ads

Khamis, 5 Julai 2012

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 11:06 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 11:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 11:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2012 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Tiada Tempat Buat Pembangkang <b>Di Jasin</b>

Posted: 22 Mar 2012 03:25 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Tiada Tempat Buat Pembangkang Di Jasin

Oleh : Ropikah Ahmad

MELAKA, 22 Mac – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Ahmad Hamzah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak ada tempat untuk berkempen apatah lagi bagi menjalankan aktiviti kepartian dalam kawasan tersebut lantaran keyakinan masyarakatnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) dan menolak mereka.

Jelasnya, keazaman ahli-ahli UMNO di bahagian tersebut untuk terus memperteguhkan parti semakin berkobar-kobar dan yakin dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, jumlah majoriti yang diperolehi akan bertambah.

"Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada pelaksanaan semua janji-janji yang telah ditunaikan sepanjang penggal ini selain tidak ada isu tempatan yang boleh diambil peluang oleh pembangkang bagi dijadikan senjata untuk menusuk kita," katanya.

Beliau yang juga ahli Parlimen kawasan tersebut turut menekankan kesungguhan anggota parti dalam menyelesaikan setiap permasalahan di peringkat akar umbi juga telah memberi petunjuk baik kepada khalayak keseluruhannya.

"Dalam masa yang sama, kita sentiasa bersedia bergerak dalam satu pasukan dari peringkat akar umbi hinggalah ke pucuk pimpinan dan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi telah terbukti banyak perkara yang telah dilakukan bagi mengurangkan beban kehidupan rakyat," katanya.

Terangnya, dalam usaha untuk melaksanakan tanggungjawab menjelangnya mesyuarat cawangan yang akan berlangsung 1 April depan, satu mesyuarat agung kelompok telah dirangka.

"Kita mempunyai landasan yang jelas dan kita mahukan mesyuarat agung cawangan ini menjadi satu contoh dan antara gerak kerja kita bagi membawa ahli-ahli UMNO bersama masyarakat untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

"Mesyuarat Agung Kelompok ini akan dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam yang akan menyampaikan amanatnya menjelang perjumpaan antara anggota cawangan."

Ujarnya, 'mood' rakyat sekarang amat baik dan memberikan sepenuh keutamaan kepada parti. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 22 March 2012 (3 Hari Lalu) Pada 6:25 PM

Aloq Laloq: TERKINI!!! GAMBAR KESAN RIBUT <b>DI JASIN</b>...

Posted: 24 Mar 2012 04:25 AM PDT

Kesan kejadian ribut yang masih kelihatan di Kg Rim dan juga Kg Simpang Kerayung, Jasin. Tinjauan aloq mendapati hampir kebanyakkan rumah telah siap dipulihkan daripada kesemua 50 buah rumah yang terlibat. 
Kepantasan pihak Kerajaan mengambil tindakan membuatkan penduduk melahirkan rase bersyukur yang tidak terhingga kepada Kerajaan. Difahamkan tinggal sedikit sahaja lagi rumah yang masih menunggu untuk dipulihhara.
Keprihatinan pemimpin turut ditunjukkan dengan lawatan yab KM dan juga kedua-dua yb parlemen dan adun. Masing-masing mereka juga menghulurkan sumbangan peribadi manakala kos pembaikkan khabaunya ditanggung oleh PERTAM.
Yang peliknya tak ade pulak wakil-wakil parti yang memperjuangkan kebajikan rakyat datang untuk bertanya khabau. Mungkin mereka terlalu sibuk untuk menjengah kerana bussy dengan agenda menawan Putrajaya. Hahaha.

BLOG MELAKA: 04 <b>di jasin</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PERAKITE: Adun Rim-<b>Jasin</b> yang ditahan <b>di</b> kelab dangdut?

Posted: 26 Mar 2012 07:35 AM PDT

Posted by abewa on 10:35 PM // 0 comments

Teka teki mengenai ADUN yang terkantoi semasa serbuan di sebuah kelab dangdut kini terbongkar.

Semalam, Sinar Harian melaporkan bahawa Jabatan Siasatan Jenayah (JSJN) Melaka menahan 27 orang dalam Ops Tapis di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya.  termasuk seorang ADUN Melaka.. 

Maklumat tambahan yang di perolehi telah membongkar ADUN yang terlibat dalam tangkapan tersebut adalah  MOHD YAZED BIN HJ.KHAMIS, ADUN dari RIM-JASIN.

NAMA : SDR. MOHD. YAZED BIN HJ. KHAMIS,

TARIKH LAHIR / TEMPAT LAHIR : 09 Mei 1966

NO. KAD PENGENALAN : 660509-04-5441

ALAMAT : 53 JALAN CEMPAKA 7, TAMAN SERI CEMPAKA,
75400 PERINGGIT, MELAKA.

NO. TELEFON
i) BIMBIT : 019 - 6674104
ii) RUMAH : 06 - 2845731
iii) PEJABAT :

STATUS PERKAHWINAN : BERKAHWIN

BILANGAN ANAK : 03

TARAF PENDIDIKAN

i) SEKOLAH RENDAH :SEK KEB AIR BAROK

ii) SEKOLAH MENENGAH :SEK MEN DATUK BENDAHARA

iii) UNIVERSITI / KOLEJ :UITM. DIPLOMA UKUR BAHAN

JAWATAN

i) PERHUBUNGAN :JAWATAN KUASA PERHUBUNGAN NEGERI MELAKA
ii) BAHAGIAN : BEKAS KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAH JASIN
iii) CAWANGAN : KETUA PEMUDA CAWANGAN KEMENDOR

PEKERJAAN : AHLI PERNIAGAAN

AKTIVITI SUKARELAWAN / NGO

JAWATANG YANG DISANDANG

i) POLITIK : KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

ii) NGO :

1. Pengerusi Belia 4B Cawangan Kemendor

2. Pengerusi Bola Sepak Lega Perdana Melaka

3. Nazir PLKN Negeri Melaka

Dan  Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Melaka!

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam diberikan tempoh seminggu untuk mendedahkan nama seorang wakil rakyat yang dilaporkan diperiksa polis yang melakukan serbuan di sebuah pusat hiburan hujung minggu lalu.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Melaka, Kamaruddin Sidek berkata, ia perlu memandangkan rakyat, selaku pengundi, ingin mengetahui siapakah wakil rakyat berkenaan.

Menurut Kamaruddin, sekiranya Mohd Ali gagal mendedahkan nama wakil rakyat terbabit, PAS akan mengambil tindakan mendedahkan identiti wakil rakyat berkenaan.

"Kita tahu siapa wakil rakyat yang dimaksudkan ini. Memadailah saya katakan beliau bukan wakil rakyat dari MCA atau MIC.

"Sebagai pengerusi badan perhubungan Umno negeri, Mohd Ali bertanggungjawab memaklumkan keadaan sebenarnya kepada rakyat selain bertindak adil dalam isu ini.

"Sebab itulah kami memberi tempoh seminggu kepada beliau, dan sekiranya gagal, maka kita akan mendedahkan identiti wakil rakyat itu," katanya.

Beliau turut menggesa pihak polis supaya tidak menyembunyikan kejadian yang berlaku.

Katanya, kejadian seumpama itu perlu diambil tindakan dengan seadilnya, tidak kira wakil rakyat yang terbabit adalah daripada parti yang memerintah.

Dalam serbuan jam 2.40 pagi yang dilakukan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Negeri Melaka 24 Mac lalu, polis telah memeriksa 27 pelanggan pusat hiburan berkenaan termasuk wakil rakyat terbabit.

Dalam pemeriksaan awal itu juga seramai 12 telah didapati positif dadah.

UMNO Online - Tiada Tempat Buat Pembangkang <b>Di Jasin</b>

Posted: 22 Mar 2012 03:25 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Tiada Tempat Buat Pembangkang Di Jasin

Oleh : Ropikah Ahmad

MELAKA, 22 Mac – Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datuk Ahmad Hamzah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak ada tempat untuk berkempen apatah lagi bagi menjalankan aktiviti kepartian dalam kawasan tersebut lantaran keyakinan masyarakatnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) dan menolak mereka.

Jelasnya, keazaman ahli-ahli UMNO di bahagian tersebut untuk terus memperteguhkan parti semakin berkobar-kobar dan yakin dalam Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, jumlah majoriti yang diperolehi akan bertambah.

"Keyakinan ini adalah berdasarkan kepada pelaksanaan semua janji-janji yang telah ditunaikan sepanjang penggal ini selain tidak ada isu tempatan yang boleh diambil peluang oleh pembangkang bagi dijadikan senjata untuk menusuk kita," katanya.

Beliau yang juga ahli Parlimen kawasan tersebut turut menekankan kesungguhan anggota parti dalam menyelesaikan setiap permasalahan di peringkat akar umbi juga telah memberi petunjuk baik kepada khalayak keseluruhannya.

"Dalam masa yang sama, kita sentiasa bersedia bergerak dalam satu pasukan dari peringkat akar umbi hinggalah ke pucuk pimpinan dan menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apatah lagi telah terbukti banyak perkara yang telah dilakukan bagi mengurangkan beban kehidupan rakyat," katanya.

Terangnya, dalam usaha untuk melaksanakan tanggungjawab menjelangnya mesyuarat cawangan yang akan berlangsung 1 April depan, satu mesyuarat agung kelompok telah dirangka.

"Kita mempunyai landasan yang jelas dan kita mahukan mesyuarat agung cawangan ini menjadi satu contoh dan antara gerak kerja kita bagi membawa ahli-ahli UMNO bersama masyarakat untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

"Mesyuarat Agung Kelompok ini akan dirasmikan sendiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam yang akan menyampaikan amanatnya menjelang perjumpaan antara anggota cawangan."

Ujarnya, 'mood' rakyat sekarang amat baik dan memberikan sepenuh keutamaan kepada parti. - MediaUMNO

Berita Bertarikh 22 March 2012 Pada 6:25 PM

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

suriani sakura: Tanaman <b>di Durian Tunggal</b>...

Posted: 10 Apr 2012 04:16 PM PDT

mlm ni terasa boring so tgk pic kat dalam leptop usang aku ni tertibe ......
ternampak pic ni lak terpikir2 aku x update lagi pasal  aku de singgah kat tanaman durian tunggal..
so jom tgk tanaman diorg yang sayur2 nya baru nak idup...
ni tanaman baru beberapa hari letak benih sayur..tp aku dah lupe benih ape ni..
ni la tempat tanaman sayuran dan sebagainya..selama 2 minggu aku kat sini dapat la juga merasa hasil tanaman kekwn aku  seperti betik, labu air, kacang dan sebagainya...
mmg segar2 tau nak makan petik je peeehhhh tuhan je tahu 
so sila la bercucuk tanam dirumah dan mendapatkan hasil yang memuaskan...

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 09:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 09:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 04:56 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kekecohan Sembrong: Seorang Dilastik Manakala Lelaki Tua <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2012 05:34 PM PST

Malaysiakini

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

"Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara," kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

"Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

"Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai," katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

"Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

"Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

"Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek," katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi ceramahnya.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 09:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 09:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Che Syaedah: Utusan Online - Jenayah

Posted: 04 Apr 2012 11:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Nallakaruppan buat laporan polis lagi

Posted:

Nallakaruppan buat laporan polis lagi

Oleh ROZIANAH RISMAN
pengarang@utusan.com.my

NALLAKARUPPAN (depan) keluar dari Balai Polis Sentul semalam selepas membuat laporan berhubung surat berbaur ugutan yang diterimanya.


KUALA LUMPUR 4 April - Senator Datuk S. Nallakaruppan hari ini membuat laporan polis selepas mendakwa menerima sepucuk surat berbaur ugutan yang diposkan ke peti surat rumahnya di Jalan Selekoh Tunku, Bukit Tunku semalam.

Nallakaruppan membuat laporan itu di Balai Polis Sentul di sini kira-kira pukul 1 petang.

Menurut beliau, surat yang disertakan di dalam sampul beralamat Parliament House, Jalan Parlimen itu diterimanya kira-kira pukul 12.30 tengah hari semalam.

Katanya, surat bertulisan tangan dalam bahasa Inggeris itu mengandungi unsur ugutan ekoran tindakannya mengeluarkan kenyataan mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai biseksual, baru-baru ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Bekas Ketua Wanita UMNO ditemui mati

Posted:

Bekas Ketua Wanita UMNO ditemui mati

Oleh AMRAN MULUP
pengarang@utusan.com.my

AHLI keluarga tidak dapat menahan sebak selepas Amrah@Sareah Abd. Rahman ditemui mati di rumahnya di Ramuan China Kecil, Alor Gajah, Melaka, semalam.


ALOR GAJAH 4 April- Bekas Ketua Wanita UMNO Cawangan Solok Limau Nipis pada 1980-an, Amrah@Sareah Abd. Rahman, 78, ditemui mati di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini hari ini.

Mayat mangsa ditemui anaknya, Abdul Ghafar Daud, 55, dalam keadaan hidung berdarah serta mukanya ditutup dengan bantal dan kain kira-kira pukul 8 pagi.

Abdul Ghafar ketika ditemui di tempat kejadian berkata, dia berasa curiga dan berpatah balik ke rumah ibunya selepas menghantar sarapan sebelum itu.

"Hampir setiap pagi sebelum saya pergi kerja, saya akan menghantar sarapan ke rumah ibu saya melainkan Sabtu dan Ahad.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2012 12:01 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 11:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 11:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 11:34 AM PDT

Rumah Untuk Dijual <b>Di Bukit Katil</b>-Fasa 1B,Bandar Melaka (TAMAN <b>...</b>

Posted: 17 May 2012 06:52 PM PDT

Salam...

Tahun lepas...saya ada buat entri tentang Rumah Untuk Dijual Di Bukit Katil, dan saya mendapat feedback yang tersangatlah memuaskan sehinggakan inbox saya penuh dengan pertanyaan untuk memiliki rumah dengan harga semurah RM115,800.. ( http://nurbayaplanner.blogspot.com/2011/03/rumah-untuk-dijual-di-melaka-taman-tuah.html) Tahniah kepada pembeli yang telah berjaya membeli rumah..dan tentunya rumah di Fasa 1A tersebut telah habis dijual..
Dan kini, syarikat pemaju perumahan di tempat saya bekerja, menawarkan Rumah Untuk Dijual Di Bukit Katil-Fasa 1B,Bandar Melaka (TAMAN TUAH PERDANA) yang merupakan kesinambungan pembangunan perumahan selepas FASA1A...Butirannya adalah seperti berikut:
TROPICANA (Bumiputera Unit)
3 Bilik Tidur + 2 Bilik Mandi + 2 Ruang Dapur
Luas Binaan Lebih Kurang: 1,126 kaki persegi


CASUARINA (Non-Bumiputera Unit)
3 Bilik Tidur + 2 Bilik Mandi + 2 Ruang Dapur
Luas Binaan Lebih Kurang: 1,126 kaki persegi

Deposit hanya: RM500 sahaja
Perjanjian jual beli hanya ditanggung oleh pemaju (Yuran Guaman, Yuran pendokumenan, Duti setem)
Dijangka siap: Disember 2013
Pegangan Tanah: Pajakan 99 tahun
Loan/ pinjaman: Boleh dinaikkan sehingga 95% (Maybank, HSBC, BSN, Cimb Bank, Hong Leong, Public Bank)
Boleh hubungi melalui email saya: nurbaya746@gmail.com

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 09:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS PERBANDARAN <b>ALOR GAJAH</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2012 05:42 PM PDT


Jurutera:   Kerajaan / Government

Permohonan adalah dipelawa dari Rakyat Negeri Melaka / Warganegara Malaysia ang berkelayakan untuk mengisi jawatan-jawatan kosong di Majlis Perbandaran Alor Gajah, Melaka.

1. Jurutera (J41)

MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN

Tarikh Tutup Permohonan: 11 Jun 2012

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


mi1: Lim Guan Eng: Saya bukan Chua Soi Lek

Posted: 04 Jul 2012 05:47 PM PDT

Saya ingin mengecam sekeras-kerasnya mengenai cubaan membunuh karektor peribadi yang dilakukan bukan sahaja terhadap diri saya tetapi juga terhadap isteri dan anak-anak saya oleh Barisan Nasional dan MCA. Jelas BN mengamalkan politik kotor dengan cuba menjatuhkan pemimpin yang dipilih secara demokratik bahkan menyerang ahli-ahli keluarga yang tidak bersalah. Sebelum ini anak saya yang berumur 15 tahun, yang masih di bawah umur, dituduh melakukan pencabulan seksual terhadap rakan wanita sekelasnya oleh laman web UMNO, iaitu UMNO Online serta Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin dan blog-blog pro-UMNO. 
Gambar wanita yang kononnya menjadi mangsa anak saya tersiar di internet. Mangsa wanita yang dikatakan itu telah dikenal pasti sebagai Anya Corke, juara catur dari Hong Kong yang tidak pernah langsung bertemu saya atau anak saya. UMNO Online atau Khairy Jamaludin tidak pernah meminta maaf atas pembohongan mereka dan tidak ada apa-apa tindakan yang diambil oleh polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) ke atas laporan polis yang difailkan oleh saya. Sebaliknya, tindakan segera diambil hanya apabila terdapat kempen yang memburuk-burukkan pemimpin BN. 
Setelah gagal untuk menghancurkan hidup anak saya dan gagal untuk menjejaskan saya, jentera media BN kini telah melaksanakan satu lagi kempen keji, kali ini melalui perbuatan memburukkan isteri saya melalui MCA. Pengerusi MCA Melaka, Gan Tian Loo telah menyalahgunakan keistimewaan dan jaminan perlindungan di dalam Dewan Undangan Negeri Melaka dengan membuat dakwaan palsu mengenai skandal moral terhadap saya dan isteri di dalam dewan tersebut. Saya mahu Gan untuk mengulangi tuduhan itu di luar supaya saya dan isteri boleh membuat saman fitnah kerana mengeluarkan kenyataan yang kurang ajar atau biadap itu. 
Jika Gan tidak berani berbuat demikian, maka dia telah menunjukkan dirinya sebagai seorang yang pengecut dan tidak layak untuk menjadi seorang pemimpin, ahli EXCO dan wakil rakyat. Lebih teruk lagi, dia akan menunjukkan dirinya sebagai orang yang tidak layak untuk menjadi suami dan bapa kepada anak-anaknya kerana sanggup membuat tuduhan palsu terhadap orang lain untuk menghancurkan bukan sahaja karier politik tetapi juga kebahagiaan rumah tangga orang lain. Apakah jenis pemimpin seperti Gan ini apabila dia sanggup dipergunakan sebagai orangsuruhan UMNO untuk bermain politik longkang itu? 
Ulangi kenyataan di luar supaya saya dan isteri boleh buktikan di mahkamah bahawa Lim Guan Eng bukanlah seperti Chua Soi Lek.
DAP tidak pernah terlibat dalam politik longkang. DAP tidak pernah menyalahgunakan keistimewaan dan prosiding Parlimen untuk menyerang Presiden MCA Chua Soi Lek atas salah laku peribadi apabila terdedah video lucah beliau dengan seorang wanita yang bukan isterinya. Sebaliknya serangan terhadap Soi Lek dibuat oleh pemimpin-pemimpin MCA sendiri semasa krisis parti MCA. Walau bagaimanapun saya kecewa kerana walaupun DAP telah menahan diri daripada menyerang peribadi Soi Lek, MCA tanpa segan silu telah merendahkan maruah mereka. 
 Justeru, saya tidak meminta Chua Soi Lek untuk mengarahkan Gan mengulangi dakwaan palsu terhadap saya di luar Dewan Undangan Negeri Melaka. Ini kerana Soi Lek tidak ada kuasa moral untuk mengarahkan orang bawahannya memandangkan Chua juga mempunyai skandal moral sebelum ini. 
Sebaliknya saya mahu Perdana Menteri Najib Razak mengarahkan MCA untuk mengulangi dakwaan palsu mereka di luar Dewan Undangan Negeri Melaka bahawa isteri saya telah menyerang bekas kakitangan saya kerana mempunyai hubungan yang rapat dengan saya. Saya tidak mempunyai mana-mana hubungan rapat atau rahsia dengan bekas kakitangan saya. Isteri saya tidak pernah menyerang saya atau sesiapa pun dalam hidupnya. 
Biar saya dan isteri saya membuktikannya di mahkamah bahawa MCA berbohong dan meminta MCA mendedahkan cubaan untuk membunuh karektor dan mendedahkan sumber maklumat palsu ini. Biar MCA mengulangi dakwaan mereka di khalayak ramai supaya saya dan isteri boleh buktikannya di mahkamah bahawa "Lim Guan Eng bukan Chua Soi Lek". 
*Lim Guan Eng (gambar kanan) ialah Setiausaha Agung DAP, Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap ahli parlimen Bagan.

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 03:42 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 03:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 03:05 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 03:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 03:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 03:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Negeri Melaka</b> Negeriku Maju, Tiang Lampu <b>di</b> Tengah Jalan <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2012 08:32 AM PDT

Gambar ini diambil di Bukit Baru berhampiran dengan medan selera Bukit Baru. Mungkin satu-satunya tarikan perlancongan yang menarik bagi negeri Melaka ini yang tidak terdapat di negeri lain.

Tiang lampu terletak di tengah-tengah jalan ini sangat "unik" dan mampu dijadikan tarikan pelancongan baru ke kawasan Bukit Baru ini.

Agak sukar untuk melihat produk pelancongan unik seperti ini di Negeri Melaka ini.

Munginkah ianya dikekalkan sebegitu rupa supaya keunikan dan kepelikan dapat dihayati oleh penduduk kampung dan pelancong-pelancong yang datang ke Melaka kerana kawasannya sangat strategik.

Integrated Jabatan Kesihatan <b>Negeri Melaka</b> (iJKNM) « Blog ICT <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2011 05:52 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Selain daripada itu, sistem ini juga boleh digunakan oleh semua kakitangan di Jabatan Kesihatan Negeri Melaka untuk mendapatkan maklumat latihan dan kursus yang dihadiri oleh mereka. Spesifikasi Teknikal bagi sistem ini adalah seperti ...

1 MALAYSIA: PM MERAKYATKAN <b>DI NEGERI MELAKA</b>

Posted: 24 Feb 2012 05:22 AM PST

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menyerahkan borang kepada seorang daripada penerima pangsapuri pada Majlis Penyerahan Surat Tawaran Pangsapuri Rakyat, Sungai Putat, Batu Berendam, Melaka hari ini. Seramai 336 diberi surat tawaran untuk membeli unit kediaman berkenaan pada harga RM35,000. Turut hadir, Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (kiri) dan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Chor Chee Heung.

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 03:16 AM PDT

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 03:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

waadat: Karnival Pendidikan <b>Negeri Melaka</b>

Posted: 02 Apr 2012 12:00 AM PDT

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

"Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA )

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain,

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkanREJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara,

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini,

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan,

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU, dan

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Jawatan Kosong Kerajaan <b>Negeri Melaka</b> ~ info kerjaya | jawatan <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2012 07:54 PM PDT

1. Dimaklumkan bahawa Pentadbiran ini sedang melaksanakan pengumpulan resume bagi jawatan Penghulu Gred NP27 (Tetap) dan Juruteknik Gred J17 (Tetap). Pengumpulan ini bertujuan untuk dikemukakan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam selaku Pihak Berkuasa Melantik yang kekurangan calon-calon anak kelahiran negeri Melaka untuk kedua-dua jawatan berkenaan. Pengumpulan resume ini adalah terbuka kepada calon Bumiputera dan bukan Bumiputera kelahiran negeri Melaka sehingga 30 Jun 2012.

2. Berikut merupakan syarat-syarat lantikan bagi jawatan Penghulu Gred NP27 (Tetap) dan Juruteknik Gred J17 (Tetap) di Pentadbiran Kerajaan Negeri Melaka untuk dimuat-turun:

Penghulu Gred NP27 (Tetap) - klik di sini
Juruteknik Gred J17 (Tetap) - klik di sini

3. Resume yang lengkap beserta sijil-sijil yang diakui sah seperti mana syarat-syarat yang ditetapkan hendaklah dihantar ke alamat berikut :-

YB Setiausaha Kerajaan Negeri
Jabatan Ketua Menteri Melaka
Aras 1, Blok Bentara
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya
75450 Ayer Keroh, Melaka
(u.p : Bahagian Pengurusan Sumber Manusia)

4.Tarikh tutup permohonan ialah pada 30 Jun 2012.

5. Pemohon dikehendaki untuk mengisi permohonan secara online di laman web rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) iaitu http://www.spa.gov.my sebelum mengemukakan resume di alamat di atas.

6. Setiap permohonan perlu memenuhi syarat-syarat kelayakan yang ditetapkan dalam pelantikan.

Catatan Am
Keutamaan akan diberikan kepada anak kelahiran Negeri Melaka;
Semua resume akan dikemukakan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia bagi tujuan senarai pendek dan temuduga.

sumber iklan : http://www.melaka.gov.my

BLOG MELAKA: <b>di negeri melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 03:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong Kerajaan <b>Negeri Melaka</b> - info kerjaya

Posted: 10 Jun 2012 07:54 PM PDT

1. Dimaklumkan bahawa Pentadbiran ini sedang melaksanakan pengumpulan resume bagi jawatan Penghulu Gred NP27 (Tetap) dan Juruteknik Gred J17 (Tetap). Pengumpulan ini bertujuan untuk dikemukakan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam selaku Pihak Berkuasa Melantik yang kekurangan calon-calon anak kelahiran negeri Melaka untuk kedua-dua jawatan berkenaan. Pengumpulan resume ini adalah terbuka kepada calon Bumiputera dan bukan Bumiputera kelahiran negeri Melaka sehingga 30 Jun 2012.

2. Berikut merupakan syarat-syarat lantikan bagi jawatan Penghulu Gred NP27 (Tetap) dan Juruteknik Gred J17 (Tetap) di Pentadbiran Kerajaan Negeri Melaka untuk dimuat-turun:

Penghulu Gred NP27 (Tetap) - klik di sini
Juruteknik Gred J17 (Tetap) - klik di sini

3. Resume yang lengkap beserta sijil-sijil yang diakui sah seperti mana syarat-syarat yang ditetapkan hendaklah dihantar ke alamat berikut :-

YB Setiausaha Kerajaan Negeri
Jabatan Ketua Menteri Melaka
Aras 1, Blok Bentara
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya
75450 Ayer Keroh, Melaka
(u.p : Bahagian Pengurusan Sumber Manusia)

4.Tarikh tutup permohonan ialah pada 30 Jun 2012.

5. Pemohon dikehendaki untuk mengisi permohonan secara online di laman web rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) iaitu http://www.spa.gov.my sebelum mengemukakan resume di alamat di atas.

6. Setiap permohonan perlu memenuhi syarat-syarat kelayakan yang ditetapkan dalam pelantikan.

Catatan Am
Keutamaan akan diberikan kepada anak kelahiran Negeri Melaka;
Semua resume akan dikemukakan kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia bagi tujuan senarai pendek dan temuduga.

sumber iklan : http://www.melaka.gov.my

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved