ads

Rabu, 10 Ogos 2011

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


Melaka Bandaraya Warisan Dunia: Senarai Hotel <b>Di Tanjung Bidara</b> <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2011 03:28 AM PDT

Senarai Hotel Di Tanjung Bidara:-







Samudera Bidara Resort 
Lorong Hj. Abdullah, Kg. Balik Batu
78300 Tanjung Bidara, Melaka

Tanjung Bidara Beach Resort
Tanjung Bidara, Mesjid Tanah,

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


1oo1 . Ceritera . Atik: Aku Dah Tawan <b>Tanjung Tuan</b>!!! :)

Posted: 23 Jul 2011 09:10 PM PDT

Ok . sekarang aku nak story2 sikit pasal TANJUNG TUAN . Tanjung Tuan ni terletak kat Port Dickson tapi dibawah pemerintahan Melaka . mengadap Selat Melaka . dan terletak 16 km dari Port Dickson . nama lain tanjung tuan ni ialah CAPE RICHADO . ia ada kaitan dengan seorang nelayan keramat yang berjaya menangani pusaran ganas di tengah laut sewaktu bulan mengambang . kebanyakan nelayan yang melalui pusaran itu tidak dapat mengawal perahu mereka lalu ghaib begitu sahaja . 
Dijadikan cerita , semalam aku telah pun berjaya menawan tanjung tuan buat kali pertamanya . aku berjaya naik sampai ke puncak dan melihat sendiri pusaran air yang disebut2 dalam sejarah tu . aku pergi bersama abah , ibu dan adik kecik . ekspidisi ini dianjurkan oleh Majlis Perbandaran Port Dickson di bawah seliaan Kelab Karisma . sebelum2 ni diorang da tawan da Tanjung Tuan ni , Gunung Datok dan Gunung Angsi .  tapi pemergian kali ini sebagai latihan fizikal sebelum mereka bakal menawan Gunung Ledang selepas bulan raya nanti . di bawah ni aku selitkan beberapa pic yang sempat di-snap2 sepanjang perjalanan menuju ke puncak . 


bergambar sebelum bergerak naik

abah menjadi penjaga checkpoint . menawan puncak sambil ber-explorace

ibu bersama ahli kumpulanya MERBAH TONGGEK!

sedang gigih menyiapkan tugasan kedua-- membuat LOGO dari sumber alam sekitar

ni la MERBAH TONGGEK kami

hampir suda menuju ke puncak . di belakang aku adalah RUMAH API TANJUNG TUAN
aku berjaya sampai ke puncak . Subhanallah , cantiknya pemandangan dari atas nih

peace no war!! dibelakang aku tu la PUSARAN AIR yang ganas.

muka kepenatan + gumbiraaa

perjalanan menuju ke pengakhiran explorace

bergambar bersama mereka yang sangat sporting dan mengambil berat . yeaaahhhh
bersama abah yang dah tunggu di jalan penamat

mencari sesuatu yang tak pasti . kahkahakah

rilex suda . badan da letih maa

MERBAH TONGGEK menjuarai explorace ni . yeahhhh

hilangkan penat dengan.... berendam

Berakhirnya explorace ini dengan perasaan yang sangat3 seronok . minggu depan diorang nak pergi Gunung Datok buat kali kedua . untuk meningkatkan stamina sebelum menawan Gunung Ledang . nasib baik aku da nak balik perak . kalau tak Gunung Ledang tu bakal dalam genggamankuh . apa2 pun terima kasih kat abah ibu yang percayakan aku ntuk bagi peluang merasai semua ini walaupun diorang risau pada awalnya takot aku tak cukup stamina . come on babe.. aku kuat laa.. hihih . itu saja untuk kali ni . adios..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


Perpustakaan Desa Siber Ilmu Taman Makok: Door To Door

Posted: 20 Jul 2011 12:04 AM PDT

Door To Door dijalankan bersama PDSI Permatang Tinggi serta PD Alma di Tadika Perpaduan Taman Keenways untuk menggantikan buku baru.

Tarikh: 20 Julai 2011
Hari : Rabu
Tempat : Tadika Perpaduan Taman Keenways

Lokasi seterusnya di Tadika Pasti Taman Kota Permai juga untuk menggantikan buku-buku. Terima kasih Pn. Faridah serta Irma Azlini kerana bersama - sama menjayakan DTD.

Tempat : Tadika Pasti Kota Permai

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

once i talk: Review Karnival Udara Antarabangsa <b>Sungai Rambai</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2011 08:32 PM PDT

Assalamualaikum.

Minggu lepas (10-12 Jun 2011) telah berlangsung Karnival Udara Antarabangsa Sungai Rambai Melaka 2011 bertempat di Air Strip Kampung Tasek, Sungai Rambai Melaka. Karnival tersebut telah dirasmikan oleh Ketua Menteri Melaka. Ramai pengunjung yang datang ke tapak karnival tersebut bagi menyaksikan sendiri dengan lebih dekat pesawat-pesawat ringan. Aku sempat la juga pergi ke Karnival tu. Dekat je dengan rumah aku. 

Sepanjang karnival tu, pengunjung-pengunjung berpeluang untuk turut sama terbang dengan menaiki pesawat ringan yang ada di situ. Ada juga pertunjukan akrobatik udara. Ok la, jom layan sedikit gambar yang adik aku snap guna kamera handset. hihi..


Ada banyak lagi gambar yang aku nak kongsi, tapi tak larat nak upload banyak-banyak. hihi. Cukup la ni je ok. Tunggu pula Karnival Udara Antarabangsa pada tahun depan. Diharap karnival yang akan dianjurkan pada tahun berikutnya akan lebih menarik.

Sekian.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


Manusia Binatang meracun udang galah <b>di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

Posted: 12 Jun 2011 05:01 AM PDT

Sudah banyak kali manusia berhati binatang meracun udang dan ikan di Sungai Lubok China hingga ke Sungai Timun dan ke Ramuan China. ini ialah kes terbaru yang dibuat oleh manusia binatang ini.

Mereka langsung tak tahu tentang bahayanya udang galah dan ikan yang diracun apabila dimakan akan memudaratkan tubuh badan.

Diingatkan kepada orang ramai, apabila membeli udang galah yang dijual oleh bukan orang tempatan dan harga yang murah iaitu ketika musim panas ialah udang yang jenis beracun. Jangan beli atau ambil kerana bahaya kepada kesihatan

Maklumat yang diterima ialah adalah orang yang sama meracun udang galah ini dan bukanya orang tempatan.

Saya ingin menyeru semua penduduk kampung daerah Lubok China Melaka/Negeri Sembilan atau persatauan Nelayan Sungai Timun,Persataun Nelayan Ramuan China supaya melakukan sembahyang hajat supaya mereka seksa bagaimana udang atau ikan yang terseksa menunggu
saat kematiannya.

SILA KLIK DI SINI DAN LIHAT LAPORAN MY METRO

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved