ads

Jumaat, 22 Jun 2012

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 11:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 11:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2012 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Tiada Tempat Buat Pembangkang <b>Di Jasin</b>

Posted: 22 Mar 2012 03:25 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Tiada Tempat Buat Pembangkang Di Jasin

Oleh : Ropikah Ahmad

MELAKA, 22 Mac – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Ahmad Hamzah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak ada tempat untuk berkempen apatah lagi bagi menjalankan aktiviti kepartian dalam kawasan tersebut lantaran keyakinan masyarakatnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) dan menolak mereka.

Jelasnya, keazaman ahli-ahli UMNO di bahagian tersebut untuk terus memperteguhkan parti semakin berkobar-kobar dan yakin dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, jumlah majoriti yang diperolehi akan bertambah.

"Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada pelaksanaan semua janji-janji yang telah ditunaikan sepanjang penggal ini selain tidak ada isu tempatan yang boleh diambil peluang oleh pembangkang bagi dijadikan senjata untuk menusuk kita," katanya.

Beliau yang juga ahli Parlimen kawasan tersebut turut menekankan kesungguhan anggota parti dalam menyelesaikan setiap permasalahan di peringkat akar umbi juga telah memberi petunjuk baik kepada khalayak keseluruhannya.

"Dalam masa yang sama, kita sentiasa bersedia bergerak dalam satu pasukan dari peringkat akar umbi hinggalah ke pucuk pimpinan dan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi telah terbukti banyak perkara yang telah dilakukan bagi mengurangkan beban kehidupan rakyat," katanya.

Terangnya, dalam usaha untuk melaksanakan tanggungjawab menjelangnya mesyuarat cawangan yang akan berlangsung 1 April depan, satu mesyuarat agung kelompok telah dirangka.

"Kita mempunyai landasan yang jelas dan kita mahukan mesyuarat agung cawangan ini menjadi satu contoh dan antara gerak kerja kita bagi membawa ahli-ahli UMNO bersama masyarakat untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

"Mesyuarat Agung Kelompok ini akan dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam yang akan menyampaikan amanatnya menjelang perjumpaan antara anggota cawangan."

Ujarnya, 'mood' rakyat sekarang amat baik dan memberikan sepenuh keutamaan kepada parti. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 22 March 2012 (3 Hari Lalu) Pada 6:25 PM

Aloq Laloq: TERKINI!!! GAMBAR KESAN RIBUT <b>DI JASIN</b>...

Posted: 24 Mar 2012 04:25 AM PDT

Kesan kejadian ribut yang masih kelihatan di Kg Rim dan juga Kg Simpang Kerayung, Jasin. Tinjauan aloq mendapati hampir kebanyakkan rumah telah siap dipulihkan daripada kesemua 50 buah rumah yang terlibat. 
Kepantasan pihak Kerajaan mengambil tindakan membuatkan penduduk melahirkan rase bersyukur yang tidak terhingga kepada Kerajaan. Difahamkan tinggal sedikit sahaja lagi rumah yang masih menunggu untuk dipulihhara.
Keprihatinan pemimpin turut ditunjukkan dengan lawatan yab KM dan juga kedua-dua yb parlemen dan adun. Masing-masing mereka juga menghulurkan sumbangan peribadi manakala kos pembaikkan khabaunya ditanggung oleh PERTAM.
Yang peliknya tak ade pulak wakil-wakil parti yang memperjuangkan kebajikan rakyat datang untuk bertanya khabau. Mungkin mereka terlalu sibuk untuk menjengah kerana bussy dengan agenda menawan Putrajaya. Hahaha.

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PERAKITE: Adun Rim-<b>Jasin</b> yang ditahan <b>di</b> kelab dangdut?

Posted: 26 Mar 2012 07:35 AM PDT

Posted by abewa on 10:35 PM // 0 comments

Teka teki mengenai ADUN yang terkantoi semasa serbuan di sebuah kelab dangdut kini terbongkar.

Semalam, Sinar Harian melaporkan bahawa Jabatan Siasatan Jenayah (JSJN) Melaka menahan 27 orang dalam Ops Tapis di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya.  termasuk seorang ADUN Melaka.. 

Maklumat tambahan yang di perolehi telah membongkar ADUN yang terlibat dalam tangkapan tersebut adalah  MOHD YAZED BIN HJ.KHAMIS, ADUN dari RIM-JASIN.

NAMA : SDR. MOHD. YAZED BIN HJ. KHAMIS,

TARIKH LAHIR / TEMPAT LAHIR : 09 Mei 1966

NO. KAD PENGENALAN : 660509-04-5441

ALAMAT : 53 JALAN CEMPAKA 7, TAMAN SERI CEMPAKA,
75400 PERINGGIT, MELAKA.

NO. TELEFON
i) BIMBIT : 019 - 6674104
ii) RUMAH : 06 - 2845731
iii) PEJABAT :

STATUS PERKAHWINAN : BERKAHWIN

BILANGAN ANAK : 03

TARAF PENDIDIKAN

i) SEKOLAH RENDAH :SEK KEB AIR BAROK

ii) SEKOLAH MENENGAH :SEK MEN DATUK BENDAHARA

iii) UNIVERSITI / KOLEJ :UITM. DIPLOMA UKUR BAHAN

JAWATAN

i) PERHUBUNGAN :JAWATAN KUASA PERHUBUNGAN NEGERI MELAKA
ii) BAHAGIAN : BEKAS KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAH JASIN
iii) CAWANGAN : KETUA PEMUDA CAWANGAN KEMENDOR

PEKERJAAN : AHLI PERNIAGAAN

AKTIVITI SUKARELAWAN / NGO

JAWATANG YANG DISANDANG

i) POLITIK : KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

ii) NGO :

1. Pengerusi Belia 4B Cawangan Kemendor

2. Pengerusi Bola Sepak Lega Perdana Melaka

3. Nazir PLKN Negeri Melaka

Dan  Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Melaka!

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam diberikan tempoh seminggu untuk mendedahkan nama seorang wakil rakyat yang dilaporkan diperiksa polis yang melakukan serbuan di sebuah pusat hiburan hujung minggu lalu.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Melaka, Kamaruddin Sidek berkata, ia perlu memandangkan rakyat, selaku pengundi, ingin mengetahui siapakah wakil rakyat berkenaan.

Menurut Kamaruddin, sekiranya Mohd Ali gagal mendedahkan nama wakil rakyat terbabit, PAS akan mengambil tindakan mendedahkan identiti wakil rakyat berkenaan.

"Kita tahu siapa wakil rakyat yang dimaksudkan ini. Memadailah saya katakan beliau bukan wakil rakyat dari MCA atau MIC.

"Sebagai pengerusi badan perhubungan Umno negeri, Mohd Ali bertanggungjawab memaklumkan keadaan sebenarnya kepada rakyat selain bertindak adil dalam isu ini.

"Sebab itulah kami memberi tempoh seminggu kepada beliau, dan sekiranya gagal, maka kita akan mendedahkan identiti wakil rakyat itu," katanya.

Beliau turut menggesa pihak polis supaya tidak menyembunyikan kejadian yang berlaku.

Katanya, kejadian seumpama itu perlu diambil tindakan dengan seadilnya, tidak kira wakil rakyat yang terbabit adalah daripada parti yang memerintah.

Dalam serbuan jam 2.40 pagi yang dilakukan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Negeri Melaka 24 Mac lalu, polis telah memeriksa 27 pelanggan pusat hiburan berkenaan termasuk wakil rakyat terbabit.

Dalam pemeriksaan awal itu juga seramai 12 telah didapati positif dadah.

UMNO Online - Tiada Tempat Buat Pembangkang <b>Di Jasin</b>

Posted: 22 Mar 2012 03:25 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Tiada Tempat Buat Pembangkang Di Jasin

Oleh : Ropikah Ahmad

MELAKA, 22 Mac – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Ahmad Hamzah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak ada tempat untuk berkempen apatah lagi bagi menjalankan aktiviti kepartian dalam kawasan tersebut lantaran keyakinan masyarakatnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) dan menolak mereka.

Jelasnya, keazaman ahli-ahli UMNO di bahagian tersebut untuk terus memperteguhkan parti semakin berkobar-kobar dan yakin dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, jumlah majoriti yang diperolehi akan bertambah.

"Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada pelaksanaan semua janji-janji yang telah ditunaikan sepanjang penggal ini selain tidak ada isu tempatan yang boleh diambil peluang oleh pembangkang bagi dijadikan senjata untuk menusuk kita," katanya.

Beliau yang juga ahli Parlimen kawasan tersebut turut menekankan kesungguhan anggota parti dalam menyelesaikan setiap permasalahan di peringkat akar umbi juga telah memberi petunjuk baik kepada khalayak keseluruhannya.

"Dalam masa yang sama, kita sentiasa bersedia bergerak dalam satu pasukan dari peringkat akar umbi hinggalah ke pucuk pimpinan dan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi telah terbukti banyak perkara yang telah dilakukan bagi mengurangkan beban kehidupan rakyat," katanya.

Terangnya, dalam usaha untuk melaksanakan tanggungjawab menjelangnya mesyuarat cawangan yang akan berlangsung 1 April depan, satu mesyuarat agung kelompok telah dirangka.

"Kita mempunyai landasan yang jelas dan kita mahukan mesyuarat agung cawangan ini menjadi satu contoh dan antara gerak kerja kita bagi membawa ahli-ahli UMNO bersama masyarakat untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

"Mesyuarat Agung Kelompok ini akan dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam yang akan menyampaikan amanatnya menjelang perjumpaan antara anggota cawangan."

Ujarnya, 'mood' rakyat sekarang amat baik dan memberikan sepenuh keutamaan kepada parti. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 22 March 2012 Pada 6:25 PM

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 09:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 09:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2012 09:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

SPM failure takes own life | MyTamilChannel.com

Posted: 23 Mar 2012 01:08 AM PDT

ALOR GAJAH: A 17-year-old, allegedly unhappy with his Sijil Pelajaran Malaysia examination results, died yesterday at Hospital Melaka a day after he was believed to have consumed poison.

E. Premkumar was said to have consumed the poison about noon on Wednesday and was found in a weak condition by his friends who took him to the hospital.

His father, K. Eswaran, 45, said he had sent his son, who had returned to Malacca from Singapore where he was working for the past four months in a factory, to collect his SPM results.

"On Wednesday morning, about 10.30am, I sent my son from our home in Durian Tunggal to school to collect the results.

"When we arrived at the school, Premkumar asked me to leave and said he would return home after meeting with some friends later. I gave him RM20 and left.

"I was told by his friends that after collecting the results Premkumar and his classmates had gone to Durian Tunggal town but he (Premkumar) was not his usual self.

"He was quiet and went missing before his friends found him in a weak state and unable to walk properly," he said at the mortuary yesterday.

Read more: SPM failure takes own life – General – New Straits Times http://www.nst.com.my/nation/general/spm-failure-takes-own-life-1.64676#ixzz1pvQgil9V

Related Posts with Thumbnails

Related posts:

  1. Sinthamani Divine Life Ashram
  2. Short Film: Life Goes On by Kartigeyan
  3. Short Film: Enna Life!
  4. Boy, seven, missing for five days after playtime with siblings

Only In Malaysia: Why schools examinations are bad for children

Posted: 23 Mar 2012 12:06 PM PDT

 A teenager collapsed and died after he received his SPM examination results here.

P. Eshwaran, 46, from Durian Tunggal, said his son E. Prem Kumar, 18, was rushed to a clinic by passers-by at about 3pm yesterday after he collapsed in front of a row of shophouses.

He claimed that Prem Kumar was believed to have consumed pesticide shortly after taking his result slip at 1pm on Wednesday.

Eshwaran said he was informed of the incident when his son was admitted to the Intensive Care Unit of Malacca Hospital.

However, Prem Kumar died due to internal organ damage at about 6pm yesterday.

"I believe he might have not been happy with his results. He did not return home after going out to get his results," he said.

Eshwaran said his son met his uncle and told him that he had failed several subjects, although he did quite well in the trial examinations.

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 09:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 09:09 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Minum Racun Setelah Gagal SPM | wootmedia.MY

Posted: 25 Mar 2012 03:40 AM PDT

minum racun

Kejar dunia tapi bukan akhirat,macam ini lah jadinya.Faktor tekanan ibu bapa mungkin penyebab.Hurm.

ALOR GAJAH: Akibat kecewa dengan keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) diperoleh, seorang remaja nekad meminum racun di Durian Tunggal, di sini, pagi kelmarin.

Remaja berkenaan, E Premkumar, 18, mati ketika menerima rawatan di Hospital Melaka kira-kira jam 11.45 pagi semalam.

Dalam kejadian jam 12 tengah hari kelmarin, remaja itu ditemui lemah oleh rakan sekolahnya di pekan berkenaan lalu dikejarkan ke hospital.

Bapa mangsa, K Eswaran, 45, berkata, dia menghantar anaknya ke sekolah di Durian Tunggal jam 10.30 pagi untuk mengambil keputusan SPM.

"Premkumar meminta saya pulang dulu dan memberikan RM20 kepadanya untuk belanja kerana memberitahu ingin keluar minum bersama rakannya.

"Saya difahamkan, ketika di pekan Durian Tunggal, anak saya mengasingkan diri daripada rakannya sebelum ditemui tidak bermaya," katanya ketika ditemui di Hospital Melaka, di sini, semalam.Menurutnya, dia difahamkan, anaknya itu mengalami tekanan emosi selepas gagal dalam SPM.

Bagaimanapun, katanya dia tidak pula memarahinya atau memberi amaran kepadanya sekiranya dia gagal dalam peperiksaan kerana sudah bekerja di kilang di Singapura sejak empat bulan lalu.

"Premkumar baru pulang dari Singapura sehari sebelum kejadian untuk mengambil keputusan SPM dan merancang pulang semula ke negara itu pada hari ini (semalam) bagi menyambung semula kerjanya.

"Saya tidak menyangka Premkumar sanggup bertindak sedemikian gara-gara kecewa keputusan SPM diperoleh," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, mengesahkan kejadian. -hmetro

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Pertandingan Menulis Jawi (SR): SK <b>Durian Tunggal</b> Johan

Posted: 04 May 2011 09:16 PM PDT


Adik Nur Shakireen bt. Shaari dari SK Durian Tunggal (Johan) sedang menerima hadiah kemenangan
daripada Tuan Ketua Sektor Pendidikan Islam, Jabatan Pelajaran Melaka.

Seramai 109 peserta Pertandingan Menulis Jawi (sekolah rendah) termasuk 17 dari SJKC telah menyertai pertandingan yang diadakan seawal jam 9.00 pagi ini sempena Karnival Pendidikan Melaka 2011 yang sedang berlangsung di MITC, Ayer Keroh, Melaka.

Aktiviti kelolaan Sektor Pendidikan Islam ini merupakan antara acara awal Karnival Pendidikan pada tahun ini. Ianya telah diadakan bersebelahan dengan pentas utama yang akan menyaksikan YAB Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia iaitu  YAB. Tan Sri Muhyiddin bin Hj. Mohd. Yasin merasmikan karnival ini pada 5 Mei 2011 (Jumaat), jam 3 petang.

Dalam pertandingan kali ini, Adik Nur Shakireen bt. Shaari peserta yang mewakili SK Durian Tunggal telah mengungguli pertandingan apabila telah diisytiharkan sebagai johan. Beliau telah berjaya mengalahkan 108 peserta lain yang bersungguh-sungguh menulis jawi berdasarkan petikan yang diberi dan juga menulis semula kalimah dalam tulisan jawi berdasarkan kemahiran mendengar. Tempat kedua pula dimenangi oleh adik Nur Fadiah Dina bt. Bahrin dari SK Batu Gajah, Merlimau manakala adik Muhd. Hazwan bin Afif dari SK Selandar pula telah mendapat tempat ketiga.

Hadiah kepada para pemenang telah disampaikan oleh Tuan Haji Ismail bin Haji Mohmd, Ketua Sektor Pendidikan Islam, Jabatan Pelajaran Melaka.

[ KOLEKSI GAMBAR ]

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 09:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2012 09:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

SPM failure takes own life | MyTamilChannel.com

Posted: 23 Mar 2012 01:08 AM PDT

ALOR GAJAH: A 17-year-old, allegedly unhappy with his Sijil Pelajaran Malaysia examination results, died yesterday at Hospital Melaka a day after he was believed to have consumed poison.

E. Premkumar was said to have consumed the poison about noon on Wednesday and was found in a weak condition by his friends who took him to the hospital.

His father, K. Eswaran, 45, said he had sent his son, who had returned to Malacca from Singapore where he was working for the past four months in a factory, to collect his SPM results.

"On Wednesday morning, about 10.30am, I sent my son from our home in Durian Tunggal to school to collect the results.

"When we arrived at the school, Premkumar asked me to leave and said he would return home after meeting with some friends later. I gave him RM20 and left.

"I was told by his friends that after collecting the results Premkumar and his classmates had gone to Durian Tunggal town but he (Premkumar) was not his usual self.

"He was quiet and went missing before his friends found him in a weak state and unable to walk properly," he said at the mortuary yesterday.

Read more: SPM failure takes own life – General – New Straits Times http://www.nst.com.my/nation/general/spm-failure-takes-own-life-1.64676#ixzz1pvQgil9V

Related Posts with Thumbnails

Related posts:

  1. Sinthamani Divine Life Ashram
  2. Short Film: Life Goes On by Kartigeyan
  3. Short Film: Enna Life!
  4. Boy, seven, missing for five days after playtime with siblings

Only In Malaysia: Why schools examinations are bad for children

Posted: 23 Mar 2012 12:06 PM PDT

 A teenager collapsed and died after he received his SPM examination results here.

P. Eshwaran, 46, from Durian Tunggal, said his son E. Prem Kumar, 18, was rushed to a clinic by passers-by at about 3pm yesterday after he collapsed in front of a row of shophouses.

He claimed that Prem Kumar was believed to have consumed pesticide shortly after taking his result slip at 1pm on Wednesday.

Eshwaran said he was informed of the incident when his son was admitted to the Intensive Care Unit of Malacca Hospital.

However, Prem Kumar died due to internal organ damage at about 6pm yesterday.

"I believe he might have not been happy with his results. He did not return home after going out to get his results," he said.

Eshwaran said his son met his uncle and told him that he had failed several subjects, although he did quite well in the trial examinations.

suriani sakura: Tanaman <b>di Durian Tunggal</b>...

Posted: 10 Apr 2012 04:16 PM PDT

mlm ni terasa boring so tgk pic kat dalam leptop usang aku ni tertibe ......
ternampak pic ni lak terpikir2 aku x update lagi pasal  aku de singgah kat tanaman durian tunggal..
so jom tgk tanaman diorg yang sayur2 nya baru nak idup...
ni tanaman baru beberapa hari letak benih sayur..tp aku dah lupe benih ape ni..
ni la tempat tanaman sayuran dan sebagainya..selama 2 minggu aku kat sini dapat la juga merasa hasil tanaman kekwn aku  seperti betik, labu air, kacang dan sebagainya...
mmg segar2 tau nak makan petik je peeehhhh tuhan je tahu 
so sila la bercucuk tanam dirumah dan mendapatkan hasil yang memuaskan...

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: [Bergambar] Program Ambiga <b>Di Merlimau</b> <b>...</b>

Posted: 19 May 2012 10:01 PM PDT

Program Hi-tea bersama Pengerusi J/K BERSIH, S.Ambiga di Merlimau terganggu ekoran serangan oleh kumpulan yang tidak dikenali.

Dua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP menjadi mangsa apabila acara minum petang bersama Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga dihadiri sekumpulan pemarah yang tidak berpuas hati, menurut malaysiakini.

ADUN Ayer Keroh Khoo Poay Tiong berkata kumpulan pengacau itu menyerangnya dan ADUN Bandar Hilir Tey Kok Kiew apabila mereka meninggalkan tempat acara itu.

"Batu dan telur mengenai kereta kami. Cermin depan anggota kami turut pecah," katanya.

Salah satu daripada tayar kenderaan Tey juga dipancitkan, cermin sisi pecah dan badannya kemik teruk dihentam kumpulan itu.

Beliau membuat laporan polis di balai polis Merlimau.















04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 11:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 11:34 AM PDT

Rumah Untuk Dijual <b>Di Bukit Katil</b>-Fasa 1B,Bandar Melaka (TAMAN <b>...</b>

Posted: 17 May 2012 06:52 PM PDT

Salam...

Tahun lepas...saya ada buat entri tentang Rumah Untuk Dijual Di Bukit Katil, dan saya mendapat feedback yang tersangatlah memuaskan sehinggakan inbox saya penuh dengan pertanyaan untuk memiliki rumah dengan harga semurah RM115,800.. ( http://nurbayaplanner.blogspot.com/2011/03/rumah-untuk-dijual-di-melaka-taman-tuah.html) Tahniah kepada pembeli yang telah berjaya membeli rumah..dan tentunya rumah di Fasa 1A tersebut telah habis dijual..
Dan kini, syarikat pemaju perumahan di tempat saya bekerja, menawarkan Rumah Untuk Dijual Di Bukit Katil-Fasa 1B,Bandar Melaka (TAMAN TUAH PERDANA) yang merupakan kesinambungan pembangunan perumahan selepas FASA1A...Butirannya adalah seperti berikut:
TROPICANA (Bumiputera Unit)
3 Bilik Tidur + 2 Bilik Mandi + 2 Ruang Dapur
Luas Binaan Lebih Kurang: 1,126 kaki persegi


CASUARINA (Non-Bumiputera Unit)
3 Bilik Tidur + 2 Bilik Mandi + 2 Ruang Dapur
Luas Binaan Lebih Kurang: 1,126 kaki persegi

Deposit hanya: RM500 sahaja
Perjanjian jual beli hanya ditanggung oleh pemaju (Yuran Guaman, Yuran pendokumenan, Duti setem)
Dijangka siap: Disember 2013
Pegangan Tanah: Pajakan 99 tahun
Loan/ pinjaman: Boleh dinaikkan sehingga 95% (Maybank, HSBC, BSN, Cimb Bank, Hong Leong, Public Bank)
Boleh hubungi melalui email saya: nurbaya746@gmail.com

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


PENGHUNI GUA: PENANGAN <b>UDANG</b> GALAH <b>DI SG</b> KEMAMAN <b>...</b>

Posted: 02 Jun 2012 12:50 AM PDT


PPPEEERRRGGGGHHHHH. PENANGAN UDANG GALAH DI SUNGAI BINJAI KEMAMAN TERENGGANU.  DAPAT JUGA SIKIT HASIL . DARIPADA DENGAR CERAMAH FITNAH DAN KENCING PAS DAN PKR ,  BAIK LAGI MEMANCING.  ADA JUGA HASILNYA.

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


Sekolah <b>di Alor Gajah</b>, Melaka | rzkonline.com

Posted: 01 Jun 2012 06:14 PM PDT

MBA0001 SK MASJID TANAH (INTEG)
MBA0002 SK TANJUNG BIDARA
MBA0003 SK OTHMAN SYAWAL
MBA0004 SK BUKIT BERINGIN
MBA0005 SK RAMUAN CHINA BESAR
MBA0006 SK RAMUAN CHINA KECHIL
MBA0007 SK AYER LIMAU
MBA0008 SK KUALA LINGGI
MBA0009 SK PENGKALAN BALAK
MBA0010 SK DURIAN DAUN 'K'
MBA0011 SK LUBOK REDAN
MBA0012 SK JERAM
MBA0013 SK AIR JERNIH
MBA0014 SK KAMPUNG TENGAH
MBA0015 SK SUNGAI TUANG
MBA0016 SK TELOK BEREMBANG
MBA0017 SK SUNGAI JERNIH
MBA0018 SK RANTAU PANJANG
MBA0020 SK PADANG SEBANG
MBA0021 SK AYER PA' ABAS
MBA0022 SK SIMPANG EMPAT
MBA0023 SK PULAU SEBANG
MBA0024 SK MELEKEK
MBA0025 SK GANUN
MBA0026 SK PARIT MELANA
MBA0027 SK SUNGAI PETAI
MBA0028 SK SUNGAI SIPUT
MBA0029 SK MELAKA PINDAH
MBA0030 SK PEGOH
MBA0031 SK BERISU
MBA0032 SK LENDU
MBA0033 SK BELIMBING DALAM
MBA0034 SK RUMBIA
MBA0035 SK SUNGAI BULOH
MBA0036 SK CHERANA PUTEH
MBA0037 SK TEBONG
MBA0038 SK KEMUNING
MBA0039 SK MENGGONG
MBA0040 SK HUTAN PERCHA
MBA0041 SK DURIAN TUNGGAL
MBA0042 SK KEM TERENDAK II
MBA0043 SK GANGSA
MBA0044 SK LESONG BATU
MBB0041 SK ALOR GAJAH 1
MBB0042 SK DATO' NANING
MBB0043 SK DATUK TAMBICHIK KARIM
MBB0044 SK SRI LAKSAMANA
MBC0046 SJK(C) PAY CHEE
MBC0047 SJK(C) ALOR GAJAH
MBC0048 SJK(C) SANN YUH
MBC0049 SJK(C) PENG MIN
MBC0050 SJK(C) SIN WAH
MBC0051 SJK(C) KIOW MIN
MBC0052 SJK(C) MACHAP BARU
MBC0053 SJK(C) MACHAP UMBOO
MBC0054 SJK(C) TABOH NANING
MBC0055 SJK(C) LENDU
MBC0056 SJK(C) KHIAK YEW
MBC0057 SJK(C) MASJID TANAH
MBC0058 SJK(C) YOK SIN
MBC0059 SJK(C) PAYA MENGKUANG
MBC0060 SJK(C) SIN MIN
MBC0061 SJK(C) CHABAU
MBD0061 SJK(T) ALOR GAJAH
MBD0062 SJK(T) DURIAN TUNGGAL
MBD0063 SJK(T) RUMBIA
MBD0064 SJK(T) LADANG GADEK
MBD0066 SJK(T) KEMUNING (H/D)
MBD0067 SJK(T) LDG KEMUNING KRU DIVISION
MBD0068 SJK(T) PULAU SEBANG
MBD0069 SJK(T) LDG SG BARU (H/D)
MBD0070 SJK(T) LDG TEBONG
MBD0097 SJK(T) PEKAN TEBONG
MBE0045 SK KEM TERENDAK 1
MCT0001 SEKOLAH RENDAH ARAB (JAIM) AL-FALAH
MCT0002 SEKOLAH RENDAH ARAB JAIM JELATANG
MEA0071 SMK GHAFAR BABA
MEA0072 SMK DATO' HAJI TALIB KARIM
MEA0073 SMK RAHMAT
MEA0074 SMK ADE PUTRA
MEA0075 SMK NANING
MEA0095 SMK LUBOK CHINA
MEA0099 SMK HANG KASTURI
MEA0100 SMK SUNGAI UDANG
MEA0101 SMK DURIAN TUNGGAL
MEA0102 SMK TEBONG
MEB0077 SMK SERI PENGKALAN
MEB0078 SMK PULAU SEBANG
MEB0079 SMK SULTAN ALAUDDIN
MEE0074 SMK SULTAN MANSOR SHAH
MEE0075 SMK DATO' DOL SAID
MEE0094 SMK KEM TERENDAK
MFT0001 SM AGAMA AL-EHYA AL-KARIM
MFT0002 SMA JAIM AL-ASYRAF
MFT0003 SM ARAB (JAIM) DARUL FALAH
MHA0001 SM VOKASIONAL DATUK SERI MOHD. ZIN

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 03:05 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 03:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 03:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 03:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Negeri Melaka</b> Negeriku Maju, Tiang Lampu <b>di</b> Tengah Jalan <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2012 08:32 AM PDT

Gambar ini diambil di Bukit Baru berhampiran dengan medan selera Bukit Baru. Mungkin satu-satunya tarikan perlancongan yang menarik bagi negeri Melaka ini yang tidak terdapat di negeri lain.

Tiang lampu terletak di tengah-tengah jalan ini sangat "unik" dan mampu dijadikan tarikan pelancongan baru ke kawasan Bukit Baru ini.

Agak sukar untuk melihat produk pelancongan unik seperti ini di Negeri Melaka ini.

Munginkah ianya dikekalkan sebegitu rupa supaya keunikan dan kepelikan dapat dihayati oleh penduduk kampung dan pelancong-pelancong yang datang ke Melaka kerana kawasannya sangat strategik.

Integrated Jabatan Kesihatan <b>Negeri Melaka</b> (iJKNM) « Blog ICT <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2011 05:52 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Selain daripada itu, sistem ini juga boleh digunakan oleh semua kakitangan di Jabatan Kesihatan Negeri Melaka untuk mendapatkan maklumat latihan dan kursus yang dihadiri oleh mereka. Spesifikasi Teknikal bagi sistem ini adalah seperti ...

1 MALAYSIA: PM MERAKYATKAN <b>DI NEGERI MELAKA</b>

Posted: 24 Feb 2012 05:22 AM PST

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menyerahkan borang kepada seorang daripada penerima pangsapuri pada Majlis Penyerahan Surat Tawaran Pangsapuri Rakyat, Sungai Putat, Batu Berendam, Melaka hari ini. Seramai 336 diberi surat tawaran untuk membeli unit kediaman berkenaan pada harga RM35,000. Turut hadir, Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (kiri) dan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Chor Chee Heung.

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 03:16 AM PDT

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 03:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

waadat: Karnival Pendidikan <b>Negeri Melaka</b>

Posted: 02 Apr 2012 12:00 AM PDT

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

"Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA )

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain,

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkanREJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara,

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini,

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan,

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU, dan

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Serkam syurga makanan halal. Oleh AMRAN MULUP utusanmelaka@utusan.com.my. Gerai ikan di Sempang menyediakan pelbagai jenis ikan segar untuk pelanggan yang datang dari kawasan sekitar dan luar dengan ...

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 01:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 01:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

No related posts.

PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

"Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

"Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

"Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

"Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 01:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 06:52 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Syarak Mengata , Adat Menurut: Chegubard dah merajuk dengan <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2012 06:49 AM PDT


Ini bukan saya yang kata, orang yang kata, sebab orang Rembau rindukan ceramah Chegubard, sebab banyak perkara yang masih perlu dibantu di Rembau ini yang diharapkan oleh para pengundi di Rembau, dalam isu pengambilan tanah adat, pampasan tanah adat, projek perumahan terbengkalai di Lubok China, landasan terbang Rembau, UiTM Chengkau, Hospital Rembau dan beberapa isu setempat yang kurang diberi perhatian oleh penceramah peringkat pusat.

Merujuk akhbar Berita Harian 15 Mac 2012 , Ruangan Nasional pada mukasurat 22 artikel bertajuk "Tender bina Hospital Rembau dibuka bulan depan". Apa yang menarik perhatian ialah Hospital Rembau ini akan didirikan diatas tanah yang Kementerian Kesihatan beli dari Perbadanan Kemajuan Negeri Sembilan (PKNS) seluas 20 ekar.

PKNS menawarkan harga RM 22.00 untuk sekaki persegi. Ini bermakna sekitar RM19.2 juta untuk 20 ekar.

Akan tetapi kenapa tanah rakyat di Rembau yang diambil untuk Projek Landasan Keretapi Berkembar dibayar pampasan paling tinggi hanya RM 2.80 sekaki persegi? Ini bermakna harga tanah adat atau tanah rakyat ialah RM 121,968.00 seekar, sedangkan tanah PKNS ialah RM 958,320.00 seekar.

Kos 20 ekar untuk tanah Hospital Rembau ialah sekitar RM 19.2 juta. Sedangkan jika Kementerian Kesihatan ambil tanah rakyat atau tanah adat yang banyak di Rembau harganya hanya sekitar RM 2.4 juta untuk 20 ekar, iaitu penjimatan sebanyak RM 16.8 juta.

*********

Pembinaan Hospital Rembau bermula April ini – Menteri Besar

SENAWANG, 25 Jan 2012 – Selepas persetujuan itu, Kerajaan Negeri juga telah mendapatkan lokasi hospital yang akan di bina di tanah PKNS seluas dua puluh ekar di tanah industri Chembong.

http://n9kini.com/pembinaan-hospital-rembau-bermula-april-ini-menteri-besar

Nilai pampasan tanah adat sikit

Berita Harian 18 Julai 2009

REMBAU: "Kami hanya mahu ganti rugi yang setimpal berdasarkan nilai harta sebenar. Jangan aniaya kami hanya kerana kami orang kampung," kata Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Selamatkan Tanah Adat Rembau, Chik Tak Datuk Amat.

Chik Tak mendakwa, bayaran pampasan yang dinilai oleh jurunilai tanah pihak berkuasa tidak munasabah kerana terlalu rendah sehingga 50 peratus di bawah penilaian yang dibuat oleh jurunilai yang dilantik pemilik tanah.

"Bayaran RM1.20 hingga RM2.80 kaki persegi yang dibayar atas pengambilan tanah kami belum cukup untuk mendirikan rumah baru. Jadi, kami berharap penilaian semula tanah dapat dibuat bagi memberi keadilan kepada orang kampung," dakwanya.

http://rembau-hari-ini.blogspot.com/2009/07/nilai-pampasan-tanah-adat-sikit.html

Pampasan tanah tidak cukup

Sinar Harian 22 Mac 2011

REMBAU - Walaupun sudah menerima wang pampasan RM120,000 berikutan rumah dan tanahnya di Kampung Chembong Halt terbabit dalam projek landasan kereta api berkembar Seremban-Gemas, namun jumlah itu didakwa masih tidak mencukupi.

Hasnah Latif, 76, mengakui tidak berpuas hati dengan jumlah pampasan yang diberikan.

"Disebabkan itu, makcik dan suami terpaksa menyewa rumah di Taman Sri Rembau kerana impian kami untuk memperoleh rumah dan tanah yang diduduki seperti sebelum ini tidak kesampaian.

http://pasns.blogspot.com/2011/03/melayu-merempat-di-rembau-bila-kerajaan.html


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 01:42 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Dah 10 kali diserbu , <b>lubuk China</b> Doll terus gah beroperasi <b>di</b> P <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 05:07 PM PDT

FAKTA :  Dah 10 kali serbuan oleh IPD Timur Laut , tetapi terus beroperasi ...Apa maknanya ini ?

Siapa yang keluarkan lesen hiburan ?? Jawapannya PBT ( MPPP)   dan dibawa kerajaan regim DAP ..Selagi lesen ada dan pusat hiburan tak disita, ia akan terus berjalan seperti biasa..

Ini membuktikan pusat hiburan , maksiat  dilindungi taiko besar punya iaitu regim DAP . Yang peniaga2 kecil terus diberi notis roboh ...itu lah beza darjat pusat hiburan dengna gerai penjaja di PP  ...



GEORGE TOWN: Sebuah pusat hiburan di sini yang diserbu lebih 10 kali kerana mengupah wanita warga asing sebagai pelayan pelanggan (GRO), didapati terus mengulangi kesalahan itu malam tadi.


Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng, berkata dalam operasi pada pukul 10.30 malam itu, 17 wanita warga China berusia antara 20an dan 30-an diberkas sepasukan anggota Cawangan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.


"Beberapa orang daripada mereka cuba meloloskan diri dan bersembunyi dalam bilik tetapi usaha mereka gagal kerana pusat hiburan itu sudah dikepung," katanya kepada pemberita di sini Jumaat.


Polis turut menahan seorang lelaki yang dipercayai penjaga premis itu.


Gan berkata serbuan itu dilakukan selepas pemantauan mendapati pusat hiburan itu masih menyediakan khidmat GRO warga asing.Katanya operasi berkenaan juga bertujuan membanteras kegiatan maksiat dan penyalahgunaan dadah di pusat hiburan.


"Siasatan lanjut akan dilakukan untuk mengenal pasti pihak yang terbabit dalam kegiatan membekalkan warga asing ke pusat hiburan itu selain mengesan pemilik premis itu," kata Gan.


Katanya pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan bagi memastikan kegiatan mengupah wanita warga asing untuk bekerja sebagai GRO dapat dibendung. - BERNAMA

Komen GPB 

GPB tak sangka ramai penyokong Anugay  marah tentang cerita Pub di Permatang Pauh terdapat penari tiang itu.  Minta ditunjukkn bukti mana Pub terbabit ...hahaha .

Pi tanya Amir Ghazali la .. apa guna  dia  sebagai Ahli Majlis MPSP  ??  Makan elaun buta ka ...hahaha..

BLOG MELAKA: 04 <b>di</b> ramuan <b>china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved