ads

Sabtu, 7 Disember 2013

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Anggota Trafik Terlibat Kemalangan <b>Di Ayer Keroh</b> Ketika Iringi <b>...</b>

Posted: 05 Dec 2013 11:00 PM PST

Anggota Trafik Terlibat Kemalangan Di Ayer Keroh Ketika Iringi Tahanan Ke Penjara
AYER KEROH – Satu kemalangan telah berlaku di Lebuh Ayer Keroh, berhadapan stesen pam minyak Petronas Ayer Keroh Height kira-kira jam 4.30 petang semalam (5/12/2013) melibatkan seorang anggota trafik Polis DiRaja Malaysia.
Lans Koperal Azizan, yang dalam bertugas mengiringi "Black Maria", kenderaan yang membawa tahanan polis dari mahkamah ke Penjara Sungai Udang, telah terlibat dalam kemalangan terbabit. Doakan beliau cepat sembuh.



04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


suasana kuliyah maghrib bersama ustaz azhar idrus <b>di</b> surau <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2013 04:27 PM PST


Beginilah pemandangan yang berjaya di rakam semalam sempena Kuliyah Maghrib Ustaz Azhar Idrus di Surau Dataran Hamas, Jasin Melaka malam tadi 17hb November 2013.

Rakaman gambar-gambar ini kalau nak jumpa terbit di Utusan dan Berita Harian memang payah.

Lihat saja dengan mata kepala sendiri betapa sambuta yang cukup hangat dan memberangsangkan diberikan oleh penduduk Jasin, Melaka kepada program Ustaz Azhar Idrus ini.

Jasin, Melaka yang cukup terkenal sebagai salah satu daerah kubu paling UMNO kuat tidak mustahil bakal jatuh ke tangan PAS/PR dalam masa terdekat jika di ambil kira sambutan yang di berikan penduduk tempatan malam tadi.

Apabila rakyat mulai dekat dengan ceramah-ceramah agama menandakan hayat UMNO sudah tidak begitu lama.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 09:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2013 09:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 09:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Chinese</b> Clematis Root - Herba Semulajadi Malaysia - Herbal

Posted: 12 Dec 2011 12:00 AM PST

China Clematis Root adalah akar kering dan rimpang Clematis chinensis Osbeck., Clematis hexapetala Pall. atau Clematis manshurica Rupr. (Fam. Ranunculaceae).

Nama: Clematis China Root
Nama latin: Radix Clematidis
Lokasi: China

Gambaran keseluruhan

pedas dan masin di rasa, hangat di alam, ia bekerja pada saluran kandung kemih dan berhijrah sampai 12 saluran dan jaminan.

Menjadi pedas dan hangat untuk penyebaran exopathogens dan dingin, ramuan yang memiliki tindakan yang kuat menghilangkan angin-kelembapan, kliring stasis di saluran untuk meringankan arthralgia.

Sejak aksinya penyebaran yang kuat dan cenderung menyebabkan kecederaan pada tenaga vital, seharusnya tidak digunakan untuk masa yang lama.

Selain itu, juga mempunyai kesan kahak eliminasi dan pelunakan tulang ikan.

Sejarah: Clematis digunakan secara meluas oleh China untuk mengubati rematik angin-sejuk. Ini adalah ramuan yang berkesan untuk menghilangkan rasa sakit rematik dan simpulan.

Kerana sifat anti-rematik dan anti-diuretik digunakan untuk mengubati rematik dan keadaan penyakit rematik disebabkan oleh angin dingin dan kelembaban.

Keadaan ini boleh termasuk sakit rematik dan radang sendi, kejang, bengkak dan nyeri tetap atau penghijrahan, rasa, kejang-kejang punggung bawah, tendon, sendi atau lutut nyeri dan simpulan dan kerosakan motor.

Hal ini terutama kepada anda sakit rematik tubuh lebih rendah dan bagi pesakit yang mobiliti terganggu sebagai akibat dari rasa sakit dan sesak di pinggang, kaki dan kaki.

Ini ramuan China reserved dapat membantu merangsang aliran qi (tenaga) dan darah melalui meridian tubuh atau saluran tenaga sebagai ubat untuk menghilangkan rasa sakit dan ketidaknyamanan yang disebabkan oleh stagnasi cecair dan sirkulasi terhambat.

Kegunaan

* Menggalakkan peredaran meridian.
* Abraham mengusir angin dan kelembapan, mengeruk saluran dan mengurangkan rasa sakit: Untuk arthralgia taip angin-kelembapan, khususnya mereka yang mati rasa dan kejang otot.
* Dispersi limps dan menghidupkan kembali bengkak.
* Angin-basah sindrom obstruksi terwujud sebagai nyeri rematik, nyeri, nyeri dan mati rasa di sendi dan kerosakan motor.

Bahagian yang Digunakan

Akar atau rimpang

Tindakan

Untuk meringankan keadaan rematik, untuk menghilangkan hambatan agunan, dan mengurangkan rasa sakit.

Sumber

Akar dan rimpang dari semak trailing abadi, Clematic chinensis Osbeck. Atau C. hexapetala Pall. atau C. manshurica Rupr., Ranunculaceae keluarga.

Keselamatan

Tanaman ini merupakan kontraindikasi dalam seseorang dengan perlembagaan yang lemah.

Indikasi

1. Untuk arthralgia rematik, sakit sendi, kebas kaki, sering digunakan dalam kombinasi dengan akar ledebouriella, akar notopterygium dan Chuanxiong root untuk kliring struction stasis saluran untuk mengurangkan rasa nyeri.

2. Untuk tulang ikan kerongkong ditampal, herba ini digunakan dalam bentuk rebusan, menelan perlahan.

Chinese Clematis, Chinese Clematis kategori, sumber Chinese Clematis,Chinese Clematis tanaman, Chinese Clematis mengumpulkan dan memproses, Chinese Clematis ciri-ciri, komposisi kimia Chinese Clematis, fungsi Chinese Clematis, Chinese Clematis informasi, Chinese Clematis foto, Chinese Clematis gambar, video Chinese Clematis, Chinese Clematis akar, Chinese Clematis buah, buah-buahan, rumput dan buah-buahan, akar kering

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2013 09:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2012 09:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 09:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

suatu perjalanan.. buat tatapan semua..: <b>Di</b> cafeteria itu, aku <b>...</b>

Posted: 08 Jun 2013 06:55 PM PDT

Salam wrt. Alhamdulillah, masih diberi nikmat oleh Allah untuk mencoret. Tapi berlainan sedikit kerana sebelum ni mencoret bujang. Kini sudah tidak lagi.. hehehe..:) Alhamdulillah..

Hari ni hantar zaujah ke hospital Seremban. Zaf kerja seperti biasa. Pagi sampai petang. Keluar rumah dalam 5.30 pagi dan sampai pukul 6.00 pagi. Solat subuh di surau hospital. Tidur sementara menunggu Zaf review pesakit. Dalam 7.15, Zaf call ajak turun makan di cafeteria, tempat di mana aku sedang mencoret nota ini..:) tetapi Zaf x sempat makan lagi. Ada round di wad, so kena naik semula. Aku makan sorang2 ditemani makanan Zaf di hadapanku.. after mkn, minta tolong makcik yg mkn kt sebelah ni jaga jap mknn zaf. Aku ke kereta amek Samsung Note 10.1. Sambil tunggu, boleh access internet.

Hari ini masuk hari ke 9 aku menjadi suami kepada Insan bernama Zafirah. Banyak perkara yang menarik dan ada juga yang sedih sepanjang 9 hari ini. Banyak juga belajar perkara baru. Banyak yang akan kita temui bila bercinta lepas kahwin. Sangat seronok bersama insan yang x pernah kita kenal dengan dalam sebelum ini. Masing2 saling menjaga. Serah segalanya pada peliharaan Allah. Rupanya dengan begitu, Allah kurniakan apa yang kita hajatkan. Betul kata umi. Percayalah kepada istikharah... x caye? Cubalah!:) indah, ia sangat indah!

1 Jun 2013

hari pernikahan yang mendebarkan...:) berkumpul di masjid pilin, dijemput dengan tepak sireh. khutbah nikah, salam tok kadi. Salam ayah mertua, lafaz... alhamdulillah, sekali lafaz.:) baca lafaz taklik, solat sunat lepas nikah, bace doa kat ubun2 zaujah dan pakaikan rantai tangan,zaujah pula sarung cincin perak.. salam family, sanak saudara... makan...petang, ke pasar malam di pekan rembau. Beli satay. malam,makan satay dan pizza di rumah zaf. Orang 'derek' dtg umah. After that, balik umah di ramuan china kechil.

2 jun 2013 

majlis walimah di Dewan PPD Rembau. Baju colour pink. Jambu jugak la.hehe.. semua berjalan,lancar. 2 pasang pengantin berjalan seiringan. Naik atas pelamin, bergambar2, kemudian, makan di meja, suap menyuap sambil bergmbr... solat zohor, kemudian outdoor dengan zaujah. Cameramannya, abg badrul... tempat pilihan Taman seribu Bunga. Tak pernah tau pulak ada taman ni. Best jugak view dia. :) korang ade ker? Hehe.. shoot smpai pukul 6.30 petang. Lambat bukan sebab ape, perjalanan dr rembau ke sana amek masa lama. Kereta banyak dan ada polis kawal lalu lintas. Dah lampu hijau pun xle jalan sbb polis x bagi. Solat di Masjid MITC. Dengan baju pengantinnya.hehe.. after that, tros drive back home.

3 Jun 2013

Hari ni zaf dpt cuti. So, habiskan masa di rumah sahaja. Kemas2 bilik dan sebagainya.

4 Jun 2013

Pengalaman pertama hantar zaujah pergi kerja. Bangun pukul 4 pagi. Brtolak jam 4.30 pagi. Tyme pergi x ngantuk. Lepas solat subuh di masjid negeri, serious mengantok. So, tido dlm kereta. Dh siang sket, pindah kt depan JPNNS. Dh puas tido, baru gerak blik. Kemas2 bilik... ptg, amek zaf.

5 jun 2013

Ke pekan rembau dan sarapan, beli udang, brg dapur dan keprluan bilik. Beli zink juga. Ibu nak guna utk balut pokok durian. Sarapan dengan zaf di kedai makan dkt stesen bas Rembau. After that, hntr brg ke umah, then go to pantai Pengkalan Balak. Bentang tikar. Shooting gmbr sama2, sembang2, tukar2 buah fikiran. Banyak la... siap ade remaja2 yg istigfar. Ingat kitorg berdua2an, padahal...hanya kami jer tau. Bestnye cinta lepas kawin! Lepas puas sembang2, gi minum jus buah di kedai makan tepi pantai. Memang best!!! Then, back home.

Zaf oncall hari ni, masuk pukul 4petang. Drive alone. Petang tu aku nga ariff masak  telur goreng kicap. Tolong ibu mertua. Sbb nk bawa lauk ke program isra mikraj di masjid durian daun mlm trsebut. Ptg sket, ikat zink pada pkok durian supaya tupai xleh panjat.hehe.. kelakar pulak rasenye.. program start lps magrib dengan ceramah dr ustaz from seremban. Keluaran mesir. Ermm, agak kaum muda. So, aku terlelap.hehehe... lepas solat isyak jamuan mkn. Time ni mmg xle tido..hehe.. after hntr maklong dan ariff ke rumah, aku drive back home at ramuan china Kechil.

6 jun 2013

Sempena israj mikraj, semua ahli keluarga yg ada kat rumah berpuasa, kecuali atok kassim. Zaf pun nk puasa, tp  xsmpt sahur.sibuk dengan pesakit di wad. Berita sedih hari ini, Zaf excident di Seberang Batu Hampar. Terkejut juga. Zaf ngantuk drive. Cmni ceritanya, After poscall around 11.40, zaf call dengan cerianya... dia dh abes kerja dan nak drive balik. Dia kate nk singgah umah durian daun jap, amek brg2 n baju. Lepas tu terus ke ramuan china. Tapi, itulah.. malang tidak berbau. Kereta yg dipandunya berpusing dan masuk ke dalam longkang. Zaf ok x? Alhamdulillah, xde apa2. Merangkak jugakla zaf nk keluar kereta. Aku yg sedang menukar minyak hitam NAP 3886 terus memanggil umi. Kami terus memecut laju ke tempat kejadian dgn MBR 8756. 

Wat report kat ipd chembong. Solat zohor kat umah zaf. After that, tros ke senawang, urus insuran utk kete zaf. Bersama umi, ibu, aku, zaf. Penama kedua bukan zaf, so, kena denda around RM 400 la nnti. After that, hntr ibu blik umah, zaf ikut blik ke Ramuan China. Solat asar dan smbung wat minyak hitam kete jerung biru.

Mlm, tahlil dengan zaf, sembang2 dgn wan atok..

7 jun 2013

Zaf xde masalah dengan kemalangan tempoh hari. Solat subuh bersama2 dan kami round2 umah, amek suasana segar di kampung Ramuan China. Haa, sape nk rase suasana kmpung yg best, meh la dtg umah..:) zaf tolong masak, aku potong rambut sendiri.. haha. Mampu??!! Solat jumaat dan makan tghr dgn zaf. After that, hntr zaf ke hospital.oncall sekali lagi. Aku blik semula ke ramuan china. Mengantok btol drive, terhuyung hayang. X tahan sangat, depan masjid lubok china mnjadi tmpat beradu barang lima ke sepuluh minit.:) lps tu ok jer drive. So, sape2 yg ngantok memandu, tido dulu tepi jalan dulu k! 

Zaf ada workshop dan practical tomorrow, so minta doa dari semua ahli keluarga. Zaf sempat tido sejam, kmudian study smpai pagi.gitulah lumrah hidup seorang doktor. Hanya jauhari mengenal manikam, right?

8 jun 2013

Orang2 kat umah durian daun dah start kacau dodol. Aku pula sibuk mengemas brg2 nk pindah ke rumah durian daun. Zaf pulak habis pukul 10.15 menurut msg smlm. So, aku amek kptsan ke durian daun dahulu. Dpt jugak la kacau2 dodol sket. Amek bahagian la kirenya. Sbb dodol tu nk bawa masa menyalang. Lps tu pindah sket brg2 dr dlm kete ke dlm rumah. Zaf msj kate lmbt sket, dia stat workshop 9.30. So abes around 11.30.

Tros gerak ke seremban, amek zaf. Gi beli brg2 sket di terminal one. Hmm, Ujian tuhan, aircond yg selama ni sejuk dah berbunyi2. So, singgah kedai aircond di senawang... tukar cooling coil ori, RM 330. Motor enjin pulak bunyi.. tukar juga. Tmbh 150. So jadi RM 480. Alhamdulillah, motor enjin dia bagi yg besar sket. Rezeki. Sambil tunggu kete siap, ajak zaf makan di restoren nelayan. Mantap masakan di sini. Mcm2 menu dan best!

Kereta dah siap dan kami tros ke masjid senawang. Smbil2 drive belajar bahasa russia. 'Nyeit', 'daa', yg dua lagi dah lupa:D.. Solat zohor sama2. Blik umah, solat asar pulak. Ibu dan ayah kate, g menyalang. Penat juga sbnrnya masa ni. Tp, kuatkan juga. Dapat prgi 2 buah rumah. Rumah paksu dan maksu( abg nasir n kak shila pun ada). Sbnrnya ni la kg abg usop, suami kak ngah mun. :) then ke rumah abg Zainurin. Baru je blik umrah rabu hr tu. Abg nurin PPD ada bela kuda. Kuda2nya ada di istana raja melewar, dan di titian bintangor. Dia la sorg2 pemilik kuda padi rembau ini.... ooooo...

9 jun 2013

Hantar Zaf ke hospital pagi. Sarapan di cafeteria. Hari ni target nk duk kt sremban je. Kat lyar hujan lebat.  Bace2 blog dan email. 12 lebih gerak ke msjid negeri Sembilan. Iktikaf. Bace quran dan buku2. Lepas asar, trus ke hospital, jemput Zaf. Ke Taman Tasik Seremban. Beli2 jajan sket, mkn kat tepi tasik. Bincang2 sket. Then, gerak balik ke rumah. Solat mgrb, makn dan solat isyak. Then, menyalang ke rumah  maklong. Bang ngah pun ada. Mak long wat kuih badak berendam dan air nescafe. Mmg best!!  Alhamdulillah

10 jun 2013

Kerja hari pertama utk semester 2. Wow, mood cuti masih ada. Ngantuk juga di sekolah. Balik ptg. Dlm 6.10 pm, makan dgn zaf. Lps mgrb, ke Pekan Rembau. Beli brg blik sket. Mlm, menyalang lagi. Kali ni ke rumah induk. Nama sebenarnya Norhayati. Suaminya Pak Su  Syafie. Anaknya ada 4 orang. 2 laki, 2 perempuan. Macam biasa bawa penganan/dodol. Yang bestnye, induk masak sup daging. Aduh, sungguh tak sangka. Dalam mengenang kesedapan badak berendam mak long, dihidang pula dengan sup daging. Bertambah jugak aku mkn..hehe.. alhamdulillah. Selesai makan, mak long dgn bang ngah dtg. Sembang2 sket. Lepas tu minta diri utk pulang. Adakah esok menyalang lagi? Hmmmm...:)


04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2013 09:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2013 09:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2013 09:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2013 09:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 09:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2013 10:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 09:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 09:51 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sepetang <b>di Sungai Rambai</b> - Gerbang Selatan Melaka - Cuti-cuti <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 01:20 AM PST

Assallammualaikum wbt,

Salam hari Jumaat, esok cuti! Yeayyyyyyyyyy! hehe

Anda semua pernah dengar Sungai Rambai? Kalau tak pernah, meh nak cerita sikit.. Sumber dari Utusan Malaysia & Wikipedia – Sungai Rambai ni terletak di sempadan Melaka – Muar, dalam daerah Jasin.  Ia dipisahkan dari Muar oleh Sungai Kesang.  Kalau anda berdiri kat atas Jambatan tu, kiranya anda selangkah dari Melaka-Muar.

Dipercayai kampung ini mula didiami sejak awal 1800-an dan penduduk asalnya dari Kampung Tedong, Kampung Serkam dan Kampung Kesang, Muar, Johor.

Kampung Sungai Rambai mendapat nama daripada sebatang pokok rambai yang besar tumbuh di antara Kuala Parit Penghulu dan Parit Sidang Seman dan orang yang bertanggungjawab menamakan Kampung Sungai Rambai ialah Penghulu Dualim pada 1880.

Kini, landskap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai sudah banyak berubah.

Pekan lama Sungai Rambai pula bakal berubah wajah tidak lama lagi apabila ia dinaik taraf menggantikan premis-premis bangunan papan digantikan dengan baru selain menyediakan pelbagai kemudahan awam.

Projek naik taraf itu akan dibangunkan oleh Yayasan Melaka menerusi peruntukan sebanyak RM7 juta dan ia sekali gus menjadikan Pekan Sungai Rambai berwajah baru.

Sungai Rambai mempunyai segala kemudahan asas seperti sekolah, balai raya, klinik kesihatan, balai polis dan sebagainya dinikmati oleh lebih 17,730 orang penduduknya yang terdiri daripada orang Melayu, Cina dan India.

DUN tersebut terbahagi kepada empat mukim iaitu Mukim Sungai Rambai, Sebatu, Semujok dan Merlimau dan ditadbir oleh lapan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

DUN Sungai Rambai mempunyai keluasan tanah seluas 9,214 hektar yang mana 7.218 hektar adalah kawasan pertanian seperti dusun buah-buahan, getah, kelapa sawit, sawah padi, kelapa, pisang dan ternakan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman banyak memainkan peranan penting untuk membangunkan daerah itu
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0224&pub=Utusan_Malaysia&sec=Selatan&pg=ws_01.htm#ixzz2Mw4tXbuf
© Utusan Melayu (M) Bhd

Haaaaaaaa, siapa sangka pekan kecil ni dah berkembang menjadi sebuah perkampungan pelancongan? Saya sendiri terkejut melihat pembaharuan yang dibuat di muara Sungai Rambai.. Dulu cuma ada meda selera, kami sekeluarga selalu pergi makan kupang rebus kat sini.. Sekarang, dah ada jambatan gantung, Laman Belia 1 Malaysia, taman permainan, medan selera & Sungai Rambai River Cruise! Masya-Allah, nampak sangat lama betul saya tak menjenguk muara ni, cuma lalu di situ aje kalau ke Muar :)   Rasanya kali terakhir saya ke muara tu dalam 10-12 tahun yang lepas.. Masa balik kampung bulan Januari lepas, suami ajak saya ke muara tu.. Mula2 cam malas jer, ye la kan, terbayang keadaan tempat tu 10 tahun yang lepas, bukan ada apa2 pun.. huhu.. Tapi sebab suami beria nak pergi, saya pun ikut la dia, bawak adik2 dengan anak saya sekali..  Perjalanan mengambil masa 5 minit aje dari rumah mak saya..

Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Masa sampai kat situ, i cant believe my eyes (ayat skema & poyo) hahah.. Serius la, sangat2 berlainan! Kalau anda pernah ke Sungai Rambai dulu kala, anda pasti tahu perasaan saya kali pertama melihat pembangunan di muara tersebut.. First thing yang saya nampak ialah Jambatan Gantung ni.. hehe.. feeling2 ala2 di Jambatan di Tamparuli kat Sabah(rasa nak tampar saya tak buat statement cam ni.. hak2)

Jambatan Gantung di Sungai Rambai Gerbang Selatan Melaka

Jambatan Gantung di Sungai Rambai Gerbang Selatan Melaka

Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka 5

Posing kat depan Jambatan Gantung..

Posing kat depan Jambatan Gantung..

Walaupun jambatan gantung ni tak sepanjang mana pun, tapi sebagai warganegara Sungai Rambai yang poyo dan dah lama tak balik kampung, melihat kelainan ini membuat hati teruja sangat! Dan, walaupun saya nampak gagah, saya sangatlah kuman bila naik atas jambatan ni.. bila jambatan bergoyang2, terus rasa gayat, jadi saya naik jambatan tu separuh jalan aje la.. haha..

Sungai Rambai River Cruise
Err.. cam tak yakin jer nak naik bot ni.. haha

Taman Permainan

Taman Permainan

Medan Selera

Medan Selera

Laman Belia Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Laman Belia & Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Daripada muara ini, anda boleh nampak Tengkolok Gergasi ni..

Tengkolok Melayu Gergasi - Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Tengkolok Gergasi Sungai Rambai – Tengkolok terbesar Di Dunia!!

Tengkolok Gergasi 2 Sungai Rambai Gerbang Selatan Negeri Melaka

Signboard Selamat jalan jumpa lagi MDJ

Amacam? memang lain betul kan Sungai Rambai sekarang ni..  jadi kalau anda nak ke Muar, apa kata berhenti seketika di sini, menikmati angin petang yang mendamaikan.. :)

RnR berdekatan dengan Gerbang Selatan itu.

RnR berdekatan dengan Gerbang Selatan itu.

Saya tak sempat lagi cuba makan di sini, Insya-Allah kalau balik kampung lagi, saya akan cuba la makanan kat sini..

Saya bangga jadi penduduk Sungai Rambai! (poyos.. hiks2)

Pelawat menemui web ini melalui carian:

tengkolok sungai rambai,tengkolok sungai rambai melaka,sungai rambai rivet cruise,tv 1 di sungai rambai,perasmian tengkolok melaka,sungai rambai river cruise,tengkolok terbesar,permainan chess sekolah sungai rambai,perasmian tengkolok terbesar di sungai rambai,perasmian tengkolok sungai rambai,padi sungai rambai melaka,padi sungai rambai,jambatan gantung di melaka,gerbang selatan melaka

Tags: , , ,

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 09:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Barisan Nasional yakin pertahan kerusi DUN <b>Sungai Rambai</b>

Posted: 03 Feb 2013 10:33 AM PST

JASIN 3 Feb. - Barisan Nasional (BN) dijangka dapat mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai dengan menyasarkan untuk memperoleh majoriti besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, keyakinan itu dibuat berdasarkan sokongan pengundi di DUN berkenaan yang rata-ratanya lebih yakin terhadap kepimpinan BN berbanding pembangkang.

Menurutnya, pengundi di DUN Sungai Rambai tampak yakin atas usaha BN membangunkan daerah itu dengan membina pelbagai infrastruktur seperti sekolah, balai raya, sistem jalan raya yang sempurna, sistem perparitan, gelanggang futsal, lampu jalan, elektrik, air dan sebagainya.

"Saya yakin pengundi di DUN Sungai Rambai akan terus menyokong BN kerana mereka tahu hanya BN yang dapat memberi khidmat bakti lebih hebat kepada rakyat berbanding pembangkang.

"Selain itu, rakyat tampak semakin yakin terhadap lonjakan transformasi serta pelbagai bentuk bantuan yang digarap oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Rakyat di DUN Sungai Rambai juga percaya jika kerajaan BN yang sedia ada dan wujud sejak merdeka ditukar, sudah pasti padah yang bakal menanti iaitu ketidaktentuan dalam pelbagai aspek hingga boleh menjejaskan kehidupan rakyat," katanya.

Beliau berucap pada majlis lawatan kerja Ketua Biro Publisiti dan Penerangan BN, Datuk Ahmad Maslan di Bilik Gerakan Pusat Daerah Mengundi (PDM), DUN Sungai Rambai di sini kelmarin.

Pada Pilihan Raya Umum 2008 yang menyaksikan berlakunya tsunami politik, BN tewas di empat buah negeri, tetapi DUN Sungai Rambai menang ke atas calon Pas dengan majoriti 2,266 undi.

Hasan berkata, bagi tujuan tersebut jentera sudah digerakkan menerusi kerjasama parti komponen dalam usaha untuk memastikan sasaran BN meraih mandat yang lebih kukuh dalam PRU-13.

Justeru katanya, rakyat akan terus diyakinkan bahawa BN mampu melakukan pelbagai perubahan untuk memberi kehidupan lebih selesa secara berterusan.

Barisan Nasional yakin pertahan kerusi DUN <b>Sungai Rambai</b>

Posted: 03 Feb 2013 10:33 AM PST

JASIN 3 Feb. - Barisan Nasional (BN) dijangka dapat mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Rambai dengan menyasarkan untuk memperoleh majoriti besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, keyakinan itu dibuat berdasarkan sokongan pengundi di DUN berkenaan yang rata-ratanya lebih yakin terhadap kepimpinan BN berbanding pembangkang.

Menurutnya, pengundi di DUN Sungai Rambai tampak yakin atas usaha BN membangunkan daerah itu dengan membina pelbagai infrastruktur seperti sekolah, balai raya, sistem jalan raya yang sempurna, sistem perparitan, gelanggang futsal, lampu jalan, elektrik, air dan sebagainya.

"Saya yakin pengundi di DUN Sungai Rambai akan terus menyokong BN kerana mereka tahu hanya BN yang dapat memberi khidmat bakti lebih hebat kepada rakyat berbanding pembangkang.

"Selain itu, rakyat tampak semakin yakin terhadap lonjakan transformasi serta pelbagai bentuk bantuan yang digarap oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Rakyat di DUN Sungai Rambai juga percaya jika kerajaan BN yang sedia ada dan wujud sejak merdeka ditukar, sudah pasti padah yang bakal menanti iaitu ketidaktentuan dalam pelbagai aspek hingga boleh menjejaskan kehidupan rakyat," katanya.

Beliau berucap pada majlis lawatan kerja Ketua Biro Publisiti dan Penerangan BN, Datuk Ahmad Maslan di Bilik Gerakan Pusat Daerah Mengundi (PDM), DUN Sungai Rambai di sini kelmarin.

Pada Pilihan Raya Umum 2008 yang menyaksikan berlakunya tsunami politik, BN tewas di empat buah negeri, tetapi DUN Sungai Rambai menang ke atas calon Pas dengan majoriti 2,266 undi.

Hasan berkata, bagi tujuan tersebut jentera sudah digerakkan menerusi kerjasama parti komponen dalam usaha untuk memastikan sasaran BN meraih mandat yang lebih kukuh dalam PRU-13.

Justeru katanya, rakyat akan terus diyakinkan bahawa BN mampu melakukan pelbagai perubahan untuk memberi kehidupan lebih selesa secara berterusan.

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved