ads

Rabu, 29 Februari 2012

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa « ""Renunglah <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 10:29 PM PST

Dari Malaysiakini

Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap … tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap,  Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Main layang-layang <b>di</b> Dataran 1 Malaysia, <b>Klebang</b> | ~Blog Yus <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 05:22 PM PST

Ini aktiviti anak-anak aku petang Isnin yang lalu.
Mereka ke Dataran 1 Malaysia di Klebang Melaka.
Atok ayahnya yang sibuk mengajak, apa lagi sukalah budak-budak tu.
Aku tak turut serta sebab malas...hihi.

SRD bawa anak-anaknya pergi bersama Tok Ayah dan juga Pakngah mereka.
Sampai sana sibuk nak main layang-layang.
Dapatlah sorang satu layang-layang pelbagi bentuk dan warna.
Alia dengan layang-layang barbie nya, Abid pula angry birds, Aqil macam bentuk helang aje.

Macam biasa layan gambar lah ya.



Hari ini sudah kembali ke BP.
Layang-layang semua tinggal di rumah atok ayah.
Abahnya kata tak perlu bawa balik.
Balik Melaka aje, baru pergi main layang-layang.
Muka Alia paling muncung....huhu.

Takpe ya anak-anak.
Lain kali balik rumah atok ayah dan maktok kita main lagi kan.
Nanti ibu pun nak turut serta....

p/s: Rasa sunyi sepi pulak blog ya?Semua orang masih bercuti ke?Jumlah new update tak meriah macam selalu pun?

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


HOMESTAY BANGLO <b>DI UMBAI</b> - 5 BILIK: KOMPLEKS HOMESTAY <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2012 06:56 AM PST

Kami mempunyai sebuah banglo 5 bilik, 2 buah rumah sebuah 3 bilik dan 2 unit chalet yang dijadikan sebagai homestay & chalet yang dikenali sebagai KOMPLEKS HOMESTAY & CHALET UMBAI. Sedikit keterangan boleh dibaca di ruang sebelah kanan, dan untuk maklumat lebih lanjut, hubungilah saya...nombor telefon saya ada di sebelah kiri...terima kasih

HOMESTAY 1 : Homestay Umbai 5 bilik. 4 bilik air. Tepi jalan besar Melaka-Muar.

HOMESTAY 2 :  Homestay Umbai 3 bilik. 4 bilik air

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Gempar : Jom Tengok Video Anwar Mengamuk <b>Di Merlimau</b> <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2011 05:08 PM PST

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


10 rumah <b>di Sungai Rambai</b> dinaiki air | Berita Harian net

Posted: 26 Feb 2012 03:52 AM PST

BUKIT MERTAJAM: Lebih 10 rumah dekat Sungai Rambai, Permatang Rawa, di sini dilanda banjir kilat hari ini, kali ketiga dalam tempoh seminggu.

Banjir kilat itu berlaku sejak jam empat pagi tadi selepas hujan lebat

kira-kira 30 minit dan air memasuki rumah penduduk sehingga ke paras paha.

Seorang penduduk, Yusri Yusoff, 43, berkata banjir sejak awal pagi ini

paling teruk dalam minggu ini ekoran aliran air hujan tersekat.

"Bila hujan lebat, kami penduduk di sini sudah mula bimbang kerana rumah

akan dinaiki air dan ia berlaku sejak bermulanya projek pembinaan Landasan

Berkembar Keretapi Elektrik Ipoh-Padang Besar dua tahun lepas," katanya di sini, hari ini.

Sementara itu, Aiton Mohd Ariff, 47, berkata banjir hari ini menyebabkan

kebanyakan perabot di rumahnya rosak akibat ditenggelami air.

"Sebelum ini banjir hanya melanda sekali atau dua kali dalam tempoh setahun,

tetapi kini setiap kali hujan lebat pasti kami akan berhadapan dengan banjir,"

katanya.

Siti Mariam Hashim, 42, pula berkata pembinaan parit berhampiran rumahnya

membuatkan kediamannya itu kerap mengalami banjir kilat apabila hujan.

Beliau berkata, sebelum ini parit sedia ada terletak kira-kira 200 meter

daripada rumahnya, tetapi kini ia dibina hanya tiga meter dari halaman rumah.

"Parit yang kecil dan sempit itu antara punca banjir besar di kampung kami,

jadi saya minta kerjasama pihak berkenaan untuk mendalam dan melebarkannya,

sekurang-kurangnya ia dapat meringankan penderitaan penduduk di sini," katanya. – BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


Mohamad Taufek Abd Ghani: 235 Projek Perumahan Sakit <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2012 08:06 PM PST

Laporan dari laman web Kementerian Perumahan dan Kerajaan tempatan menyatakan terdapat 235 Projek Perumahan Sakit sehingga 31 Disember 2011. Satu daripada projek tersebut ialah Taman Desa Indah terletak di Lubok China, dalam DUN Kota dan kawasan Parlimen Rembau. Projek ini bermula sejak tahun 2003. Pembeli 95 unit rumah teres kos sederhana rendah dan 60 unit rumah teres kos rendah di Desa Indah ini terdiri dari mereka yang berpendapatan rendah, ada yang kerja kilang ada yang kerja kampung.

Ada yang sudah bayar deposit beribu ringgit, ada yang dah keluarkan simpanan KWSP. Kini setelah 9 tahun, rumah hanya siap 10 peratus. Dalam pada masa yang sama, walaupun rumah hanya 10 peratus siap, mereka perlu membayar cukai tanah dan sewa rumah sementara menunggu rumah tersebut siap entah bila.

Alangkah baik kalau mereka yang terlibat dengan projek perumahan terbengkalai ini dilayan seperti Tan Sri Tajudin Ramli.

SIAPA YANG AKAN BAYAR HUTANG RM580 JUTA TAJUDIN RAMLI?
KUALA LUMPUR, 25 FEB 2012 : Adakah penyelesaian di luar mahkamah berhubung hutang tokoh korporat Tan Sri Tajudin Ramli bernilai RM580 juta yang tidak perlu dibayarnya bererti semua rakyat Malaysia harus menanggung hutang itu?

UNTUNG MAYBANK RM3.56 BILION
24 Feb 2012
KUALA LUMPUR – Maybank mengumumkan pertumbuhan keuntungan selepas cukai dan kepentingan minoriti (PATAMI) sebanyak 20 peratus kepada RM2.58 bilion bagi tempoh enam bulan perniagaan berakhir 31 Disember 2011. Dalam tempoh yang sama, kumpulan perbankan tersebut turut mencatatkan pertumbuhan keuntungan sebelum cukai sebanyak 20.1 peratus kepada RM3.56 bilion sehubungan peralihan tahun kewangan berakhir Maybank dari 30 Jun kepada 31 Disember.

BANK LELONG RUMAH PEMINJAM TANPA NOTIS
2012/01/06
KUALA LUMPUR: Beberapa bank tempatan didakwa bersikap kejam terhadap pelanggan apabila melelong rumah milik peminjam tanpa sebarang notis selepas mangsa gagal melunaskan bayaran bulanan seperti dikehendaki.

PEMBELI TERANIAYA MINTA SPRM SEGERA SIASAT PEMAJU
PUTRAJAYA 25 Jan. 2012 - Tidak mampu lagi menahan sabar dengan sikap lepas tangan pemaju dan 'tekanan' pihak bank, kira-kira 100 pembeli unit kediaman di lima projek pangsapuri di Pulau Indah, Klang hari ini membuat laporan kes projek rumah terbengkalai itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini.

SPNB TAK LAGI PULIH PROJEK PERUMAHAN TERBENGKALAI
Feb 5, 2012
Syarikat Perumahan Negara Bhd (SPNB), tidak lagi bertanggungjawab memulihkan projek-projek perumahan terbengkalai sejak 2010, kata pengarah urusannya, Datuk Kamarul Rashdan Salleh.

http://www.kpkt.gov.my/kpkt/fileupload/lewat_sakit11/dis11/SAKIT_WEB_DIS_2011.pdf
http://roketkini.com/2012/02/25/siapa-yang-akan-bayar-hutang-rm580-juta-tajudin-ramli/
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0224&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm
http://www.bharian.com.my/articles/Banklelongrumahpeminjamtanpanotis/Article/
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0126&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_04.htm
http://www.malaysiakini.com/news/188333

BLOG - BLOG WAKIL RAKYAT: Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 29 Feb 2012 01:07 AM PST

Statistik yang menunjukkan 12 peratus rakyat Malaysia berhadapan pelbagai jenis penyakit mental adalah merupakan satu angka yang amat membimbangkan. Ini bermakna hampir 3.5 juta rakyat kita menghadapi masalah mental. Pelajar seawal usia 12 tahun telah dikesan menghadapi masalah mental. Ujian kesihatan mental di sekolah seharusnya dilakukan terhadap Guru Besar terlebih dahulu sebelum diperluaskan ke pelajar sekolah.

12% RAKYAT MALAYSIA SAKIT MENTAL
3 Feb. 2012
SUNGAI PETANI - Tinjauan Kesihatan Mobiditi dan Kesihatan 2011 menunjukkan 12 peratus rakyat Malaysia berusia antara 18 dan 60 tahun berhadapan pelbagai jenis penyakit mental. Katanya, tinjauan Kajian Mobiditi dan Kesihatan itu juga mendapati wanita dua kali ganda lebih ramai mengalami sakit mental berbanding lelaki.

GURU BESAR CEDERA DISERANG GURU LELAKI
Selasa Februari 28, 2012
GEORGE TOWN: Seorang guru besar sekolah rendah di Air Itam cedera selepas diserang seorang guru lelaki sekolah yang sama dalam satu pergaduhan di sini, Selasa. Timbalan Ketua Polis Daerah Timur Laut Superintenden Ahmad Bakhtiar Kassim berkata, guru besar lelaki berusia 48 tahun itu diserang ketika membuat rondaan dari kelas ke kelas pada 8.30 pagi.

GURU DIPAKSA DERMA UNTUK SEKOLAH
Jumaat Februari 24, 2012
KUALA LUMPUR: Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) pada Jumaat melaporkan sebuah sekolah di Johor telah memaksa guru-guru gred 44 di sekolah itu menyumbang RM50 setahun sebagai dana kewangan sekolah berkenaan.

KERJA HARI SABTU PUNCA GURU MARAH - NUTP
Kosmo 1 Mei 2011 (Hari Pekerja)
KUALA LUMPUR - Sikap segelintir guru besar yang suka mengarahkan guru sekolah datang bekerja pada setiap hari Sabtu antara aduan yang banyak diterima Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP).

RAMAI GURU SAKIT JIWA
22 Mac 2009
BEBANAN kerja sebagai guru semakin kompleks kerana selain mengajar, mereka juga terpaksa menyediakan soalan-soalan peperiksaan dari semasa ke semasa, mengisi buku kedatangan, buku disiplin dan ringkasan mengajar, borang kesihatan dan rekod kemajuan murid, kelab dan persatuan, serta mengendalikan persiapan hari sukan.

KADAR STRES PELAJAR SEKOLAH, TINGGI
October 6, 2011
PUTRAJAYA: Satu projek mengesan kesihatan mental pelajar sekolah menunjuk-kan tahap keresahan, kemurungan dan stres mereka berada pada tahap yang disifatkan oleh Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai 'tinggi'. Daripada 6,540 murid yang telah disaring dalam projek perintis dikenali 'Program Minda Sihat Menangani Stres Dalam Kalangan Murid Sekolah' itu, 17.1 peratus daripadanya mengalami tanda-tanda keresahan yang teruk, 5.2 peratus mengalami tanda kemurungan teruk dan 4.8 peratus mengalami stres teruk.

HEALTHY MIND SCREENING FOR ALL SCHOOLS
Saturday February 25, 2012
KUALA LUMPUR: Health Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai says the Healthy Mind Screening Programme will be extended to all schools this year. "We are concerned about this issue (mental health). A survey was conducted in all schools in collaboration with Ministry of Education to identify early problems and help those in need," he told reporters after opening Taman Medan Health Clinic here, Saturday.

UJIAN KESIHATAN MENTAL DI SEKOLAH
2011/02/03
PAKAR kesihatan dan pendidikan serta kesatuan guru menyambut baik cadangan Kementerian Kesihatan mengadakan ujian kesihatan mental terhadap pelajar sekolah menengah tahun ini sebagai kaedah menangani tekanan perasaan atau isu disiplin.

GURU MENGAMUK, 14 RAKAN BERSEMBUNYI DALAM PAYA
Berita Harian 20 Jan 2011
KOTA KINABALU: Empat belas guru, termasuk dua wanita bertarung dengan nyamuk dan pacat kira-kira 11 jam dalam hutan paya bakau di Kampung Sabur, Pulau Banggi, kira-kira 300 kilometer (km) dari sini, kerana bersembunyi daripada seorang guru lelaki yang mengamuk menggunakan pedang samurai, tengah malam kelmarin. Mereka terpaksa melompat keluar dari rumah dan kuarters guru setinggi dua meter di Sekolah Kebangsaan (SK) Sabur selepas dikejutkan dengan hentakan pedang di kediaman masing-masing sebelum melarikan diri ke hutan paya bakau bagi mengelak dicederakan dalam kejadian jam 12.30 tengah malam itu.

BAPA NYARIS CEDERA DILIBAS PARANG GURU
Utusan Malaysia 2 Mac 2011
KUALA KRAI 1 Mac - Akibat membuat aduan kepada sekolah tentang tindakan seorang guru mendenda anak lelakinya makan dalam tong sampah, seorang bapa nyaris cedera dilibas dengan sebilah parang oleh guru berkenaan.

PENSYARAH PERGURUAN MENGADU PENAT, LETIH KERJA
Utusan Malaysia 26 April 2010
PADA Sabtu, 10 April 2010, saya ada membaca sebuah artikel bertajuk Seksa jadi guru dan dalam laporan yang sama juga turut menyatakan sebuah jawatankuasa khas akan ditubuhkan untuk mengkaji bebanan tugas guru. Kemuncak kepada beban itu kami terpaksa tanggung dengan bekerja lebih masa setelah Maktab Perguruan di seluruh negara dinaikkan taraf kepada Institut Pendidikan Guru pada tahun 2008.

Sumber :

Selasa, 28 Februari 2012

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


AUTO DUNIA BLOG & PERMOTORAN: Tergempar...!!!! Kapal Selam <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:22 PM PST

Macam mana leh terdampar nie..... cuba tengok...
ada macam terdampar tak...kapal selam mana nie yerk...bahaya nie.....

nak tahu cerita lanjut...

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Najib mulakan lawatan ke Melaka | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 09:12 PM PST

MELAKA: 24 Feb. – Datuk Seri Najib Razak memulakan lawatan sehari ke Melaka hari ini dengan mengunjungi Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob di Istana Melaka, di sini.

Perdana Menteri yang tiba pada jam 9.45 pagi diiringi isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dan Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Najib mempunyai atur cara ketat termasuk menghadiri program penyerahan surat tawaran Program Perumahan Rakyat (PPR) Batu Berendam di Sungai Putat di sini pagi ini selain merasmikan Taman Seri Manggis di Machap Umboo dan Rumah Mesra Rakyat iaitu sebuah projek Syarikat Perumahan Negara Berhad di Kampung Padang Kerbau, Durian Tunggal.

Perdana Menteri dijadual melakukan tinjauan mesra di Jalan Temenggong, Jalan Bunga Raya dan Jalan Kee Ann petang ini dan menghadiri jamuan malam bersama rakyat di Taman Malim Jaya.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


Beli kuih raya <b>di Serkam</b> , Hamidah Food Industry | Blog Zool <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2011 08:22 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Tak berapa hari je lagi, Syawal akan menjelang tiba menandakan hari raya. Banyak keperluan yang dicari pada penghujung Ramadhan ini. Antara yang perlu disediakan adalah kuih raya. Bagi pencari kuih raya di Melaka (terutama di daerah Jasin), mungkin ada yang pernah mendengar tentang kedai di Serkam yang menjual pelbagai kuih (tidak semestinya di hari Raya). Kedai ini terletak di tepi jalan dinamakan Mamaku Food Industries. Ia telah bertapak lama dan pernah mengalami kebakaran namun kini ia semakin maju. Jika dulunya hanya kedai kecil ditepi jalan namun kini lotnya semakin besar. Kepada sesiapa yang rajin singgah ke ikan bakar Umbai atau Serkam, mesti singgah ke kedai tersebut untuk mendapatkan kudapan walaupun bukan di hari raya.

Memandangkan membuat kuih agak leceh dan mak saya pun sudah berusia maka kaedah kuih tunjuk-tunjuk perlu digunakan. Dan lokasi yang menjadi kemestian adalah di kedai Mamaku Food Industries ( Hamidah Food Industry). Memang banyak pilihan di kedai tersebut dengan harga yang berpatutan. Banyak juga yang dibeli seperti rempeyek, kuih telinga dan pelbagai jenis kerepek. Kat situ ada juga kuih tart, cookies dan sebagainya. Tapi mak tak berapa minat. Jadi ambil apa yang boleh .. Kalau nak tau kuih apa bolehlah datang ke rumah ye…

Ini gambar yang sempat disnap..

Photobucket
Ni papan tanda kedai tersebut.
Photobucket
Pemandangan dari luar. Banyak khemah disediakan khas untuk kuih raya ni..
Photobucket
Siap ada banner kat jalanraya tu..
Sekian,

Related Posts with ThumbnailsJumlah Yang Telah Lihat Entri Ini :1051
You can leave a response, or trackback from your own site.

Iklan Terbaik.. Ingin iklan disini??

.

* Makluman, komen yang menghina dan merbahaya akan didelete atau diubahsuai tanpa notis. Sebarang komen yang disertakan no telefon akan didelete sebab pernah berlaku penyalahgunaan no telefon pihak lain. Hanya link laman web dibenarkan . Itupun sekiranya ia tidak menyalahi dan bukan Spam.. Harap maklum

DAENG MAREWAH - menjejak asalku: hubungan saudara daeng <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 05:29 PM PST

Assalammualaikum wrt.
Hari tergerak nak cerita tentang perkaitan saudara tedong. sebelum ini sememangnya  bonda selalu menceritakan tentang saudara lubok, cenderah yang kuat kaitan sedaranya dengan kami di serkam darat. Arwah Tok Wan Daud dan Nek Wan(Belakang Kemas Serkam Darat) boleh dikatakan selalu dikunjungi sedara di sebelah sana. Tedong cuma kenal Arwah Paklang Sebelah Ayah saya dan memang setiap tahun mereka dan kami akan datang beraya. yang lain agak samar-samar. Rumah mereka di Tedong Baroh dengan dengan bengkel dak Bai @ area situ-situ jugak lak.Dak Madi dan yang lain-lain adik beradik kat sana kira rapat dengan kami.
Bonda pun membuka cerita tentang saudara lain yang ada disana. Bonda kata ada  saudara daeng di sana keluarga Nenek Saeden dan anaknya Nenek Saiyah dan anak cucu beliau.Raya juga boleh kata selalu datang raya kat rumah kami. cuma kurang perasaan yang mana satu.Rumahnya dekat rumah  Timah Hj Abas 
Menurut Bonda lagi, keluarga disana datang daripada jurai kami dan kaitan dengan kami Nenek kami NENEK HAJI  dengan adik beradik Tok Talib.Kena la sama-sama semak balik carta teromba keluarga kat blog. agak  pening sikit ceritanya.
So cuma agak kurang berjumpa dengan saudara disana dan hubungan daeng agak kurang dan jauh.
Begitula ceritanya.lepas ni nak ceritakan lagi pasal Kedatangan Sultan Ibrahim di makam/ kubur tidak bertulis nama di rumah Kak timah Balok dan cadangan penubuhan persatuan daeng dimasa itu oleh Nenek Ara Kami.... menarik  dan tungguuuuuu... 

Isnin, 27 Februari 2012

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


PRU13: PAS Melaka sedia tebus maruah

Posted: 18 Feb 2012 06:21 PM PST

DURIAN TUNGGAL, 19 Feb: PAS Melaka dengan pimpinan barunya membuktikan mereka bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum kali ini dengan lebih bergaya.

Ia dapat dilihat apabila Melaka menjadi negeri yang paling berjaya dalam persiapan dan sambutan terhadap Konvoi Penerangan PAS yang ke Melaka semalam.

(Gambar: Tuan Guru Abdul Hadi menyerahkan sijil keahlian baru kepada salah seorang ahli baru PAS dengan ditemani Adly.)

Pekan Durian Tunggal yang biasanya aman dan tenteram penuh sesak dengan konvoi penerangan PAS, petang semalam.

Bepuluh-puluh buah kereta dan motor mengiringi Presiden dan Ketua Penerangan PAS ke pekan itu bagi menyertai majlis hi tea dengan penduduk tempatan.

Mereka yang menyertai majlis itu pula penuh sesak dengan pelbagai kaum, Melayu, Cina dan India duduk bersama-sama mendengar pucuk pimpinan PAS bercakap kepada mereka.

"Saya rasa Melaka paling hebat sambutan," kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan  PAS Pusat yang memimpin konvoi menjelajah seluruh negara ini.

Melaka adalah negeri ke tujuh dalam siri konvoi menjelajah negara menjelang pilihan raya umum ke 13 anjuran Lajnah Penerangan PAS Pusat.

Sebelum in mereka ke Sabah, Sarawak, Kelantan, Terengganu dan Pahang. Jumaat lepas konvoi ke Negeri Sembilan.

Sambutan yang diterima konvoi ini di Melaka amat mengujakan pimpinan PAS yang menyertai konvoi ini kerana jangkaan mereka tidak sampai ke peringkat itu kerana Melaka antara negeri yang belum mempunyai sebarang wakil rakyat dari PAS.

Dalam pilihan raya umum lalu, PAS Melaka gagal memenangi sebarang kerusi walaupun paling banyak bertanding berbanding parti-parti lain dalam Pakatan Rakyat.

(Kanan: Tuan Ibrahim bertemu Mohd Ali Rustam di pasar malam Bukit Baru.)

Ketika membentuk kabinet selepas muktamar lalu, PAS telah melantik pesuruhjaya baru untuk Melaka.

Seorang tokoh muda PAS Melaka, Adly Zahari telah dilantik sebagai pesuruhjaya negeri itu.

Sejak itu, PAS Melaka menampakkan perubahan. Antara langkah awal yang dibuat beliau adalah mengupah satu badan profesional membuat kaji selidik tentang politik di Melaka.

Majlis Hi Tea bersama pimpinan PAS di Durian Tunggal petang semalam nampaknya antara hasil perubahan yang dibuat beliau dan pasukannya.

Turut diadakan semalam majlis penyerahan borang keahlian kepada ahli-ahli baru PAS yang menyertai parti Islam itu.

Ia disempurnakan sendiri oleh Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dengan ditemani Adly yang juga Yang Dipertua PAS Kawasan Alor Gajah itu.

Di majlis itu Abdul Hadi Awang memberikan penerangan yang jelas tentang negara berkebajikan yang menjadi hala tuju PAS kini.

Beliau juga menerangkan dengan jelas perjuangan PAS yang tidak membezakan antara bangsa-bangsa dan kaum di bawah pentadbirannya yang berasaskan Islam.

"Islam meletakkan bangsa-bangsa ini untuk berkenalan antara satu sama lain dan saling berhubungan antaranya bagi melengkapkan kehidupan manusia.

"Misalnya baju yang kita pakai dari kain, kain dari benang, benang dari kapas. Tidak semua orang boleh buat setiap benda itu melainkan ada pembahagian tugas dan tanggungjawab bagi setiap orang.

"Inilah yang melahirkan pelbagai bangsa itu kerana setiap kumpulan atau kaum mempunyai bidang dan kebolehan masing-masing. Jadi di sinilah lahirnya kerjasama," kata Abdul Hadi yang juga anggota Parlimen Marang.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


PONDAN UMNO!!! Gambar Samseng Taik Kucing UMNO yang cuba <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2012 01:31 AM PST


Nurul Izzah dilaporkan hampir dipukul sewaktu ceramah di Felda Lepar Hilir oleh samseng-samseng yang mengganggu ceramah Pakatan Rakyat itu.
Kini, lelaki yang menyerang Nurul Izzah telahpun dikenal pasti melalui gambar diatas. Gambar tersebut telah diperolehi melalui ruangan laman twitter yang kini ligat berlegar.
Laporan polis juga telah dibuat, semoga pihak berkuasa mengambil tindakan yang tegas dan segera agar kejadian yang sama tidak berulang lagi.
  • Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa
  • 9:03AM Feb 27, 12
  • Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

    Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

    NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap ... tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Insiden Sembrong: Umno bawa budaya ganas, samseng- AMK <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2012 11:15 PM PST

(Oleh: Aedi Asri Abdullah)

KUALA LUMPUR 21 Feb: Insiden keganasan yang berlaku di Sembrong, Johor baru-baru ini membuktikan Umno- Barisan Nasional membawa budaya ganas dan samseng, kata Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Beliau berkata, keganasan sedemikian dilihat lebih kerap berlaku di negeri yang dianggap kubu kuat Umno, seperti Johor dan Melaka, bertujuan untuk menyekat pengaruh Pakatan Rakyat.

"Cara provokasi yang lebih kurang sama juga menunjukkan ada arahan khusus yang diberikan kepada jentera bawah,"

"Ini kerana Umno tidak mahu mesej perubahan yang dibawa Pakatan sampai kepada rakyat," kata Shamsul kepada Keadilandaily.

Insiden di Sembrong Ahad lalu, menyaksikan lebih 100 orang, kebanyakannya remaja belasan tahun, membuat kacau di program ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga mengakibatkan beberapa kecederaan.

Samseng Umno itu turut melempar mercun, telur, botol dan kayu selain berteriak melontar kata-kata kesat ketika Anwar berucap.

Malah, kumpulan samseng yang membawa bendera Umno dan BN itu turut memecahkan cermin kereta Anwar dan bertindak ganas menendang bahagian keretanya sehingga kemek.

Isnin lalu, ceramah Anwar di Felda Tun Ghafar Baba di Machap, Alor Gajah, Melaka turut dicemari dengan gangguan penyokong Umno- BNl.

Dalam pada itu, Shamsul kesal kerana pihak polis tidak memainkan peranan sewajarnya untuk meleraikan insiden keganasan tersebut.

"Polis yang bertugas tidak mengambil sebarang tindakan. Apakah perlu menunggu keadaan menjadi darurat terlebih dahulu?" soal beliau.

Justeru itu, beliau menuntut Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein bertanggungjawab berikutan insiden itu.

"Sebagai Menteri Dalam Negeri, beliau harus beri penjelasan, bukan bertindak berdiam diri. Apatah lagi, beliau sendiri adalah ahli Parlimen di situ," jelasnya lagi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=26909

04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


Asalkan Bukan UMNO <b>di Masjid Tanah</b> | Penerangan PAS Melaka

Posted: 26 Feb 2012 09:14 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Asalkan Bukan UMNO di Masjid Tanah. Posted by Penerangan ... Vandalisme di Pejabat DAP Ayer Keroh ... Ustaz Badrulamin Tidak Ditangkap Berdua-duaan Di Hotel. 14 minutes ... Kubah Masjid Bukit Baru Runtuh. 2 hours ...

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Homestay <b>di Sungai Udang</b> Melaka : Semua Homestay

Posted: 13 Feb 2012 07:40 PM PST

Homestay di Sungai Udang Melaka

Lokasi :- Taman Kris Emas, Sungai Udang, Melaka.

Rumah dilengkapi dengan:
-3 Bilik, 2 Bilik air
-2 katil Queen saiz, 1 katil single.
-1 set sofa
-tv
-water filter
-iron
-peti ais
-3 sejadah dan lain-lain.
-Parking berbumbung

Lokasi berhampiran :-
-Kem SUngai Udang & kem terendak(Komando)
-MRSM Kem Terendak
-100m dengan Deretan Kedai runcit, Kedai Makan.
-100m dengan surau
-2km dengan Pasar Raya Econsave,KFC.
-300m dengan pekan Sungai Udang.
-1Km dengan simpang Highway Bertam Hulu
-500m dengan Pejabat Pos,Pejabat Pertanian, Bank

Kadar sewaan :
RM150 1 hari 1 malam
RM280 2 hari 2 malam

Check In jam 2.00petang, Check out 2.00 petang(memudahkan utk solat zohor sebelum check out)

Sedia menerima tempahan pada bila-bila masawalaupon pada musin sekolah,perayaan dan haribekerja.
Boleh menyewa harian, mingguan dan bulanan.
Harga boleh dirunding.

Berminat boleh hubungi :
Mejar(B)Rusmi 0133688994
Salmi 0133379097

Contact Rusmi Che Muhammad

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


PM Melawat TYT Yang <b>Di</b>-Pertua <b>Negeri Melaka</b> - Maharum Bugis <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 10:48 PM PST

24.02.2012, Jumaat - Hari ini Yang Di-Pertua Negeri Melaka Tuan Yang Terutama Tun Datuk Seri Utama Mohd Khalil bin Yaakob dan Isteri Kepada TYT Yang Di-Pertua Negeri Melaka Yang Amat Berbahagia Toh Puan Datuk Seri Utama Dato' Zurina bt Kasin telah menerima tetamu istemewa iaitu Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak dan Isteri Datin Seri Rosmah Mansor. Perjumpaan ini diadakan dikediaman rasmi TYT Yang Di-Pertua Negeri Melaka di Istana Melaka. Perdana Menteri dan rombongan sebenarnya dalam rangka lawatan sehari ke Melaka. Turut serta menyambut Datuk Seri Najib Tun Razak adalah Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan isteri Datin Seri Asmah Abdul Rahman.

Ahad, 26 Februari 2012

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Kokurikulum Malim: Hoki Piala Pengetua SMK <b>Durian Tunggal</b>

Posted: 19 Feb 2012 03:05 AM PST


Keputusan : Perempuan Naib Johan Lelaki tempat ke 3
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved