ads

Khamis, 28 Julai 2011

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Senarai Hotel <b>Di Tanjung Bidara</b>, Melaka, Malaysia - Melaka <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2011 03:28 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Senarai Hotel Di Tanjung Bidara, Melaka, Malaysia. Senarai Hotel Di Tanjung Bidara:-. Samudera Bidara Resort Lorong Hj. Abdullah, Kg. Balik Batu. 78300 Tanjung Bidara, Melaka Tanjung Bidara Beach Resort Tanjung Bidara ...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2011 11:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CheOtot Blogspot....: Borang Night Fun Ride <b>Tanjung Bidara</b>

Posted: 14 Jun 2011 06:56 AM PDT

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.... Kepada semua rakan2, pelanggan yang dihormati... Satu karnival sukan komuniti Dun Tanjung Bidara akan berlansung pada 8-9 Julai 2011 dengan pertandingan seperti Futsal,Bola JAring, Sepak Takraw, Badminton, Karaoke dan Berbasikal. Kepada peminat2 berbasikal aktiviti Night Fun Ride akan diadakan pada 9hb jam 8.30 malam di Kompleks Japerun Tanjung Bidara dengan menyediakan pelbagai hadiah cabutan bertuah termasuk 3 buah basikal berjenama Polygon berharga RM2000. Jangan ketinggalan. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


I&#39;M YOURSS...: <b>KLEBANG</b> COCONUT SHAKE... Tempat Wajib Singgah <b>...</b>

Posted: 21 Jul 2011 08:55 PM PDT















Cumaa satu lah aku nak habaqq maii... kalau korang nak pegi sini.. pegi lah before 6 petang.. coz cam kiteorg hari tu on the second day.. before balik KL.. kengkonon nak singgah lah lagi sekali kat sini utk pekena coconut shake wat terakhir kalinya.. tapi rejeki nan hadooo.. elok jerk kiteorg laalu.. diaorg dah siap2 nak tutup kedai!  Tapi terubat lah jugak biler kuih keria kegilaan aku tu ade lagi time kiteorg lalu petang tuu.. so dpt lah borong bawak balik KL! :D
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Pantai <b>Klebang</b> Melaka Makin Teruk? | Blog Melaka Daily

Posted: 27 Jun 2011 03:29 AM PDT

[+] Kongsi Artikel di Facebook Anda

pantai klebang Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

LAMBANG SATU MALAYSIA YANG TERDAPAT DI PANTAI KLEBANG, MELAKA

Sejak kebelakangan ini, Melaka telah membuat banyak perubahan yang ketara..Menaik taraf kehidupan rakyat mahupun menaik taraf kawasan yang berpotensi untuk dijadikan aset pelancongan di negeri Hang Tuah ini…Pantai Klebang, Melaka contohnya yang dulu adalah satu pantai yang boleh dikatakan menarik dengan pelbagai aktiviti boleh dijalankan disepanjang pantai itu..

Kalau di sepanjang Pantai Klebang sebelum ini lebih sumber pendapatan bagi penduduk di situ..Di pesisiran pantai mereka boleh menangkap udang geragau untuk membuat cencalok,belacan dan sebagai nya..Bagi yang mempunya bot mereka mungkin tidak mengalami masalah yang besar kerana mereka boleh pergi ke tempat lain dan kawasan untuk penangkapan ikan tidak diganggu..

Bagi saya, memang nampak kesan negatif dari pembangunan tersebut tetapi kesan positif  juga perlu di ambil kira kerana jika pembangunan itu lebih banyak positif dari negatifnya tidak salah kiranya kita menerima pembangunan itu sebagai yang positif..Apa yang dapat dilihat sekarang ini, Pantai Klebang memang banyak perubahan dari struktur muka bumi dengan penambakkan pantai sehinggalah penduduk setempat.. Bagi penduduk setempat mereka mempunyai banyak peluang perniagaan boleh dibuat tetapi mereka perlu bijak mengambil peluang tersebut ini kerana banyak pihak dan orang luar sedang mengintai peluang perniagan yang berpotensi untuk diusahakan disitu..

Penduduk Pantai Klebang haruslah berbangga dengan pembaharuan yang terdapat di situ kerana kawasan mereka diangkat atau di iktiraf sebagai  tempat beriadah yang cantik dan menjadi salah satu tempat perlancongan di Melaka..Bak kata pepatah hujan emas dinegeri  orang,lebih bik hujan batu di negeri sendiri..

pantai klebang2 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

SEBAHAGIAN GERAI DI SEKITAR PANTAI KLEBANG, MELAKA

pantai klebang3 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

AKTIVITI PENAMBAKAN PANTAI

Aktiviti yang boleh dan ada di Pantai Klebang

  • bersantai dan beriadah
  • taman permainan
  • tandas awam
  • tempat pejalan kaki
  • gerai-gerai makanan
  • Terdapat juga makam Hang Tuah
  • Uptown 1Malaysia
  • Bersukan menggunakan kuda
  • Permainan layang-layang
  • Memancing
  • DLL

P/S : Ada yang di sini yang tinggal atau pernah datang di sekitar Pantai Klebang? Apa pandangan anda dengan penambaikan yang ada sekarang ini di sana?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di umbai</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Limastiga Homestay <b>di Umbai</b> Melaka | PakJi.com

Posted: 21 Jun 2011 01:47 PM PDT

Limastiga Homestay

Homestay Limastiga terletak di Umbai amat sesuai untuk mereka yang datang bersama keluarga ke Melaka. Homestay memberi maksud penginapan bersama tuan rumah, mempunyai persamaan dengan Bed and Breakfast yang popular di Barat. Terletak hanya 15 minit dari Bandar Hilir Limastiga menawarkan kadar penginapan yang selesa serendah RM80 seorang. Homestay ini terdiri dari 3 buah banglo di atas satu tapak sama berkonsepkan rumah tradisional Palembang yang dikenali sebagai Limas. Kemasan di dalam yang ringkas lagi eksklusif dengan kemudahan yang dijaga rapi seperti bilik air, kolam renang, bilik tidur yang luas, ruang tamu dan dapur menambahkan daya penarik bagi mereka yang inginkan pengalaman homestay di Melaka atau mencari penginapan murah tetapi selesa.

Limastiga Homestay
Address: 2046 Jalan Bukit Tembakau, 77300 Umbai, Melaka
Hubungi Siti untuk tempahan di 012-6237687 / 012-6581381
Fax no: 06-2832082
email: limastiga@gmail.com

Search Terms:

  • Limastiga Umbai Melaka
  • umbai homestay
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Gempar! ADUN <b>Machap</b>, Johor rompak Hutan Simpan - MiLo SuaM

Posted: 20 Mar 2011 10:03 AM PDT

Kes ini sesuai disebut sebagai kes rompakan kerana, pencerobohan dan salah laku ADUN Machap ini dilakukan secara terang-terangan seolah-olah beliau melakukan perkara yang sah. Pencuri buat kerja jahat sembunyi-sembunyi, tapi ADUN Machap buat kerja jahat terang-terangan.

Beberapa hari lalu, Saudara Mazlan Aliman selaku Ketua Penerangan PAS Negeri Johor telah membuat satu laporan Polis di Ibu Pejabat Polis Central Johor Bahru terhadap salah laku yang dilakukan oleh YB Dato' Abd Hamid bin Abdul Rahman ADUN Machap, Johor selaku Ketua UMNO Bahagian Simpang Renggam. Beliau didakwa telah mendapat konsesi mengeluarkan kayu balak di kawasan yang telah digazetkan sebagai hutan simpan. Berikut adalah kandungan Laporan Polis yang telah dibuat:

Laporan Polis di Ibu pejabat Polis Central Johor Bahru.

18 hb. Mac 2011.

Aduan terhadap :

1. YB Dato' Abd Hamid bin Abd Rahman, ADUN Machap

2. Pengarah Tanah Dan Galian Negeri Johor.

3. Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Johor.

4. Pentadbir Tanah Daerah Mersing.

Muqadimah

Hutan Simpan Semberong Tambahan telah diwartakan oleh Jabatan Perhutanan Negeri Johor pada 3 hb Mac 2005 melalui no warta 362. Ianya terletak di Kahang di antara Daerah Kluang dan Mersing dengan anggaran keluasan 15,000 ekar.

Aduan

1. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill Sdn Bhd yang dimiliki oleh YB Dato' Abd Hamid bin Abd Rahman, ADUN Machap mendapat konsesi mengeluarkan kayu balak di kawasan yang telah digezetkan sebagai hutan simpan?

2. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill dibenar membuka Ladang Hutan Getah di kawasan Hutan Simpan Semberong Tambahan sedangkan telah ada papan tanda larangan memasuki kawasan hutan simpan kekal, mengambil dan menebang isi hutan serta membuat kerosakan khazanah hutan?

3. Mengapa Syarikat Hamid Sawmill dibenarkan mengusahakan aktiviti pertanian seperti tanaman keledek sedangkan telah ada papan tanda larangan meneroka tanah dan pertanian?

4. Adakah Pejabat Tanah dan Galian Johor, Jabatan Perhutanan Negeri Johor dan Pejabat Tanah Daerah Mersing terlibat memberi kelulusan terhadap aktiviti mereka?

Aduan dibuat berdasarkan maklumat yang diterima dan tinjauan sendiri di lokasi bekaitan. Siasatan dan tindakan mesti dibuat segera kerana dakwaan membabitkan syarikat milik seorang wakil rakyat yang menunjukkan contoh buruk selaku pemimpin masyarakat.

Pelan lokasi hutan

Saudara mazlan Aliman di lokasi hutan Simpan Sembrong

Papan tanda Hutan Simpan Semberong.

Hutan simpan dah jadi Ladang Hutan Getah. Siap terpampang lagi nama Syarikat Hamid Sawmill Sdn Bhd.

ReJaM© "Banyak lagi skandal pemimpin BN akan didedahkan dalam masa yang terdekat ini..."


[Selatan Online] Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


1oo1 . Ceritera . Atik: Aku Dah Tawan <b>Tanjung Tuan</b>!!! :)

Posted: 23 Jul 2011 09:10 PM PDT

Ok . sekarang aku nak story2 sikit pasal TANJUNG TUAN . Tanjung Tuan ni terletak kat Port Dickson tapi dibawah pemerintahan Melaka . mengadap Selat Melaka . dan terletak 16 km dari Port Dickson . nama lain tanjung tuan ni ialah CAPE RICHADO . ia ada kaitan dengan seorang nelayan keramat yang berjaya menangani pusaran ganas di tengah laut sewaktu bulan mengambang . kebanyakan nelayan yang melalui pusaran itu tidak dapat mengawal perahu mereka lalu ghaib begitu sahaja . 
Dijadikan cerita , semalam aku telah pun berjaya menawan tanjung tuan buat kali pertamanya . aku berjaya naik sampai ke puncak dan melihat sendiri pusaran air yang disebut2 dalam sejarah tu . aku pergi bersama abah , ibu dan adik kecik . ekspidisi ini dianjurkan oleh Majlis Perbandaran Port Dickson di bawah seliaan Kelab Karisma . sebelum2 ni diorang da tawan da Tanjung Tuan ni , Gunung Datok dan Gunung Angsi .  tapi pemergian kali ini sebagai latihan fizikal sebelum mereka bakal menawan Gunung Ledang selepas bulan raya nanti . di bawah ni aku selitkan beberapa pic yang sempat di-snap2 sepanjang perjalanan menuju ke puncak . 


bergambar sebelum bergerak naik

abah menjadi penjaga checkpoint . menawan puncak sambil ber-explorace

ibu bersama ahli kumpulanya MERBAH TONGGEK!

sedang gigih menyiapkan tugasan kedua-- membuat LOGO dari sumber alam sekitar

ni la MERBAH TONGGEK kami

hampir suda menuju ke puncak . di belakang aku adalah RUMAH API TANJUNG TUAN
aku berjaya sampai ke puncak . Subhanallah , cantiknya pemandangan dari atas nih

peace no war!! dibelakang aku tu la PUSARAN AIR yang ganas.

muka kepenatan + gumbiraaa

perjalanan menuju ke pengakhiran explorace

bergambar bersama mereka yang sangat sporting dan mengambil berat . yeaaahhhh
bersama abah yang dah tunggu di jalan penamat

mencari sesuatu yang tak pasti . kahkahakah

rilex suda . badan da letih maa

MERBAH TONGGEK menjuarai explorace ni . yeahhhh

hilangkan penat dengan.... berendam

Berakhirnya explorace ini dengan perasaan yang sangat3 seronok . minggu depan diorang nak pergi Gunung Datok buat kali kedua . untuk meningkatkan stamina sebelum menawan Gunung Ledang . nasib baik aku da nak balik perak . kalau tak Gunung Ledang tu bakal dalam genggamankuh . apa2 pun terima kasih kat abah ibu yang percayakan aku ntuk bagi peluang merasai semua ini walaupun diorang risau pada awalnya takot aku tak cukup stamina . come on babe.. aku kuat laa.. hihih . itu saja untuk kali ni . adios..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

5 Alpha Crew &#39;09: <b>Tanjung Tuan</b> Hiking

Posted: 23 Jul 2011 11:34 AM PDT

As Salam 
HU , x tau lah camne nak mukadimah entry nie . Uwaa , boleh ea masuk isi cite terus ? haih , haha . camnie lah senang .. cuti mid year form 5 dulu , kitorang pergi HIKING kat Tanjung Tuan . memanglah penat . tapi.....berbaloi . ceh  apa2 je intro aq neh . ahh , terus  isi cite je lagi senang  . haha .
Kitorang pergi sana naik motor je . nak pergi rumah api , we all kena jalan kaki naik bukit . nak tercabut kepala lutut neh . walaupun , xde lah curam mana pon . jalan pon dah siap tar lagi . tapi.. nak sampai sana , makan masa dalam 10-15 minit gitu .

Sampai je kat rumah api , we all nampak depan mata kaler biru je . rupanya , laut . HAha . aman seh . rasa cam WAH ! x tau lah nak cakap camne . best best . cantik sangat permandangan dari situ .  18 tahun duduk PD , nie lah first time sampai sini . kesian ..

HA ! sampai je kat puncak bukit , semua dok posing maut . yg join pergi HIKING bukan kitorang je . senior SMK KBSR pon join & jadi tour guide kitorang . kalau dulu masuk free , skang dah kena bayar tau . 10 kupang sorang . siap ada tiket lagi . haha .



Pas penat posing , kitorang pon sambung hiking . kali nie turun bukit plak ikut tangga . nak turun pantai . weh , ingat best sangat ke turun bukit tu ? OMG!!
 Lepak jap . capek deh . HUHu  

Oooyeahh ! at last , berjaya gak kitorang turun pantai . WOHOOOO !! 
Nasib baik time tu air x pasang.. boleh lah keluar ikut jalan lain . x sanggup nak patah balik . huhu . tapi , kena redah batu2 . haih , mmg betul-betul menguji jiwa raga korang lah . pas lompat sana sini , kitorang pon sampai kat satu tempat keramat neh . kata orang , ada tapak kaki Hang Tuah kat situ . x caye ke ?  percayalah :P hehe
Selain kitorang , ada jgak kapel pakcik makcik 40-an meng-HIKING . jauh kat belakang kitorang . ntah sempat ke x orang tua tu sampai sebelum air pasang . kang x pasal2 keluar Utusan Malaysia , dua perut kembong di jumpai terapung di Tanjung Tuan . HAha . OK , gelak2 jgak . tapi tetiba je , selumber je kapel tu potong kitorang . HAha . pelik betul lah . x tau kuasa super apa ntah pakcik makcik tu ada sampai boleh cross kitorang plak . gila laju .


Dua makhluk nie je yg tercicit kat belakang . Apek & Haziq . HAha . xpe2 , pentingkan keselamatan OK ? susah ambulans nak datang kalau jadi apa2 . 


Pastu , kitorang pon sampai kat tempat pokok bakau & finally .. kitorang pon success keluar . sebelum balik singgah Lai Ci Kang jap . even penat giler , puas hati jgak lah dapat advanture kan ? seronok weh . cuba lah ok bila ada masa esok2 . dax2 perempuan , jgan kecik hati OK kitorang x ajak sekali . hehe . sekian je sampai sini . babai .



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pasukan aerobatik tarikan Karnival Sg. <b>Rambai</b> | Bugil Bagus

Posted: 08 Apr 2011 07:34 PM PDT

JASIN 7 April – Ruang udara di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai bakal diwarnai kehadiran pesawat Cesna, Eagle, Christaine Eagle dan pesawat mikro sempena Sungai Rambai Melaka International Fly In 2011 dari 10 hingga 12 Jun ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, karnival tersebut akan diadakan di Lapangan Terbang Microlight Sungai Rambai dekat sini menyediakan pelbagai acara menarik berkaitan rekreasi udara buat penduduk dan pengunjung.

Menurutnya, antara tarikan utama ialah pertunjukan pasukan aerobatik dari Persekutuan Udara Malaysia (MSAF) yang menggunakan pesawat jenis Eagle di samping aksi dua juruterbang persendirian dari Thailand yang menggunakan pesawat Christaine Eagle serta Extra 300.

"Karnival kali kedua dianjurkan ini bertujuan menarik minat masyarakat terutama golongan belia menyertai sukan udara," katanya kepada pemberita selepas merasmikan prapelancaran Sungai Rambai International Fly In 2001 di Lapangan Terbang Microlight Sungai Rambai di sini hari ini.

Sempena pelancaran tersebut dua pesawat jenis Cesna daripada Kelab Penerbangan Diraja Selangor yang berpengkalan di Lapangan Terbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Sungai Besi mendarat di sini.

Dua pesawat tersebut dipandu oleh juruterbang Kapten Norhisham Kasim dan Kapten Farid Rahman.

Mengulas lanjut, Hasan berkata, karnival tersebut turut menarik penyertaan daripada tiga negara jiran iaitu Singapura, Indonesia dan Thailand.

Katanya, program tersebut turut menyaksikan ramai penggiat sukan penerbangan dan rekreasi udara dari dalam serta luar negara berkampung di situ untuk menyertai pelbagai aktiviti yang diadakan sepanjang karnival itu.

"Orang ramai berpeluang melihat dari dekat pelbagai pesawat ringan selain mereka turut berpeluang merasai pengalaman menaiki pesawat yang disediakan," ujarnya.

Dipetik dari Utusan Malaysia


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Tiada demokrasi <b>di Negeri Sembilan</b>?

Posted: 21 Jul 2011 04:00 AM PDT

Oleh: amkns

"Begitulah nasib NGO, parti politik serta individu yang tidak berpihak kepada BN di Negeri Sembilan ini. Umno bebas menggunakan premis kerajaan termasuk Pusat Dakwah Islamiah Paroi untuk mesyuarat agung Umno. Akan tetapi nasib NGO SAMM untuk mengadakan program santai bersama anak-anak muda di Dataran Senawang dihalang dengan pelbagai cara, seolah-olah SAMM adalah merupakan penjenayah atau kumpulan pengganas.

Walaupun Dataran Senawang terletak dalam DUN Paroi di mana wakil rakyatnya adalah Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan sendiri, namun program tersebut telah dihalang dan disekat dengan pelbagai cara, akhirnya program tersebut telah diubah tempat ke Pejabat ADUN Paroi yang serba daif dan sempit. 

Sambutan adalah lebih hangat apabila program diubah tempat dengan hadirin yang datang melimpah kawasan perkarangan pejabat hingga atas jalan. 

Nasihat kita kepada BN terutamanya pemimpin Umno di Negeri Sembilan ini, selepas ini halanglah lebih hebat lagi program sebegini, kerana tindakbalasnya akan ramai lebih simpati kepada kami dan benci Umno. 

Dan Umno, gunakanlah semua kemudahan kerajaan, pusat dakwah, masjid untuk program Umno agar lebih ramai rakyat akan benci anda. 

Saksinya sendiri hadirin yang melimpah ruah tanpa perlu diupah di pejabat ADUN Paroi pada pautan berikut http://chegubard.blogspot.com/2011/07/blog-post.html  

Ayuh bangkit pencinta keamanan, pencinta keadilan, pembenci kezaliman !

"Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 01:46 AM PDT

SELAMAT DATANG KE UMRI HOMESTAY, SERKAM PANTAI, MELAKA


Kami mengalu-alukan kedatangan tuan puan ke homestay kami. Umri Homestay adalah sebuah homestay yang terletak di Serkam Pantai, Merlimau, Melaka berdekatan dgn Pulau Besar dan Pantai Siring perkampungan nelayan. Terdapat banyak tempat2 bersejarah di sini dan mengambil masa hanya 5 minit untuk ke medan2 ikan bakar popular di Serkam, Umbai, Anjung Batu dan lain-lain..

Sila hubungi Tn Haji Abd Jabar utk tempahan bilik 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786

Lokasi kami berdekatan dengan pulau terkenal di Melaka- Pulau Besar! 

Sejarah & Photo Pulau Besar..

Kawasan Pelancongan Berhampiran Menarik Untuk Dikunjungi Di Merlimau...

Pusat Ikan Bakar Popular Di Umbai, Serkam, Anjung Batu, Pulai..

Ruang Tamu/ Istirehat

Kami menyediakan ruang tamu yang luas dan selesa utk para tetamu, kemudahan asas spt televisyen, sterika, mesin basuh, dapor memasak dan lain2 utk kemudahan pengunjung2 ke homestay kami.

Ruang Dapor/ Memasak

Dapor kami sentiasa bersih dan dilengkapi dengan kemudahan asas memasak, peti ais, mesin basuh, cerek air letrik dan lain-lain. Complimentary Drinks pihak kami sediakan bagi mengalu-alukan kedatangan pengunjung2 ke homestay kami.

LOT SEWAAN BILIK BERLIAN & BILIK DELIMA


Homestay kami mempunyai 2 lot sewaan 1) Bilik Berlian 2) Bilik Delima. Terdapat 6 bilik kesemuanya untuk tempahan.

Di Bilik Berlian terdapat bilik utama, bilik kedua dan juga bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.



Di Bilik Delima juga terdapat 3 bilik iaitu bilik utama, bilik kedua dan bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.

Perkhidmatan lain: 

1) Urutan Tradisional Refleksologi - kami juga menyediakan pakej urutan tradisional/ refleksologi bagi yang memerlukan. Berpengalaman berbelas tahun dan ramai yang telah berpuashati dan sembuh dari penyakit dengan izin Allah SWT. Kami hanya membantu dan berusaha.

2) Permintaan boleh dibuat bagi yang ingin mengadakan BBQ di homestay kami. Peralatan akan kami sediakan.

3) Keselamatan diri dan harta benda tetamu-tetamu ke homestay adalah keutamaan kami. Semua kenderaan tetamu boleh di letakkan dalam kawasan  rumah/ homestay dengan selamat kerana homestay kami adalah berpagar. Jadi para tetamu boleh lah beristirehat dengan tenang dan senang hati.

Untuk tempahan bilik anda boleh hubungi terus Tn Haji Jabar atau isteri beliau Pn Hajah Safwan, butiran homestay adalah seperti berikut:-

Alamat: Jalan Demang Baba, Off Jalan Serkam Pantai, Km 18, Sekam Tengah, 77300, Merlimau, Melaka.

Tel: 06- 261 0129

Hotline: Tn Hj Abd Jabar 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786
Harga Sewa Harian Lot Berlian @ Delima  (3 Bilik): RM 200/ sehari
Harga Sewa Harian Untuk Sebilik Sahaja Atas Permintaan : RM120/ sehari

Email: 

ADD FACEBOOK KAMI!


Bagi yang minat memancing anda boleh ke Kelong Abu, lokasi 5 minit dari Umri Homestay!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 01:30 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved