ads

Selasa, 9 April 2013

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


perasmian pergerakan pelatih kumpulan 2 siri 10/2013 <b>di</b> mitc, <b>ayer</b> <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2013 02:53 AM PDT

31 Mac 2013   –   Majlis Pelancaran Pergerakan Pelatih Kumpulan 2 Siri 10 2013 yang telah dirasmikan oleh Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara; YBhg. Dato' Abdul Hadi Awang Kechil bertempat di Pusat Perdagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh, Melaka.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


precious life: Makan-Makan <b>di</b> Medan Ikan Bakar <b>Umbai</b>, Melaka

Posted: 28 Feb 2013 12:35 AM PST

Salam,

Agak lama rasanya tak update  sbb ala2 busy la kan. Sbb Sarah tak sihat dan ayah pun kat spital, keje pun tgh byk kat opis, jd aku agak kekurangan mood nak update walaupun dalam kpala aku banyak gak benda nak update.

Ok, entry kali ni aku kategorikan sebagai entry kepam. Apa? tak tau apa kepam? kepam maksudnya benda yang ko simpan lelama yang sampai satu tahap, dia boleh menimbulkan bau yang akhirnya memaksa kita keluarkan benda yang disimpan tu..Hehe..haa,sama la dgn entry ni. Bahan citer dah slalu sgt berlaku, foto pun dah lama ada tp kepam.hehe

Medan ikan bakar Umbai ni tersangatla glemer kat Melaka ni. Kat situ ada berderet kedai yang semuanya kedai ikan bakar dan makanan laut. Modus operasinya (betul ke modus?? lantakla) adalah pamer seafood yang segar kat para yang dibubuh ais, pengunjung pilih, dan bagitau nak masak apa. Segala jenis ikan, udang, sotong, kerang-kerangan ada. pilih nak masak tomyam, bakar bercili, bakar kosong, masak butter, sweet sour, 3 rasa, goreng tepung, apa-apa jelah, Agak pelik kalau anda dtg situ, tetiba anda minta tomyam ayam..erk!! Harga, pada aku agak berpatutan, kene pandai pilih gerai. Caranya, cuba sume gerai.muahaha.. ataupun tanyalah kenalan dan ikut gerak hati anda. Kami sekeluarga selalu makan kat gerai no 1, atau no 6. (promosi free).

Selalunya kami pergi sana pada hujung minggu kalau ada special ocassion mcm besday la. masa ni la nak berkumpul sekeluarga sbb masing2 dah ada keluarga sendiri kan. Sbb dah agak kerap gi, lupa nak amik gamba. slalu terigt nak amik gamba biler dah abis makan licin. apa kes nak amik gamba pinggan kosong kan..Tahun lepas, masa bulan 6, lps bercuti-cuti ke johor KLIK SINI ada gak aku teringat nak amik gamba. so, cekideout ya!!

Sambal Kicap yang dihidangkan kalau order ikan bakar.
Siakap bakar kosong yang fresh dan tak kering. Sbb ada air lagi.Slurp!!

Air Kelapa mmg padan dimakan dgn ikan bakar dan sea food.Sbb, minum air kelapa, tak menghilangkan rasa manis sea food.Pepandai jer aku kan.hehe

Khusyuk makan sampai tak pandang kiri kanan.
 Ikan Jenahak masak 3 rasa. Ikan rangup, isi lembut!

Nasi lemak bungkus pun sedap.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2013 09:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ranting PKR Batu Hampar <b>di</b> parlimen Bukit Katil bubar | Melaka <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2013 07:04 PM PST

Akhbar arus perdana menyiarkan berita bahawa satu ranting PKR, Batu Hampar di parlimen Bukit Katil telah terbubar dan anggotanya menyertai Umno. Turut menyambut pembubaran ini ialah Ketua Menteri Melaka, Datuk Ali Rustam yang disebut-sebut bakal calon parlimen Bukit Katil. Turut hadir dan menyerahkan borang permohonan Umno ialah Tuah Rahman yang mendakwa ketua ranting PKR kawasan itu.

Mula-mula penulis ingin beritahu kepada Datuk Ali… Tuah ini tidak bertuah sebenarnya. Sepatutnya dia membubarkan ranting semasa pilihanraya barulah ada harga tinngi. Kedua… Tuah ini hanya ada pengikut tidak sampai 10 orang pun.. PKR Bukit Katil masih mempunyai ahli yang ramai di kampung Batu Hampar. Ini mengulangi skrip tahun 1999, apabila 3 adik beradik di kampung Ramuan China Besar memasuki Umno semasa pilihanraya sedang berjalan. Yang menariknya semua akhbar melaporkan hampir 300 ahli kampung itu turut keluar PKR. He he.. ahli PKR masa tu di Cabang Masjid Tanah tidak seramai itu pun.

Ini perkara biasa. Skrip dan drama ini akan berterusan sehingga pilihanraya. Mengikut Hairiz Nordin (Ketua Penerangan PKR Negeri) memberitahu penulis bahawa Tuah ini sudah dikesan tidak aktif sejak 2-3 tahun lepas malah tempatnya sudah diisi oleh orang lain yang lebih muda. Apa pun penulis mengucapkan selamat berjaya kepada Tuah dan kumpulannya dengan menyertai Umno.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2013 01:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Minda Assirkami: Banjir <b>Di Lubuk China</b>

Posted: 20 Nov 2012 03:03 AM PST

Assalamualaikum .. salam mesra
Jalan yang menghubungkan di antara Negeri sembilan dan Melaka di Lubok Cina terpaksa di tutup akibat dari limpahan air sungai rembau yang mengakibatkan banjir di sekitar jalan dan kampung berhampiran .Dalam tinjauan kami air yang naik adalah berpunca dari limpahan air sungai yang bergerak deras . Menurut anggota Rela yang bertugas, pada pukul 9.00 malam tadi jalan ini masih boleh di lalui akan tetapi pada pukul 11.00 mlm jalan terpaksa di tutup akibat paras air naik ke paras yang berbahaya buat kenderaan ringgan selain itu parasa sungai lubok cina di rekod kan pada tahap 6 melepasi tahap bahaya . semua kenderaan yang menghala ke Pedas di nasihati dapat mengunakan jalan alternatif yang lain bagi memudahkan perjalanan anda
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved