ads

Ahad, 8 September 2013

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


Fantasi Itu Duniaku: <b>Tanjung Bidara</b> Beach Resort, 2013... Wallah!!!

Posted: 11 Jul 2013 09:54 AM PDT

Kalau diberikan pilihan, aku mahukan satu percutian yang sangat panjang; sebulan dua. Pergi jauh membawa diri ke tempat yang damai dan tenang tanpa perlu memikirkan masalah apatah lagi kesibukkan kota yang tiada penghujung. Namun itulah dia pakej kehidupan yang telah diberikan kepada setiap manusia. Kalau mahu bercuti panjang hanya ada pada satu tempat. Mati. Di alam barzakh nanti, itupun terserah kepada amalan kita. Cukup atau tidak untuk kita dibiarkan berehat atau diberikan balasan secukupnya di atas kesalahan dan dosa-dosa yang pernah dilakukan. Hmm. Lain macam aje bunyinya! Hahaha.
Ini semua gara-gara kemarahan yang aku simpan. Apa tidaknya, sudah berjam-jam memandang skrin komputer untuk menyiapkan entri istimewa buat blogku ini. Malangnya, entah apa yang tidak kena, semuanya hilang begitu sahaja. Aduhai... sangatlah mustahil untuk aku mengulangi semula setiap baris ayat yang sudah aku buat tadi! Kenapakah engkau begitu kejam P1!!!
Tak mengapalah, mungkin ayat tidak akan sama dengan artikel asal yang aku buat sebentar tadi tetapi isi (pengalaman) aku boleh ulang berkali-kali. 
Sebelum kejadian bencana jerebu tempoh hari, aku telahpun membuat tempahan chalet untuk percutian famili aku buat kali pertama tahun ini. Itupun kerana pelbagai perkara yang berlaku. Perkara penting antaranya kelahiran ahli baru keluarga kami; Firzudeen Aqasha dan juga Mysarah. Sukar untuk kami melakukan percutian kerana mereka berdua ini masih kecil.
Apabila bacaan IPU mencapai tahap berbahaya dan darurat terpaksa diisytiharkan, beberapa orang menasihatkan aku supaya membatalkan tempahan yang telah aku buat sejak awal Mei yang lalu. Terkilan dan kecewa tetapi aku tidak menurut sebaliknya mengambil langkah tunggu dan lihat. Apabila IPU sudahpun mencatatkan bacaan normal, aku sedar yang keputusan yang diambil tempoh hari tidak salah. Maka, berlepaslah kami sekeluarga ke Tanjung Bidara Beach Resort pada Sabtu yang lepas. 
Hakikatnya, pada tarikh yang sama ada satu mesyuarat yang perlu kami hadiri sebagai ahli jawatankuasa. Namun apa yang lebih penting bagi aku adalah percutian bersama famili ini. Selain aku sudah rancangkan dari awal, ia juga merupakan janji aku kepada umi dan abah supaya mereka dapat berehat. Maaflah, aku memang jenis yang mendahulukan keluarga berbanding yang lain. Terima kalau kalian mahu, tinggalkan kalau enggan memahami. Mudah bukan?
Sebenarnya, ini bukanlah kali pertama kami bercuti ke Tanjung Bidara Beach Resort malah, aku pernah mengisikan satu entri khas berkenaan percutian aku ke sini pada 4 tahun yang lepas, iaitu pada tahun 2009. Ketika itu, keluarga kami masih lagi kecil bilangannya. Begitu juga TBBR yang jauh berbeza dengan apa yang ada pada hari ini.
 Kalau dahulu bilangan kami bertujuh, sekarang bilangannya sudah bertambah menjadi 9 orang. Begitu juga dengan TBBR yang sudah jauh berubah. Sejauh mana ia berubah? Tunggu dulu, akan dijelaskan satu per satu. Hehehe. 
Sebagaimana yang pernah aku lakukan sebelum ini, kali ini juga aku membuat pengesahan berkali-kali kerana tidak mahu perkara yang sama berulang. Mujur ketika aku sampai ke sini, semuanya sudah tersedia dan kami diberikan chalet no 206. Kebetulan, ia merupakan chalet yang bersebelah dengan chalet yang pernah kamu huni pada tahun 2009 dahulu. Jika dahulu, chalet ini terdiri dari 2 unit bilik dan seunit dapur, kali ini chalet ini telah diubah menjadi 3 bilik dan tiada dapur. Wah, sungguh tepat dengan bilangan kami sekeluarga.
Disebabkan kami tiba selepas waktu tengah hari, makanya perut masing-masing sudah berkeroncong dan para lelaki budiman keluarga (abah, abang Zamri dan Firdaus) telah keluar untuk mencari makanan. Manakala kamu yang lain tinggal untuk membersihkan tempat tinggal dan sempat juga merakam beberapa keping gambar sebagai kenangan. Wah, boleh tahan juga anak-anak buah aku. Masing-masing sangat mesra dengan lensa kamera.
Sebaik sahaja selesai sesi santap menyantap, secara automatiknya mata masing-masing mahu lelap. Walaupun di ketika itu sedang hangat ditayangkan filem Ghajini di peti televisyen tetapi tetap tidak mampu membuatkan mata aku terus setia menonton Ghajini. Lagipun, kamu perlu berehat sebelum meneruskan aktiviti yang seterusnya. 
Tepat pukul 5 petang, maka kami anak-beranak kecuali abah dan umi, masing-masing tidak sabar untuk membasahkan badan di kolam renang. Keterujaan ini boleh dilihat menerusi Mierza dan Miqhail tetapi sayangnya mereka beruda jugalah tidak merasa berendam lama-lama di dalam kolam renang!
Alangkah sedihnya, apabila Miqhail dan Mierza berpakat tidak mahu turut serta bersama kami. Sebaliknya Mysarah yang sangat tenang apabila dibawa masuk ke kolam renang. Begitu juga dengan Aqasha walau pada awalnya, dia juga terkena tempias mogok dari abang-abangnya. 
Peluang yang ada ini digunakan sepenuhnya. Inilah masalah yang seringkali aku alami setiap kali tiba ke destinasi pelancongan yang mempunyai perairan sama ada sungai, pantai ataupun kolam renang. Seakan ada perasaan keterujaan untuk bermain-main air termasuklah keinginan yang sangat tinggi untuk berenang.
Berenang? Tahukah aku bagaimana untuk berenang. Hmm. Berenang itu adalah salah satu kemahiran. Kemahiran pula memerlukan latihan dan harus sentiasa dipraktikan. Jika tidak dipraktikan maka kemahiran itu akan menjadi tumpul Sebagai contoh, pemandu kereta yang sudah bertahun-tahun memandu kereta auto akan mengalami masalah untuk memandu kereta manual. Tak percaya? Cuba pada seseorang! Hahaha.
Jadi, begitu jugalah maksudnya dengan berenang ini. Ia juga merupakan salah satu kemahiran. Tanpa latihan dan tidak dipraktikan, maka kebolehan berenang itu akan menghilang. Begitu jugalah kemahiran renang yang ada padaku. Tambahan pula, aku baru tahu asas untuk berenang dan kalau tercampak ke laut dalam, tentu mati lemas aku dibuatnya! Saat yang paling aku suka ketika berada di dalam kolam ini adalah sewaktu badanku terapung. Terasa diri ringan sungguh. Seakan semua beban kehidupan jauh tertinggal ke dalam. Ke dalam yang entah di mana? Hehehe...
Keriangan berendam di dalam kolam renang dimeriahkan lagi dengan beberapa peserta kem yang kebetulan turut diadakan pada hari tersebut. Lebih mengujakan apabila ada muzik iringan yang dipasang dan sekumpulan remaja yang berada dalam kolam menari mengikut rentak. Itu pun di dalam air! Wah, sangat luarbiasa sehinggalah kami semua diminta untuk keluar dari kolam disebabkan kolam renang terpaksa ditutup awal kerana memberi peluang kepada aturcara untuk peserta kem. Awalnya, kami tidak berpuashati juga kerana tak pasal-pasal dihalau. Tetapi, masing-masing menyimpan harapan agar esok perkara serupa tidak akan berulang.
Sebelum menempuh hari esok, kami harus menempuhi waktu malam. Hehehe. Ini bermaksud, tibalah pula masanya untuk memburu tempat untuk mengisi perut. Lazimnya, setiap kali kami ke Melaka, abah akan bawa ke Tanjung Kling untuk menikmati Roti John istimewa. Sayangnya, tidak ada satu pun gerai Roti John ditemui. Berpusing-pusing juga mencarinya tetapi terpaksa akur dan berhenti makan di kedai biasa. Hmm. Makan nasi hidang sahaja. Mungkin disebabkan kelaparan (makanan sampai lambat), jurukamera terlupa merakam gambar dan gambar yang diambil pula hilang fokus! Fuyooo!!! Hahaha.
Selesai mengisi perut, niat di hati hendak pergi melawat sekejap ke kota Melaka atau lebih tepat lagi Dataran Pahlawan. Disebabkan sudah agak lewat dan juga dalam masa yang sama tidak yakin akan dapat melepasi kesesakkan kota Melaka ini, kami terus pulang semula ke chalet. Kalau dulu, senang sungguh untuk menjejak kaki ke kota A Famosa. Sekarang tidak lagi, susah benar untuk melepasi kawasan bersejarah itu. Dulu, senang-senang aje bergambar di replika kapal. Sekarang, nak parking kereta pun azab! Alahai Melaka!!!
Setibanya kami semula ke chalet, dah tak ada perkara lain yang nak dibuat. Masing-masing keletihan dan mengantuk. Lagipun, memang itulah tujuannya percutian ini bukan? Berehat! Jadi, tidurlah kami awal dengan nyenyak sekali. Sehinggalah bangun semula untuk hari yang baru. Ah, singkat betul percutian ini. Seawal 7 pagi, masing-masing sudah bersiap sedia untuk menyerang kafeteria untuk sarapan pagi. Berbaloi juga harga yang ditawarkan untuk seorang; RM15. Dengan pelbagai pilihan makanan yang disediakan, tidak ada seorang pun melepaskan waktu sarapan pagi. Termasuklah aku yang seharusnya berpantang. Ya, aku cuma makan sepinggan mee goreng dan beberapa ketul sosej. Ah, sedap!
Sebelum kembali semula ke chalet, aku, Ayuz, Firdaus dan Aqasha tidak melepaskan peluang yang terakhir untuk bermesra dan berbasahan di dalam kolam renang. Seperti semalam, pagi ini juga kolam sudah dipenuhi. Kali ini, dengan kanak-kanak pula. Seronok juga hingga aku tumpang sekaki bermain senapang air! Hahaha.... (teringat kata seseorang, jangan biarkan jiwa keanak-anakkan dalam diri mati!). Agak lama juga berendam di dalam kolam tetapi harus akur untuk pulang semula ke chalet, bersiap sedia untuk check out. Jadi, perkara terakhir yang kami lakukan ketika berada di sini adalah membasahkan kaki dengan masinnya air laut.
Bukankah sombongnya aku, sudah sampai ke pantai tetapi tidak mahu membenamkan kaki ke dalam air laut. Aku bertemankan Ayuz dan Firdaus meluangkan sedikit masa bermain-main dengan air, sambil menyampaikan salam kepada alam. Biar dia tahu kehadiran aku di tanahnya. Sesungguhnya tiada yang indah melainkan ciptaan Allah. Langit yang membiru itu membuatkan aku segera melepaskan segala rasa. Laut yang luas itu membuatkan aku bersyukur dapat juga sampai ke sini. Allahu Akbar!!!

Sepertimana kebiasaannya, satu perkara wajib yang harus dilakukan setiap kali kami singgah di mana-mana juga. Iya, gambar keluarga. Dengan bilangan ahli keluarga yang telah bertambah, gambar ini seakan lengkap. Aku berharap, di satu hari nanti kami akan kembali lagi ke sini tetapi untuk tempoh percutian yang panjang. Insya-allah...
Kami tinggalkan Tanjung Bidara Beach Resort dengan harapan untuk kembali semula di satu hari nanti. Insya-allah, semoga Allah perkenankan. Amin...

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Rohayu Osman: sepetang <b>di</b> RNR <b>MACHAP</b>

Posted: 19 Apr 2013 08:52 AM PDT




















 layan gambo diorang nie lagi syok dpd melayan ntah ape-ape lagi sandiwara dan lakonan tak berbayar dia tue....

ok.. mmg tipu lah lau aku nie tak sayang dia lagi kan..

if jika betul memang dia jodoh aku.. tak kemana pun..
pasti dia akan kembali dgn penyesalan dan keinsafan..
jika dia bukan jodoh aku.. aku terima Qada n Qadar Allah ni..
semua yg terjadi pasti ada HIKMAH yg tersembunyi..
gambor-gambor nie diambil masa otway nk balik muo masa aku g JB uruskan pasal rumah ritu..
sekali lagi mencabar diri
yeah.. alhamdulilah.. segala urusan dipermudahkan..
cumanya Alisha Aqeela tu je yg susah sikit..
time nak tido terpaksa dok atas riba juga sambil memandu..
memg mcm org jakun je dpt main kt playground..
mama memg jarang bawak g playground..
bukan ape.. untuk keselamatan..
mama tak leh handle sorang.. if ada pape nati mcm mane dgn adik dia plak..
tunggu adik besar sikit boleh main sama-sama... 
tgn mama ada 2 je..
kalau mama rasa selamat mama akan benarkan dia main..
mcm playground ni..
dia sorang je yg main..
tak berebut-rebut dgn org lain..
hehehehe..
takpelah nak.. bila dah tiba masa nati bila dah pandai berdikari..
main lah sepuas-puasnya...
okeh..

In Shaa Allah mama akan buat yg terbaik untuk kamu berdua ya..

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2013 09:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2013 09:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CALON KAMI : ADLY ZAHARI N09 <b>DURIAN TUNGGAL</b> - PAS Melaka

Posted: 23 Apr 2013 08:41 AM PDT

Kisahku <b>di Durian Tunggal</b> Melaka...Rawatan Batu Hempedu.

Posted: 19 Dec 2012 03:10 PM PST

Pengalaman yang menarik ini ingin kukongsi bersama...rawatan alternatif untuk membuang batu hempedu..,samada nak percaya atau tidak terpulang la...namun bukti berupa 2 butir batu ada padaku...


Pagi 17 Disember 2012 - Selepas solat subuh aku dan suami bergegas ke rumah Haji Jamil. Anak-anak berehat je kat homestay. Bila sampai je jam 7.00 pagi,..dah ramai orang beratur menunggu giliran...aku terus ke kaunter untuk mengesahkan nombor giliran yang terlebih dulu diambil semalam. Bernasib baik,..10 minit menunggu aku dibenarkan masuk,.alhamdulillah.

Inilah kaunter tempat mengambil nombor giliran. Rawatan bermula jam 6.00 pagi.

Tuan haji Jamil bertanya masalahku,..lantas aku beritahu hempeduku berbatu...dia lantas meminta kebenaranku untuk memegang perutku di sebelah kanan,..disapunya sedikit lotion,,rasa sejuk dan pedih sedikit,...tiba-tiba dia memberiku 2 butir batu...haa..inilah rupa batunya...

Bayaran untuk rawatan ini,...sebenarnya agak mahal...namun kita mempunyai pilihan,.sekiranya ingin ubat ektra..kenalah bayar lebih sedikit..lebih kurang RM100 macam tu..namun macam aku..aku just ambil air je dan sedekahlah setakat keihklasan....

Info ke rumah Haji Jamil..

1.   BOMOH HAJI JAMIL KG GANGSA, DURIAN TUNGGAL, MELAKA
Penawar Batu Karang Hempedu dan lain-lain penyakit.
Bt 71/2, Kg Gangsa , 76100, Durian Tunggal Melaka
No Tel: 013 9990935, 013 6426663, 012 2658199
Buka (Selasa/Rabu/Satu/Ahad)
Tutup (Isnin/Khamis/Jumaat)
Waktu Operasi (6.00am - 2.00pm)
Kami sekeluarga ke rumah Tuan Haji  Jamil di Kg Gangsa , Durian Tunggal Melaka. Kami ikut lebuhraya Utara-Selatan. Kami keluar melalui exit 231 Ayer Keroh.  bayar tol ikut lorong kiri Exit ke Durian Tunggal nampak signboard Batu Berendam ambil kiri Masuk ke highway Batu Berendam. Sebelah kiri PLKN. Terus jumpa muzium automatif dan Pusat Simpanan Kenderaan Berat. Jalan terus nampak simpang empat ada lampu isyarat Ambil Lorong kanan ...bila lampu hijau rapat kiri Lebih kurang 100 meter akan nampak bus stop dan kedai nasi ayam Ada signboard Kampung Gangsa...masuk lorong tu ada akan nampak bungalow biru 2 tingkat Tak boleh masuk kereta yer...leh park kereta kat sebelah bungalow tu RM2 ajer Jalan masuk ke rumah tuan Hj Jamil lebih kurang 200 meter dan melalui celahan rumah penduduk...
Untuk yang bermasalah seperti aku,..bolehlah mencuba..samada berkesan atau tidak kenalah buat scan dulu..pada masa entri ini ditulis,,aku belum berkesempatan untuk membuat scan..namun aku berharap dan berdoa agar masalah aku sudah berakhir...in Syaa Allah....kita hanya berusaha.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


ekspedisi ke hutan rekreasi <b>tanjung tuan</b> , port dickson - Ceritera Eryn

Posted: 25 Jun 2013 11:14 AM PDT


ALHAMDULILLAH.. SYUKUR KE HADRAT ILAHI DI ATAS SEGALA NIKMAT  YANG DIKURNIAKAN
Kami seramai lebih kurang 66 orang dan dengan menaiki 2 buah bas bertolak ke Pirt Dickson untuk aktiviti beriadah beramai2..
Kami bertolak pada jam 7.30 pagi.. 
Kemudiannya sampai di Hutan Rekreasi Tanjung Tuan pada jam 8.30 pagi.. Perjalanannya mengambil masa dalam sejam la..
Sebbelum nak sampai ke tempat yang nak dituju, kami tersasar sikit la..
Terpergi ke Kolej Tentera pulak.. Hamboi dia punya tentera yang jaga pintu pagar bukan main nak letak yang kacak, terlambai2 la kakak2 yang di dalam bas kami, walau mereka dah berkahwin, wahhh.. Terlupa sejenak nampaknya dek kekacakkan jejaka itu.. Tapi eryn steady je.. Apa ada hal.. :p
Sesampainya kami di sana, kami diberikan mask muka kerana keadaan JEREBU, pakai juga mask tu .. Sebab bau JEREBU memang sangatlah kuat dan pemandangan yang agak sangat tebal kabus jerebunya..
Sakit jugaklah mato den ni haa.. 
Kami kemudian bergerak ke medan selera yang berhadapan dengan Pantai Tanjung Biru untuk mendapatkan sarapan kami..
Makan Bihun goreng beserta minuman Air Teh..
Kami juga diberi  tuala kecil.. Boleh lap2 peluh yang bakal menitis gitu you allzz..
Dalam 9.40 pagi kami bergerak ke tempat untuk kami melakukan aktiviti pertama kami iaitu HIKING !
Masa untuk mengecilkan badan dan menyihatkan badan..
Sebelum kami memulakan pendakian, kami telah diberi taklimat dah dibahagikan kepada 2 kumpulan.
Seterusnya kami mendaki mendaki.. Dengan semangat dan usahanya..
Eryn dan along menggunakan method yang sama dimana kami meminimumkan percakapan kerana untuk mengekalkan stamina untuk sampai ke puncak..
Berjaya sampai ke puncaknya..
Kami semua berjaya sampai ke atas, di mana terdapatnya Rumah Api tertua iaitu RUMAH API TANJUNG TUAN, Terima kasih kepada penjaga rumah api terbabit yang memberi kami kebenaran untuk memasuki Rumah Api tersebut dan melihat persekitaran di dalamnya..
Dapt jugalah kami berehat di tempat yang redup :)
Untuk perjalanan turun pula, kami semua dibawa mengikuti laluan Hutan, fuyohh fuyohh.. Kemain cerun turunannya..
Cuma eryn rasa sangat fun sebab dah biasa lah jugak masuk hutan, sebab kalau pagi its still okay, kalau malam n berpacat tu.... ==' 
Di sepanjang perjalanan tu kami dibawa melawat pelbagai tempat dan kawasan, antaranya ;
Dalam Sejam lebih jugalah perjalanan turun kami.. Peluh pun turun seakan air terjun gamaknya..
Kemudian kami kembali ke medan selera tadi, rehat-rehat dulu, kemudian kami diberi makan tengah hari..
Kami teruskan aktiviti kami dengan tanpa melengahkan masa lagi,
*Baca dalam keadaan menyanyi tauuu 
Disebabkan ibu dah pesan NO LAUT2!
Eryn kata kat ibu yang eryn n along main Banana Boat, tapi yang tak jatuh punya,, Means by, abang tu akan bawa kami semua naik Banana Boat tu untuk berjalan2 je lah..
Banyak kali eryn beritahu abbang tu, TAK NAK JATUH TAK NAK JATUH..
Besttttttt giler.. Tambah2 bila Boat kami membadai ombak yang berlawanan arus, terasa seakan menaiki KUDA..
Kuda hitam amboiii kuda hitam ...
Disebabkan kami antara yang paling awal naik kami terus pulang ke tempat kami menunggu pada mulanya, iaitu di kawasan darat..
Sebelum badan kami naik ruam or gatal2 (due to the allergic),
Kami bersihkan diri di tandas awam terdekat..
Lepas tu sambung tunggu yang lain habis mainn..
Patutlahhh lamaaa nak habis.. Ada yang main lebih 5 Kali seeorang,
Kalau tau, eryn memang main 7 kali la ceritanya, Heee~
Kami kemudian dibahagiakn lagi kepada 6 kumpulan..
Kami diberi task dan tugasan yang berbeza untuk 3 kumpulan X 2
Kami diminta menghasilkan apa2 yang kami fikirkan sesuai dengan menggunakan pasir di pesisir pantai tanpa menggunakan apa2 objek sebagai alat pembantu.Dan kemudian mereka perlu menerangkan tentang ciptaan mereka itu. 
Mereka diberi reben dan mereka harus create sesuatu yang kreatif darinya. Dan kemudian mereka perlu menerangkan tentang ciptaan mereka itu. 
Kumpulan eryn mencipta PENYU beserta anak dan telur penyu..
Diinspirasikan oleh alam sekitar yang sangat dekat dengan persekitaran kami.
Al-kisahnya, kami telah mencipta Penyu pasir tersebut di pesisir pantai, tapi tak lama lepas tu air pasang, pemyu kami dah nak 'pulang' ke laut.. Kami cepat2 panggil pengadil untuk amil gambar penyu kami sebelum ianya berenang bersama air yang sedang pasang ..
Tapi kami buat keputusan untuk membuat yang baru, eryn memang keje duk uat anak penyu tu je.. Buat 2 ekoq.. Masa 15 minit je pongg~ Just do what we could done :)
But we really make the work group la
Group along diberi ribbon , mereka mencipta langsir daripada ribon yang diberikan, 
Kumpulan2 lain juga tak kurang hebatnya dalam mencipta idea idea bernas dan menarik.
Game seterusnya aka yang terakhir adalah game GIANT DICE!
Satu kumpulan harus ada hanya 10 orang, kalau lebih kena keluarkan sampai jadi 10 je..
Orang yang paling hadapan harus membaling dadu gergasi tersebut di atas paras kepala mereka dan nombor yang tertera merupakan jumlah mereka dapat bergerak maju ke hadapan atau mundur ke belakang, Kami yang bersembilan di belakag pembaling dadu harus saling memeluk atau memegang baju setiap ahli dihadapan merka dan pegangan tersebut tidak boleh putus atau tidak, mereka akan disingkir dari Game tersebut,
Setelah beberapa adegan , kami asyik maju mundur, maju mundur sampai dah kebas2 kaki, betis dan peha sebab statik posing, kami tidak mendapat kemenangan untuk game tersebut..
ALHAMDULILLAH, Berakhirnya permainan tersebut maka berakhirlah aktiviti kami,
Kami kemudiannya bersiap2, mandi dan tukar baju untuk majlis penutupan dan untk pulang ke Kuala Lumpur.
Semasa majlis penutupan dan penyampaian hadiah, semua berdebar2 menanti hadiah masing2..
Untuk pertandingan cipta monumen pasir, kumpulan kami menang tempat ke-2, 
Along pula menang tempat ke -3 untuk ciptaan reben langsir..
Semasa penyampaian hadiah kemuncak..
Mereka mengumumkan kumpulan ketiga terbaik kedua terbaik dan akhir sekali kumpulan terbaik..
Dalam hati kalau boleh nak lah menang terbaik sebab kami memang wujudkan dan ada chemistry dalam kumpulan kami yang bersebelas itu.
Tapi sangat mengejutkan bila Nama kumpulan kami dinobatkan seagai pemenang kumpulan terbaik dari segi kerjasama, dan pelbagailagi aspek yang mereka nilai.. 
Kemain mak jerit nakk, sebab excited gitu jemahhh!
SELESAIIII MAJLIS KAMI SEMUA..
Sebelum berangkat pulang, ada antara mereka yang nak singgah di Teluk Kemamg untuk membeli ole2 katanya, mereka hanya diberi masa 15 min sahaja.
Eryn tak turun dari bas  sebab dah sibuk baca nota dalam bas.. (hari esoknya ada testttt kot!)
Kemudian kami semua selamat sampai ke KL dengan selamatnya..
*Sodeh jugak, tak sompek jumpo pejai kek sanun, takpolah, eden lambai kek poli dio jo cukup dah raso ea..





THANK YOU SO MUCH FOR READING THIS!

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Aug 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 11:03 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

NO SURPRISES: Masjid <b>Tanjung Kling</b>

Posted: 24 Jun 2013 07:03 AM PDT

Sempat ke masjid ni untuk program kemasyarakatan dalam 3 minggu lepas. Kagum melihatkan masjid lama ini utuh, masih kuat tidak di makan zaman.
Menurut cerita ahli jawatan kuasa masjid, masjid ini dibina selepas menara itu dinaikkan. Menara itu dibina dalam tahun 1921 atau 1930. Ada diletakkan tahun dibina di depan menara. Apa yang unit dengan menara ni adalah ia dibina menggunakan pasir pantai dan putih telur. Hebat sungguh kejuruteraan masa lampau. Masih kekal teguh berdiri hingga sekarang.
Dalam masjid ada 4 tiang dari pokok belian, masih teguh berdiri hingga kini. Tiang tersebut diukir menggunakan tangan.  Yang mengagumkan adalah, bagaimana tiang sebesar dan seberat itu dinaikkan pada zaman yang serba kurag teknologi.
Cukup mengasyikkan mendengar sejarah masjid ni dari pihak jawatan kuasa surau.
Sapa yang berminat boleh lah melawat masjid berkenaan yang terletak di Tanjung Kling, Melaka.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 11:57 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 11:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 11:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:28 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 11:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Rempuh tembok jambatan ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 09 Apr 2012 02:07 AM PDT


KLEBANG - Seorang lelaki nyaris maut apabila kereta dipandunya terbabas, lalu melanggar tembok jambatan sebuah parit di Jalan Klebang Besar dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 5 pagi itu, kereta jenis Perodua Viva yang dipandu lelaki berusia 30-an dari arah pusat bandaraya menuju Tanjung Kling terbabas, selepas melalui persimpangan lampu isyarat Klebang Besar dan Batang Tiga, di sini.

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Izzat dipercayai hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan sebelum melanggar tembok, menyebabkan bahagian hadapan kereta remuk dan mangsa tersepit.

Pemangku Komander Balai Bomba dan Penyelamat Tangga Batu, Jamian Saleh berkata, pihaknya menerima panggilan pada 4.56 pagi dan tiba di tempat kejadian lapan minit kemudian.

"Mangsa tersepit di bahagian pemandu bagaimanapun berjaya dikeluarkan orang awam semasa kami tiba di tempat kejadian.

"Dengan bantuan tujuh anggota termasuk seorang pegawai, mangsa yang cedera di kepala dan patah kaki kanan diberi prarawatan sebelum ambulans datang 20 minit selepas itu," katanya di sini, semalam.

Jamian berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke rumahnya di Tanjung Kling menaiki kenderaan bersama seorang rakan lelaki berusia 30- an, bagaimanapun rakannya selamat dan hanya mengalami kecederaan kecil.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/mangsa-tersepit-kereta-nyaris-maut-1.38617


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 11:51 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MPP Online: Suami cekup isteri berasmara dengan bangla..

Posted: 25 Mar 2012 07:00 PM PDT

Metro melaporkan.., bahana menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki Bangladesh sejak tiga bulan lalu hingga terlanjur ke bilik tidur, seorang wanita dicekup suaminya di rumahnya di Tanjung Kling, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam, wanita berusia 29 tahun itu dicekup bersama teman lelakinya berusia 28 tahun di rumah keluarganya yang ketika itu hanya dia dan dua anaknya berada di situ.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), Rahimin Bani, berkata ketika pegawai syarak yang ditemani suami wanita terbabit tiba di rumah berkenaan, pintunya berkunci dan selepas memberi salam serta mengetuk pintu, ia dibuka wanita itu.

Katanya, lelaki terbabit cuba melarikan diri menerusi pintu belakang, namun dicekup sekumpulan penduduk yang menyertai operasi berkenaan.

"Pasangan itu ditahan dan dibawa ke Balai Polis Tanjung Kling bagi laporan tangkapan sebelum diserahkan kepada Jaim untuk siasatan lanjut," katanya, di sini, semalam.

Rahimin berkata, siasatan mendapati wanita itu berkenalan di kantin kilang tempat lelaki terbabit berkerja dan mereka menjalin hubungan sejak tiga bulan lalu.

Katanya, pasangan terbabit mengakui beberapa kali terlanjur dan lelaki itu mendakwa sudah dua kali ke rumah wanita terbabit dengan memaklumkan tujuannya datang pada malam kelmarin untuk berbual.

"Wanita yang mempunyai dua anak berusia tujuh dan lapan tahun itu memberitahu dia tidak lagi tinggal bersama suaminya sejak dua tahun lalu berikutan lelaki terbabit tidak mempunyai pekerjaan tetap," katanya.

Beliau berkata, pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman dengan bukan mahram.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 11:26 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 11:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jan 2013 11:41 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 11:53 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel Pantai Puteri Melaka

Posted: 06 Nov 2012 01:08 PM PST

Tawar Penginapan Bercirikan Islam
Hotel Pantai Puteri di Jalan Pantai Puteri, Tanjung Kling Melaka menjanjikan penginapan yang pasti mendamaikan

TANJUNG KLING- Kewujudan Hotel Pantai Puteri yang juga merupakan Hotel Wakaf Pertama di Malaysia tidak sekadar menambahkan lagi ikon tarikan baru di Pantai Puteri, Melaka bahkan ia kerap menjadi pilihan pelanggan yang mahukan bilik penginapan yang bercirikan Islam. Hotel Pantai Puteri berharga RM25.6 juta bertaraf 3 bintang turut menampilkan sentuhan senibina Islam yang mengabungkan kombinasi arca dan kubah di blok utama hotel setinggi tujuh tingkat berkenaan.
Hotel Pantai Puteri juga merupakan milik bersama Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) dan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) dilengkapi dengan kemudahan 87 bilik penginapan seperti Superior; Standard: Deluxe dan Suite serta ballroom dan bilik seminar.
Dengan lokasinya yang strategik di kawasan pantai peranginan Pantai Puteri dan jauh dari kesibukan Bandar raya, ternyata Hotel Pantai Puteri adalah destinasi pilihan menginap yang cukup mendamaikan dan sesuai bagi penganjuran seminar dan sebagainya.
Maklumat lanjut mengenai Hotel Pantai Puteri Melaka, hubungi talian 06-353 5555 atau e-mail: HotelPantaiPuteri@yahoo.com.
Arca menarik sentuhan seni bina kontemporari Islam menghiasi lobi Hotel Pantai Puteri
Susana di bilik Puteri Suites di Hotel Pantai Puteri
Hotel Pantai Puteri turut menawarkan pelbagai bilik penginapan termasuk Deluxe room
Kemudahan Bengkel dan Seminar

 

Suasana tenang sambil menikmati sajian di Kafe Ummu Aiman di Hotel Pantai Puteri
Kolam renang di Hotel Pantai Puteri 
Tag: Hotel di Pantai Puteri Melaka,Hotel di Tanjung Kling Melaka,Hotel 3 bintang,3 Star hotel in Melaka,Hotel Malacca Tanjung Kling,Senarai hotel di Tanjung Kling Melaka,Hotel at Tanjung Kling Melaka,Hotel in Pantai Puteri Tanjung Kling Melaka,Hotel at Melaka,Hotel Pantai Putri Tanjung Kling,Hotel di Pantai Putri Melaka,Pantai Puteri Hotel Melaka,Hotel Wakaf Pantai Puteri,Hotel Pantai Puteri JAWHAR-MAIM


Hotel Pantai Puteri Tg. Kling Melaka / Malacca Malaysia
Melaka Hari Ini@gotomelaka.blogspot.com

NO SURPRISES: Masjid <b>Tanjung Kling</b>

Posted: 24 Jun 2013 07:03 AM PDT

Sempat ke masjid ni untuk program kemasyarakatan dalam 3 minggu lepas. Kagum melihatkan masjid lama ini utuh, masih kuat tidak di makan zaman.
Menurut cerita ahli jawatan kuasa masjid, masjid ini dibina selepas menara itu dinaikkan. Menara itu dibina dalam tahun 1921 atau 1930. Ada diletakkan tahun dibina di depan menara. Apa yang unit dengan menara ni adalah ia dibina menggunakan pasir pantai dan putih telur. Hebat sungguh kejuruteraan masa lampau. Masih kekal teguh berdiri hingga sekarang.
Dalam masjid ada 4 tiang dari pokok belian, masih teguh berdiri hingga kini. Tiang tersebut diukir menggunakan tangan.  Yang mengagumkan adalah, bagaimana tiang sebesar dan seberat itu dinaikkan pada zaman yang serba kurag teknologi.
Cukup mengasyikkan mendengar sejarah masjid ni dari pihak jawatan kuasa surau.
Sapa yang berminat boleh lah melawat masjid berkenaan yang terletak di Tanjung Kling, Melaka.

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


Petisyen BN <b>di</b> Parlimen <b>Bukit Katil</b>, DUN Bukit Baru ditolak ABN <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2013 03:06 AM PDT

MELAKA – Mahkamah Pilihan Raya di sini menolak dengan kos petisyen yang difailkan Barisan Nasional (BN) untuk membatalkan keputusan kerusi Parlimen Bukit Katil dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Baru pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang dimenangi masing-masing oleh PKR dan PAS.

Hakim Datuk Hue Siew Kheng dalam penghakimannya berkata petisyen yang difailkan calon BN bagi kawasan Parlimen Bukit Katil Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan calon Bukit Baru Karim Yaacob tidak mengandungi butir-butir fakta yang lengkap termasuk identiti, masa dan tarikh salah laku yang berlaku ketika pilihan raya umum lepas.

Beliau turut memerintahkan Mohd Ali dan Karim membayar kos sebanyak RM60,000 iaitu masing-masing RM15,000 kepada anggota Parlimen Bukit Katil Shamsul Iskandar Mohd Akin dari PKR dan Adun Bukit Baru Dr Md Khalid Kassim dari PAS serta masing-masing RM15,000 kepada responden kedua dan ketiga yang terdiri daripada Pegawai Pengurus Pilihan Raya dan Suruhanjaya Pilihan Raya.

Terdahulu, peguam Yusof Rahmat memohon mahkamah menetapkan kos masing-masing sebanyak RM50,000 dengan alasan responden terpaksa meninggalkan tugas selaku ahli Parlimen dan Adun untuk hadir ke mahkamah dan membantu dalam kes berkenaan.

Peguam Kanan Persekutuan Effandi Nazila Abdullah yang mewakili Pegawai Pengurus Pilihan Raya dan Suruhanjaya Pilihan Raya pula memohon mahkamah menetapkan kos sebanyak RM60,000 kerana pihaknya terpaksa memerah masa dan tenaga bagi kes itu.

Bagaimanapun, peguam Rosfinah Rahmat yang mewakili pempetisyen memohon mahkamah mengurangkan jumlah kos berkenaan dengan alasan pihaknya turut bekerja keras bagi memfailkan petisyen itu kerana merasakan terdapat salah laku yang berlaku ketika proses pilihan raya.

"Pihak pempetisyen tidak mengadakan demonstrasi jalanan kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya sebaliknya menerusi mahkamah," katanya.

Pada PRU13, Mohd Ali tewas kepada Shamsul Iskandar dengan majoriti 5,447 undi manakala Karim yang juga Ketua Pemuda BN Melaka kalah tipis dengan majoriti 48 undi kepada Khalid. – Bernama

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved