ads

Jumaat, 23 Mac 2012

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


kami jual benih gaharu ladang kami <b>di jasin</b>… « Manakedai&#39;s Blog

Posted: 16 Mar 2012 01:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Blogroll. manakedai dot net. Hide threads | Kekunci Pintas. manakedai 4:57 pm on March 16, 2012 Balas. kami jual benih gaharu ladang kami di jasin… kami jual benih gaharu! ladang kami di jasin melaka! http://agarwoodagro.com ...

keriaNgaN syardiLa: berjalan <b>di jasin</b> :D

Posted: 10 Mar 2012 11:32 PM PST

[unable to retrieve full-text content]berjalan di jasin :D · hujan diluar sejuk didalam.. sekadar renungan.. ► February (2). praktikal.. as usual. ► January (2). selesai sudah first Paper..! esok paper pertama 0_0. ► 2011 (22). ► December (5). theendofsemester : ...

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


ZAKRI ALI: Nostalgia :- Datuk Seri Najib Kemalangan <b>Di Ayer Keroh</b>

Posted: 17 Mar 2012 12:30 AM PDT

 
Kereta yang dinaiki oleh Dato Seri najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Senawang, Ayer Keroh. Kereta yang dinaiki mereka terbabas dan terbalik di tepi lebuhraya tersebut.

Jangan salah faham ya, ini kisah yang berlaku pada tahun 1988 semasa Dato Seri Najib menjawat Jawatan Menteri Belia Dan Sukan. Sekadar mengimbau sejarah yang ramai tidak mengetahuinya. 

Photobucket

Nostalgia :- Datuk Seri Najib Kemalangan <b>Di Ayer Keroh</b> - MAE

Posted: 16 Mar 2012 11:05 PM PDT


Kereta yang dinaiki oleh Dato Seri najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Senawang, Ayer Keroh. Kereta yang dinaiki mereka terbabas dan terbalik di tepi lebuhraya tersebut.


Jangan salah faham ya, ini kisah yang berlaku pada tahun 1988 semasa Dato Seri Najib menjawat Jawatan Menteri Belia Dan Sukan. Sekadar mengimbau sejarah yang ramai tidak mengetahuinya. 

Photobucket

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Makan angin <b>di Umbai</b> dan Bandar Hilir, Melaka | SweetFamily

Posted: 01 Dec 2011 04:33 PM PST

Cuti Maal Hijrah yang lepas daku balik ke Pahang, 
cuti panjang kan bosan rasanya duk di rumah sahaja. 
Hubbyku plan nak bwk mak daku dan maknya ke Melaka. 
Korang tau daku dan hubby sekampung kan? Hihi... 
So senangla nk jenjalan kan, dua2 duk berdekatan, 
skali jalan kata org tu...
Mak2 kami ni tingin nk mkn kt Umbai, 
so bergerakla kami ke sana dgn 2 kereta. 
Lihat sajalah gelagat masing2 yang pantang nmpk kamera hihi...
memang sronok sbb kan mcm2 
peninggalan sejarah ada kat Melaka. 
Keadaan hujan lebat membataskan pergerakan kami. 
Ditambah dengan jem teruk 
sebab cuti skola mmg orgnya ramai kan..
Time ni mak dan mertuaku sopping hehehe
Yang peliknya takde pulak gambar mak dan mertuaku
hehehhe, watak utama dlm citer ni plak tu hahaha
Hehehhe takpela janji dah tunaikan impian diorg
nak pegi jalan2 kt Melaka tercapai kan
P/S : Tuan Belog pegi visit lagiiii 

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


Jengka 19: Utusan Online - Jenayah

Posted: 01 Mar 2012 11:31 PM PST


Bom meletup di hadapan rumah

Posted:

Bom meletup di hadapan rumah

Oleh NORLIZA MOHAMAD ZAKARIA
pengarang@utusan.com.my


Norasyikin Md. Isa yang cedera parah akibat letupan bom di hadapan rumahnya di Ramuan China Besar, Masjid Tanah, dibawa ke Hospital Melaka untuk mendapat rawatan, semalam.


ALOR GAJAH 1 Mac - Insiden letupan bom yang sebelum ini sering kita dengar berlaku di luar negara, kini boleh terjadi di mana-mana lokasi termasuk di Malaysia.

Dalam kejadian di Melaka hari ini, seorang wanita cedera parah di kaki dan perut sebaik sahaja mengangkat sebuah kiriman kotak yang diterima di hadapan rumahnya yang tiba-tiba meletup.

Kejadian yang menimpa Norasyikin Md. Isa, 27, itu berlaku di hadapan rumah mangsa di Ramuan China Besar, Masjid Tanah di sini kira-kira pukul 8.45 pagi ini.

Norasyikin cedera parah di kaki sehingga tulangnya jelas kelihatan selain di perut akibat terkena letupan bom yang dipercayai buatan sendiri.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini untuk berita penuh.

Taktik telan dadah masih popular

Posted:

Taktik telan dadah masih popular

Oleh NAZMIL NASIRUDDIN
pengarang@utusan.com.my

SEPANG 1 Mac - Kegiatan penyeludupan dadah di pintu-pintu masuk utama negara oleh sindiket pengedaran antarabangsa dikesan masih menggunakan taktik menelan dadah, meskipun ia berisiko tinggi dan mampu mengundang maut.

Jika sebelum ini, mereka lebih gemar menyeludup masuk bekalan dadah menggunakan bagasi tarik, taktik menelan dadah dilihat tetap menjadi trend yang popular meskipun ia sudah dikesan sejak sekian lama dalam aktiviti penyeludupan oleh pihak berkuasa.

Ini berdasarkan kejayaan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) mengesan tiga kes penyeludupan dadah melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sejak awal tahun ini yang menggunakan taktik menelan bahan larangan itu.

Penolong Ketua Pengarah JKDM, Datuk Zainul Abidin Taib berkata, tiga kes itu dikesan dalam tempoh dua minggu iaitu dari 16 Februari sehingga semalam melibatkan dadah seberat 2.56 kilogram bernilai RM626,500.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini untuk berita penuh.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


SPM failure takes own life | MyTamilChannel.com

Posted: 23 Mar 2012 01:08 AM PDT

ALOR GAJAH: A 17-year-old, allegedly unhappy with his Sijil Pelajaran Malaysia examination results, died yesterday at Hospital Melaka a day after he was believed to have consumed poison.

E. Premkumar was said to have consumed the poison about noon on Wednesday and was found in a weak condition by his friends who took him to the hospital.

His father, K. Eswaran, 45, said he had sent his son, who had returned to Malacca from Singapore where he was working for the past four months in a factory, to collect his SPM results.

"On Wednesday morning, about 10.30am, I sent my son from our home in Durian Tunggal to school to collect the results.

"When we arrived at the school, Premkumar asked me to leave and said he would return home after meeting with some friends later. I gave him RM20 and left.

"I was told by his friends that after collecting the results Premkumar and his classmates had gone to Durian Tunggal town but he (Premkumar) was not his usual self.

"He was quiet and went missing before his friends found him in a weak state and unable to walk properly," he said at the mortuary yesterday.

Read more: SPM failure takes own life – General – New Straits Times http://www.nst.com.my/nation/general/spm-failure-takes-own-life-1.64676#ixzz1pvQgil9V

Related Posts with Thumbnails

Related posts:

  1. Sinthamani Divine Life Ashram
  2. Short Film: Life Goes On by Kartigeyan
  3. Short Film: Enna Life!
  4. Boy, seven, missing for five days after playtime with siblings

Only In Malaysia: Why schools examinations are bad for children

Posted: 23 Mar 2012 12:06 PM PDT

 A teenager collapsed and died after he received his SPM examination results here.

P. Eshwaran, 46, from Durian Tunggal, said his son E. Prem Kumar, 18, was rushed to a clinic by passers-by at about 3pm yesterday after he collapsed in front of a row of shophouses.

He claimed that Prem Kumar was believed to have consumed pesticide shortly after taking his result slip at 1pm on Wednesday.

Eshwaran said he was informed of the incident when his son was admitted to the Intensive Care Unit of Malacca Hospital.

However, Prem Kumar died due to internal organ damage at about 6pm yesterday.

"I believe he might have not been happy with his results. He did not return home after going out to get his results," he said.

Eshwaran said his son met his uncle and told him that he had failed several subjects, although he did quite well in the trial examinations.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Masalah Lalat Bakal Berakhir? « ibn_bacoks

Posted: 17 Mar 2012 11:27 PM PDT

Rumah > Uncategorized > Masalah Lalat Bakal Berakhir?

image

SIMPANG RENGGAM – Barangkali Suhaizan Kaiat, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Simpang Renggam antara individu yang paling gembira apabila diberitahu bahawa jaminan Kerajaan Johor dengan menyasarkan negeri itu bebas daripada masalah lalat menjelang penghujung tahun hadapan.

Isu lalat meletus ekoran pendedahan yang dibuat Suhaizan bersama kira-kira 500 penduduk di Machap telah menandatangani satu memorandum bagi menangani masalah lalat yang membelenggu mereka sejak 10 tahun lalu telah diserahkan kepada Menteri Besar Johor baru-baru ini.

Penduduk mendakwa, masalah ini telah lama disuarakan kepada pihak berkaitan, namun isu ini masih berpanjangan.

Antara kampung yang dikatakan terlibat adalah seperti Kg Sri Jaya; Kg Perak; Kg Bukit Batu; Kg Sima; Kg Ulu Benut; Kg Empangan; Kg Paya Parlembang; Kg GSA; Kg Parit Jepun; Kg Bukit Keremoiyang; Kg Baru; Kg Mat Amin; Kg Hj Noh dan Kg Batu 6.

Sehubungan itu, penduduk berharap isu ini dapat diselesaikan segera kerana ia melibatkan kesihatan dan untuk mengelakkan kerugian yang lebih besar berlaku.

Akhbar sebelum ini melaporkan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang bersidang di Kota Iskandar, di beritahu bahawa empat strategi utama dirangka untuk tujuan itu termasuklah meningkatkan keberkesanan pengurusan najis di ladang unggas.

Disamping itu, penguatkuasaan Enakmen Kawalan dan Pertenakan Unggas, selain mengadakan program transformasi sistem perladangan kepada sistem reban tertutup adalah antara usaha ke arah itu.

Mama Miraki: Kisah Suatu Malam <b>Di</b> Lebuhraya.......

Posted: 18 Mar 2012 05:35 AM PDT


Seperti malam-malam sebelumnya tugas Ahmad akan bermula tepat jam 12 malam. Sejak 5 tahun ini begitulah rutinya setiap hari. Bertolak dari rumah kira2 jam 10 malam dam sampai ke Ibupejabat setengah jam kemudian. Setelah berurusan dengan pihak terlibat diapun mengambil kunci van dan menghiduokan enjin. Beitulah tugas sebagai Pemandu syarikat Penghantar Cepat @ Courrier Services. Memandau di waktu malam adalah tugas rasminya untuk memastikan barangan yang dihantar pelanggan akan tiba keesokkan harinya.
Membelah lebuhraya diwaktu malam dari Johor Bahru kebeberapa destinasi yang ditetapkan dah jadi lumrah pada Ahmad. Itulah sumber pendapatannaya untuk menampung keluarga,
Perjalanan lancar..singah sebentar di R n R Machap untuk membasahkan tekak dan memgambil angin malam sebelum meneruskan perjalanan. Jam mennjukkan 1.20 pagi. Waktu2 begini R n R pun agak meriah kerana ramai yang berhenti untuk merehatkan badan.
Suram dan Seram......ni gambar yg Mama ambil di hentian Rehat dalam perjalanan balik ke KL baru2 ni....
Dalam pukul 1.40 pagi ahamd meneruskan semua perjalanan. Mata semakin segar,dan boleh memandu dengan selesa. Melapasi Machap memasuki ke arah Yong Peng jumlah kenderaan agak berkurangan. Ahmad membuka tingkap kerana mata mulai layu ulak..padahal baru aje lepas minum Kopi O kaw..."aggghhhhhh sudahhhh getus Ahad...apasal lah mata aku ni pulak..selalu ok aje". Mungkin sebab kali ni dia terpaksa memandu berseorangan..teman sekerja yang sepatutnya bersama-sama terpaksa mengambil cuti kecemasan kerana masalaha yang tak dapat dielakkan. Untuk mendapatkan pekerja gantian di saat-saat akhir agak rumit juga.  Namun memandangkan kali ni Ahamd cuma perlu menghantar barang ke Kuala Lumpur....dia pun setuju aje untuk memandu berseorangan. Lagipun dia dah biasa memandu sorang2 di malam hari. Bukan setakat di Lebuhraya Utara Selatan.....yang agak meriah ni selalunya...malahan dilebuhraya yang lebih "keras" pun ada seperti Lebuhraya Karak, Lebuhraya Pantai Timur, Lebuhraya Timur Barat yang melalui jalan berbukit Jeli ke Grik...so tak adalah lah setakat lalau highway KL-JB ni...kacang ajelah....hehehhee
Tiba2 hujan rintik2 mulai turun...Ahmad menaikkan cermin tingkap...dalah hati terdetik.."alamak kalau ada geng baru OK ni....Mata...oh...mata kenapa ko mengantuk malam ni..." Dibukanya radio dari satu channel ke channel yang lain...dari lagu2 romantik..ke lagu2 klasik...semua kurang menarik minatnya. akhirnya dia tertekan ke channel radio IKIM...wahhhh elok juga ni malam2 ni  dengar ayat-Al-Quran.
Semakin lama...keadaan lebuhraya agak gelap..kerana kurang lampu2 ditepi lebuhraya melalui kawasan Yong Peng ke Pagoh. Lampu agak berkurangan. Hanya mengharapkan suluhan lampu dari arah bertentangan.
Ahmad terfikir...janganlah hendaknya Van yang dinaikinya buat hal dikawasan macam ni...."alahai cepatlah sampai ke KL..kalaulah van aku rosak ni...mampuhhhhh aku...sapa nak tolong"...tiba-tiba dia terasa bulu tengkoknya meremang pulak...terbayang kalau dia berseorangan dikawasan itu dan kenderaannya buat hal..Ya Allah minta dijauhkan. Sedang Ahmad melamun dan malayan perasaan...kelihatan di hadapan dalam jarak lebih kurang 100 meter ada cahaya lampu suluh naik turun naik turun dihadapan. aghhhh sudah...baru aku berangan kereta rosak..dan ada yang betul2 terjadi. Dari jauh Ahmad mula memperlahankan kenderaan...dia tidak berapa a nampak jelas siapa yang menahannya kerana cuaca agak gelap dan cuma nampak cahaya lampu. Ahmad pun lantas memasang signal ke kiri dan mula mmeperlahankan kenderaannya. Mulannya hati terasa cuak..tapi bila memikirkan kalau hal itu terjadi padanya dan tak ada pulak pemandu yang nak berhenti...Ohhh ini masa dia...mungkin esok masa aku. Lagipun nak ke telefon emergency tu agak jauh juga.
Amad memberhentikan kenderaaanya. Kelihatan di hadapannya seorang wanita bersama anak lelakinya berdiri ditepi jalan. Kanak2 berusia dalam lingkunagn 2 tahun....Ohhh kasihan sungguh,..mungkin kehabisan minyak kerana wanita itu memegang tin kecil. Terbayang kalaulah benda ni terjadi ke atas isterinya....memandanga kadanag2 kala isterinya juga terpaksa pulak ke rumah dari kerja agak lewat malam, kerana isterinay bertugas di sebuah Klinik Swasta 24 jam. Kadang hampir jam 12 malam baru isterinay tiba dirumah bil ahabis shift pukul 11 malam. Ahmad lantas menurunkan cermin tingkap......
"kenapa Kak.....apa masalah kereta", Wanita itu menjawab tapi Ahmad kurang mendengar..mungin disebabkan bunyi bising enjin kenderaan...cuma wanita itu menuding tong kosong tu dan menunjukkan ke aras hadapan... ohhhh memikirkan agak bahaya berhenti ditepi lebuhraya diwaktu malam dan dengarn kenderaan yang dipandu laju..itupun beberapa kenderaan tadi membunyikan Hon yang agak panjang....Ahmad mengambil keputusan untuk menumpang wanita tersebut...Ahmad membuka pintau van dan mempelaawa wanita bersama anak lelakinya itu naik. Tanpa sepatah kata..wanita itu lantas naik ke dalam van sambil meriba anak lelakinya dan meletakkan tong kosongdi sebelah kakinya.
Ahmad pun lantas meneruskan perjalanan...Wanita itu mengucapkan Terima kasih dan menunjukkan arah ke depan dan Ahmad terus memandu.
Tiada perkataan atau perbualan yang keluar dari mulut keduanya. ahmad ingin bertanya....tapi memandangkan wanita itu hanya menundukkan mukanya lantas dipendamkan hasratnya. Untuk memecah kesunyian dan keheningan Ahmad lantas menekan punat radionya..Kebetulan Radio Ikim sedang menyiarkan bacaaan ayat-alQuran...surah al-baqarah. 
"TUTUP".........tiba2 wanita itu bersuaran agak garau sambil jarinya menuding ke aras punat radio. Ahmad terkejut dan serta merta tengkuknya terasa meremang. TDan tiba2 di amerasakan deruan angin sehinggah resit tol yang diletakkan di hadarapan dahboardnya juga hampir terbang...api ditenangkan hatinya. ohhh mungkin dia tak mahu anak lelakinya terjaga dari tidur agaknya. Tidak berapa lama lepas itu wanita itu bersuara kembali.... " BERHENTI DEPAN". Ahmad lantas memperlahankan kenderaannya sambil memaasang lampu tinggi. Ohhh dihadapannya tesadai di tepi lebuhraya itu sebiji kereta Nisaan Sunny model mama berwarna Merah. Lega hatinya....ohhhh betullah ni manusia....sambil hatinya mahu tergelak kecil, Dia memansang signal kekiri dan mula memperlahankan kenderaan. Sebagaimana tadi ada beberapa biji kereta dari arah belakang dan arah bertentangan membunyikan hon bertalu..."ishhhhhh....sabarlah sikit....getus hatri ahmad tentang sikap pemandu2 dilebuhraya"
Tanpa separah kata..Wanita itu lantas membuka pintu van dan mula melangkah turun sambil mendukung anaknya...beberapa langkan ke hadapan Ahmad terperasaan yang tin minyak yang dibawa wanita itu tadi tertinggal di dalam vannya... dia lantas menanggalkan tapi linggang keledar nya dan ingin membuka pintu vannya untuk memanggil wanita itu dan memberikannya tin minyak tadi.
Dengan tak semena-semana tingap vannya diketuk dari luar. Ahmad yang terkejut menoleh serta merta...apabila dipandangnya..dilihatnya dua orang petugas peronda lebuhraya berada diluar kenderaaannya sambail bertanya " Ada apa Masalah Encik berhenti disini"
Baru saja Hamd hendak menerangkan ...sambil tangannya menunjuk ke aras wanita dan kereta Nissan Sunny tadi...ehhhhh sekelip mata wanita itu hilang dipandangannya...termasuklah kereta Nissan tersebut. Tetapi Tin minyak masih berada di tangan Ahmad. Ahmad memberitahu yang dia ingin membantu wanita yang kehabisan minyak dengan menumpangkannya ke mari...tapi tak kan sekelip mata dia dah jalan...sedangkan tin minyak masih berada ditangannya....Belum habis mendengar penjelasan Ahmad...lantas Petugas Peronda Lebuhryaa lantas berkata " dah...dah...En sila jalan sekarang...jangan pusing ke belakang...dengan mimik muka yang berkerut seolah sudah mengerti kisah sebenar yang dialami oleh Ahmad. Petuga itu juga berpesan lain kali tak perlu berhenti jika memlalui kawasan tersebut.Petugas itu pun cepat2 memasuki kenderaannya dan mengiringi kenderaan ahmad meninggalkan kawan tersebut. 
Ahmad yang masih bingung..meneruskan perjalanan sambil fikiran berserabut memikirkan siapa wanita itu. dalam hatinya ingin cepat sampai ...sehingga ke hari ni masih terbayang kisah wanita misteri berkenaan. Setiap kali melalui kawasan tersebut hatiny apasti berdebar2 dan rasa ingin cepat2 melewati kawasan tersebut.
Sejak peristiwa itu ahmad mula berkira2 mencari pekerjaan lain yang lebih sesuai......
Nota : Kisah benar seperti yang dicertiakan kepada Mama...tak taulah betul ke tak..sekadar untuk ingatan....

04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


think health, not drugs: Sorakan SKUAD 1Malaysia <b>di Masjid Tanah</b>

Posted: 19 Mar 2012 12:06 AM PDT


Sambutan Peringatan Hari Antidadah Kebangsaan 2012 peringkat Negeri Melaka telah dilaksanakan dengan meriah di Dewan JAPERUN Lendu, Masjid Tanah pada 18 Mac 2012 yang lalu. Pelbagai lapisan masyarakat terutamanya dari sekitar daerah Masjid Tanah telah hadir dengan semangat kesukarelaan.
YB Datuk Wira Abu Seman bin Yusop, Timbalan Menteri Dalam Negeri telah sudi merasmikan dan melancarkan Sambutan Peringatan Hari Antidadah Kebangsaan Peringkat negeri Melaka serta SKUAD 1Malaysia. Di antara intipati ucapannya beliau telah berharap agar SKUAD 1Malaysia di kawasan Masjid Tanah memulakan aktiviti kesukarelaan antidadah dan menjadi contoh kepada ahli-ahli SKUAD yang lain di negeri Melaka.
Selepas ucapan pelancaran, 60 orang wakil SKUAD 1Malaysia telah berarak masuk ke dewan dengan dimulakan dengan bunyi drum beat. Sejurus selesai majlis penyampaian kad keahlian kepada wakil-wakil SKUAD, dewan telah digamatkan dengan sorakan SKUAD 1Malaysia oleh wakil-wakil SKUAD.
Di antara aktiviti-aktiviti lain yang dijalankan adalah pertandingan melukis oleh 100 orang kanak-kanak, pertunjukan SENTAP oleh Maktab Penjara Kuala Lumpur, persembahan nyanyian oleh Jabatan RELA dan persembahan dikir barat dari PUSPEN Tiang Dua. 
































"SKUAD 1Malaysia, Sukarelawan Prihatin"

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


Dig deep: 10 - 13th March 2012: Raptor Watch, <b>Tanjung Tuan</b>

Posted: 15 Mar 2012 06:10 PM PDT

Compared to last year, this year's pilgrimage was a decidedly low key affair. The weather conditions conspired against getting many good photos, so, for a better idea of the event and its birds, have a browse through 12-13th, 14th, 15th, 16th and 17th March 2011.

On the 10th, the entire day produced only 17 Grey-faced Buzzards, including this juvenile.

We were glad of the opportunity to watch any bird that would show itself, such as this immature Black-naped Oriole...

...and a Blue-throated Bee-eater.

After a while, even these disappeared, so we resorted to looking at pictures of raptors...

...And people HOPING to get pictures of raptors!

Thankfully, the 11th was a lot better! We counted over 5,300 Oriental Honey-buzzards, though wind and lighting conditions were still not in favour of the photographers!

The best of a bad bunch - a male, two females and a juv. I got much better pics last year!

The star of the day was a dark morph Booted Eagle.

The pictures would have been a lot better if I hadn't had the camera on the wrong settings! Still - it happens, and there will be others...

This Barn Swallow seemed to think it was hilarious!

The 12th was a new low - just one OHB all day, but fortunately, we had made the decision not to sit at the lighthouse. Instead we had a lazy day in the garden and by the beach, when I trained my camera on some of the common birds I usually overlook.

Asian Glossy Starling, Brown Shrike, Spotted Dove and Yellow-vented Bulbul, all taken with coffee in John and Ting Howes' front garden!

A pair of Oriental Magpie-robins coming to take scraps as we lunched at the Yacht Club!

At dusk we went to check out a green-pigeon roost hoping for Orange-breasted. No luck, but we did observe this male Pink-necked apparently eating mud from the foreshore - can anyone explain it? Perhaps taking mineral supplements?

A female Pink-necked Green-pigeon preparing to roost in Rhizophora.

So that was it for Raptor Watch this year. We were fortunate to have one 'big day', and it made us realize what exceptional fortune we'd had last year!

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Hak PAS untuk bertanding <b>di</b> PRK <b>Merlimau</b> | Free Malaysia Today

Posted: 28 Jan 2011 12:00 AM PST

FMT LETTER: From Wan Nasuha Wan Hassan, via e-mail

Hari penamaan calon untuk pilihan raya kecil DUN Merlimau dijangka diadakan pada Feb 19,  dan pengundian diadakan pada Feb 27.

PRK ini diadakan setelah kematian ADUN BN Mohamad Hidhir Abu Hassan pada Jan 20 yang lepas. Ada 10,471 pengundi di DUN Merlimau dengan 64% pengundi Melayu, 21% pengundi Cina dan 14% pengundi India. Pada PRU 12, 2008, Hidhir telah mengalahkan calon PAS Jasme Tompang dengan majoriti 2,154 undi. Pada PRU 11 2004, Hidhir telah menewaskan calon PKR S Jayantas dengan majoriti 5,087 undi.

Berikutan ura-ura yang PKR akan meletakkan calon mereka, Shamsul Iskandar Amin, Ketua AMK untuk pilihan raya kecil tersebut, ketua pemuda PAS pusat, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi telah mengeluarkan kenyataan bahawa hak PAS untuk bertanding dikekalkan dan dihormati rakan dalam Pakatan Rakyat.

Saya menyokong penuh pendirian Ustaz Nasrudin. Peluang calon PAS untuk memenangi pilihan raya kecil ini adalah jauh lebih baik dari calon PKR. Hujah yang menyatakan bahawa ini giliran untuk PKR bertanding adalah amat dangkal sekali. PAS hanya mengekalkan hak mereka untuk bertanding pada PRU 12.

PRK ini adalah berikutan kematian ADUN yang dipilih pada PRU 12. Peluang PKR untuk menang pilihan raya kecil ini amat tipis sekali. Kredibiliti Anwar Ibrahim telah merudum di kalangan pengundi Melayu.

Tambah lagi, PKR dianggap sebagai sebuah parti politik yang penuh dengan carca-marba. Umum juga tahu yang Shamsul Iskandar menyandang jawatan ketua AMK kerana pengundian untuk jawatan tersebut di Sabah dan Sarawak telah disusun oleh Anwar Ibrahim.

Di Semenanjung, Che Gu Bard telah mengalahkan Shamsul Iskandar dengan teruk. Diharap dengan kemenangan calon PAS di pilihan raya kecil DUN Tenang, Insya Allah, akan mendorong pengundi-pengundi di DUN Merlimau untuk memilih calon PAS.

The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FMT.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


<b>Sungai Udang</b> | Jika <b>di</b> Parit Buntar <b>Di</b> Sinilah Tempat Beli Ikan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 01:33 PM PST

Jika anda tinggal berdekatan dengan Parit Buntar atau Nibong Tebal, jangan lepaskan peluang untuk ke Sungai Udang. Di sini anda boleh beli macam-macam ikan termasuklah ikan gred A dengan harga yang berpatutan, dan paling best ..... ikan-ikan ini segar dari laut!
Best ooo, kalau anda penggemar ikan segar, anda boleh borong ikan yang ada atau beli ikut kemampuan anda. Yang penting bila berada di Jeti Sungai Udang ini ialah kepandaian anda untuk tawar-menawar dengan peraih yang ada di situ.


Jangan lupa untuk bawa plastik sendiri sebab kebanyakkan peraih tidak menyediakan plastik atau apa jua bekas untuk dijual secara runcit. Kalau nak beli sikit .... sediakan wang kecil secukupnya dan bekas sendiri.



Lagi gambar suasana di Jeti Sungai Udang di sini: HASRULPhoto
Suka Entri Ini? Kongsikan Bersama Yang Lain. Terima Kasih.

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


.: [Video] Penceramah UMNO mengamuk <b>di Bukit Katil</b>

Posted: 11 Dec 2011 09:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Seperti kebiasaaan, setiap kali ceramah PAS di Bukit Katil, pasti akan ada gangguan dari UMNO. Biasanya mereka akan turut mendirikan khemah untuk berceramah di sebelah dengan hanya beberapa meter sahaja ...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved