (Van / Bas) Terminal Feri> Hotel> Terminal Feri.

v  Penginapan 2 malam di Hotel Rasa Sayang (2 Sebilik).

v  2 Sarapan pagi (hotel), 2 Makan Tengahari, 2 Makan Malam.

v  Insurans berkumpulan. (P.A)

v  Makan minum tambahan yang tidak dinyatakan dalam aturcara.

v  Bil telefon, laundry dan lain-lain yang tidak dinyatakan dalam aturcara.

v  Lawatan pusing pulau rm 90.00 / van satu trip (2-3 jam)

**Aturcara lawatan dan harga tertakluk kepada perubahan semasa tanpa sebarang notis**

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 09:37 PM PDT

Pantai <b>Klebang</b> Melaka Makin Teruk? | Blog Melaka Daily

Posted: 27 Jun 2011 03:29 AM PDT

[+] Kongsi Artikel di Facebook Anda

pantai klebang Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

LAMBANG SATU MALAYSIA YANG TERDAPAT DI PANTAI KLEBANG, MELAKA

Sejak kebelakangan ini, Melaka telah membuat banyak perubahan yang ketara..Menaik taraf kehidupan rakyat mahupun menaik taraf kawasan yang berpotensi untuk dijadikan aset pelancongan di negeri Hang Tuah ini…Pantai Klebang, Melaka contohnya yang dulu adalah satu pantai yang boleh dikatakan menarik dengan pelbagai aktiviti boleh dijalankan disepanjang pantai itu..

Kalau di sepanjang Pantai Klebang sebelum ini lebih sumber pendapatan bagi penduduk di situ..Di pesisiran pantai mereka boleh menangkap udang geragau untuk membuat cencalok,belacan dan sebagai nya..Bagi yang mempunya bot mereka mungkin tidak mengalami masalah yang besar kerana mereka boleh pergi ke tempat lain dan kawasan untuk penangkapan ikan tidak diganggu..

Bagi saya, memang nampak kesan negatif dari pembangunan tersebut tetapi kesan positif  juga perlu di ambil kira kerana jika pembangunan itu lebih banyak positif dari negatifnya tidak salah kiranya kita menerima pembangunan itu sebagai yang positif..Apa yang dapat dilihat sekarang ini, Pantai Klebang memang banyak perubahan dari struktur muka bumi dengan penambakkan pantai sehinggalah penduduk setempat.. Bagi penduduk setempat mereka mempunyai banyak peluang perniagaan boleh dibuat tetapi mereka perlu bijak mengambil peluang tersebut ini kerana banyak pihak dan orang luar sedang mengintai peluang perniagan yang berpotensi untuk diusahakan disitu..

Penduduk Pantai Klebang haruslah berbangga dengan pembaharuan yang terdapat di situ kerana kawasan mereka diangkat atau di iktiraf sebagai  tempat beriadah yang cantik dan menjadi salah satu tempat perlancongan di Melaka..Bak kata pepatah hujan emas dinegeri  orang,lebih bik hujan batu di negeri sendiri..

pantai klebang2 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

SEBAHAGIAN GERAI DI SEKITAR PANTAI KLEBANG, MELAKA

pantai klebang3 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

AKTIVITI PENAMBAKAN PANTAI

Aktiviti yang boleh dan ada di Pantai Klebang

  • bersantai dan beriadah
  • taman permainan
  • tandas awam
  • tempat pejalan kaki
  • gerai-gerai makanan
  • Terdapat juga makam Hang Tuah
  • Uptown 1Malaysia
  • Bersukan menggunakan kuda
  • Permainan layang-layang
  • Memancing
  • DLL

P/S : Ada yang di sini yang tinggal atau pernah datang di sekitar Pantai Klebang? Apa pandangan anda dengan penambaikan yang ada sekarang ini di sana?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 09:03 PM PDT

Tugu: Pemuda PAS Melaka tuntut penjelasan

MELAKA, 22 Jun: Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka menggesa kerajaan negeri memberikan penjelasan tentang pembaziran yang berlaku di dalam pembinaan tugu 1Malaysia yang ditempatkan di Pantai Klebang.

Ketua penerangannya, Muhamad Aizat Bahrudin berkata, kos pembinaan tugu 1Malaysia tersebut bernilai RM352,000 iaitu semasa dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 4 Februari lalu.

Katanya, os tersebut meningkat tiga kali ganda berbanding harga pasaran iaitu RM100,000.

Tugu 1Malaysia tersebut dibina daripada tetulang besi dengan ketinggian 17.7 meter dan lebar 9.1 meter yang dibaluti dengan kanvas pada bahagian depan dan belakangnya dengan asasnya diperbuat daripada konkrit.

Manakala pada bahagian kiri kanannya ditutup dengan menggunakan aluminium nipis dan lantai pentas kecil di hadapannya ditutup dengan kayu lapis nipis beserta 15 unit tiang bendera di tepi tugu tersebut.

Pada waktu malam tugu tersebut diterangkan dengan cahaya lampu kalimantang yang jika dinilai secara kasar harganya tidak sampai RM5,000.

"Ini suatu yang pelik bagaimana kos tugu tersebut boleh mencecah RM352,000," ujarnya.

Beliau difahamkan pembaziran juga berlaku semasa majlis makan malam pelancaran tugu 1Malaysia tersebut di mana kos berjumlah RM600,000 telah digunakan semata-mata untuk menampung kos makan malam bersama Najib.

Katanya, hasil tinjauan setelah 16 bulan tugu tersebut dilancarkan, ia berada dalam keadaan yang menyedihkan yang mana terdapat kesan koyak pada kanvas tugu tersebut, pada bahagian lantai pentas tugu tersebut yang diperbuat daripada kayu telah patah dan terdapat kesan-kesan karat pada kerangka besi tugu tersebut (gambar kiri).

Ini, katanya suatu pembaziran yang ketara dilakukan oleh kerajaan negeri di saat rakyat negeri Melaka terbeban dengan pelbagai kenaikan harga barang.

"Bayangkan kos pembinaan dan kos makan malam tersebut sahaja sudah berjumlah RM952,000 iaitu satu jumlah yang mampu menampung orang-orang miskin di Melaka," katanya.

Baru-baru ini rakyat Melaka juga telah dibebani dengan kenaikan 20 % harga air yang meningkat bermula 1 April lalu.

Ia, ujarnya suatu lagi bebanan yang terpaksa ditanggung di saat kerajaan negeri sendiri mampu berbelanja besar untuk membina sebuah tugu yang tidak memberikan manfaat besar pada rakyat.

Katanya, kerajaan negeri Melaka di bawah pimpinan Datuk Seri Ali Rustam seharusnya memikirkan tentang nasib rakyat yang terkesan dengan kenaikan pelbagai barang.

Sebelum ini, ujarnya pembinaan tugu 1Malaysia ini menjadi isu agama di mana pembinaan tugu tersebut dikhuatiri mengandungi unsur-unsur pemujaan.

"Sebelum ini juga dewan pemuda PAS Negeri Johor telah membangkitkan isu ini dengan menggesa kerajaan persekutuan menyatakan pendirian berkenaan tugu tersebut," katanya.

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya juga berpendapat agar pembinaan tugu 1 Malaysia tidak di lakukan jika ia mengandungi unsur-unsur pemujaan yang membawa kepada syirik.

Beliau berkata, adalah malang bagi rakyat Melaka dengan pembinaan tugu 1Malaysia tersebut kerana rakyat bukan sahaja terpaksa menanggung bebanan hidup yang tinggi atas pembaziran ketara kerajaan negeri malah terpaksa menanggung risiko kemungkinan tergelincirnya aqidah umat Islam disebabkan pembinaan tugu tersebut andainya mengundang unsur-unsur pemujaan. -HD

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:28 PM PDT

Album Kenangan: Majlis Perkahwinan <b>di Ramuan China</b> Besar 17 <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2010 05:12 PM PST


Look around yourselves
Can't you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Let's start question in ourselves
Isn't this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you're feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn't this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
When a baby's born
So helpless and weak
And you're watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we'll see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
Alhamdulillah..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 09:31 PM PDT

lokan melaka: Majlis Maulidur Rasul Kariah <b>Ramuan China</b> Besar

Posted: 15 Mar 2011 10:47 PM PDT

Pada 12 Mac yang lalu,  perarakan Maulidurrasul telah diadakan di Masjid Ramuan China Besar sempena menyambut hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W.   

Majlis tersebut turut sama dimeriahkan oleh Datuk Wira Abu Seman Bin Yusuf, YB Amiruddin Bin Yusuf, Datuk Penghulu Dun Ayer Limau, Pengerusi JKK Ramuan China Besar Hj Mansur Bin Rahim, warga IKBN, dan warga Kg. Ramuan China Besar dan Paya Lebar.

Setibanya di masjid, peserta perarakan dapat mendengar ceramah oleh imam besar masjid Negara.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 07:47 PM PDT

Kelab Basikal Tua <b>Batu Berendam</b>, Melaka: Majlis Perasmian Acara <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2011 07:33 PM PDT

Majlis Perasmian Acara K2N II di Saung Ujo, Bandung penuh warna-warni dan menghiburkan

Penuh kejutan dan penuh warna-warni itulah gambaran kemeriahan Majlis Perasmian Acara K2N II yang telah berlangsung di Saung Ujo, Bandung. Acara yang sederhana tetapi penuh bermakna ini telah dihadiri oleh tetamu-tetamu jemputan, VVIP, Alumni K2N Pertama dan rombongan 35 peserta dari Malaysia. Bermula langkah pertama turun ke Saung Ujo...rombongan telah dikejutkan dengan tarian kuda kepang oleh kanak-kanak kecil yang berumur 5-7 tahun di hadapan pintu masuk. Tetamu yang hadir dikalungkan dengan kalung angklung kecil simbolik kepada kebudayaan masyarakat Sunda di Bandung.

Penaung KBTBB iaitu En. Zulkifli Othman mendahului rombongan K2N II dari Malaysia yang mendapat kalungan pertama sebagai tetamu VVIP di Saung Ujo.

Kehadiran Pengerusi JKKK Batu Berendam, Melaka bukti sokongan pemimpin tempatan dari Malaysia juga menyokong Acara K2N II yang berlangsung di Bandung.

Kehadiran tetamu dan peserta K2N II di Saung Ujo membuktikan "basikal tua memperkukuhkan persahabatan serumpun". Semuanya hadir dengan pakaian tradisional masing-masing. Rombongan K2N Malaysia hadir memakai baju melayu dan bersamping (songket) dan wanita memakai baju kurung/kebaya manakala sahabat-sahabat di Indonesia memakai batik tradisional.

En. Roslan Mat Nong yang mewakili Delegasi dari Malaysia memberikan ucapan pembukaan pada Majlis Perasmian K2N II.

En. Roslan menyampaikan ucapannya di hadapan tetamu dan peserta-peserta K2N II (Malaysia - Indonesia).

Bapak Ayi Vivananda yang mewakili Walikota Bandung menyampaikan ucapan alu-aluan menyambut kedatangan rombongan K2N Malaysia ke Bandung. Beliau sendiri meminati aktiviti berbasikal dan menyatakan sokongannya terhadap Acara K2N.

Pertukaran cenderahati di antara kedua-dua negara iaitu Malaysia yang diwakili En. Roslan dan Indonesia diwakili oleh Bpk Ayi diiringi oleh En. Gafar (Pengerusi JKKK Bt. Berendam) dan Sdr. Alias (Pengerusi KBTBB).

Fokus dan enjoy... rombongan K2N II bukan sahaja hadir untuk mengayuh basikal tetapi berpeluang mengenali dan mendekati budaya masyarakat Bandung.

Acara ini tak perlu diperkenalkan lagi... inilah acara yang ditunggu-tunggu oleh "kaki joget lambak"... Pengerusi dan Naib Pengerusi KBTBB dah tak boleh tahan... tu diaaaaa....cewah-cewahhh...

Pastinya aksi-aksi berbasikal tua seperti ini tidak ada di Malaysia... hanya di Bandung sahaja kita boleh lihat... aksi ini dilakukan oleh sahabat-sahabat PSB Bandung.

Orang kayuh basikal pakai kaki...kawan kita sorang nie...kayuh basikal pakai tangan daa... aksi macam nie...putuih tali kasut pun tak boleh tengok kat mana-mana kat Malaysia... kancin gigi tengok oooo...

Ini sebahagian daripada tugasan Ketua Projek... bukan cukup sekadar pandai cakap jer... dari buat Projek Paper sampai menguruskan acara tauu... semua boleh bikin "multi-tasking"... jawap soalan yang susah-susah dari Media pun kerja KP.

Barisan kepimpinan dari dua negara (kiri) Kang Aboy (Ketua PSB Bandung), Sdr. Alias Omar (Pengerusi KBTBB) dan Pak Diar (mewakili Ketua KOSTI Pusat)

Menikmati makan malam masakkan Sunda di Saung Ujo bersama-sama.. kelihatan di gambar En. Zulkifli bersama ahli-ahli KBTBB...

Terpahat sebagai sejarah dan kenangan yang tidak akan dapat dilupakan... kumpulan pelopor basikal tua dari Malaysia yang berjaya mengadakan dan menjayakan Acara K2N II demi negara dan bangsa serta warisan generasi akan datang. Inilah sumbangan kami pada warisan basikal tua...
...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 07:30 PM PDT

Saya paling tak suka "melawat" MBMB Batu Berendam tu.

Macam ada aura-aura negatif kat situ.

1. Setiap kali saya datang, staf yang jaga kaunter ada duduk kat kaunter tapi selalu cakap "sana, sana"
(tunjuk arah ke kaunter sebelah.)

2. Bila orang lain datang, terus je dia suruh orang yang baru datang ke kaunter dia.
(hello, saya ni apa?)

3. Tiap kali datang mesti tunjuk muka emo.
(xbest langsung. nasib baik tagline dia bukan senyum seindah suria.)

4. Tak suka cakap terima kasih.
(hanya sorang staf je tahu macam mana nak cakap terima kasih.)

Tiap-tiap bulan tau saya datang. Dah la susah. Ada ke patut bayar saman kat Melaka Mall. Beli kupon kat Batu Berendam. Tak pasang kupon, kena saman. Adoi. Menyusahkan. Maaflah cakap.

p/s : entri akhir-akhir ni agak menjeruk rasa.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved