ads

Khamis, 21 Jun 2012

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

suriani sakura: Tanaman <b>di Durian Tunggal</b>...

Posted: 10 Apr 2012 04:16 PM PDT

mlm ni terasa boring so tgk pic kat dalam leptop usang aku ni tertibe ......
ternampak pic ni lak terpikir2 aku x update lagi pasal  aku de singgah kat tanaman durian tunggal..
so jom tgk tanaman diorg yang sayur2 nya baru nak idup...
ni tanaman baru beberapa hari letak benih sayur..tp aku dah lupe benih ape ni..
ni la tempat tanaman sayuran dan sebagainya..selama 2 minggu aku kat sini dapat la juga merasa hasil tanaman kekwn aku  seperti betik, labu air, kacang dan sebagainya...
mmg segar2 tau nak makan petik je peeehhhh tuhan je tahu 
so sila la bercucuk tanam dirumah dan mendapatkan hasil yang memuaskan...

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 09:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2012 07:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 07:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 10:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Trading the Intraday Breakouts | Free Forex And Gold Signals

Posted: 21 Mar 2012 10:58 PM PDT

Salam.

  1. Kelas Pattern and Strategies: Gold, Silver and Commodity Currencies akan di adakan pada 2 April di Batu Berendam Melaka. Fee RM500.
  2. Kelas Analisis Teknikal Harga Emas akan di adakan di Hotel Park Avenue, Sg Petani pada 7 April ini. Fee RM300.

Hubungi saya untuk pendaftaran. TQ

__________________________________________________________________________________

Good day traders!

When trading intraday breakouts, or when engaging in any type of trading, for that matter, it is important for traders to use every type of advantage possible. We want to search for situations in which the odds are in our favor and then take action.

Breakouts falls into three general type; real breakout, false breakout and pre mature breakout. A real breakout is spotted by an upward or downward movement of the price in a more convincing fashion. That is to be said, it is represented by either a long white or black candlestick or better, a marubozu. This is what we called candlestick attitude.

A false breakout occurs when the price appears to break below support or above resistance, only to rise back above support or fall back below resistance. A premature breakout is somehow between this two breakouts. First it break the support/resistance level, then it rise/fall back to the levels, only to continue its breakout direction back.

In trading the market, consolidation patterns exists in many forms such as:

Consolidation Patterns Diagram

For today's purpose, I shall explain the ascending and descending triangles patterns.

Ascending and Descending Triangles

These two patterns create excellent intraday breakout opportunities, because the pattern itself establishesa directional bias for the currency or commodities pair.

An ascending triangle is formed by a combination of diagonal support and horizontal resistance. The diagonal support is drawn by using the trendline tool.

Ascending Triangle

In the case of this pattern, the bulls are gaining strength and buying at higher and higher levels, while the bears are merely trying to defend an established level of resistance. Since the bulls are more aggresive than the bears, they are more likely to prevail in this battle. The odds favor a breakout to the upside.

A descending triangle on the other hand is formed by a combination of diagonal resistance and horizontal support.

Descending triangle

In the case of this pattern, the bears are gaining strength and selling at lower and lower levels, while the bulls are merely trying to defend an established level of support. The bears are the more aggresive party in this case, so the odds favor a breakout to the downside.

Trend filter

When trading these patterns, traders can gain a further edge by:

  1. Checking the direction of the currency pair prior to the formation of the triangle pattern;
  2. The time of the day filter.

On top of that, to be able to understand the buildup before the breakout would be essential in forecasting the breakout direction.

Happy piping!

Shufaad

Scridb filter

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 11:20 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pasar Malam Jalan TAR: MEE <b>UDANG SUNGAI</b> DUA DAH ADA <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 09:47 PM PDT

Ramai juga yang tanya, mengapa blog ambo sekarang dah tak ada citer pasal makan2???

Hehe ...rupanya ramai peminat citer makan ni.

Semua orang kenal mee udang Sungai Dua. Ada yang gi Penang semata2 nak makan mee tersebut.

Tetapi sekarang untuk makan mee udang dah tak perlu habis kan minyak dan tol utk ke Penang. Kat KL ni pun dah ada mee udang Sungai Dua.

Hehe ambo bersama keluarga sempat singgah utk menikmati mee udang Sungai Dua kat Water Front Ampang.

Restoran yang baru beberapa minggu dibuka itu menyediakan mee udang, mee ketam disamping mee dan nasi goreng.

Harganya?? Boleh tahan juga. Untuk mee sahaja harga RM4 dan ditambah udang harga nya RM10 utk 100gram.

Hidangan set juga ada. RM12.90. - mee bersama 2 ekor udang dan minuman.

Hidangam set 2 RM16.90 - mee bersama 3 ekor udang dan minuman.

Sementara nasi goreng ayam pula harga nya RM5.

Rasanya?? Setakat boleh tahan saja. Untuk banding dengan mee udang asli Sungai Dua.... Ambo rasa mee udang Sungai Dua kat Penang nun lebih sedap. Hehe tp kalau setakat nak rasa nastolgia mee udang Sungai Dua boleh lee!! Cuma jangan harap lebih dari itu........!!

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 11:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Sungai Udang</b> | Jika <b>di</b> Parit Buntar <b>Di</b> Sinilah Tempat Beli Ikan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 01:33 PM PST

Jika anda tinggal berdekatan dengan Parit Buntar atau Nibong Tebal, jangan lepaskan peluang untuk ke Sungai Udang. Di sini anda boleh beli macam-macam ikan termasuklah ikan gred A dengan harga yang berpatutan, dan paling best ..... ikan-ikan ini segar dari laut!
Best ooo, kalau anda penggemar ikan segar, anda boleh borong ikan yang ada atau beli ikut kemampuan anda. Yang penting bila berada di Jeti Sungai Udang ini ialah kepandaian anda untuk tawar-menawar dengan peraih yang ada di situ.
Jangan lupa untuk bawa plastik sendiri sebab kebanyakkan peraih tidak menyediakan plastik atau apa jua bekas untuk dijual secara runcit. Kalau nak beli sikit .... sediakan wang kecil secukupnya dan bekas sendiri.

Lagi gambar suasana di Jeti Sungai Udang di sini: HASRULPhoto

Suka Entri Ini? Kongsikan Bersama Yang Lain. Terima Kasih.

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 11:39 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MTES Sedia Plan Selesaikan Masalah Banjir Kampung <b>Sungai Udang</b>

Posted: 30 Mar 2012 06:17 AM PDT

KLANG, 30 MAC: Kerajaan Selangor akan mencari jalan agar masalah banjir kilat yang  berlaku di Kampung Sungai Udang hari ini dapat dielakkan pada masa hadapan.

Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini, kerajaan negeri akan merangka satu kertas kerja bagi usaha itu untuk dibincang di dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES).

Kerta kerja tersebut akan dirangka bersama Jabatan Parit dan Saliran (JPS), Jabatan Kerja Raya (JKR), Majlis Perbandaran Klang (MPK) dan agensi-agensi lain kerajaan.

Menurut beliau, banjir yang berlaku di kawasan terbabit dipercayai kerana masalah peparitan dan kawasan penempatan yang rendah.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar yang diadakan bilik gerakan bantuan banjir yang dibuka oleh Adun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

Dr Halimah pula berkata, pihaknya sedang berusaha untuk mengumpul data-data kerugian penduduk di kampung-kampung yang dilanda banjir untuk dikemukakan kepada kerajaan negeri.

"Hingga sekarang kira-kira 700 borang bancian yang kita edarkan pagi tadi telah pun diisi dan dikembalikan pun kepada pihak kami.

"Melalui data yang kita perolehi, kita akan buat bancian dan akan kemukakan kepada kerajaan negeri supaya dapat dikenal pasti jenis bantuan yang diperlukan penduduk," kata Dr Halimah.

Dianggarkan lebih 700 keluarga telah terjejas akibat banjir yang melanda Kampung Delek dan Kampung Sungai Udang dan kawasan berdekatan.

Sementara itu, menurut seorang mangsa banjir yang mahu dikenali sebagai Shila, 27 tahun, banjir tersebut berlaku selepas kawasan tersebut dilanda hujan lebat semenjak awal pagi.

"Mengikut kata, hujan turun dari pukul 3.30 pagi. Saya tak keluar rumah. Bila saya nak pergi kedai saya pukul 9.00 pagi, saya tengok kawasan Kampung Sungai Udang dah banjir.

"Kedai saya pun air dah naik sampai paras betis. Lima komputer yang sedang dibaiki rosak dan beberapa aksesori telah rosak," ujar beliau yang merupakan pengusaha kedai membaiki komputer.

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 03:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 03:05 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 03:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 03:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 03:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Negeri Melaka</b> Negeriku Maju, Tiang Lampu <b>di</b> Tengah Jalan <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2012 08:32 AM PDT

Gambar ini diambil di Bukit Baru berhampiran dengan medan selera Bukit Baru. Mungkin satu-satunya tarikan perlancongan yang menarik bagi negeri Melaka ini yang tidak terdapat di negeri lain.

Tiang lampu terletak di tengah-tengah jalan ini sangat "unik" dan mampu dijadikan tarikan pelancongan baru ke kawasan Bukit Baru ini.

Agak sukar untuk melihat produk pelancongan unik seperti ini di Negeri Melaka ini.

Munginkah ianya dikekalkan sebegitu rupa supaya keunikan dan kepelikan dapat dihayati oleh penduduk kampung dan pelancong-pelancong yang datang ke Melaka kerana kawasannya sangat strategik.

Integrated Jabatan Kesihatan <b>Negeri Melaka</b> (iJKNM) « Blog ICT <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2011 05:52 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Selain daripada itu, sistem ini juga boleh digunakan oleh semua kakitangan di Jabatan Kesihatan Negeri Melaka untuk mendapatkan maklumat latihan dan kursus yang dihadiri oleh mereka. Spesifikasi Teknikal bagi sistem ini adalah seperti ...

1 MALAYSIA: PM MERAKYATKAN <b>DI NEGERI MELAKA</b>

Posted: 24 Feb 2012 05:22 AM PST

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menyerahkan borang kepada seorang daripada penerima pangsapuri pada Majlis Penyerahan Surat Tawaran Pangsapuri Rakyat, Sungai Putat, Batu Berendam, Melaka hari ini. Seramai 336 diberi surat tawaran untuk membeli unit kediaman berkenaan pada harga RM35,000. Turut hadir, Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (kiri) dan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Chor Chee Heung.

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 03:16 AM PDT

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 03:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

waadat: Karnival Pendidikan <b>Negeri Melaka</b>

Posted: 02 Apr 2012 12:00 AM PDT

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

"Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA )

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain,

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkanREJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara,

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini,

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan,

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU, dan

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Jawatan Kosong Kerajaan <b>Negeri Melaka</b> ~ info kerjaya | jawatan <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2012 07:54 PM PDT

1. Dimaklumkan bahawa Pentadbiran ini sedang melaksanakan pengumpulan resume bagi jawatan Penghulu Gred NP27 (Tetap) dan Juruteknik Gred J17 (Tetap). Pengumpulan ini bertujuan untuk dikemukakan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam selaku Pihak Berkuasa Melantik yang kekurangan calon-calon anak kelahiran negeri Melaka untuk kedua-dua jawatan berkenaan. Pengumpulan resume ini adalah terbuka kepada calon Bumiputera dan bukan Bumiputera kelahiran negeri Melaka sehingga 30 Jun 2012.

2. Berikut merupakan syarat-syarat lantikan bagi jawatan Penghulu Gred NP27 (Tetap) dan Juruteknik Gred J17 (Tetap) di Pentadbiran Kerajaan Negeri Melaka untuk dimuat-turun:

Penghulu Gred NP27 (Tetap) - klik di sini
Juruteknik Gred J17 (Tetap) - klik di sini

3. Resume yang lengkap beserta sijil-sijil yang diakui sah seperti mana syarat-syarat yang ditetapkan hendaklah dihantar ke alamat berikut :-

YB Setiausaha Kerajaan Negeri
Jabatan Ketua Menteri Melaka
Aras 1, Blok Bentara
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya
75450 Ayer Keroh, Melaka
(u.p : Bahagian Pengurusan Sumber Manusia)

4.Tarikh tutup permohonan ialah pada 30 Jun 2012.

5. Pemohon dikehendaki untuk mengisi permohonan secara online di laman web rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) iaitu http://www.spa.gov.my sebelum mengemukakan resume di alamat di atas.

6. Setiap permohonan perlu memenuhi syarat-syarat kelayakan yang ditetapkan dalam pelantikan.

Catatan Am
Keutamaan akan diberikan kepada anak kelahiran Negeri Melaka;
Semua resume akan dikemukakan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia bagi tujuan senarai pendek dan temuduga.

sumber iklan : http://www.melaka.gov.my

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 01:04 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 01:12 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

No related posts.

PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

"Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

"Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

"Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

"Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

indah.com: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 09:25 PM PDT

ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

Blog Nasir Hamzah: MENINGGAL <b>DI</b> BAHU IBU

Posted: 26 Mar 2012 10:03 PM PDT





ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



dipetik dari metro online..

Takziah diucapkan pada keluarga ibu aminah

korang dah baca berita kat atas? sedih tak? aku rasa sedih bila membacanya.. sebabnya arwah meninggal di bahu ibunya.. sungguh beruntung dia..sebab jarang orang dapat merasakan kematian begitu.. ok sebab apa aku cakap macam tu ? kerana ibu kita telah menjaga kita dari kecil hinggalah dewasa.. kasih sayang ibu kepada kita tidak ada tolak bandingnya.. sungguh pun adakalanya kita tersasar , tapi ibu sentiasa membimbing kita dan menerima kita seadanya..


kasih sayang seorang ibu membawa kesyurga.. jika ibu redha dengan kematian kita, ALLAH juga akan meredhai kita.. begitu besar keistimewaan yg ALLAH berikan kepada seorang ibu..
cuba sesekali korang peluk mak korang, atau jika mungkin korang malu cukuplah dengan memegang tangannya.. apa yg korang dapat rasakan? ye satu ketenangan yg korang dapat.. rasa bahagia dan kasih sayang yg tak berbelah bagi..


P/s : sama2lah kita menghargai ibu kita.. 



Dia buat dah: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 11:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian. Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata ...

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DIALOG RAKYAT: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 10:30 PM PDT


KELAB GREENBOC


ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

indah.com: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 09:25 PM PDT

ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

Blog Nasir Hamzah: MENINGGAL <b>DI</b> BAHU IBU

Posted: 26 Mar 2012 10:03 PM PDT





ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



dipetik dari metro online..

Takziah diucapkan pada keluarga ibu aminah

korang dah baca berita kat atas? sedih tak? aku rasa sedih bila membacanya.. sebabnya arwah meninggal di bahu ibunya.. sungguh beruntung dia..sebab jarang orang dapat merasakan kematian begitu.. ok sebab apa aku cakap macam tu ? kerana ibu kita telah menjaga kita dari kecil hinggalah dewasa.. kasih sayang ibu kepada kita tidak ada tolak bandingnya.. sungguh pun adakalanya kita tersasar , tapi ibu sentiasa membimbing kita dan menerima kita seadanya..


kasih sayang seorang ibu membawa kesyurga.. jika ibu redha dengan kematian kita, ALLAH juga akan meredhai kita.. begitu besar keistimewaan yg ALLAH berikan kepada seorang ibu..
cuba sesekali korang peluk mak korang, atau jika mungkin korang malu cukuplah dengan memegang tangannya.. apa yg korang dapat rasakan? ye satu ketenangan yg korang dapat.. rasa bahagia dan kasih sayang yg tak berbelah bagi..


P/s : sama2lah kita menghargai ibu kita.. 



Dia buat dah: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

Posted: 26 Mar 2012 11:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian. Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata ...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved