ads

Jumaat, 26 Julai 2013

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


Misteri! Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b> - UtaraNews <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2013 08:40 AM PDT


Misteri! Lembaga Putih Berambut Panjang Di Jasin | Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini. Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembagaputih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.
JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putihberambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.
Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.
Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambarmenggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.
"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.
"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.
Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.
"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.
"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

The Scribe A Kadir <b>Jasin</b>: Melayu DAP Cabar Cina BN <b>di</b> Raub

Posted: 01 May 2013 12:13 AM PDT


[KOMEN anonymous tidak akan disiarkan. Sila guna Google Account, OpenID atau Name/URL untuk mengulas. Boleh guna nama samaran.]
KETIKA meninjau kawasan Parlimen Raub, Pahang, terlintas dalam fikiran saya adakah pada Pilihan Raya Umum (PRU) kali ini mencerminkan 1Malaysia atau satu lagi contoh transformasi politik semasa?
Raub adalah di dalam negeri Perdana Menteri Kerajaan Sementara (Caretaker Government), Mohd Najib Tun Abdul Razak. Secara tradisinya ia adalah kawasan Barisan Nasional yang diwakili oleh MCA walaupun DAP kuat.
Pada PRU 2008, calon BN ialah Ng Yen Yen yang mendapat 18,078 undi manakala pencabarnya, Abu Bakar Lebai Sudin (DAP) mendapat 15,326 undi.
Kali ini, secara agak "mysterious", Ng yang dilihat sebagai seorang menteri yang cergas dan berkesan, mengambil keputusan mengundur diri daripada bertanding. Sebagai ganti, BN memilih Hoh Khai Mun, yang sebelum ini ahli Dewan Undangan Negeri Bilut dalam kawasan Parlimen Bentong.
Yang menjadikan pertandingan kali ini menarik adalah pencabar BN ialah seorang Melayu DAP yang berprofil tinggi, iaitu Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz yang dalam tempoh 2004-2008 adalah Adun BN Pulau Manis dalam kawasan Parlimen Pekan.                                              Populariti PM teras BN
Dalam konteks itu, Raub mencabar kedudukan BN sebagai parti penyandang dan menaikkan prestij DAP sebagai pencabar. Hatta mengalami majoriti yang lebih rendah pun sudah berupa satu tamparan kepada BN kerana Raub adalah kawasan tradisional BN dan terletak di dalam negeri Perdana Menteri.
Peluang Mohd Sabri mencatat sejarah sebagai calon Melayu DAP pertama di Pahang mengalahkan BN tidak boleh ditolak begitu sahaja. Mohd Sabri nyata lebih berwibawa daripada Abu Bakar, calon DAP 2008.
Ahli Parlimen Melayu DAP terakhir ialah Allahyarham Ahmad Nor yang menang kerusi Bayan Baru dalam PRU 1990. Adakah Mohd Sabri boleh menjadi pewaris legasi itu?
Daripada aspek perangkaan, Raub boleh dianggap sebagai kerusi seimbang dari segi kaum dan sokongan kepada BN dan DAP. Pada PRU kali ini, ada 54,320 pemilih berdaftar terdiri daripada 49.8% Melayu, 40.3% Cina, 6.5% India dan 3.1% Orang Asli.
Daripada tiga DUN dalam kawasan Raub, dua dimenangi BN (Batu Talam dan Dong) (diperbetulkan) dan sebuah oleh DAP (Tras) pada PRU 2008.
                                                   Roket Menang DUN Tras 2008
 
Yang merumitkan BN adalah Mohd Sabri sebagai bekas pemimpin Umno sekian lama tentulah mempunyai maklumat terperinci mengenai kelemahan dan kekuatan Umno serta kebaikan dan keburukannya.
Kemudian ada drama sampingan yang cukup menarik. Mohd Arif yang juga seorang blogger disokong oleh bekas isterinya (juga seorang blogger) yang mendedahkan dalam blognya yang dia adalah orang Umno dan menggunakan blog itu untuk menyokong BN walapun sekali-sekala kritikal terhadap BN.
Dalam rencana mengenai bekas suaminya, dia antara lain, menulis: "Ya Allah..Please help Mohd Ariff Sabri Bin Haji Abdul Aziz win BIG in the PRU 13 in Raub Parliament P080, Pahang.
"Please make him the first Malay Parliamentarian from DAP for Raub, Pahang and bestow him the guidance to be one of the great Malaysian leaders around..Ameen."

Jasindaily Online: Hari Penamaan Calon Parlimen <b>Jasin Di</b> <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2013 06:20 PM PDT

Bacaan Doa oleh Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka, Ustaz Musa bin Mohd 

Calon-calon Pakatan Rakyat Parlimen Jasin dari kiri Hajah Kintan Man ( N28 Sungai Rambai) Haji Yuhaizad Abdullah ( N27 Merlimau) Raja Rahmat Yusuf ( P139 Jasin) Ustaz Kamarudin Sedik
 ( N26 Serkam) Sdra Azmi Khamis ( N25 Rim) dan Sdra Ghandi Rajan ( N24 Bemban) 




Calon N27 Merlimau Haji Yuhaizad Abdullah bersama 
Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka Ustaz Musa bin Mohd dan Sdra Yuzi Azhar, Naib Ketua Pemuda PAS Melaka 

Gelanggang sudah dibuka, pahlawan mengatur gerak langkah 

Bersama calon N26 Serkam 

Solat dhuha dan solat hajat di Padang Politeknik Merlimau 

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Iftar Hujung Minggu <b>di Umbai</b> | Zarul Umbrella

Posted: 22 Jul 2013 07:48 PM PDT

20130723-104646.jpg

Hujung minggu lepas aku bawa famili pergi iftar jauh dari Lembah Klang, rancangan utk beriftar di Umbai ni sudah lama dirancang malah sebelum puasa lagi sebenarnya, kebetulan kami anak beranak dapat together2 maka aku ON sajer

Medan Ikan Bakar Terapung Umbai menjadi destinasi aku dan famili, salah satu kedai yg kami tuju adalah Gerai No 5 seperti gambar dibawah ini

20130723-095948.jpg

Gerai ni adalah kepunyaan keluarga rakan isteri aku,menyajikan pelbagai jenis hidangan yg terdiri dari ikan bakar dan pelbagai hidangan seafood yg lain

Dari segi rasa aku tabik sebab memang sedap dan menyelerakan dengan harga yang amat berpatutan

Hidangan yg kami jamah pada iftar ketika itu adalah kerapu bakar, udang butter, kepah masam manis, dan sotong butter

Ikan ikan kat sini fresh dan dibakar tanpa sedikit minyak dan dicicah dengan kicap cili pasti terangkat

Lokasi tempat ni lebih kurang 22km dari Tol Ayer Keroh, pakai GPS pasti sampai

20130723-100930.jpg

20130723-104443.jpg

20130723-104546.jpg

20130723-104621.jpg

Kalau teringin datanglah kesini di Gerai No 5 pasti berbaloi

Share

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2013 09:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CALON KAMI : ADLY ZAHARI N09 <b>DURIAN TUNGGAL</b> - PAS Melaka

Posted: 23 Apr 2013 08:41 AM PDT

Kisahku <b>di Durian Tunggal</b> Melaka...Rawatan Batu Hempedu.

Posted: 19 Dec 2012 03:10 PM PST

Pengalaman yang menarik ini ingin kukongsi bersama...rawatan alternatif untuk membuang batu hempedu..,samada nak percaya atau tidak terpulang la...namun bukti berupa 2 butir batu ada padaku...


Pagi 17 Disember 2012 - Selepas solat subuh aku dan suami bergegas ke rumah Haji Jamil. Anak-anak berehat je kat homestay. Bila sampai je jam 7.00 pagi,..dah ramai orang beratur menunggu giliran...aku terus ke kaunter untuk mengesahkan nombor giliran yang terlebih dulu diambil semalam. Bernasib baik,..10 minit menunggu aku dibenarkan masuk,.alhamdulillah.

Inilah kaunter tempat mengambil nombor giliran. Rawatan bermula jam 6.00 pagi.

Tuan haji Jamil bertanya masalahku,..lantas aku beritahu hempeduku berbatu...dia lantas meminta kebenaranku untuk memegang perutku di sebelah kanan,..disapunya sedikit lotion,,rasa sejuk dan pedih sedikit,...tiba-tiba dia memberiku 2 butir batu...haa..inilah rupa batunya...

Bayaran untuk rawatan ini,...sebenarnya agak mahal...namun kita mempunyai pilihan,.sekiranya ingin ubat ektra..kenalah bayar lebih sedikit..lebih kurang RM100 macam tu..namun macam aku..aku just ambil air je dan sedekahlah setakat keihklasan....

Info ke rumah Haji Jamil..

1.   BOMOH HAJI JAMIL KG GANGSA, DURIAN TUNGGAL, MELAKA
Penawar Batu Karang Hempedu dan lain-lain penyakit.
Bt 71/2, Kg Gangsa , 76100, Durian Tunggal Melaka
No Tel: 013 9990935, 013 6426663, 012 2658199
Buka (Selasa/Rabu/Satu/Ahad)
Tutup (Isnin/Khamis/Jumaat)
Waktu Operasi (6.00am - 2.00pm)
Kami sekeluarga ke rumah Tuan Haji  Jamil di Kg Gangsa , Durian Tunggal Melaka. Kami ikut lebuhraya Utara-Selatan. Kami keluar melalui exit 231 Ayer Keroh.  bayar tol ikut lorong kiri Exit ke Durian Tunggal nampak signboard Batu Berendam ambil kiri Masuk ke highway Batu Berendam. Sebelah kiri PLKN. Terus jumpa muzium automatif dan Pusat Simpanan Kenderaan Berat. Jalan terus nampak simpang empat ada lampu isyarat Ambil Lorong kanan ...bila lampu hijau rapat kiri Lebih kurang 100 meter akan nampak bus stop dan kedai nasi ayam Ada signboard Kampung Gangsa...masuk lorong tu ada akan nampak bungalow biru 2 tingkat Tak boleh masuk kereta yer...leh park kereta kat sebelah bungalow tu RM2 ajer Jalan masuk ke rumah tuan Hj Jamil lebih kurang 200 meter dan melalui celahan rumah penduduk...
Untuk yang bermasalah seperti aku,..bolehlah mencuba..samada berkesan atau tidak kenalah buat scan dulu..pada masa entri ini ditulis,,aku belum berkesempatan untuk membuat scan..namun aku berharap dan berdoa agar masalah aku sudah berakhir...in Syaa Allah....kita hanya berusaha.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


349 asnaf <b>di</b> DUN Klebang, <b>Sg</b>. <b>Udang</b> terima bantuan Ramadan

Posted: 10 Jul 2013 11:30 AM PDT

MELAKA 10 Julai - Sebanyak 349 golongan orang kurang upaya (OKU) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Klebang dan Sungai Udang menerima sumbangan persediaan Ramadan dan beras fidyah daripada Majlis Agama Islam Melaka (MAIM).

Setiap penerima terdiri daripada asnaf fakir dan miskin yang menerima sebanyak RM300 serta beras.

Majlis penyampaian sumbangan itu disempurnakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paya Rumput, Sazali Che Din di Dewan Japerun Sungai Udang di sini semalam.

Yang turut hadir, Timbalan Pengerusi MAIM, Datuk Yaakub Md. Amin.

Sazali berkata, kesemua bantuan itu dapat disalurkan dengan betul dan teratur kerana kerajaan mempunyai pengurusan serta pentadbiran stabil.

Beliau berkata, sumbangan itu menunjukkan kerajaan sentiasa peka dengan masalah rakyat dan memastikan golongan yang memerlukan sentiasa diberi perhatian sewajarnya.

Menurutnya, setiap tahun MAIM akan menyumbang zakat kepada golongan kurang berkemampuan.

"Semua ini dilakukan untuk membantu golongan asnaf yang memerlukan menghadapi Ramadan.

"Kali ini, MAIM mengambil pendekatan proaktif dengan mendahulukan perbelanjaan fitrah sebelum duit-duit zakat fitrah dikutip," katanya kepada pemberita di sini dalam program tersebut.

Sazali berkata, semua bantuan itu diagih-agihkan bertujuan meringankan beban rakyat dalam menjalani ibadat puasa.

Tapak pelupusan sisa pepejal sanitari baharu <b>di Sungai Udang</b>

Posted: 03 Jun 2013 11:44 AM PDT

MELAKA 3 Jun - Sebuah tapak pelupusan sisa pepejal sanitari baharu bernilai RM49.9 juta di Sungai Udang di sini dijangka siap sepenuhnya September tahun depan bagi menggantikan tapak pelupusan di Krubong yang bakal penuh tidak lama lagi.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Ismail Othman berkata, tapak pelupusan baharu di kawasan seluas 12.14 hektar itu kini dalam pembinaan dan dijangka dapat menampung bahan buangan sehingga 900 tan sehari.

"Sehingga hari ini, sebanyak 23 peratus kerja pembinaan berjaya disiapkan dan keseluruhan projek dijangka dapat diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan iaitu pada 1 September 2014," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas sesi taklimat dan lawatan ke tapak cadangan projek tersebut di Sungai Udang, di sini hari ini.

Yang hadir sama, Pengarah Sisa Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PPSPPA) negeri, Zainuddin Abdul Samad serta wakil kontraktor.

Jelas Ismail, pihak kerajaan negeri berharap kerja-kerja pembinaan yang bermula sejak Oktober tahun lalu dapat disiapkan tepat pada masanya bagi mengelak berlakunya masalah.

"Jumlah sisa pepejal di tapak pelupusan Krubong pada masa ini menerima sampah sebanyak 1,400 sehingga 1,500 tan sehari iaitu melebihi jumlah yang sepatutnya sebanyak 900 tan sehari.

"Oleh yang demikian, tapak baharu ini perlu disiapkan dalam tempoh tersebut kerana tapak pelupusan lama itu hanya mampu digunakan bagi tempoh 15 bulan sahaja dari sekarang sebelum ia penuh," katanya.

Katanya, jumlah sampah juga dijangka meningkat melebihi 1,400 tan sehari dalam masa setahun dari sekarang memandangkan jumlah rumah dan penduduk bertambah.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2013 01:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bina lebih banyak kelong <b>di Serkam</b> - Utusan Online

Posted: 15 Aug 2011 05:49 PM PDT

Bina lebih banyak kelong di Serkam


Amran Mohd. Zan (kanan) menunjukkan ikan jenahak dan ikan kerapu bersaiz besar yang berjaya ditangkap di kawasan sekitar kelong miliknya.


JASIN 15 Ogos - Kelong memancing mampu menjadikan Serkam sebagai destinasi tumpuan orang ramai khususnya bagi kaki pancing dari luar negeri ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Serkam, Datuk Ghazale Mohamad (gambar) berkata, aktiviti memancing di atas kelong menjadi kegiatan yang semakin menarik perhatian dan boleh diketengahkan sebagai produk pelancongan baru di daerah ini.

Menurutnya, memandangkan Serkam terletak di kawasan pantai, ia merupakan antara kelebihan untuk membangunkan lebih banyak kelong.

''Ini bukan sahaja boleh menjadikan Serkam terkenal sebagai destinasi kaki pancing tetapi lebih penting lagi, nelayan boleh menjadikan aktiviti ini sebagai sumber pendapatan tambahan mereka.

''Kita cadang bantu pengusaha sedia ada untuk membaiki kemudahan yang ada di samping mengajak lebih ramai nelayan mengusahakan kelong memancing," katanya ketika dihubung di sini, baru-baru ini.

Menurutnya, kelong memancing wajar dibangunkan memandangkan Serkam tidak mempunyai banyak produk pelancongan yang boleh ditonjolkan bagi menarik minat pelancong ke daerah itu.

Ghazale yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengangkutan, Penerangan, Perpaduan dan Pengguna berkata, setakat ini, kelong yang terdapat di Serkam diusahakan oleh pihak persendirian.

Sehubungan itu, katanya, persatuan nelayan di daerah itu dicadang mengemukakan surat permohonan bagi menaik taraf kelong sedia ada yang menternak kupang kepada kelong memancing.

''Dengan permohonan melalui persatuan nelayan mereka boleh mendapat peruntukan dari Jabatan Perikanan negeri dan Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) negeri,'' ujarnya.

Bagaimanapun, katanya, usaha untuk membangunkan kelong perlu dibuat sempurna dengan menyediakan kemudahan pelantar yang kukuh, kemudahan tempat tidur, dapur, tempat duduk dan tandas.

''Setakat ini, terdapat tiga kelong di Serkam iaitu dua di Kampung Pulai dan satu di Sempang,'' ujarnya.

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved