ads

Selasa, 2 Julai 2013

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 09:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2013 09:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 09:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Chinese</b> Clematis Root - Herba Semulajadi Malaysia - Herbal

Posted: 12 Dec 2011 12:00 AM PST

China Clematis Root adalah akar kering dan rimpang Clematis chinensis Osbeck., Clematis hexapetala Pall. atau Clematis manshurica Rupr. (Fam. Ranunculaceae).

Nama: Clematis China Root
Nama latin: Radix Clematidis
Lokasi: China

Gambaran keseluruhan

pedas dan masin di rasa, hangat di alam, ia bekerja pada saluran kandung kemih dan berhijrah sampai 12 saluran dan jaminan.

Menjadi pedas dan hangat untuk penyebaran exopathogens dan dingin, ramuan yang memiliki tindakan yang kuat menghilangkan angin-kelembapan, kliring stasis di saluran untuk meringankan arthralgia.

Sejak aksinya penyebaran yang kuat dan cenderung menyebabkan kecederaan pada tenaga vital, seharusnya tidak digunakan untuk masa yang lama.

Selain itu, juga mempunyai kesan kahak eliminasi dan pelunakan tulang ikan.

Sejarah: Clematis digunakan secara meluas oleh China untuk mengubati rematik angin-sejuk. Ini adalah ramuan yang berkesan untuk menghilangkan rasa sakit rematik dan simpulan.

Kerana sifat anti-rematik dan anti-diuretik digunakan untuk mengubati rematik dan keadaan penyakit rematik disebabkan oleh angin dingin dan kelembaban.

Keadaan ini boleh termasuk sakit rematik dan radang sendi, kejang, bengkak dan nyeri tetap atau penghijrahan, rasa, kejang-kejang punggung bawah, tendon, sendi atau lutut nyeri dan simpulan dan kerosakan motor.

Hal ini terutama kepada anda sakit rematik tubuh lebih rendah dan bagi pesakit yang mobiliti terganggu sebagai akibat dari rasa sakit dan sesak di pinggang, kaki dan kaki.

Ini ramuan China reserved dapat membantu merangsang aliran qi (tenaga) dan darah melalui meridian tubuh atau saluran tenaga sebagai ubat untuk menghilangkan rasa sakit dan ketidaknyamanan yang disebabkan oleh stagnasi cecair dan sirkulasi terhambat.

Kegunaan

* Menggalakkan peredaran meridian.
* Abraham mengusir angin dan kelembapan, mengeruk saluran dan mengurangkan rasa sakit: Untuk arthralgia taip angin-kelembapan, khususnya mereka yang mati rasa dan kejang otot.
* Dispersi limps dan menghidupkan kembali bengkak.
* Angin-basah sindrom obstruksi terwujud sebagai nyeri rematik, nyeri, nyeri dan mati rasa di sendi dan kerosakan motor.

Bahagian yang Digunakan

Akar atau rimpang

Tindakan

Untuk meringankan keadaan rematik, untuk menghilangkan hambatan agunan, dan mengurangkan rasa sakit.

Sumber

Akar dan rimpang dari semak trailing abadi, Clematic chinensis Osbeck. Atau C. hexapetala Pall. atau C. manshurica Rupr., Ranunculaceae keluarga.

Keselamatan

Tanaman ini merupakan kontraindikasi dalam seseorang dengan perlembagaan yang lemah.

Indikasi

1. Untuk arthralgia rematik, sakit sendi, kebas kaki, sering digunakan dalam kombinasi dengan akar ledebouriella, akar notopterygium dan Chuanxiong root untuk kliring struction stasis saluran untuk mengurangkan rasa nyeri.

2. Untuk tulang ikan kerongkong ditampal, herba ini digunakan dalam bentuk rebusan, menelan perlahan.

Chinese Clematis, Chinese Clematis kategori, sumber Chinese Clematis,Chinese Clematis tanaman, Chinese Clematis mengumpulkan dan memproses, Chinese Clematis ciri-ciri, komposisi kimia Chinese Clematis, fungsi Chinese Clematis, Chinese Clematis informasi, Chinese Clematis foto, Chinese Clematis gambar, video Chinese Clematis, Chinese Clematis akar, Chinese Clematis buah, buah-buahan, rumput dan buah-buahan, akar kering

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2013 09:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2012 09:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 09:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CALON KAMI : ADLY ZAHARI N09 <b>DURIAN TUNGGAL</b> - PAS Melaka

Posted: 23 Apr 2013 08:41 AM PDT

Kisahku <b>di Durian Tunggal</b> Melaka...Rawatan Batu Hempedu.

Posted: 19 Dec 2012 03:10 PM PST

Pengalaman yang menarik ini ingin kukongsi bersama...rawatan alternatif untuk membuang batu hempedu..,samada nak percaya atau tidak terpulang la...namun bukti berupa 2 butir batu ada padaku...


Pagi 17 Disember 2012 - Selepas solat subuh aku dan suami bergegas ke rumah Haji Jamil. Anak-anak berehat je kat homestay. Bila sampai je jam 7.00 pagi,..dah ramai orang beratur menunggu giliran...aku terus ke kaunter untuk mengesahkan nombor giliran yang terlebih dulu diambil semalam. Bernasib baik,..10 minit menunggu aku dibenarkan masuk,.alhamdulillah.

Inilah kaunter tempat mengambil nombor giliran. Rawatan bermula jam 6.00 pagi.

Tuan haji Jamil bertanya masalahku,..lantas aku beritahu hempeduku berbatu...dia lantas meminta kebenaranku untuk memegang perutku di sebelah kanan,..disapunya sedikit lotion,,rasa sejuk dan pedih sedikit,...tiba-tiba dia memberiku 2 butir batu...haa..inilah rupa batunya...

Bayaran untuk rawatan ini,...sebenarnya agak mahal...namun kita mempunyai pilihan,.sekiranya ingin ubat ektra..kenalah bayar lebih sedikit..lebih kurang RM100 macam tu..namun macam aku..aku just ambil air je dan sedekahlah setakat keihklasan....

Info ke rumah Haji Jamil..

1.   BOMOH HAJI JAMIL KG GANGSA, DURIAN TUNGGAL, MELAKA
Penawar Batu Karang Hempedu dan lain-lain penyakit.
Bt 71/2, Kg Gangsa , 76100, Durian Tunggal Melaka
No Tel: 013 9990935, 013 6426663, 012 2658199
Buka (Selasa/Rabu/Satu/Ahad)
Tutup (Isnin/Khamis/Jumaat)
Waktu Operasi (6.00am - 2.00pm)
Kami sekeluarga ke rumah Tuan Haji  Jamil di Kg Gangsa , Durian Tunggal Melaka. Kami ikut lebuhraya Utara-Selatan. Kami keluar melalui exit 231 Ayer Keroh.  bayar tol ikut lorong kiri Exit ke Durian Tunggal nampak signboard Batu Berendam ambil kiri Masuk ke highway Batu Berendam. Sebelah kiri PLKN. Terus jumpa muzium automatif dan Pusat Simpanan Kenderaan Berat. Jalan terus nampak simpang empat ada lampu isyarat Ambil Lorong kanan ...bila lampu hijau rapat kiri Lebih kurang 100 meter akan nampak bus stop dan kedai nasi ayam Ada signboard Kampung Gangsa...masuk lorong tu ada akan nampak bungalow biru 2 tingkat Tak boleh masuk kereta yer...leh park kereta kat sebelah bungalow tu RM2 ajer Jalan masuk ke rumah tuan Hj Jamil lebih kurang 200 meter dan melalui celahan rumah penduduk...
Untuk yang bermasalah seperti aku,..bolehlah mencuba..samada berkesan atau tidak kenalah buat scan dulu..pada masa entri ini ditulis,,aku belum berkesempatan untuk membuat scan..namun aku berharap dan berdoa agar masalah aku sudah berakhir...in Syaa Allah....kita hanya berusaha.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


cerita tentang SEGALA: The Ragency <b>Tanjung Tuan</b> Beach Resort, PD

Posted: 23 Jun 2013 06:30 PM PDT

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera 

Seminggu lagi saya terpaksa meninggalkan sekolah kemenuhi tuntutan kerja luar yang di adakan di PD. Tak pernah lagi ke PB, zaman U dulu ada la sekali bercamping dengan kawan2. Kali ni nak drive, tak tahulah camana, harap2 dapat sampai dengan selamat dan tak la sesat. Kalau belah2 KL atau dalam bandar ni saya selesa naik bas aje, tapi dari CH nak ke PD boleh tahan banyak jugak la yang kena. Dari Pudu ke Bandar Tasik Selatan, pastu baru ambil bas, dan kemudian baru teksi. Nak heret beg pun dah satu hal...

Apa kisah dengan jerebu di PD tu ya? InsyaAllah saya akan kongsikan kemudian. Nak gerak dulu.
********** (^__^) ********** 
Terima kasih atas kesudian membaca entree ini hingga ke akhirnya. ~ Wassalam ~

04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


pr semakin ditolak <b>di masjid tanah</b>, siapa setuju angkat <b>...</b> - aLaNGz

Posted: 13 May 2013 07:22 PM PDT



    Alangz malas nak komen panjang lebar.Pembaca boleh lihat pada carta di atas  untuk maklumat.Cukuplah dengan kesimpulan bahawa pertambahan bagi kemenangan majoriti bagi Parlimen P134 Masjid Tanah dan Dun di sekitar Masjid Tanah  pada PRU13 berbanding PRU12 (2008) dan kemerosotan sokongan terhadap PR di Masjid Tanah telah dapat membuktikan bahawa pembangkang semakin ditolak oleh rakyat di Masjid Tanah serta golongan muda.Masjid Tanah tetap kubu kuat BN!!

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Tingkat hasil <b>udang di Sungai</b> Ramuan China - Utusan Online

Posted: 24 Jun 2013 11:43 AM PDT

AMIRUDDIN Yusof (dua dari kanan) dan Mas Ermieyati Samsudin (tiga dari kanan) bergambar beramai-ramai sebelum melepaskan sebahagian daripada 100,000 benih udang galah di Pangkalan Paya Lebar, baru-baru ini.

ALOR GAJAH 24 Jun - Sungai Ramuan China dekat sini akan terus menjadi punca rezeki nelayan sungai melalui hasil tangkapan udang galah.

Pengarah Perikanan negeri, Rosmawati Ghazali berkata, bagi menambah dan mengekalkan stok udang galah yang semakin berkurangan, pihaknya telah melepaskan sebanyak 100,000 ekor benih udang galah di sungai tersebut.

Menurutnya, usaha tersebut dilihat mampu meningkatkan hasil tangkapan kepada nelayan sungai selain ia mampu memberi kepuasan kepada pemancing yang kerap menjadikan sungai berkenaan sebagai lokasi memancing udang galah.

''Program pelepasan benih udang ini secara tidak langsung dapat memelihara sumber udang galah daripada pupus selain ia dapat melindungi stok di sepanjang sungai Ramuan China," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis pelepasan 100,000 ekor benih udang galah di Pengkalan Paya Lebar, Sungai Ramuan China di sini baru-baru ini.

Majlis perasmian telah disempurnakan Ahli Parlimen Masjid Tanah, Mas Ermieyati Shamsuddin dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ayer Limau, Amiruddin Yusof.

Rosmawati berkata, program pelepasan benih udang galah itu dilihat sebagai langkah terbaik untuk melestarikan sumber perikanan di sungai tersebut.

Justeru katanya, selain pelepasan benih udang galah di sepanjang sungai berkenaan, pihaknya turut akan melaksanakan pelepasan itu di beberapa sungai lain di negeri ini.

Beliau berkata, usaha yang dijalankan oleh jabatan itu sepatutnya turut mendapat sokongan padu daripada pihak swasta terutamanya pengeluar-pengeluar benih udang galah dengan memberi sumbangan meneruskan pelaksanaan program tersebut.

Tapak pelupusan sisa pepejal sanitari baharu <b>di Sungai Udang</b>

Posted: 03 Jun 2013 11:44 AM PDT

MELAKA 3 Jun - Sebuah tapak pelupusan sisa pepejal sanitari baharu bernilai RM49.9 juta di Sungai Udang di sini dijangka siap sepenuhnya September tahun depan bagi menggantikan tapak pelupusan di Krubong yang bakal penuh tidak lama lagi.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Ismail Othman berkata, tapak pelupusan baharu di kawasan seluas 12.14 hektar itu kini dalam pembinaan dan dijangka dapat menampung bahan buangan sehingga 900 tan sehari.

"Sehingga hari ini, sebanyak 23 peratus kerja pembinaan berjaya disiapkan dan keseluruhan projek dijangka dapat diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan iaitu pada 1 September 2014," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas sesi taklimat dan lawatan ke tapak cadangan projek tersebut di Sungai Udang, di sini hari ini.

Yang hadir sama, Pengarah Sisa Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PPSPPA) negeri, Zainuddin Abdul Samad serta wakil kontraktor.

Jelas Ismail, pihak kerajaan negeri berharap kerja-kerja pembinaan yang bermula sejak Oktober tahun lalu dapat disiapkan tepat pada masanya bagi mengelak berlakunya masalah.

"Jumlah sisa pepejal di tapak pelupusan Krubong pada masa ini menerima sampah sebanyak 1,400 sehingga 1,500 tan sehari iaitu melebihi jumlah yang sepatutnya sebanyak 900 tan sehari.

"Oleh yang demikian, tapak baharu ini perlu disiapkan dalam tempoh tersebut kerana tapak pelupusan lama itu hanya mampu digunakan bagi tempoh 15 bulan sahaja dari sekarang sebelum ia penuh," katanya.

Katanya, jumlah sampah juga dijangka meningkat melebihi 1,400 tan sehari dalam masa setahun dari sekarang memandangkan jumlah rumah dan penduduk bertambah.

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


Himpunan Black 505 <b>di Bukit Katil</b>, Melaka malam ini <b>...</b>

Posted: 23 May 2013 09:01 PM PDT

BUKIT KATIL, 24 MEI: Ketua Penerangan KEADILAN Melaka, Hairiz Nordin memaklumkan, himpunan Black 505 Melaka kekal diadakan di Dataran Kebangkitan Rakyat, berhadapan Dewan Tun Ali dalam parlimen Bukit Katil.5-24_Melaka

Menurut Hairiz, lokasi program dipindah dari pejabat KEADILAN Melaka di Taman Bukit Piatu, atas nasihat pihak keselamatan.

"Ini kompromi kami dengan nasihat pihak berkuasa. Himpunan ini hanyalah himpunan aman. Sebelum ini pun himpunan Black 505 telah dibuat diseluruh negara.

"Tidak ada apa-apa masalah," kata Hairiz sambil menggalakkan orang ramai datang lebih awal untuk mengelak kesesakan.

Menurut Hairiz, jentera Angkatan Muda KEADILAN Melaka dan Unit Amal akan membantu lalu lintas dan keselamatan bagi menjayakan progam Himpunan Black 505 Melaka, yang akan bermula jam 8 malam ini.

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang akan menyampaikan ucapan malam ini ialah Ketua Umum KEADILAN , Datuk Seri Anwar Ibrahim, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, Pengerusi KEADILAN Melaka, Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Adun Bukit Baru, Dr Khalid Kassim.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=52455

Addin: Sambutan &#39;Dingin&#39; Di Himpunan Blackout 505 <b>Di Bukit Katil</b>

Posted: 24 May 2013 04:07 PM PDT

Nampaknya rakyat semakin bangkit seaklipun pihak polis telah menggunakan kuasanya menangkap beberapa aktivis Pakatan sebelum ini.

Puluhan ribu rakyat berhimpun di Perhimpunan Black5050 yang diadakan di Dataran Kebangkitan Rakyat, berhadapan Dewan Tun Ali dalam parlimen Bukit Katil malam tadi.

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang menyampaikan ucapan malam tadi ialah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, Pengerusi KEADILAN Melaka, Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Adun Bukit Baru, Dr Khalid Kassim.

Siapa menduga, setelah diancam dan diugut berkali-kali oleh pihak berkuasa yang semuanya bertujuan untuk menggagal missi perhimpunan tersebut, ianya tidak mampu untuk membendung gelora kebangkitan rakyat.

Tepat sekali kata-kata TG Nik Abdul Aziz, Mentri Besar Kelantan : "Bagaikan tabie air, rakyat pun begitu. Sebarang usaha menyekat dan membenteng air yang turun dari gunung akan menunggu bencana di hari depan, di satu masa dan ketika nanti."


al-brangi Online: &#39;Samsu haram jadah membuak&#39; <b>di Bukit Katil</b> <b>...</b>

Posted: 25 May 2013 04:30 AM PDT


Pertama, saya mesti jelaskan, posting ini bukan bertujuan menghentam atau bahasa kasarnya mencari gaduh dengan PKR, pendokong PKR atau penyokong PKR.

Posting ini sepatutnya dibuat malam tadi.....tapi ketika itu api kemarahan membuak-buak seperti 'samsu haram jadah' di Bukit Katil itu membuak-buak......tapi memandangkan tiada seorang pimpinan tertinggi memberi komen atau respon kepada status di atas secara langsung atau tidak langsung atau kepada 'samsu haram jadah' di Bukit Katil yang mula membuak-buak masam itu sendiri sehingga ke saat ini maka saya sebagai ahli yang sah Parti Islam SeMalaysia (PAS) rasa terpanggil untuk memberi sedikit respon kepada Mamat itu.

Saya amat memahami pimpinan tertinggi mungkin mengambil jalan berdiam diri bukan kerana takut tapi lebih bersikap untuk tidak mengeruhkan lagi suasana......serahlah kepada saya yang tidak berkepentingan apa-apa dalam parti dan saya rasa saya mempunyai hak untuk bersuara.

Ramai sahabat-sahabat menghantar message supaya jangan dibuat posting......saya ucapkan terima kasih di atas nasihat tersebut tetapi saya memikirkan si Mamat itu lebih tidak patut menghentam Presiden sebuah parti dalam Pakatan yang kita sama-sama dokong dalam Ucaptama dan di dalam Kongress.

Selaku pemimpin yang berwibawa (kot pun berwibawa...jangan jadi taik sawa sudahlah) dia tidak akan menggunakan flatform Kongress lebih-lebih lagi di dalam Ucaptamanya.

Saya tidak hairan atau kisah kalau dia merungut dalam twitter, facebook atau blog......tapi biasanya Ucaptama seseorang dalam Kongress Parti selalunya akan menyerlahkan visinya untuk menjuruskan halatuju parti sendiri bukan untuk mencari publisiti murahan dan mensensasikan pendengar agar bersetuju dengannya.

Saya merasakan flatform yang sesuai untuk mengurangkan 'membuak'nya samsu haram' itu ialah di dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Saya amat insaf bahawa seorang manusia tindak sunyi dari membuat kesilapan kecuali para Aulia 'Alaihumussalam tu Wassalam....itu pun jika ada kesilapan tidak lain untuk memberi manusia atau umatnya mengambil pengiktibaran.

Saya ulang sekali lagi......kenapa si Mamat ini menggunakan Ucaptamanya di dalam Kongress Parti untuk meng'hentam' seorang Presiden Parti sePAKATAN?

Saya masih teringat seorang pemimpin (?) wanita menggunakan Ucapatamanya di dalam flatform parti di Perhimpunan Agung partinya untuk mempertahankan diri sendiri dari serangan 'lembu-lembu' liar.

Inilah mentaliti kedua-dua pemimpin (?) yang ingin bertapak lebih jauh mungkin menggunakan apa-apa 'avenue' untuk mensensasikan keadaan.....maklumlah baru jadi 'giantkiller'.

Bercakap pasal 'giantkiller'......pada mulanya ter'hairan'lah jugak bila menang dengan penyandang Ketua Menteri yang berpengaruh......tapi bila melihat akan kewibawaannya...percayalah pemimpin jenis 'Cap Ayam' ini tak akan pergi jauh.

Saya berpendapat dengan kemenangannya serta dengan 'perasann'nya...'akulah' yang paling hebat konon......seharusnya semasa Kongress itulah dia menggunakan Ucaptamanya untuk melonjakkan dirinya dengan visi yang lebih 'menakjub'kan sesuai dengan tagline 'superhero' yang sesetengah penyokong beri padanya.

Saya ingin mengingatkan posting ini bukan satu posting bertujuan menyerang PKR sebagai sebuah parti tetapi hanya semata menyerang si mamat ini secara peribadi kerana peribadinya yang seolah-olah 'samsu haram jadah sedang membuak'.

Saya amat menyanjungi Datin Seri Wan Azizah dan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terbukti semasa pertemuan beliau selaku Menteri Pertanian pada tahun 1984 di Tsukuba, Jepun dengan kami yang sedang menghadiri kursus di dalam perkhimatan amat tersentuh hati kami dan hati orang-orang Jepun bilamana beliau hanya bersolat di atas karpet di bilik Pengarah Latihan Tsukuba.......sehingga Pengarah itu sempat membisikkan kepada kami, "You have an excellent and intelligent Minister.....his wife as well.".....Arigato Gozaimasuta Mr. Director.

[sumber .]

al-brangionline:

Campakkan ego....mintak maaf...case closed.....
Blog ini pun akan buat begitu......tunggu dan lihat episod seterusnya.

p/s posting ini dibuat tanpa desakan atau dipengaruhi oleh mana-mana pihak......ia terbit dari kesedaran sendiri.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


NO SURPRISES: Masjid <b>Tanjung Kling</b>

Posted: 24 Jun 2013 07:03 AM PDT

Sempat ke masjid ni untuk program kemasyarakatan dalam 3 minggu lepas. Kagum melihatkan masjid lama ini utuh, masih kuat tidak di makan zaman.
Menurut cerita ahli jawatan kuasa masjid, masjid ini dibina selepas menara itu dinaikkan. Menara itu dibina dalam tahun 1921 atau 1930. Ada diletakkan tahun dibina di depan menara. Apa yang unit dengan menara ni adalah ia dibina menggunakan pasir pantai dan putih telur. Hebat sungguh kejuruteraan masa lampau. Masih kekal teguh berdiri hingga sekarang.
Dalam masjid ada 4 tiang dari pokok belian, masih teguh berdiri hingga kini. Tiang tersebut diukir menggunakan tangan.  Yang mengagumkan adalah, bagaimana tiang sebesar dan seberat itu dinaikkan pada zaman yang serba kurag teknologi.
Cukup mengasyikkan mendengar sejarah masjid ni dari pihak jawatan kuasa surau.
Sapa yang berminat boleh lah melawat masjid berkenaan yang terletak di Tanjung Kling, Melaka.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 11:57 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 11:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 11:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:28 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 11:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Rempuh tembok jambatan ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 09 Apr 2012 02:07 AM PDT


KLEBANG - Seorang lelaki nyaris maut apabila kereta dipandunya terbabas, lalu melanggar tembok jambatan sebuah parit di Jalan Klebang Besar dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 5 pagi itu, kereta jenis Perodua Viva yang dipandu lelaki berusia 30-an dari arah pusat bandaraya menuju Tanjung Kling terbabas, selepas melalui persimpangan lampu isyarat Klebang Besar dan Batang Tiga, di sini.

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Izzat dipercayai hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan sebelum melanggar tembok, menyebabkan bahagian hadapan kereta remuk dan mangsa tersepit.

Pemangku Komander Balai Bomba dan Penyelamat Tangga Batu, Jamian Saleh berkata, pihaknya menerima panggilan pada 4.56 pagi dan tiba di tempat kejadian lapan minit kemudian.

"Mangsa tersepit di bahagian pemandu bagaimanapun berjaya dikeluarkan orang awam semasa kami tiba di tempat kejadian.

"Dengan bantuan tujuh anggota termasuk seorang pegawai, mangsa yang cedera di kepala dan patah kaki kanan diberi prarawatan sebelum ambulans datang 20 minit selepas itu," katanya di sini, semalam.

Jamian berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke rumahnya di Tanjung Kling menaiki kenderaan bersama seorang rakan lelaki berusia 30- an, bagaimanapun rakannya selamat dan hanya mengalami kecederaan kecil.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/mangsa-tersepit-kereta-nyaris-maut-1.38617


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 11:51 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MPP Online: Suami cekup isteri berasmara dengan bangla..

Posted: 25 Mar 2012 07:00 PM PDT

Metro melaporkan.., bahana menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki Bangladesh sejak tiga bulan lalu hingga terlanjur ke bilik tidur, seorang wanita dicekup suaminya di rumahnya di Tanjung Kling, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam, wanita berusia 29 tahun itu dicekup bersama teman lelakinya berusia 28 tahun di rumah keluarganya yang ketika itu hanya dia dan dua anaknya berada di situ.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), Rahimin Bani, berkata ketika pegawai syarak yang ditemani suami wanita terbabit tiba di rumah berkenaan, pintunya berkunci dan selepas memberi salam serta mengetuk pintu, ia dibuka wanita itu.

Katanya, lelaki terbabit cuba melarikan diri menerusi pintu belakang, namun dicekup sekumpulan penduduk yang menyertai operasi berkenaan.

"Pasangan itu ditahan dan dibawa ke Balai Polis Tanjung Kling bagi laporan tangkapan sebelum diserahkan kepada Jaim untuk siasatan lanjut," katanya, di sini, semalam.

Rahimin berkata, siasatan mendapati wanita itu berkenalan di kantin kilang tempat lelaki terbabit berkerja dan mereka menjalin hubungan sejak tiga bulan lalu.

Katanya, pasangan terbabit mengakui beberapa kali terlanjur dan lelaki itu mendakwa sudah dua kali ke rumah wanita terbabit dengan memaklumkan tujuannya datang pada malam kelmarin untuk berbual.

"Wanita yang mempunyai dua anak berusia tujuh dan lapan tahun itu memberitahu dia tidak lagi tinggal bersama suaminya sejak dua tahun lalu berikutan lelaki terbabit tidak mempunyai pekerjaan tetap," katanya.

Beliau berkata, pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman dengan bukan mahram.

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 11:26 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 11:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jan 2013 11:41 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 11:53 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel Pantai Puteri Melaka

Posted: 06 Nov 2012 01:08 PM PST

Tawar Penginapan Bercirikan Islam
Hotel Pantai Puteri di Jalan Pantai Puteri, Tanjung Kling Melaka menjanjikan penginapan yang pasti mendamaikan

TANJUNG KLING- Kewujudan Hotel Pantai Puteri yang juga merupakan Hotel Wakaf Pertama di Malaysia tidak sekadar menambahkan lagi ikon tarikan baru di Pantai Puteri, Melaka bahkan ia kerap menjadi pilihan pelanggan yang mahukan bilik penginapan yang bercirikan Islam. Hotel Pantai Puteri berharga RM25.6 juta bertaraf 3 bintang turut menampilkan sentuhan senibina Islam yang mengabungkan kombinasi arca dan kubah di blok utama hotel setinggi tujuh tingkat berkenaan.
Hotel Pantai Puteri juga merupakan milik bersama Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) dan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) dilengkapi dengan kemudahan 87 bilik penginapan seperti Superior; Standard: Deluxe dan Suite serta ballroom dan bilik seminar.
Dengan lokasinya yang strategik di kawasan pantai peranginan Pantai Puteri dan jauh dari kesibukan Bandar raya, ternyata Hotel Pantai Puteri adalah destinasi pilihan menginap yang cukup mendamaikan dan sesuai bagi penganjuran seminar dan sebagainya.
Maklumat lanjut mengenai Hotel Pantai Puteri Melaka, hubungi talian 06-353 5555 atau e-mail: HotelPantaiPuteri@yahoo.com.
Arca menarik sentuhan seni bina kontemporari Islam menghiasi lobi Hotel Pantai Puteri
Susana di bilik Puteri Suites di Hotel Pantai Puteri
Hotel Pantai Puteri turut menawarkan pelbagai bilik penginapan termasuk Deluxe room
Kemudahan Bengkel dan Seminar

 

Suasana tenang sambil menikmati sajian di Kafe Ummu Aiman di Hotel Pantai Puteri
Kolam renang di Hotel Pantai Puteri 
Tag: Hotel di Pantai Puteri Melaka,Hotel di Tanjung Kling Melaka,Hotel 3 bintang,3 Star hotel in Melaka,Hotel Malacca Tanjung Kling,Senarai hotel di Tanjung Kling Melaka,Hotel at Tanjung Kling Melaka,Hotel in Pantai Puteri Tanjung Kling Melaka,Hotel at Melaka,Hotel Pantai Putri Tanjung Kling,Hotel di Pantai Putri Melaka,Pantai Puteri Hotel Melaka,Hotel Wakaf Pantai Puteri,Hotel Pantai Puteri JAWHAR-MAIM


Hotel Pantai Puteri Tg. Kling Melaka / Malacca Malaysia
Melaka Hari Ini@gotomelaka.blogspot.com
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved