ads

Ahad, 23 Jun 2013

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2013 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kenangan Yuchuilang: Rumah Api <b>Tanjung Tuan</b> Melaka

Posted: 02 Mar 2013 08:43 PM PST


Tanjung Tuan terletak di Negeri Sembilan,Malaysia. Port Dickson merupakan pekan terlekat dari Tanjung Tuan. Jarak memandu dari Port Dickson ke Tanjung Tuan sekitar 17km hingga 20 km.

Walaupun Tanjung Tuan berada di Negeri Sembilan tetapi Tanjung Tuan adalah dimiliki Melaka. Lebih kurang 55 km dari bandar Melaka, Tanjung Tuan ialah sebuah tanjung menghadapi Selat Melaka.


04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


al-brangi Online: &#39;Samsu haram jadah membuak&#39; <b>di Bukit Katil</b> <b>...</b>

Posted: 25 May 2013 04:30 AM PDT


Pertama, saya mesti jelaskan, posting ini bukan bertujuan menghentam atau bahasa kasarnya mencari gaduh dengan PKR, pendokong PKR atau penyokong PKR.

Posting ini sepatutnya dibuat malam tadi.....tapi ketika itu api kemarahan membuak-buak seperti 'samsu haram jadah' di Bukit Katil itu membuak-buak......tapi memandangkan tiada seorang pimpinan tertinggi memberi komen atau respon kepada status di atas secara langsung atau tidak langsung atau kepada 'samsu haram jadah' di Bukit Katil yang mula membuak-buak masam itu sendiri sehingga ke saat ini maka saya sebagai ahli yang sah Parti Islam SeMalaysia (PAS) rasa terpanggil untuk memberi sedikit respon kepada Mamat itu.

Saya amat memahami pimpinan tertinggi mungkin mengambil jalan berdiam diri bukan kerana takut tapi lebih bersikap untuk tidak mengeruhkan lagi suasana......serahlah kepada saya yang tidak berkepentingan apa-apa dalam parti dan saya rasa saya mempunyai hak untuk bersuara.

Ramai sahabat-sahabat menghantar message supaya jangan dibuat posting......saya ucapkan terima kasih di atas nasihat tersebut tetapi saya memikirkan si Mamat itu lebih tidak patut menghentam Presiden sebuah parti dalam Pakatan yang kita sama-sama dokong dalam Ucaptama dan di dalam Kongress.

Selaku pemimpin yang berwibawa (kot pun berwibawa...jangan jadi taik sawa sudahlah) dia tidak akan menggunakan flatform Kongress lebih-lebih lagi di dalam Ucaptamanya.

Saya tidak hairan atau kisah kalau dia merungut dalam twitter, facebook atau blog......tapi biasanya Ucaptama seseorang dalam Kongress Parti selalunya akan menyerlahkan visinya untuk menjuruskan halatuju parti sendiri bukan untuk mencari publisiti murahan dan mensensasikan pendengar agar bersetuju dengannya.

Saya merasakan flatform yang sesuai untuk mengurangkan 'membuak'nya samsu haram' itu ialah di dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Saya amat insaf bahawa seorang manusia tindak sunyi dari membuat kesilapan kecuali para Aulia 'Alaihumussalam tu Wassalam....itu pun jika ada kesilapan tidak lain untuk memberi manusia atau umatnya mengambil pengiktibaran.

Saya ulang sekali lagi......kenapa si Mamat ini menggunakan Ucaptamanya di dalam Kongress Parti untuk meng'hentam' seorang Presiden Parti sePAKATAN?

Saya masih teringat seorang pemimpin (?) wanita menggunakan Ucapatamanya di dalam flatform parti di Perhimpunan Agung partinya untuk mempertahankan diri sendiri dari serangan 'lembu-lembu' liar.

Inilah mentaliti kedua-dua pemimpin (?) yang ingin bertapak lebih jauh mungkin menggunakan apa-apa 'avenue' untuk mensensasikan keadaan.....maklumlah baru jadi 'giantkiller'.

Bercakap pasal 'giantkiller'......pada mulanya ter'hairan'lah jugak bila menang dengan penyandang Ketua Menteri yang berpengaruh......tapi bila melihat akan kewibawaannya...percayalah pemimpin jenis 'Cap Ayam' ini tak akan pergi jauh.

Saya berpendapat dengan kemenangannya serta dengan 'perasann'nya...'akulah' yang paling hebat konon......seharusnya semasa Kongress itulah dia menggunakan Ucaptamanya untuk melonjakkan dirinya dengan visi yang lebih 'menakjub'kan sesuai dengan tagline 'superhero' yang sesetengah penyokong beri padanya.

Saya ingin mengingatkan posting ini bukan satu posting bertujuan menyerang PKR sebagai sebuah parti tetapi hanya semata menyerang si mamat ini secara peribadi kerana peribadinya yang seolah-olah 'samsu haram jadah sedang membuak'.

Saya amat menyanjungi Datin Seri Wan Azizah dan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terbukti semasa pertemuan beliau selaku Menteri Pertanian pada tahun 1984 di Tsukuba, Jepun dengan kami yang sedang menghadiri kursus di dalam perkhimatan amat tersentuh hati kami dan hati orang-orang Jepun bilamana beliau hanya bersolat di atas karpet di bilik Pengarah Latihan Tsukuba.......sehingga Pengarah itu sempat membisikkan kepada kami, "You have an excellent and intelligent Minister.....his wife as well.".....Arigato Gozaimasuta Mr. Director.

[sumber .]

al-brangionline:

Campakkan ego....mintak maaf...case closed.....
Blog ini pun akan buat begitu......tunggu dan lihat episod seterusnya.

p/s posting ini dibuat tanpa desakan atau dipengaruhi oleh mana-mana pihak......ia terbit dari kesedaran sendiri.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


bekas rsm komando kencing anggota lagi <b>di sungai udang</b>

Posted: 18 Apr 2013 04:41 PM PDT

ASRI BUANG? hahaha.. Siapa tak kenal dengan bekas RSM komando yang sehingga kini tidak dibenarkan memasuki kem kerana mempunyai banyak kes penipuan melibatkan anggota tentera di kem Sungai Udang. Kes tipu jual INSURANS!
Asri Buang ni amatlah licik dan saya pun tak faham macam mana PKR boleh angkat si tua kutuk ni sebagai Presiden Pertubuhan Prihatin Bekas Anggota Keselamatan Malaysia (PAHLAWAN) yang tidak berdaftar ni. Tetapi, senario wujudnya pertubuhan-pertubuhan haram pembangkang seperti KERABAT, KOBAT dan yang terkini PAHLAWAN tidak menghairankan kerana, parasit-parasit kepala pertubuhan tersebut semuanya boleh dikatakan telah dicalonkan untuk bertanding di PRU 13. 
Kan jelas! Dari dulu Askar Setia dah cakap. Mereka ni dari serendah-rendah pangkat hinggalah bekas-bekas Jeneral Tua Kutuk Nak Mati semua dok jilat telor pemimpin pembangkang dengan harapan dijadikan calon PRU13!.. Tapi masih ada yang mengatakan mereka ni IKHLASSS...kahkahkah
Berbalik kepada cerita Asri Buang yang dah DIBUANG dari kelompok geng-geng KOMANDO kerana kes penipuannya, menurut sumber Askar Setia, si Asri ni memang 'dikehendaki' oleh anggota GGK Kem Sg Udang kerana penipuan yang dilakukan mencecah PULUHAN RIBU RINGGIT. Jika Asri Buang mempunyai hajat bertanding di Sungai Udang, Melaka, saya rasa memang selayaknya dikerumun oleh geng-geng komando sebab nak tuntut duit mereka balik! 
Ataupun, Asri Buang memang sengaja hulur tengkuk masuk kawasan komando!
Asri Buang bagaimanapun berjaya 'memujuk' dan menggunakan skill penipuannya untuk menarik minat anggota tentera ikut serta dalam kempen penipuan pembangkang di Melaka. Barangkali, mungkin anggota tentera tersebut tidak tahu siapakah sebenarnya Asri Buang dan mengapa beliau berada didalam WANTED LIST geng-geng Komando Sg Udang. Jika anda nak tahu, sila rujuk anggota veteran/senior komando kem Sg Udang. Sudah pasti cerita yang sama anda perolehi iaitu KES PENIPUAN!
Memandangkan beliau kini kelihatan mundar-mandir di Sungai Udang Melaka untuk melakukan penipuan politik pula, saya syorkan agar geng-geng KOMANDO memberi sedikit tunjuk ajar padanya dan tolong ingatkan beliau semula dengan bayaran balik wang yang ditipunya dahulu. Dah senang dah sebab Asri Buang tu berada dalam kawasan tanggungjawab kalian!
Kepada anggota tentera yang sibuk nak berkempen (tak kiralah mana-mana parti politik pun), janganlah berkempen dengan menggunakan pakaian seragam tentera. Zahirkan sahaja sokongan anda kepada mana-mana parti semasa mengundi nanti sahaja. 
Hati-Hati...anda sedang diperhatikan

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


Nadwah Kepimpinan Pelajar Islam Peringkat <b>Negeri Melaka</b> 2013

Posted: 28 May 2013 08:36 PM PDT

29 Mei 2013 - Program Nadwah Kepimpinan Pelajar Islam Peringkat Negeri Melaka 2013 telah dianjurkan pada 27-29 Mei 2013 di Sekolah Kluster Kecemerlangan SMKA Sharifah Rodziah. Program ini dianjurkan oleh Sektor Pendidikan Islam (SPI), Jabatan Pelajaran Melaka dengan kerjasama Persatuan Belia Muslim Perihatin (MyConcern) dan Sekolah Kluster Kecemerlangan SMKA Sharifah Rodziah, Telok Mas, Melaka.

Program ini dianjurkan bagi menimbulkan kesedaran tentang peri-pentingnya badan-badan dakwah di sekolah digerakkan sebaik mungkin bagi memastikan mereka boleh berfungsi seoptima mungkin dalam proses pendidikan Islam generasi muda di samping sebagai medan bagi pemimpin pelajar mencambah idea dan mengumpul pengalaman bagi memudahkan penyusunan gerak kerja. Selain itu, program ini juga mewujudkan suatu ikatan di antara badan-badan dakwah di sekolah-sekolah yang berbeza, agar wujud perkongsian pintar di antara sekolah-sekolah.

Seramai 35 peserta daripada 6 buah sekolah di negeri ini telah terlibat dalam program ini iaitu SMKA Sharifah Rodziah, SMKA Sultan Muhammad, SMKA Tun Perak, SM Tahfiz al-Quran, Chenderah, Maahad An-Nuriah dan Maahad Ar-Rahmah.

Antara aktiviti yang telah dilaksanakan adalah ceramah penerapan softskill membangunkan generasi muda pemangkin dakwah dengan latihan dalam kumpulan yang melibatkan teknik pengendalian usrah profesional. Seterusnya, forum yang dikendalikan oleh pimpinan mahasiswa kampus Universiti Malaya, Universiti Teknologi MARA Kampus Bandaraya Melaka dan Kolej Universiti Islam Melaka yang telah mengupas peranan badan kepimpinan dakwah di kampus.Riadah Jasadiyah turut ditekankan dalam program ini bagi melahirkan pelajar yang mempunyai tahap ketahanan dan kecergasan fizikal yang baik di samping menerapkan elemen tarbiyah Qawiyul Jismi ke dalam diri para peserta.

Majlis perasmian penutupnya telah disempurnakan oleh Tuan Hj. Ridzuan bin Hj. Ab. Ghani, Ketua Unit Pengurusan Institusi Pendidikan Agama (PIPA), SPI, JPN Melaka. Turut hadir, Ustaz Anuar bin Suboh, Penolong Pengarah Pendidikan Islam Elektif, SPI, Ustaz Ahmad Hamizi bin Abu Hasan, wakil Pengetua SMKA Sharifah Rodziah dan juga En. Mohsin bin Jaamat, Naib Pengerusi MyConcern Negeri Melaka.

Besar harapan daripada pihak penganjur agar segala input yang telah diberikan kepada semua peserta dapat diaplikasikan di medan sebenar bagi membangunkan modal insan yang seimbang di sekolah-sekolah seluruh negeri Melaka bagi melahirkan generasi muda yang berkualiti dan mampu untuk memimpin negara bersandarkan Al-Quran dan As-Sunnah.

Untuk maklumat lanjut, sila layari: http://www.facebook.com/MyConcern

[ ALBUM ]

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 01:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 01:18 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Dec 2012 01:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 01:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 01:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

"Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

No related posts.

PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

"Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

"Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

"Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

"Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 01:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 06:52 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Syarak Mengata , Adat Menurut: Chegubard dah merajuk dengan <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2012 06:49 AM PDT


Ini bukan saya yang kata, orang yang kata, sebab orang Rembau rindukan ceramah Chegubard, sebab banyak perkara yang masih perlu dibantu di Rembau ini yang diharapkan oleh para pengundi di Rembau, dalam isu pengambilan tanah adat, pampasan tanah adat, projek perumahan terbengkalai di Lubok China, landasan terbang Rembau, UiTM Chengkau, Hospital Rembau dan beberapa isu setempat yang kurang diberi perhatian oleh penceramah peringkat pusat.

Merujuk akhbar Berita Harian 15 Mac 2012 , Ruangan Nasional pada mukasurat 22 artikel bertajuk "Tender bina Hospital Rembau dibuka bulan depan". Apa yang menarik perhatian ialah Hospital Rembau ini akan didirikan diatas tanah yang Kementerian Kesihatan beli dari Perbadanan Kemajuan Negeri Sembilan (PKNS) seluas 20 ekar.

PKNS menawarkan harga RM 22.00 untuk sekaki persegi. Ini bermakna sekitar RM19.2 juta untuk 20 ekar.

Akan tetapi kenapa tanah rakyat di Rembau yang diambil untuk Projek Landasan Keretapi Berkembar dibayar pampasan paling tinggi hanya RM 2.80 sekaki persegi? Ini bermakna harga tanah adat atau tanah rakyat ialah RM 121,968.00 seekar, sedangkan tanah PKNS ialah RM 958,320.00 seekar.

Kos 20 ekar untuk tanah Hospital Rembau ialah sekitar RM 19.2 juta. Sedangkan jika Kementerian Kesihatan ambil tanah rakyat atau tanah adat yang banyak di Rembau harganya hanya sekitar RM 2.4 juta untuk 20 ekar, iaitu penjimatan sebanyak RM 16.8 juta.

*********

Pembinaan Hospital Rembau bermula April ini – Menteri Besar

SENAWANG, 25 Jan 2012 – Selepas persetujuan itu, Kerajaan Negeri juga telah mendapatkan lokasi hospital yang akan di bina di tanah PKNS seluas dua puluh ekar di tanah industri Chembong.

http://n9kini.com/pembinaan-hospital-rembau-bermula-april-ini-menteri-besar

Nilai pampasan tanah adat sikit

Berita Harian 18 Julai 2009

REMBAU: "Kami hanya mahu ganti rugi yang setimpal berdasarkan nilai harta sebenar. Jangan aniaya kami hanya kerana kami orang kampung," kata Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Selamatkan Tanah Adat Rembau, Chik Tak Datuk Amat.

Chik Tak mendakwa, bayaran pampasan yang dinilai oleh jurunilai tanah pihak berkuasa tidak munasabah kerana terlalu rendah sehingga 50 peratus di bawah penilaian yang dibuat oleh jurunilai yang dilantik pemilik tanah.

"Bayaran RM1.20 hingga RM2.80 kaki persegi yang dibayar atas pengambilan tanah kami belum cukup untuk mendirikan rumah baru. Jadi, kami berharap penilaian semula tanah dapat dibuat bagi memberi keadilan kepada orang kampung," dakwanya.

http://rembau-hari-ini.blogspot.com/2009/07/nilai-pampasan-tanah-adat-sikit.html

Pampasan tanah tidak cukup

Sinar Harian 22 Mac 2011

REMBAU - Walaupun sudah menerima wang pampasan RM120,000 berikutan rumah dan tanahnya di Kampung Chembong Halt terbabit dalam projek landasan kereta api berkembar Seremban-Gemas, namun jumlah itu didakwa masih tidak mencukupi.

Hasnah Latif, 76, mengakui tidak berpuas hati dengan jumlah pampasan yang diberikan.

"Disebabkan itu, makcik dan suami terpaksa menyewa rumah di Taman Sri Rembau kerana impian kami untuk memperoleh rumah dan tanah yang diduduki seperti sebelum ini tidak kesampaian.

http://pasns.blogspot.com/2011/03/melayu-merempat-di-rembau-bila-kerajaan.html


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 01:42 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Dah 10 kali diserbu , <b>lubuk China</b> Doll terus gah beroperasi <b>di</b> P <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 05:07 PM PDT

FAKTA :  Dah 10 kali serbuan oleh IPD Timur Laut , tetapi terus beroperasi ...Apa maknanya ini ?

Siapa yang keluarkan lesen hiburan ?? Jawapannya PBT ( MPPP)   dan dibawa kerajaan regim DAP ..Selagi lesen ada dan pusat hiburan tak disita, ia akan terus berjalan seperti biasa..

Ini membuktikan pusat hiburan , maksiat  dilindungi taiko besar punya iaitu regim DAP . Yang peniaga2 kecil terus diberi notis roboh ...itu lah beza darjat pusat hiburan dengna gerai penjaja di PP  ...



GEORGE TOWN: Sebuah pusat hiburan di sini yang diserbu lebih 10 kali kerana mengupah wanita warga asing sebagai pelayan pelanggan (GRO), didapati terus mengulangi kesalahan itu malam tadi.


Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng, berkata dalam operasi pada pukul 10.30 malam itu, 17 wanita warga China berusia antara 20an dan 30-an diberkas sepasukan anggota Cawangan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.


"Beberapa orang daripada mereka cuba meloloskan diri dan bersembunyi dalam bilik tetapi usaha mereka gagal kerana pusat hiburan itu sudah dikepung," katanya kepada pemberita di sini Jumaat.


Polis turut menahan seorang lelaki yang dipercayai penjaga premis itu.


Gan berkata serbuan itu dilakukan selepas pemantauan mendapati pusat hiburan itu masih menyediakan khidmat GRO warga asing.Katanya operasi berkenaan juga bertujuan membanteras kegiatan maksiat dan penyalahgunaan dadah di pusat hiburan.


"Siasatan lanjut akan dilakukan untuk mengenal pasti pihak yang terbabit dalam kegiatan membekalkan warga asing ke pusat hiburan itu selain mengesan pemilik premis itu," kata Gan.


Katanya pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan bagi memastikan kegiatan mengupah wanita warga asing untuk bekerja sebagai GRO dapat dibendung. - BERNAMA

Komen GPB 

GPB tak sangka ramai penyokong Anugay  marah tentang cerita Pub di Permatang Pauh terdapat penari tiang itu.  Minta ditunjukkn bukti mana Pub terbabit ...hahaha .

Pi tanya Amir Ghazali la .. apa guna  dia  sebagai Ahli Majlis MPSP  ??  Makan elaun buta ka ...hahaha..

BLOG MELAKA: 04 <b>di</b> ramuan <b>china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved