ads

Ahad, 8 Julai 2012

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Kenangan Yuchuilang: Polis Terpacak Macam Tunggul <b>Di Merlimau</b>

Posted: 22 May 2012 08:01 PM PDT


Petang hari Sabtu, sekumpulan polis tiba-tiba muncul di taman kediaman saya. Makcik-makcik jiran saya serta-merta menutup pintu dan tingkap masing-masing. Mereka menjenguk-jenguk dan menanya saya apa sedang berlaku.
Selain polis yang hadir untuk menunjuk muka mereka, terdapat dua golongan yang berpakaian merah dan hitam. Golongan berbaju merah itu terdiri daripada ahli UMNO Jasin Melaka. Golongan berbaju hitam itu merupakan pengikut Perkasa Melaka.

Presiden Bersih Ambiga hanya ingin minum teh bersama warga sekitar Merlimau tetapi UMNO Jasin dan Perkasa Melaka sengaja menimbulkan kekacauan. Kemunculan mereka telah mewujudkan kecemasan di kalangan penghuni Taman Sri Merlimau.


04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 01:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 01:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2012 01:16 AM PST

URL Sumber Asal :-

<b>Serkam</b> syurga makanan halal - Utusan Malaysia Online - Selatan

Posted: 08 Mar 2012 09:22 AM PST

Serkam syurga makanan halal

Oleh AMRAN MULUP
utusanmelaka@utusan.com.my

Gerai ikan di Sempang menyediakan pelbagai jenis ikan segar untuk pelanggan yang datang dari kawasan sekitar dan luar dengan harga yang berpatutan.


JASIN 7 Mac - Kampung Serkam adalah sebuah kampung antara yang tertua di negeri ini dan selalu mendapat kunjungan pedagang Islam dari Arab dan India.

Mereka datang berdagang dan mengembangkan ajaran Islam dan kawasan ini juga menjadi tempat persembunyian pahlawan-pahlawan dari Palembang yang kalah berperang.

Ini menjadikan Kampung Serkam mempunyai banyak rahsia. Asal usul kampung ini berasal dari perkataan Arab 'Sir' bermaksud rahsia dan 'Kam' bermaksud banyak.

Sirkam bermaksud 'kampung banyak rahsia dan ia diubah menjadi Serkam.

Dulu, Kampung Serkam terkenal dengan gelaran 'Serambi Mekah' kerana ramai anak muda pergi mempelajari bidang agama Islam di Mekah dan pulang menjadi guru agama dan mendirikan pondok-pondok agama.

Kampung Serkam mempunyai kawasan yang luas merangkumi Kampung Umbai, Pulai, Tedong dan Sempang tetapi setelah Tanah Melayu mencapai kemerdekaan pada 31 Ogos 1957 ia telah dipecah-pecahkan bagi memudahkan ia diurus dan ditadbir.

Kini kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Serkam meliputi Kampung Bukit Tembakau, Umbai Pantai, Berangan Enam, Tanjung, Seri Minyak, Pulai, Serkam Darat, Tedong, Sempang dan kampung Serkam.

Masa sudah berlalu dari sebuah perkampungan terpencil, Serkam kini membangun di mana penduduknya menikmati pelbagai infrastruktur kemudahan awam di setiap kampung di DUN tersebut.

Komitmen dan kesungguhan kerajaan negeri dapat dilihat dengan terbinanya kemudahan asas untuk masyarakat di Serkam seperti kemudahan balai raya, dewan serba guna, surau, masjid, sekolah menengah dan rendah, gerai-gerai perniagaan, tandas awam dan sebagainya.

Terdapat dua buah sekolah menengah, tujuh sekolah rendah serta sebuah sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil di samping mempunyai sepuluh buah masjid serta 53 surau di seluruh DUN Serkam.

Di bawah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serkam, Datuk Ghazale Mohamad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengangkutan, Penerangan, Perpaduan dan Pengguna negeri, Serkam membangun dengan mempunyai tarikan tersendiri berbanding beberapa daerah yang lain di negeri ini.

Tidak hairanlah Serkam boleh dilabelkan sebagai syurga makanan halal di negeri ini.

Mercu tanda utama di kawasan ini ialah Serkam Halal Hub yang menjadi kawasan hab industri terbesar di negeri ini selain berdaya saing di peringkat antarabangsa.

Dibangunkan di kawasan seluas 53. 4 hektar di Kawasan Perindustrian Serkam, kini menjadi hab pengedaran produk halal bagi mempelbagaikan ekonomi di DUN tersebut selain membuka peluang perniagaan dan pekerjaan baru kepada penduduk setempat.

Serkam Halal Hub mempunyai 58 usahawan Bumiputra terlibat dalam industri seperti pembuatan sarung tangan getah, kotak telor, mayonis, makanan ternakan, roti putar, jus, minuman dan makanan ringan, acar, koko minda serta herba.

Ghazale Mohamad (kanan) melayan sebahagian pelancong yang menjamu selera makanan laut di Perkampungan Ikan Bakar Terapung di Umbai, Jasin, baru-baru ini. - utusan/azli ahad


Pembinaan Serkam Halal Hub dengan pengeluaran produk halal tertumpu bagi pasaran eksport luar negara dan tempatan.

Selain itu, Serkam cukup sinonim sebagai destinasi medan ikan bakar yang menjadi tarikan pelancong dari dalam dan luar negara pada setiap hujung minggu dan cuti umum.

Antara yang paling popular ialah Perkampungan Ikan Bakar Terapung di Umbai, Medan Ikan Bakar Jeti Anjung Batu, Medan Ikan Bakar Serkam dan Medan Ikan Bakar Sempang Pantai.

Menariknya daripada restoran-restoran makanan laut biasa, medan ikan bakar di sini menawarkan makanan laut bakar seperti ikan, udang, kerang, sotong, lala dan kupang.

Kewujudan medan ikan bakar tersebut secara tidak langsung menambah produk pelancongan sedia ada di DUN tersebut.

Bagi golongan nelayan di empat kawasan utama iaitu Sempang, Pantai Siring, Serkam Pantai dan Umbai, nasib mereka terbela apabila kesemua jeti dinaiktaraf menerusi peruntukan daripada Kerajaan Pusat.

Sempang mendapat peruntukan sebanyak RM6.2 juta, Pantai Siring (RM10.4 juta), Serkam Pantai (RM5.2 juta) dan Umbai (RM5.6 juta).

Kerja-kerja menaik taraf semula jeti yang mengandungi pelbagai kemudahan seperti gerai menjual ikan segar, tandas, surau, stor, bengkel membaiki bot, gerai makanan, gerai ikan bakar dan sebagainya.

Apabila siap sepenuhnya hujung tahun ini, nelayan tidak lagi menghadapi masalah untuk meletakkan bot-bot yang mempunyai jeti konkrit selain mudah bagi mereka untuk mendaratkan tangkapan ikan masing-masing.

Selain itu kemudahan pelantar memancing juga turut menjadi tarikan kepada kaki pancing untuk menjinakkan pelbagai spesies ikan seperti jenahak, kurau, senangin, pari dan mayong.

Pelantar memancing terdapat di Sempang, Pantai Siring dan Umbai.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2012 01:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 01:04 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 01:12 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

No related posts.

PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

"Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

"Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

"Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

"Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

indah.com: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 09:25 PM PDT

ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

Blog Nasir Hamzah: MENINGGAL <b>DI</b> BAHU IBU

Posted: 26 Mar 2012 10:03 PM PDT





ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



dipetik dari metro online..

Takziah diucapkan pada keluarga ibu aminah

korang dah baca berita kat atas? sedih tak? aku rasa sedih bila membacanya.. sebabnya arwah meninggal di bahu ibunya.. sungguh beruntung dia..sebab jarang orang dapat merasakan kematian begitu.. ok sebab apa aku cakap macam tu ? kerana ibu kita telah menjaga kita dari kecil hinggalah dewasa.. kasih sayang ibu kepada kita tidak ada tolak bandingnya.. sungguh pun adakalanya kita tersasar , tapi ibu sentiasa membimbing kita dan menerima kita seadanya..


kasih sayang seorang ibu membawa kesyurga.. jika ibu redha dengan kematian kita, ALLAH juga akan meredhai kita.. begitu besar keistimewaan yg ALLAH berikan kepada seorang ibu..
cuba sesekali korang peluk mak korang, atau jika mungkin korang malu cukuplah dengan memegang tangannya.. apa yg korang dapat rasakan? ye satu ketenangan yg korang dapat.. rasa bahagia dan kasih sayang yg tak berbelah bagi..


P/s : sama2lah kita menghargai ibu kita.. 



Dia buat dah: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 11:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian. Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DIALOG RAKYAT: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 10:30 PM PDT


KELAB GREENBOC


ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

indah.com: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 09:25 PM PDT

ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

Blog Nasir Hamzah: MENINGGAL <b>DI</b> BAHU IBU

Posted: 26 Mar 2012 10:03 PM PDT





ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



dipetik dari metro online..

Takziah diucapkan pada keluarga ibu aminah

korang dah baca berita kat atas? sedih tak? aku rasa sedih bila membacanya.. sebabnya arwah meninggal di bahu ibunya.. sungguh beruntung dia..sebab jarang orang dapat merasakan kematian begitu.. ok sebab apa aku cakap macam tu ? kerana ibu kita telah menjaga kita dari kecil hinggalah dewasa.. kasih sayang ibu kepada kita tidak ada tolak bandingnya.. sungguh pun adakalanya kita tersasar , tapi ibu sentiasa membimbing kita dan menerima kita seadanya..


kasih sayang seorang ibu membawa kesyurga.. jika ibu redha dengan kematian kita, ALLAH juga akan meredhai kita.. begitu besar keistimewaan yg ALLAH berikan kepada seorang ibu..
cuba sesekali korang peluk mak korang, atau jika mungkin korang malu cukuplah dengan memegang tangannya.. apa yg korang dapat rasakan? ye satu ketenangan yg korang dapat.. rasa bahagia dan kasih sayang yg tak berbelah bagi..


P/s : sama2lah kita menghargai ibu kita.. 



Dia buat dah: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 11:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian. Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata ...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved