ads

Ahad, 24 Mac 2013

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 09:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Oct 2012 09:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sambutan hari raya aidilfitri @ dutass - smk <b>durian tunggal</b>

Posted: 09 Sep 2012 03:49 PM PDT

SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI @ DUTASS

TARIKH: 5 SEPTEMBER 2012

HARI: RABU

MASA: 2 PETANG

TEMPAT: KANTIN SMK DURIAN TUNGGAL

TETAMU UNDANGAN: YB DATUK HAJI ABD. WAHAB BIN HAJI ABD. LATIP

Pagi raya semua gembira,

Berjalan bersama rakan dan taulan,

Ketika enak menjamu selera,

Orang yang tiada jangan dilupakan.

Anak gorila gagah perkasa,

Amat terkenal di Kampung Sentosa,

Maaf andai terkasar bahasa,

Kami ucapkan Selamat Hari Raya.

Majlis dimulakan dengan ucapan dari YB Datuk dan Pengetua SMK Durian Tunggal

Masa untuk makan. Doa makan jangan dilupakan.

Terima kasih kepada staff DUTASS yang bekerjasama menjayakan majlis ini.


RASEDY CANOPY: RASEDY <b>di Durian Tunggal</b>

Posted: 25 Dec 2012 05:19 PM PST

Pada 22 Disember 2012 yang lalu, telah selesai majlis resepsi menyambut menantu Encik Mazlan. Majlis tersebut talah di adakan di tanah lot yang bersebelahan Taman Seri Cempaka, Durian Tunggal, Melaka.

Tahniah diucapkan kepada kedua mempelai dan terima kasih kerana menggunakan perkidmatan kami. Diharapkan pihak tuan rumah berpuas hati dengan perkhidmatan kami.

Berikut beberapa gambar yang sempat kami shot untuk dikongsikan bersama. Gambar-gambar ini adalah malam persediaan sebelum hari langsung.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 11:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 11:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 11:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:28 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 11:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Rempuh tembok jambatan ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 09 Apr 2012 02:07 AM PDT


KLEBANG - Seorang lelaki nyaris maut apabila kereta dipandunya terbabas, lalu melanggar tembok jambatan sebuah parit di Jalan Klebang Besar dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 5 pagi itu, kereta jenis Perodua Viva yang dipandu lelaki berusia 30-an dari arah pusat bandaraya menuju Tanjung Kling terbabas, selepas melalui persimpangan lampu isyarat Klebang Besar dan Batang Tiga, di sini.

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Izzat dipercayai hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan sebelum melanggar tembok, menyebabkan bahagian hadapan kereta remuk dan mangsa tersepit.

Pemangku Komander Balai Bomba dan Penyelamat Tangga Batu, Jamian Saleh berkata, pihaknya menerima panggilan pada 4.56 pagi dan tiba di tempat kejadian lapan minit kemudian.

"Mangsa tersepit di bahagian pemandu bagaimanapun berjaya dikeluarkan orang awam semasa kami tiba di tempat kejadian.

"Dengan bantuan tujuh anggota termasuk seorang pegawai, mangsa yang cedera di kepala dan patah kaki kanan diberi prarawatan sebelum ambulans datang 20 minit selepas itu," katanya di sini, semalam.

Jamian berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke rumahnya di Tanjung Kling menaiki kenderaan bersama seorang rakan lelaki berusia 30- an, bagaimanapun rakannya selamat dan hanya mengalami kecederaan kecil.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/mangsa-tersepit-kereta-nyaris-maut-1.38617


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 11:51 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MPP Online: Suami cekup isteri berasmara dengan bangla..

Posted: 25 Mar 2012 07:00 PM PDT

Metro melaporkan.., bahana menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki Bangladesh sejak tiga bulan lalu hingga terlanjur ke bilik tidur, seorang wanita dicekup suaminya di rumahnya di Tanjung Kling, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam, wanita berusia 29 tahun itu dicekup bersama teman lelakinya berusia 28 tahun di rumah keluarganya yang ketika itu hanya dia dan dua anaknya berada di situ.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), Rahimin Bani, berkata ketika pegawai syarak yang ditemani suami wanita terbabit tiba di rumah berkenaan, pintunya berkunci dan selepas memberi salam serta mengetuk pintu, ia dibuka wanita itu.

Katanya, lelaki terbabit cuba melarikan diri menerusi pintu belakang, namun dicekup sekumpulan penduduk yang menyertai operasi berkenaan.

"Pasangan itu ditahan dan dibawa ke Balai Polis Tanjung Kling bagi laporan tangkapan sebelum diserahkan kepada Jaim untuk siasatan lanjut," katanya, di sini, semalam.

Rahimin berkata, siasatan mendapati wanita itu berkenalan di kantin kilang tempat lelaki terbabit berkerja dan mereka menjalin hubungan sejak tiga bulan lalu.

Katanya, pasangan terbabit mengakui beberapa kali terlanjur dan lelaki itu mendakwa sudah dua kali ke rumah wanita terbabit dengan memaklumkan tujuannya datang pada malam kelmarin untuk berbual.

"Wanita yang mempunyai dua anak berusia tujuh dan lapan tahun itu memberitahu dia tidak lagi tinggal bersama suaminya sejak dua tahun lalu berikutan lelaki terbabit tidak mempunyai pekerjaan tetap," katanya.

Beliau berkata, pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman dengan bukan mahram.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 12:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

mee <b>udang</b> manja, jeti <b>sungai</b> rambah - yang halal itu fardhu, yang <b>...</b>

Posted: 31 Jan 2013 07:42 AM PST


PONTIAN 30 Jan. - Kira-kira 15 tahun lalu, gerai yang dibuka tidaklah begitu menarik ramai pelanggan namun pemilihan menu Mi Udang Manja menjadikan gerai itu yang terletak berhampiran Jeti Sungai Rambah di sini, semakin popular.
Kini keenakan mi udang di gerai tersebut menjadi satu jenama kepada Kampung Rambah khususnya Sungai Rambah yang menempatkan jeti nelayan dan hasil tangkapan segar memberi kelebihan kepada pengusaha gerai makanan laut di kawasan berkenaan.
Kesegaran dan keenakan mi udang itu berjaya menggamit ramai pengunjung bukan sahaja masyarakat tempatan malah penduduk sehingga ke Kuala Lumpur untuk menikmati hidangan berkenaan.
Menurut pengusahanya, Hamidah Abu, 38, nama 'Manja' merupakan panggilan untuk suaminya, Ismail Sirat, 43, yang menjadi nelayan sepenuh masa dan kini pelanggannya lebih mengenali panggilan itu berbanding nama sebenarnya.
"Selain memperoleh udang hasil tangkapan sendiri, kami juga mendapatkan udang dari pasar awam sekiranya bekalan tidak mencukupi bagi memenuhi permintaan pelanggan.
"Setiap hari sebanyak 20 kilogram udang segar diperlukan memandangkan setiap menu yang disediakan mempunyai udang sebagai menu utama seperti mi bandung udang, mi goreng udang, nasi goreng kampung udang, nasi goreng biasa udang selain nasi ayam," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.
Bagi menguruskan kedainya setiap hari dia mempunyai lima orang pembantu, namun kerja memasak dilakukannya sendiri di samping tukang masak yang lain.
"Bagi menu biasa, sebanyak lima udang akan dimasukkan manakala untuk pesanan istimewa sebanyak lapan udang," katanya.
Beliau berkata, setiap hidangan ditawarkan pada harga RM8.50 sehingga RM13.40 sepinggan manakala kedainya dibuka setiap hari kecuali Ahad bermula pukul 4 petang hingga 12 tengah malam.
Menurutnya, resepi mi udang itu diperturunkan ibu mertuanya, Salmah Md. Salleh, 83, yang mula-mula mengusahakan gerai itu sebelum diwariskan kepada suami dan kemudian kini kepadanya.
"Tarikan kedai kami ini adalah saiz udang yang besar dan segar. Pelanggan tetap biasanya akan menghubungi kami terlebih dahulu untuk membuat tempahan sebelum datang menjamu selera bersama keluarga atau kenalan," katanya.
Menurutnya, dia dan suami bercadang menambah menu makanan iaitu masakan asam pedas memandangkan permintaan daripada pelanggan luar yang ingin menikmati masakan itu.
Sehubungan itu, katanya, dia kini sedang melakukan kerja-kerja penambahan ruang agar dapat menampung jumlah pelanggan yang semakin ramai terutamanya pada cuti hujung minggu dan cuti umum.
Sementara itu, seorang pengunjung, Sahlan Selamat, 49, mengakui menikmati juadah di kedai berkenaan sekurang-kurangnya dua kali seminggu bersama isteri dan anak-anaknya.
"Kuahnya cukup istimewa di samping layanan mesra daripada pemilik kedai yang sentiasa memberikan perhatian kepada kehendak pelanggan," katanya.
Bagi Suhaimi Abd. Manap, 30, menikmati hidangan mi udang segar pada waktu malam amat menyelerakan dan harga yang ditawarkan juga berpatutan memandangkan saiz udang yang besar.
"Sama ada biasa atau special, ia cukup berbaloi kepada pelanggan yang datang bersama ahli keluarga dan rakan-rakan," katanya.
Rakannya, Mohd. Khalid Musa, 30, berkata, jika pengunjung luar seperti dari Melaka dan Kuala Lumpur sanggup datang semata-samat untuk menikmati hidangan berkenaan, ia pastinya sesuatu yang cukup istimewa kepada daerah Pontian.
"Pihak yang berkenaan boleh membantu menjadikan hidangan Mi Udang Manja ini sebagai jenama atau ikon daerah Pontian seperti Mi Bandung Muar yang begitu sinonim dengan daerah berkenaan," katanya.
Seorang lagi pengunjung, Mohd. Azlan Mohamad, 34, berkata, walaupun terdapat banyak saingan namun Mi Udang Manja tetap mendapat perhatian orang ramai yang ingin menikmati keenakan masakan tradisional itu pada waktu petang dan malam.

Mancing Sampai Pengsan: <b>Udang</b> Galah Penghujung Musim

Posted: 04 Feb 2013 05:35 PM PST

Musim hujan di Sandakan hampir sampai ke penghujungnya. Musim kemarau dan cuaca panas bakal mengambil alih dalam tempoh sebulan lagi. Ini bermakna musim mancing udang galah di Sungai Beruang akan berakhir dan lazimnya semua pemancing akan mula cuba turun ke laut sesudah Tahun Baru Cina.
Dua hari yang lalu, Arbakin, Cjepp, Yazid dan Lelek cuba lagi untuk memancing udang galah di akhir musim.  Bagi yang ingin masih memancing udang galah selepas bulan Februari, dicadangkan supaya ke Beluran dan Sungai Kinabatangan, di mana udang galah di sana boleh dipancing hampir sepanjang tahun kecual pada musim banjir.
Udang cacing, udang pasar dan satu lagi umpan rahsia menjadi taruhan mereka berempat. Walaubagaimanapun Arbakin enggan berkongsi umpan rahsia yang dimaksudkan. Memang tiap-tiap kali mancing udang, umpan yang berlainan dibawa dan dicuba sebab selera udang ni sentiasa berbeza-beza.

Memang benar, udang kebanyakkannya bersaiz M, susah betul nak dapatkan yang sepit biru. Beberapa spot berpotensi dan pernah mencatatkan rekod sebelum ini dicuba, namun keputusan masih sama.

Salah satu halangan yang terpaksa ditempuh bila air surut.
Anak udang yang berpaut pada mata kail, belum sempat masuk mulut dah kena pancing.

Salah satu daripada beberapa ekor udang galah sepit biru yang berjaya dinaikkan, namun masih bersaiz M nak ke L sahaja.

Bila air mulai pasang, semakin sukar untuk udang dinaikkan kerana tahap kemasinan air mula bertambah. Bagi Lelek, dapat melelapkan mata lebih berbaloi dari melayan ragutan kecil sang semprideng.

Cjepp dengan anak ikan puput
Sehingga pukul 6 petang, Arbakin mendapat 18 ekor dengan 100% menggunakan umpan rahsianya, Cjepp 15 ekor, Yazid 12 ekor, manakala Lelek 7 ekor. Sehingga berjumpa lagi dalam eksplorasi udang galah Sungai Beruang akan datang.

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


Panas: Lagi Video Serangan Berdarah <b>Di Bukit Katil</b> - Pahang Daily <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2013 09:48 PM PST

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


Sepetang <b>di Sungai Rambai</b> - Gerbang Selatan Melaka <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 01:20 AM PST

Assallammualaikum wbt,

Salam hari Jumaat, esok cuti! Yeayyyyyyyyyy! hehe

Anda semua pernah dengar Sungai Rambai? Kalau tak pernah, meh nak cerita sikit.. Sumber dari Utusan Malaysia & Wikipedia – Sungai Rambai ni terletak di sempadan Melaka – Muar, dalam daerah Jasin.  Ia dipisahkan dari Muar oleh Sungai Kesang.  Kalau anda berdiri kat atas Jambatan tu, kiranya anda selangkah dari Melaka-Muar.

Dipercayai kampung ini mula didiami sejak awal 1800-an dan penduduk asalnya dari Kampung Tedong, Kampung Serkam dan Kampung Kesang, Muar, Johor.

Kampung Sungai Rambai mendapat nama daripada sebatang pokok rambai yang besar tumbuh di antara Kuala Parit Penghulu dan Parit Sidang Seman dan orang yang bertanggungjawab menamakan Kampung Sungai Rambai ialah Penghulu Dualim pada 1880.

Kini, landskap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai sudah banyak berubah.

Pekan lama Sungai Rambai pula bakal berubah wajah tidak lama lagi apabila ia dinaik taraf menggantikan premis-premis bangunan papan digantikan dengan baru selain menyediakan pelbagai kemudahan awam.

Projek naik taraf itu akan dibangunkan oleh Yayasan Melaka menerusi peruntukan sebanyak RM7 juta dan ia sekali gus menjadikan Pekan Sungai Rambai berwajah baru.

Sungai Rambai mempunyai segala kemudahan asas seperti sekolah, balai raya, klinik kesihatan, balai polis dan sebagainya dinikmati oleh lebih 17,730 orang penduduknya yang terdiri daripada orang Melayu, Cina dan India.

DUN tersebut terbahagi kepada empat mukim iaitu Mukim Sungai Rambai, Sebatu, Semujok dan Merlimau dan ditadbir oleh lapan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

DUN Sungai Rambai mempunyai keluasan tanah seluas 9,214 hektar yang mana 7.218 hektar adalah kawasan pertanian seperti dusun buah-buahan, getah, kelapa sawit, sawah padi, kelapa, pisang dan ternakan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman banyak memainkan peranan penting untuk membangunkan daerah itu
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0224&pub=Utusan_Malaysia&sec=Selatan&pg=ws_01.htm#ixzz2Mw4tXbuf
© Utusan Melayu (M) Bhd

Haaaaaaaa, siapa sangka pekan kecil ni dah berkembang menjadi sebuah perkampungan pelancongan? Saya sendiri terkejut melihat pembaharuan yang dibuat di muara Sungai Rambai.. Dulu cuma ada meda selera, kami sekeluarga selalu pergi makan kupang rebus kat sini.. Sekarang, dah ada jambatan gantung, Laman Belia 1 Malaysia, taman permainan, medan selera & Sungai Rambai River Cruise! Masya-Allah, nampak sangat lama betul saya tak menjenguk muara ni, cuma lalu di situ aje kalau ke Muar :)   Rasanya kali terakhir saya ke muara tu dalam 10-12 tahun yang lepas.. Masa balik kampung bulan Januari lepas, suami ajak saya ke muara tu.. Mula2 cam malas jer, ye la kan, terbayang keadaan tempat tu 10 tahun yang lepas, bukan ada apa2 pun.. huhu.. Tapi sebab suami beria nak pergi, saya pun ikut la dia, bawak adik2 dengan anak saya sekali..  Perjalanan mengambil masa 5 minit aje dari rumah mak saya..

Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Masa sampai kat situ, i cant believe my eyes (ayat skema & poyo) hahah.. Serius la, sangat2 berlainan! Kalau anda pernah ke Sungai Rambai dulu kala, anda pasti tahu perasaan saya kali pertama melihat pembangunan di muara tersebut.. First thing yang saya nampak ialah Jambatan Gantung ni.. hehe.. feeling2 ala2 di Jambatan di Tamparuli kat Sabah(rasa nak tampar saya tak buat statement cam ni.. hak2)

Jambatan Gantung di Sungai Rambai Gerbang Selatan Melaka

Jambatan Gantung di Sungai Rambai Gerbang Selatan Melaka

Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka 5

Posing kat depan Jambatan Gantung..

Posing kat depan Jambatan Gantung..

Walaupun jambatan gantung ni tak sepanjang mana pun, tapi sebagai warganegara Sungai Rambai yang poyo dan dah lama tak balik kampung, melihat kelainan ini membuat hati teruja sangat! Dan, walaupun saya nampak gagah, saya sangatlah kuman bila naik atas jambatan ni.. bila jambatan bergoyang2, terus rasa gayat, jadi saya naik jambatan tu separuh jalan aje la.. haha..

Sungai Rambai River Cruise
Err.. cam tak yakin jer nak naik bot ni.. haha

Taman Permainan

Taman Permainan

Medan Selera

Medan Selera

Laman Belia Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Laman Belia & Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Daripada muara ini, anda boleh nampak Tengkolok Gergasi ni..

Tengkolok Melayu Gergasi - Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka Tengkolok Gergasi 2 Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Signboard Selamat jalan jumpa lagi MDJ

Amacam? memang lain betul kan Sungai Rambai sekarang ni..  jadi kalau anda nak ke Muar, apa kata berhenti seketika di sini, menikmati angin petang yang mendamaikan.. :)

RnR berdekatan dengan Gerbang Selatan itu.

RnR berdekatan dengan Gerbang Selatan itu.

Saya tak sempat lagi cuba makan di sini, Insya-Allah kalau balik kampung lagi, saya akan cuba la makanan kat sini..

Saya bangga jadi penduduk Sungai Rambai! (poyos.. hiks2)

Pelawat menemui web ini melalui carian:

tengkolok sungai rambai,sungai rambai rivet cruise,tengkolok sungai rambai melaka,jambatan gantung di melaka,padi sungai rambai,padi sungai rambai melaka,permainan chess sekolah sungai rambai,sungai rambai river cruise

Tags: , , ,

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 09:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Barisan Nasional yakin pertahan kerusi DUN <b>Sungai Rambai</b>

Posted: 03 Feb 2013 10:33 AM PST

JASIN 3 Feb. - Barisan Nasional (BN) dijangka dapat mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai dengan menyasarkan untuk memperoleh majoriti besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, keyakinan itu dibuat berdasarkan sokongan pengundi di DUN berkenaan yang rata-ratanya lebih yakin terhadap kepimpinan BN berbanding pembangkang.

Menurutnya, pengundi di DUN Sungai Rambai tampak yakin atas usaha BN membangunkan daerah itu dengan membina pelbagai infrastruktur seperti sekolah, balai raya, sistem jalan raya yang sempurna, sistem perparitan, gelanggang futsal, lampu jalan, elektrik, air dan sebagainya.

"Saya yakin pengundi di DUN Sungai Rambai akan terus menyokong BN kerana mereka tahu hanya BN yang dapat memberi khidmat bakti lebih hebat kepada rakyat berbanding pembangkang.

"Selain itu, rakyat tampak semakin yakin terhadap lonjakan transformasi serta pelbagai bentuk bantuan yang digarap oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Rakyat di DUN Sungai Rambai juga percaya jika kerajaan BN yang sedia ada dan wujud sejak merdeka ditukar, sudah pasti padah yang bakal menanti iaitu ketidaktentuan dalam pelbagai aspek hingga boleh menjejaskan kehidupan rakyat," katanya.

Beliau berucap pada majlis lawatan kerja Ketua Biro Publisiti dan Penerangan BN, Datuk Ahmad Maslan di Bilik Gerakan Pusat Daerah Mengundi (PDM), DUN Sungai Rambai di sini kelmarin.

Pada Pilihan Raya Umum 2008 yang menyaksikan berlakunya tsunami politik, BN tewas di empat buah negeri, tetapi DUN Sungai Rambai menang ke atas calon Pas dengan majoriti 2,266 undi.

Hasan berkata, bagi tujuan tersebut jentera sudah digerakkan menerusi kerjasama parti komponen dalam usaha untuk memastikan sasaran BN meraih mandat yang lebih kukuh dalam PRU-13.

Justeru katanya, rakyat akan terus diyakinkan bahawa BN mampu melakukan pelbagai perubahan untuk memberi kehidupan lebih selesa secara berterusan.

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


Jiwa Paradox: ANWAR IBRAHIM TERUS <b>DI</b> MALUKAN <b>DI ALOR</b> <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 06:54 PM PST

SEMALAM AKU DAPAT BERITA YANG ANWAR HABISKAN MASA SATU HARI SUNTUK BERKEMPEN DI MELAKA.
AKU SECARA PERIBADI MEMANG TAK AMIK PUSING SEBAB AKU YAKIN DAN PERCAYA BAHAWA ORANG MELAKA MEMANG CERDIK PANDAI SEBAB TU TAK MUDAH TERPEDAYA DENGAN PEMBOHONGAN YANG DI BAWA OLEH ANWAR DAN PKR.
TAPI BILA ORANG DAH MULA CERITA, KENALAH KITA DENGAR. BILA DAH MULA DENGAR SERONOK JUGAK CERITA DIA.
KISAH DIA BILA ANWAR AL JUBURI NI DIJADUALKAN UNTUK BERBOHONG DI ALOR GAJAH, MELAKA.
BILA DAPAT TAHU AGEN YAHUDI DAN PELIWAT NAK DATANG KAMPUNG MEREKA, ORANG ALOR GAJAH PUN MACAM BIASA STANDBY APA YANG PATUT.
ANWAR NAK BUAT CERAMAH, ORANG ALOR GAJAH PUN STANDBY PENCERAMAH UNTUK LAWAN CERAMAH ANWAR.
ORANG PKR PUN SEBUK KUMPULKAN ORANG SEKELILING UNTUK RAMAIKAN CERAMAH MEREKA TETAPI TERNYATA GAGAL. ORANG ALOR GAJAH TAK LAYAN ANWAR IBRAHIM.
YANG DATANG PUN BEBERAPA KERAT JER. HANYA ORANG PAS TOTOK YANG MEMANG TERKENAL SEBAGAI HAMBA ABDI DALAM PAKATAN YANG BUAT SEBUK KAT TAPAK CERAMAH.
YANG HADIR PUN RATA-RATA ADALAH ORANG LUAR DARI ALOR GAJAH. SENANG CERITA, TAKDE UNDI KAT STU LER...
AKU DIKHABARKAN, PKR TERPAKSA GUNAKAN BAS UNTUK ANGKUT ORANG DARI TAMPIN DAN SEREMBAN UNTUK MERIAHKAN MAJLIS MEREKA YANG TAK BERAPA NAK RAMAI ORANG TU.
ORANG PAS PULAK DIKERAH UNTUK BAWAK ANAK-ANAK KECIL MEREKA SEKALI UNTUK NAMPAK RAMAI MAJLIS TERSEBUT.
ITU LER DIA ORANG PAKATAN PEMBANGGANG. SANGGUP BUAT APA SAHAJA UNTUK MENIPU RAKYAT DEMI KUASA YANG MEREKA GILAKAN.
TAHNIAH JUGAK KEPADA ORANG ALOR GAJAH YANG TERUS SETIA BERSAMA BN DAN DENGAN BERANI SECARA TERANG-TERANGAN MENUNJUKAN KEBENCIAN MEREKA TERHADAP AGEN YAHUDI SERTA PELIWAT TERKENAL INI. 
ANWAR MUNGKIN DAH HILANG INGATAN BAHAWA MELAKA ADALAH KUBU KUAT BN DAN AKAN TERUS KUAT UNTUK MENGHADAPI PRU 13. SEBAB ITU PKR DAN PAS LANGSUNG TAKDE KERUSI KAT MELAKA NI...

Samseng Umno BN ganggu Pesta Ponggal <b>di Alor Gajah</b> <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 03:36 PM PST

MELAKA 4 FEBRUARI: Sekumpulan samseng Umno BN cuba menganggu sambutan Pesta Ponggal bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Melaka Perdana, Alor Gajah, petang semalam.

Lebih 20 samseng berkumpul kira-kira 50 meter dari tapak program dan menaikkan sepanduk provokasi serta memaki hamun dengan kata-kata kesat.

IMG_6102Tiada kejadian buruk berlaku berikutan penyokong Pakatan Rakyat tidak menghiraukan provokasi mereka, sebaliknya menumpu perhatian terhadap atur cara sambutan.

Anwar menyifatkan gangguan berkenaan membuktikan Umno BN semakin terdesak berikutan kebangkitan rakyat yang menolak mereka.

"Jadi, upah orang-orang ini untuk kacau supaya rakyat jangan dengar apa yang kita ingin sampaikan.

"Kita datang untuk cerita apa yang akan kita lakukan bila perintah kelak. Apakah ia salah?

IMG_6059"Nasib rakyat tidak boleh diubah dengan upah RM20 untuk ganggu dan buat kacau. Negeri ini bukan milik Umno BN tapi milik rakyat.

"Kamu di seberang sana boleh kata macam-macam tapi saya tidak akan berganjak untuk menyampaikan agenda keperubahan pada rakyat," katanya.

Ketua Umum KEADILAN itu berkata demikian depan lebih 1,000 rakyat tempatan yang menyertai program berkenaan.

IMG_6143Turut hadir, Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Melaka, Shamsul Iskandar Mohd Akin; Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Najwan Halimi, Exco AMK, Ginie Lim dan pimpinan lain.

Anwar kesal kerana Umno BN terus mengamal budaya politik maki hamun sedangkan Pakatan membawa amalan politik menjaga ehwal rakyat.

"Tapi saya percaya – walaupun diganggu – kehadiran ramai rakyat membuktikan mereka mahukan perubahan," katanya.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=44304

Pengedar Shaklee <b>di Alor Gajah</b>, Masjid Tanah Melaka ~ Princess <b>...</b>

Posted: 24 Feb 2013 04:41 AM PST

Pengedar Shaklee di Alor Gajah, Masjid Tanah, Melaka


Nama: Noorhayati Abdul Rahim
Emel: yatiear00@yahoo.com
Blog: azatyvitalove.blogspot.com
Alamat: Alor Gajah, Melaka
COD: Alor Gajah, Masjid Tanah dan Semabok

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved