ads

Khamis, 7 Julai 2011

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Semua tahanan <b>di</b> bawa ke Mahkamah <b>Ayer Keroh</b> jam 9.30 pagi <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 06:19 PM PDT

Semua tahanan di bawa ke Mahkamah Ayer Keroh jam 9.30 pagi


'; div.innerHTML = summary; } //]]> Pimpinan dan ahli PAS yang ditahan di Jasin semalam akan dibawa ke Mahkamah Ayer Keroh untuk tindakan selanjutnya. Sehingga kini saya tidak mendapat maklumat tepat tentang dakwaan yang dikenakan terhadap mereka.

Semalam 17 orang ahli PAS Jasin ditahan di Pejabat PAS Jasin kira-kira jam 2.15 petang sebaik tamat program Seminar PAS Ganti Umno. Selain itu kira-kira 113 baju dan poster Bersih 2.0 dirampas.

Related Articles :
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Pantai <b>Klebang</b> Melaka Makin Teruk? | Blog Melaka Daily

Posted: 27 Jun 2011 03:29 AM PDT

[+] Kongsi Artikel di Facebook Anda

pantai klebang Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

LAMBANG SATU MALAYSIA YANG TERDAPAT DI PANTAI KLEBANG, MELAKA

Sejak kebelakangan ini, Melaka telah membuat banyak perubahan yang ketara..Menaik taraf kehidupan rakyat mahupun menaik taraf kawasan yang berpotensi untuk dijadikan aset pelancongan di negeri Hang Tuah ini…Pantai Klebang, Melaka contohnya yang dulu adalah satu pantai yang boleh dikatakan menarik dengan pelbagai aktiviti boleh dijalankan disepanjang pantai itu..

Kalau di sepanjang Pantai Klebang sebelum ini lebih sumber pendapatan bagi penduduk di situ..Di pesisiran pantai mereka boleh menangkap udang geragau untuk membuat cencalok,belacan dan sebagai nya..Bagi yang mempunya bot mereka mungkin tidak mengalami masalah yang besar kerana mereka boleh pergi ke tempat lain dan kawasan untuk penangkapan ikan tidak diganggu..

Bagi saya, memang nampak kesan negatif dari pembangunan tersebut tetapi kesan positif  juga perlu di ambil kira kerana jika pembangunan itu lebih banyak positif dari negatifnya tidak salah kiranya kita menerima pembangunan itu sebagai yang positif..Apa yang dapat dilihat sekarang ini, Pantai Klebang memang banyak perubahan dari struktur muka bumi dengan penambakkan pantai sehinggalah penduduk setempat.. Bagi penduduk setempat mereka mempunyai banyak peluang perniagaan boleh dibuat tetapi mereka perlu bijak mengambil peluang tersebut ini kerana banyak pihak dan orang luar sedang mengintai peluang perniagan yang berpotensi untuk diusahakan disitu..

Penduduk Pantai Klebang haruslah berbangga dengan pembaharuan yang terdapat di situ kerana kawasan mereka diangkat atau di iktiraf sebagai  tempat beriadah yang cantik dan menjadi salah satu tempat perlancongan di Melaka..Bak kata pepatah hujan emas dinegeri  orang,lebih bik hujan batu di negeri sendiri..

pantai klebang2 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

SEBAHAGIAN GERAI DI SEKITAR PANTAI KLEBANG, MELAKA

pantai klebang3 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

AKTIVITI PENAMBAKAN PANTAI

Aktiviti yang boleh dan ada di Pantai Klebang

  • bersantai dan beriadah
  • taman permainan
  • tandas awam
  • tempat pejalan kaki
  • gerai-gerai makanan
  • Terdapat juga makam Hang Tuah
  • Uptown 1Malaysia
  • Bersukan menggunakan kuda
  • Permainan layang-layang
  • Memancing
  • DLL

P/S : Ada yang di sini yang tinggal atau pernah datang di sekitar Pantai Klebang? Apa pandangan anda dengan penambaikan yang ada sekarang ini di sana?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


kampung

Posted: 28 Jun 2011 05:49 PM PDT

27 Rejab - israk mikraj

so selalunya hanya beberapa negeri je yang akan cuti hari ni, macam KEDAH, PERLIS, dan etc, aku tak pasti pulak pasal tu. hihi so aku patot rasa bergumbira sebabnya cuti akan jadi straight je sampai sabtu nanti. ohh lemau aku. hm semalam aku tengok cerita karak yang dikatakan tidak best dan kelakar tu, tapi bagi aku best je, seram dan SEDIH.

sekarang tiba tiba je rasa nak cerita pasal kampung aku. ye, kampung aku. secara amnya terletak di LUBOK CHINA, MELAKA. ni yang aku tak pasti nak cakap negeri sembilan pun boleh, melaka pun boleh. sebab memang dekat sempadan. hihi sumpah dah lama tak balik kampung. btw nenek dan atok aku memang dah takda tapi disebabkan kedudukan kampung aku ni dikelilingi rumah nenek sedara yang lain, means macam dikelilingi rumah yang lain, duk kat tengah tengah la senang cerita kan, so kitorg WAJIB balik. ramai sedara lagi kan (: aku tak lah kerap balik kampung, setahun sekali je. HA HA tak pun kalau ada kenduri yang penting penting kitorg pun balik la dan bergantung juga pada kewangan keluarga aku, hihihi sabar je la kan, nak buat mcm mana dah takda siapa dekat kampung tu so balik masa raya je lah, ramai ramai, pun best juga kan dari tak balik langsung, hihi ibu cakap kalau nenek dgn atok ada lagi, tiap minggu kita boleh balik kampung (: takpe lah bu dah takdir, ceewahhh ! huhuuw !

TAK SABAR AKU NAK RAYA, tapi entah balik kampung ke tak raya tahun ni

-___-

so, ini lah rupa kampung

gambar ni je yang aku ada, HAHA siot betul :D nanti lah kalau ada aku tambah lagi. btw ni rumah ibu, rumah ayah dekat gombak je, best jugak lebih kurang keadaan macam yang ni tapi jarang sikit pergi, okay tu je.

* 32 hari lagi KOT nak puasa, hihi (: *

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved